1. | V § 9 odst. 3 se za slovo „mýtném“ vkládají slova „uloženém za účelem dosažení návratnosti nákladů vynaložených na zpoplatněné pozemní komunikace, vyvolaných znečištěním ovzduší z provozu vozidel v systému elektronického mýtného na zpoplatněných pozemních komunikacích a vyvolaných hlukem z provozu vozidel v systému elektronického mýtného na zpoplatněných pozemních komunikacích“. |
2. | Poznámka pod čarou č. 1 zní: „1) Vyhláška č. 209/2018 Sb., o hmotnostech, rozměrech a spojitelnosti vozidel.“. |
3. | V § 13 se odstavec 2 včetně poznámky pod čarou č. 2 zrušuje a zároveň se zrušuje označení odstavce 1. |
4. | Pod označení § 15 se vkládá nadpis, který zní: „Popis nákladů započitatelných pro výpočet části mýtného uložené za účelem dosažení návratnosti nákladů vynaložených na zpoplatněné pozemní komunikace“. |
5. | V § 15 odst. 2 se na konci písmene b) čárka nahrazuje tečkou a písmeno c) se zrušuje. |
6. | Za § 15 se vkládají nové § 15a a 15b, které včetně nadpisů znějí: „§ 15a Popis nákladů započitatelných pro výpočet části mýtného uložené za účelem dosažení návratnosti nákladů vyvolaných znečištěním ovzduší z provozu na zpoplatněných pozemních komunikacích Náklady vyvolané znečištěním ovzduší z provozu na zpoplatněných pozemních komunikacích tvoří a) | náklady na vysazování a ošetřování silniční vegetace zpoplatněných pozemních komunikací, | b) | náklady na opatření vedoucí ke snížení znečištění ovzduší v tunelech zpoplatněných pozemních komunikací, | c) | náklady na ochranu před znečišťováním půdy smyvy ze zpoplatněných pozemních komunikací vynaložené na |
1. | odvodňovací zařízení, | 2. | čištění vod a likvidaci kalů, |
d) | náklady na realizaci opatření souvisejících se zvýšením plynulosti dopravy na zpoplatněných pozemních komunikacích, které zahrnují náklady na inteligentní dopravní systémy, | e) | ostatní náklady neuvedené v písmenech a) až d), jejichž vynaložení přímo souvisí se znečištěním ovzduší z provozu na zpoplatněných pozemních komunikacích. |
§ 15b Popis nákladů započitatelných pro výpočet části mýtného uložené za účelem dosažení návratnosti nákladů vyvolaných hlukem z provozu na zpoplatněných pozemních komunikacích Náklady vyvolané hlukem z provozu na zpoplatněných pozemních komunikacích tvoří a) | náklady na realizaci protihlukových opatření vedoucích ke snížení hluku z provozu na zpoplatněných pozemních komunikacích vynaložené na |
1․ | směsi pro obrusné vrstvy se sníženou hlučností, | 2. | zemní valy, | 3. | protihlukové stěny, | 4. | protihlukové polovegetační stěny, | 5. | zemní valy kombinované s protihlukovou stěnou, | 6. | mobilní protihlukové stěny, |
b) | náklady na protihlukové úpravy na pozemních objektech ohrožených hlukem z provozu na zpoplatněných pozemních komunikacích vynaložené na |
1. | výměnu oken s deklarovanou vzduchovou neprůzvučností, | 2. | dotěsnění otvorů a výplně otvorů (např. další vrstvou skla či typem výplně s vyšším stupněm zvukové izolace), | 3. | průhledné předstěny, | 4. | akustické absorpční obklady, |
c) | ostatní náklady neuvedené v písmenu a) nebo b), jejichž vynaložení přímo souvisí s hlukem z provozu na zpoplatněných pozemních komunikacích.“. |
|
7. | V § 16 větě první se slova „na zpoplatněné pozemní komunikace se určí poměrem ze součtu nákladů uvedených v § 15,“ nahrazují slovy „vynaložené na zpoplatněné pozemní komunikace, náklady vyvolané znečištěním ovzduší z provozu na zpoplatněných pozemních komunikacích a náklady vyvolané hlukem z provozu na zpoplatněných pozemních komunikacích se určí poměrem ze součtu nákladů uvedených v § 15, 15a a 15b“. |
