243/1996 Sb. znění účinné od 10. 9. 1996
Čl. I body 1, 3, 6 a 7 nabývají účinnosti dnem 16. listopadu 1996
243
VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy
ze dne 15. srpna 1996,
kterou se mění a doplňuje vyhláška Ministerstva dopravy č. 177/1995 Sb. ,
kterou se vydává stavební a technický řád drah
Ministerstvo dopravy stanoví podle § 66 odst. 1 a 4 zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, k provedení § 5 odst. 3 a § 20 odst. 3:
Čl. I Vyhláška Ministerstva dopravy č. 177/1995 Sb. , kterou se vydává stavební a technický řád drah, se mění a doplňuje takto:
1. § 1 odst. 2 písm. b) zní:
„b)
bezpečnostním pásem nástupiště část plochy nástupiště u nástupní hrany, oddělená od ostatní plochy nástupiště kontrastně barevným a hmatově (slepeckou holí a nášlapem) vnímatelným varovným pruhem. “.
2. § 11 odst. 12 zní:
„(12) Ustanovení odstavců 2, 4, 5, 6 a 7 se uplatňuje vždy, nebrání-li tomu složitost místních podmínek v zastavěném území nebo státem chráněném území, popř․ nepříznivé geologické podmínky. Nelze-li parametry uvedené v těchto odstavcích dodržet, musí být bezpečnost provozování dráhy a drážní dopravy zajištěna odpovídajícím stavebnětechnickým řešením a organizačním opatřením. “.
3. V § 13 odst. 2 věta první zní: „Na dráze celostátní u staveb dráhy, u kterých se zřizuje nové drážní zemní těleso, nesmí být v traťových kolejích poloměr oblouku menší než 500 m a v případě rekonstrukce nebo modernizace dráhy, při které se nezřizuje nové drážní zemní těleso, nesmí být v traťových kolejích poloměr oblouku menší než 300 m. “.
4. § 13 se doplňuje odstavcem 14, který zní:
„(14) Ustanovení odstavců 2, 3, 4 a 8 se uplatňuje vždy, nebrání-li tomu složitost místních podmínek v zastavěném území nebo státem chráněném území, popř. nepříznivé geologické podmínky. Nelze-li parametry uvedené v těchto odstavcích dodržet, musí být bezpečnost provozování dráhy a drážní dopravy zajištěna odpovídajícím stavebnětechnickým řešením a organizačním opatřením. “.
5. V § 14 odst. 3 se ve větě první za slova „musí být “ vkládají tato slova: „u nové stavby dráhy “.
6. V § 16 odst. 1 se na konci připojuje tato věta: „Na nově zřizovaných nástupištích musí být vyznačen bezpečnostní pás. “.
7. V § 18 odst. 5 ve větě třetí se slova „s přesypávkou “ vypouštějí, z slova „úsecích trati “ se vkládá tečka a zbytek věty se vypouští.
8. V § 24 odst. 11 se za slovo „vedení “ vkládají tato slova: „s výjimkou elektricky nevodivých sdělovacích vedení “.
9. V § 26 odst. 2 písm. f) se slovo „prohlídkou “ nahrazuje slovem „kontrolou “ a slova „a jejich svárů “ se nahrazují slovy „a vizuální prohlídkou jejich svarů “.
10. V § 43 odst. 6 ve větě druhé se slovo „poloviční “ nahrazuje slovem „dvojnásobné “.
11. § 53 odst. 4 zní:
„(4) Ustanovení odstavců 1 a 2 se uplatňuje vždy, nebrání-li tomu složitost místních podmínek v zastavěném území nebo státem chráněném území, popř. nepříznivé geologické podmínky. Nelze-li parametry uvedené v těchto odstavcích dodržet, musí být bezpečnost provozování dráhy a drážní dopravy zajištěna odpovídajícím stavebnětechnickým řešením a organizačním opatřením. “.
12. § 65 písm. f) zní:
„f)
budovy a zařízení, určené k organizování a řízení drážní dopravy, k odstavování trolejbusů a k provádění jejich pravidelných technických prohlídek (vozovna) a k uspokojování přepravních potřeb veřejnosti, včetně inženýrských sítí, nutných k jejich provozování, zastávky, které tvoří nástupiště, a nástupní ostrůvky, jejich vybavení a přístřešky, “.
13. V § 88 odst. 1 se za slova „Ustanovení této vyhlášky “ vkládají tato slova: „upravující technické podmínky a požadavky pro stavby drah a stavby na dráze “.
Čl. II Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem vyhlášení s výjimkou čl. I bodů 1, 3, 6 a 7, které nabývají účinnosti dnem 1. listopadu 1996.
Copyright © 2009 - 2024, Nakladatelství C. H. Beck