Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

8. 3. 2019, [Právní zpravodaj]
Zúžení definice distributora pohonných hmot

Poslanci jednají o úlevě pro subjekty, které nakládají s pohonnými hmotami v malém měřítku.

Dne 6. 3. 2019 prošel prvním čtením v Poslanecké sněmovně vládní návrh novely zákona o pohonných hmotách.

Cílem návrhu je odstranění některých problémů, které se objevují při aplikaci zákona o pohonných hmotách v praxi.

Navrhuje se zpřesnění a zúžení definice distributora pohonných hmot, čímž dojde k odstranění nadbytečných požadavků na plnění povinností uložených v zákoně distributorům těm subjektům, které svou činností neohrožují výkon daňové správy, zejména povinnosti skládat kauci až 20 000 000 Kč․ Definice distributora se nově nebude vztahovat na prodej

-

pohonných hmot, pokud je jejich prodejce prodává svému zaměstnanci v souvislosti s provozem služebního vozidla pro jeho soukromé účely, a to výhradně za cenu jejich nákupu,

-

pohonných hmot, pokud je jejich prodejce pronajímatelem vozidla, stroje nebo zařízení a prodává je jejich nájemci v přímé souvislosti s nájmem tohoto vozidla, stroje nebo zařízení, a to výhradně za cenu jejich nákupu,

-

pohonných hmot při zpeněžování majetkové podstaty insolvenčním správcem po prohlášení konkursu na distributora pohonných hmot,

-

pohonných hmot v rámci daňové exekuce a

-

pohonných hmot státem․

Návrh naopak doplňuje definice a povinnosti v oblasti výdeje povinných hmot. Výdejní jednotkou bude stavba nebo zařízení, z nichž se pohonné hmoty pouze vydávají a jejichž součástí je jedna nebo více skladovacích nádrží na uskladnění pohonných hmot o souhrnném objemu větším než 5 m3. Vlastník výdejní jednotky bude povinen

a)

zajistit vybavení výdejní jednotky měřicím zařízením protečeného množství pohonných hmot a výdejní hadicí,

b)

zajistit, aby byla za každý kalendářní den vedena průkazná evidence o množství vydaných pohonných hmot v rozdělení na bezúplatné a úplatné přemístění pohonných hmot; tuto evidenci je vlastník výdejní jednotky povinen uchovávat po dobu 3 let ode dne výdeje pohonných hmot; vlastník výdejní jednotky je dále povinen zajistit, aby na požádání celního úřadu byla bez zbytečného odkladu evidence předložena, a

c)

zajistit, aby při provozu výdejní jednotky nedošlo k ohrožení života nebo zdraví osob, jejich majetku nebo životního prostředí podle požadavků stanovených zvláštními právními předpisy.

Návrh také rozšiřuje data povinně zapisovaná do evidence dobíjecích stanic. Získaná data mají být sdílena v rámci státní správy pro výkazní účely včetně povinností vůči Evropské komisi a také žádoucí osvětu veřejnosti.

Návrh byl přikázán k projednání hospodářskému výboru jakožto výboru garančnímu.