Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

243/1996 Sb. znění účinné od 10. 9. 1996

Čl. I body 1, 3, 6 a 7 nabývají účinnosti dnem 16. listopadu 1996

243

 

VYHLÁŠKA

Ministerstva dopravy

ze dne 15. srpna 1996,

kterou se mění a doplňuje vyhláška Ministerstva dopravy č. 177/1995 Sb.,

kterou se vydává stavební a technický řád drah

 

Ministerstvo dopravy stanoví podle § 66 odst. 1 a 4 zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, k provedení § 5 odst. 3 a § 20 odst. 3:

Čl. I

Vyhláška Ministerstva dopravy č. 177/1995 Sb., kterou se vydává stavební a technický řád drah, se mění a doplňuje takto:

1.

§ 1 odst. 2 písm. b) zní:

b)

bezpečnostním pásem nástupiště část plochy nástupiště u nástupní hrany, oddělená od ostatní plochy nástupiště kontrastně barevným a hmatově (slepeckou holí a nášlapem) vnímatelným varovným pruhem.“.

 

2.

§ 11 odst. 12 zní:

(12) Ustanovení odstavců 2, 4, 5, 6 a 7 se uplatňuje vždy, nebrání-li tomu složitost místních podmínek v zastavěném území nebo státem chráněném území, popř․ nepříznivé geologické podmínky. Nelze-li parametry uvedené v těchto odstavcích dodržet, musí být bezpečnost provozování dráhy a drážní dopravy zajištěna odpovídajícím stavebnětechnickým řešením a organizačním opatřením.“.

 

3.

V § 13 odst. 2 věta první zní: „Na dráze celostátní u staveb dráhy, u kterých se zřizuje nové drážní zemní těleso, nesmí být v traťových kolejích poloměr oblouku menší než 500 m a v případě rekonstrukce nebo modernizace dráhy, při které se nezřizuje nové drážní zemní těleso, nesmí být v traťových kolejích poloměr oblouku menší než 300 m.“.

 

4.

§ 13 se doplňuje odstavcem 14, který zní:

(14) Ustanovení odstavců 2, 3, 4 a 8 se uplatňuje vždy, nebrání-li tomu složitost místních podmínek v zastavěném území nebo státem chráněném území, popř. nepříznivé geologické podmínky. Nelze-li parametry uvedené v těchto odstavcích dodržet, musí být bezpečnost provozování dráhy a drážní dopravy zajištěna odpovídajícím stavebnětechnickým řešením a organizačním opatřením.“.

 

5.

V § 14 odst. 3 se ve větě první za slova „musí být“ vkládají tato slova: „u nové stavby dráhy“.

 

6.

V § 16 odst. 1 se na konci připojuje tato věta: „Na nově zřizovaných nástupištích musí být vyznačen bezpečnostní pás.“.

 

7.

V § 18 odst. 5 ve větě třetí se slova „s přesypávkou“ vypouštějí, z slova „úsecích trati“ se vkládá tečka a zbytek věty se vypouští.

 

8.

V § 24 odst. 11 se za slovo „vedení“ vkládají tato slova: „s výjimkou elektricky nevodivých sdělovacích vedení“.

 

9.

V § 26 odst. 2 písm. f) se slovo „prohlídkou“ nahrazuje slovem „kontrolou“ a slova „a jejich svárů“ se nahrazují slovy „a vizuální prohlídkou jejich svarů“.

 

10.

V § 43 odst. 6 ve větě druhé se slovo „poloviční“ nahrazuje slovem „dvojnásobné“.

 

11.

§ 53 odst. 4 zní:

(4) Ustanovení odstavců 1 a 2 se uplatňuje vždy, nebrání-li tomu složitost místních podmínek v zastavěném území nebo státem chráněném území, popř. nepříznivé geologické podmínky. Nelze-li parametry uvedené v těchto odstavcích dodržet, musí být bezpečnost provozování dráhy a drážní dopravy zajištěna odpovídajícím stavebnětechnickým řešením a organizačním opatřením.“.

 

12.

§ 65 písm. f) zní:

f)

budovy a zařízení, určené k organizování a řízení drážní dopravy, k odstavování trolejbusů a k provádění jejich pravidelných technických prohlídek (vozovna) a k uspokojování přepravních potřeb veřejnosti, včetně inženýrských sítí, nutných k jejich provozování, zastávky, které tvoří nástupiště, a nástupní ostrůvky, jejich vybavení a přístřešky,“.

 

13.

V § 88 odst. 1 se za slova „Ustanovení této vyhlášky“ vkládají tato slova: „upravující technické podmínky a požadavky pro stavby drah a stavby na dráze“.

Čl. II

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem vyhlášení s výjimkou čl. I bodů 1, 3, 6 a 7, které nabývají účinnosti dnem 1. listopadu 1996.

Ministr:

Ing. Říman v. r.