19. 7. 2017, [Právní zpravodaj]
Hluk na letištích
Dne 19. 7. 2017 Senát schválil vládní návrh novely zákona o civilním letectví .
Cílem návrhu je
- adaptační opatření k nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 598/2014 ze dne 16. 4. 2014 o pravidlech a postupech pro zavedení provozních omezení ke snížení hluku na letištích Unie v rámci vyváženého přístupu, kterým se zrušuje směrnice 2002/30/ES (návrh upravuje § 42a a 42b CivLet ),
- adaptační opatření k nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 376/2014 ze dne 3․ 4. 2014 o hlášení událostí v civilním letectví, analýze těchto hlášení a navazujících opatřeních a o změně nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 996/2010 a zrušení směrnice Evropského parlamentu a Rady 2003/42/ES , nařízení Komise (ES) č. 1321/2007 a nařízení Komise (ES) č. 1330/2007 (návrh ruší § 55d CivLet ),
- adaptační opatření k nařízení Komise (EU) 2015/340 ze dne 20. 2. 2015, kterým se stanoví technické požadavky a správní postupy týkající se průkazů způsobilosti a osvědčení řídících letového provozu podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 , kterým se mění prováděcí nařízení Komise (EU) č. 923/2012 a kterým se zrušuje nařízení Komise (EU) č. 805/2011 (návrh doplňuje sankční ustanovení),
- aktualizace sazebníku správních poplatků.
Návrh upravuje provozní omezení ke snížení hluku na letištích, hlášení událostí v civilním letectví a provozování letišť.
Budou-li v souvislosti s provozováním letiště po dobu tří po sobě jdoucích kalendářních let překračovány hygienické limity hluku stanovené zákonem upravujícím ochranu veřejného zdraví, Úřad pro civilní letectví rozhodne o zavedení provozních omezení ke snížení hluku na takovém letišti.
Předchozí významná novela č. 127/2014 Sb. se zaměřila zejména na ochranu civilního letectví před protiprávními činy (PZ 139/2014 ).
Schválené pozměňovací návrhy poslance Václava Snopka mimo jiné
- určují, že činnost výkonného letce může být vykonávána pro leteckého dopravce na základě pracovního poměru nebo na základě smlouvy podle občanského zákoníku ,
- zvyšují maximální vzletovou hmotnost modelu letadla, který se pro účely tohoto zákona se nepovažuje za letadlo, z 20 kg na 25 kg,
- upravují ustanovení o Evropské organizaci pro bezpečnost letecké navigace (EUROCONTROL).
Návrh míří k prezidentu republiky.
Copyright © 2009 - 2024, Nakladatelství C. H. Beck