Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

68/1964 Sb. znění účinné od 1. 4. 1964 do 31. 12. 1994

68

 

VYHLÁŠKA

ministerstva dopravy

ze dne 27. března 1964

o přenesení působnosti státní správy ve věcech drah

 

Ministerstvo dopravy stanoví podle § 1920 zákona č. 51/1964 Sb., o dráhách:

§ 1

(1)

Působnost drážního správního orgánu vykonávají správy drah celostátních 1 . Při výkonu této působnosti jim přísluší:

a)

zaujímat stanovisko k přípravné dokumentaci staveb, u kterých má dojít k připojení na souvislou železniční síť nebo ke zvýšení nároků na železniční dopravu, provádět stavební řízení, vydávat stavební povolení a vykonávat státní stavební dohled u drah celostátních a vleček;

b)

provádět kolaudační řízení a vydávat povolení k zahájení provozu na dráhách celostátních a vlečkách;

c)

dávat souhlas k zahájení pomocného provozu na dráhách celostátních a vlečkách;

d)

povolovat výjimky ze zákazu staveb v ochranném pásmu drah celostátních a vleček a stanovit přiměřené podmínky pro stavby v ochranném pásmu těchto drah;

e)

spolupůsobit při rozhodování okresního národního výboru o potřebě a rozsahu opatření v okolí drah celostátních a vleček;

f)

stanovit v součinnosti s vodohospodářským orgánem vzdálenost vodních děl od drah celostátních a vleček;

g)

dávat souhlas k svádění vody do obvodů drah celostátních a vleček;

h)

dávat souhlas k provádění odstřelů v obvodu drah celostátních a vleček a v jejich okolí;

ch)

projednávat s báňských úřadem úpravu styku drah celostátních a vleček s hornickou činností;

i)

po projednání s okresním národním výborem rozhodovat o zřízení nebo zrušení stanice (stávky) a změně jejich výpravní oprávněnosti na dráhách celostátních;

j)

povolovat na vlečce obstarávání přepravních potřeb pro jiné osoby nebo organizace;

k)

rozhodovat v dohodě s krajským národním výborem a vojenskou správou o zrušení vleček a o zastavení nebo omezení provozu na nich; k zrušení vlečky je třeba souhlasu ústředního orgánu nadřízeného organizaci, která má vlečku ve správě;

l)

spolupůsobit při rozhodování okresního národního výboru o snesení zrušené dráhy celostátní a vlečky;

m)

vykonávat státní odborný dozor na dráhách․

(2)

Působnost krajského národního výboru ve věcech drah zůstává nedotčena.

§ 2

Státní odborný technický dozor na dráhách vykonávají správy drah celostátních

a)

u drah celostátních, drah městských a drah zvláštního určení na - parní kotle lokomotivní, - parní a horkovodní kotle, - tlakové nádoby akumulačních parních lokomotiv, - tlakové nádoby stabilní, - tlakové nádoby na vozidlech, - láhve na plyny, - plynová zařízení technických plynů (zařízení pro výrobu plynů - vyvíječe, redukční stanice, rozvody), - nádoby nádržkových železničních vozů s tlakovým vyprazdňováním, - nádoby železničních vozů k přepravě stlačených, zkapalněných a pod tlakem rozpuštěných plynů,

b)

u vleček na - parní kotle lokomotivní, - tlakové nádoby akumulačních parních lokomotiv, - tlakové nádoby na vozidlech, - nádoby nádržkových železničních vozů s tlakovým vyprazdňováním, - nádoby železničních vozů k přepravě stlačených, zkapalněných a pod tlakem rozpuštěných plynů.

§ 3

Pro řízení, v němž správy drah celostátních rozhodují o právech, právních zájmech nebo povinnostech občanů a organizací jako drážní správní orgán, platí obecné předpisy o správním řízení. O odvolání proti jejich rozhodnutí rozhoduje ministerstvo dopravy.

§ 4

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. dubna 1964.

Ministr:

Indra v. r.



Poznámky pod čarou:

Jsou to: Východní dráha v Bratislavě. - Střední dráha v Olomouci. - Severozápadní dráha v Praze. - Jihozápadní dráha v Plzni.

Poznámky pod čarou:
1

Jsou to: Východní dráha v Bratislavě. - Střední dráha v Olomouci. - Severozápadní dráha v Praze. - Jihozápadní dráha v Plzni.