242/1996 Sb. znění účinné od 10. 9. 1996
Čl. I bod 1, bod 6 písm. b), c), d) a body 7 až 11 nabývají účinnosti dnem 1. listopadu 1996
242
VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy
ze dne 15. srpna 1996,
kterou se mění a doplňuje vyhláška Ministerstva dopravy č. 173/1995 Sb. ,
kterou se vydává dopravní řád drah
Ministerstvo dopravy stanoví podle § 66 odst. 1 zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, k provedení § 22 odst. 2, § 35 odst. 2 a § 43 odst. 4:
Čl. I Vyhláška Ministerstva dopravy č. 173/1995 Sb. , kterou se vydává dopravní řád drah, se mění a doplňuje takto:
1. § 8 odst. 2 zní:
„(2) Na tratích se zábrzdnou vzdáleností 1000 m může být traťová rychlost až 160 km.h -1 za podmínky, že návěst „Výstraha“ nebo návěsti, které předvěstí sníženou rychlost, budou předvěstěny na vedoucím drážním vozidle prostřednictvím vlakového zabezpečovače již od předchozího návěstidla a vlakový zabezpečovač bude zajišťovat registraci příjmu návěstí nařizujících snižování rychlosti. “.
2. § 15 odst. 5 písm. b) zní:
„b)
při poruše zabezpečovacího zařízení. “.
3. V § 25 odst․ 3 se na konci připojuje tato věta: „Tato součinnost nemusí být zaručena po dobu rekonstrukce nebo modernizace zabezpečovacího zařízení, je-li jednotnými technologickými postupy pro řízení vlaků zajištěno bezpečné provozování drážní dopravy v jednotlivých režimech zabezpečení jízdy vlaků podle § 27 odst. 7. “.
4. V § 35 odst. 1 písm. c) se na konci připojuje slovo „vlaku, “.
5. V § 60 odst. 5 písm. c) se ve větě první vypouštějí slova „(tj. rychlosti vyšší o 10 % než jmenovitá konstrukční rychlost) “.
6. V příloze č. 1 v části I. v tabulce 1
a) v deváté řádce u návěstního znaku jedno světlo zelené barvy a jedno světlo žluté barvy se ve sloupci „Návěstní znak “ doplňuje symbol indikátoru rychlosti s číslicí tři,
b) v 34. řádce u návěstního znaku jedno světlo žluté barvy se ve sloupci „Poznámka “ vypouští označení poznámky „6) “, ve sloupci „Návěstní znak VZ “ se vypouští znak „žluté mezikruží v závorce “ a ve sloupci „Označení kódu VZ “ se vypouští písmenné označení „(žm) “,
c) poslední řádka s návěstním znakem zelené světlo s bílým světlem se vypouští,
d) ve vysvětlivkách k tabulce 1 se vypouštějí vysvětlivky č. 6) a 7).
7. V přílozeč. 3 v části II v bodě 14 ve větě první se za slovo „výška “ vkládají slova „nebo vzdálenost hrany “ a na konci věty se vypouští tečka a připojují se tato slova: „nebo plošinu pro bezbariérový přístup. “. Ve větě třetí se vypouští slovo „integrální “. Za poslední větu se připojují tyto věty: „Drážní vozidla s bezbariérovým přístupem musí mít vizuálně provedené informace pro cestující doplněny taktilními, akustickými a optickými informačními prvky pro osoby se smyslovým postižením. Drážní vozidla s bezbariérovým přístupem a se samoobslužným ovládáním vnějších dveří musí být vybavena zařízením pro dálkové ovládání dveří osobami nevidomými a pohybově postiženými. “.
8. V příloze č. 3 v části II v bodě 16 se vypouštějíslova „pro přepravu osob “.
9. V příloze č. 3 v části III v bodě 17 ve větě první se za slovo „výška “ vkládají slova „nebo vzdálenost hrany “ a na konci věty se vypouští tečka a připojují se tato slova: „nebo plošinu pro bezbariérový přístup. “. Ve větě druhé se slova „Ve vozidlech “ nahrazují slovy „V drážních vozidlech “. Ve větě třetí se vypouští slovo „integrální “. Za poslední větu se připojují tyto věty: „Drážní vozidla s bezbariérovým přístupem musí mít vizuálně provedené informace pro cestující doplněny taktilními, akustickými a optickými informačními prvky pro osoby se smyslovým postižením. Drážní vozidla s bezbariérovým přístupem a se samoobslužným ovládáním vnějších dveří musí být vybavena zařízením pro dálkové ovládání dveří osobami nevidomými a pohybově postiženými. “.
10. V příloze č. 3 v části IV v bodě 21 ve větě první se za slovo „výška “ vkládají slova „nebo vzdálenost hrany “ a na konci věty se vypouští tečka a připojují se tato slova: „nebo plošinu pro bezbariérový přístup. “. Ve větě třetí se vypouští slovo „integrální “. Za poslední větu se připojují tyto věty: „Drážní vozidla s bezbariérovým přístupem musí mít vizuálně provedené informace pro cestující doplněny taktilními, akustickými a optickými informačními prvky pro osoby se smyslovým postižením. Drážní vozidla s bezbariérovým přístupem a se samoobslužným ovládáním vnějších dveří musí být vybavena zařízením pro dálkové ovládání dveří osobami nevidomými a pohybově postiženými. “.
11. V přílozeč. 3 v části V v bodě 14 ve větě první se za slovo „výška “ vkládají slova „nebo vzdálenost hrany “ a na konci věty se vypouští tečka a připojují se tato slova: „nebo plošinu pro bezbariérový přístup. “. Ve větě druhé se slova „Ve vozidlech “ nahrazují slovy „V drážních vozidlech “. Ve větě třetí se vypouští slovo „integrální “. Za poslední větu se připojují tyto věty: „Drážní vozidla s bezbariérovým přístupem musí mít vizuálně provedené informace pro cestující doplněny taktilními, akustickými a optickými informačními prvky pro osoby se smyslovým postižením. Drážní vozidla s bezbariérovým přístupem a se samoobslužným ovládáním vnějších dveří musí být vybavena zařízením pro dálkové ovládání dveří osobami nevidomými a pohybově postiženými. “.
Čl. II Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem vyhlášení s výjimkou čl. I bodu 1, bodu 6 písm. b), c) a d) a bodů 7 až 11, které nabývají účinnosti dnem 1. listopadu 1996.
Copyright © 2009 - 2024, Nakladatelství C. H. Beck