8. | V § 17 odst. 1 větě druhé se za text „§ 15“ vkládají slova „ , 15a a 15b“. |
9. | V § 17 odst. 2 se slova „žádná z těchto sazeb nepřesáhla průměrnou sazbu mýtného vypočtenou podle odstavce 1 o více než 175 % a“ zrušují. |
10. | Příloha č. 1 zní: „Příloha č. 1 k vyhlášce č. 470/2012 Sb. Seznam dálnic, jejichž užití podléhá mýtnému Označení | Úsek | Délka (km) | D0 | Praha, Satalice-Praha, Běchovice (exity 58-62) | 4,6 | D0 | Modletice (D1)-Praha, Ruzyně (exity 76-28) | 37,1 | D1 | Praha, Spořilov-Říkovice (exity 1-272) | 273,4 | D1 | Předmostí-státní hranice (exit 282 až km 377) | 93,5 | D2 | Brno, jih—státní hranice (exit 1 až km 61) | 61,4 | D3 | Mezno-Úsilné (exity 62-131) | 71,3 | D4 | Jíloviště-Háje (exity 9-45) | 41,9 | D4 | Radobytce-Nová Hospoda (exity 77-84) | 6,7 | D5 | Praha, Třebonice-státní hranice (exit 1 až km 151) | 156,1 | D6 | Praha, Řepy-Krušovice (exity 1-42) | 42,9 | D6 | Lubenec-Bošov (km 80 až exit 83) | 3,4 | D6 | Jenišov-Cheb, sever (exity 131-169) | 39,2 | D7 | Praha, Ruzyně-Knovíz (exity 2-18) | 17,0 | D7 | Postoloprty-Spořice (exity 56-78) | 23,6 | D8 | Praha, Březiněves-státní hranice (km -3,5 až km 92) | 97,0 | D10 | Praha, Satalice-Ohrazenice (exity 1-71) | 72,7 | D11 | Praha, Horní Počernice-Hradec Králové, Kukleny (exity 1-90) | 92,9 | D35 | Sedlice-Opatovice (exity 126-129) | 4,0 | D35 | Mohelnice, j ih-Křelov (exity 235-261) | 27,3 | D35 | Olomouc, Topolany-Lipník nad Bečvou (km 264 až exit 296) | 33,3 | D46 | Vyškov, východ-Olomouc, Slavonín (exit 1 až km 39) | 40,6 | D48 | Bělotín-Bělotín, východ (exity 1-3) | 3,5 | D48 | Rybí-Frýdek-Místek, západ (km 22 až exit 44) | 22,0 | D48 | Frýdek-Místek-Zukov (km 47 až exit 70) | 19,9 | D52 | Rajhrad-Pohořelice, jih (exity 10-26) | 17,0 | D55 | Hulín-Otrokovice (exity 16-32) | 16,9 | D56 | Ostrava, Hrabová-Frýdek-Místek (exity 39-51) | 12,9 |
“. |
11. | Příloha č. 2 zní: „Příloha č. 2 k vyhlášce č. 470/2012 Sb. Seznam silnic I. třídy, jejichž užití podléhá mýtnému Označení | Úsek | Délka (km) | I/3 | Mirošovice-Mezno | 43,5 | I/4 | Praha-Jíloviště | 5,2 | I/6 | Bošov-Karlovy Vary | 29,7 | I/7 | Panenský Týnec-Smolnice (exity 37-41) | 4,0 | I/7 | Spořice-Chomutov (exity 78-82) | 3,4 | I/11 | Hradec Králové, Kukleny-Hradec Králové | 2,7 | I/11 | Ropice-Mosty u Jablunkova | 28,6 | I/11 | Krásné Pole-Ostrava | 8,7 | I/12 | Praha-Kolín | 32,5 | I/16 | Mladá Boleslav-Úlibice | 37,0 | I/19 | Oltyně-Cekanice | 10,0 | I/19 | Tábor-Pelhřimov | 34,0 | I/20 | Plzeň-České Budějovice | 112,5 | I/26 | Plzeň-Folmava | 51,7 | I/30 | Lovosice-Ústí nad Labem | 14,4 | I/33 | Plotiště nad Labem-Náchod | 29,0 | I/34 | České Budějovice-Jindřichův Hradec | 40,7 | I/34 | Jarošov nad Nežárkou-Havlíčkův Brod | 55,6 | I/35 | Bílý Kostel nad Nisou-Ohrazenice | 35,0 | I/35 | Turnov-Jičín | 13,8 | I/35 | Ulibice-Hradec Králové | 30,2 | I/35 | Hradec Králové-Mohelnice | 89,3 | I/35 | Křelov-Olomouc | 2,9 | I/37 | Hradec Králové-Pardubice | 17,3 | I/38 | Jestřebí-Mladá Boleslav | 31,1 | I/38 | Poděbrady-J ihlava | 86,9 | I/43 | Brno-Svitavy | 44,8 | I/46 | Olomouc, Slavonín-Olomouc, centrum | 0,9 | I/47 | Kroměříž-Hulín | 3,4 | I/47 | Přerov-Bělotín | 22,7 | I/48 | Bělotín-Rybí | 22,2 | I/50 | Holubice-Rovné | 86,1 | I/52 | Brno-Rajhrad | 5,9 | I/52 | Pohořelice-Mikulov | 22,3 | I/55 | Přerov-Hulín | 11,4 | I/58 | Skotnice-Krmelín | 10,3 | I/63 | Bystřany-Řehlovice | 7,5 |
“. |