Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

235/1920 Sb. znění účinné od 17. 4. 1920 do 31. 12. 2023

235

 

Zákon

ze dne 30. března 1920

o stavbě nových železných drah na státní útraty a stanovení stavebního a investičního programu na léta 1921 až včetně 1925.

 

Národní shromáždění republiky Československé usneslo se na tomto zákoně:

§ 1.

Vláda se zmocňuje, aby provedla stavbu těchto železných drah normálního rozchodu a to:

1.

Handlová-Horní Štubňa,

2.

Červená Skála-Margecany,

3.

Slivnická Nová Ves-Trebišov,

4.

Užhorod-Munkačevo,

5.

Munkačevo-Bilki-Huszt,

6.

Vsetín-Bilnice-Brumov,

7.

Veselí nad Moravou-Nové Město,

8.

Krupina-Zvoleň,

9.

Jablonica-Plavecký Svatý Mikuláš,

10.

Myjava-Brezová,

11.

spojku u Žabokrek,

12.

Podolinec-Orlov,

13.

Tvrdošín-Polhora,

14.

Karvín-Trličko-Těšín,

15.

dráhu sprostředkující výhodné spojení se severním Slovenskem.

§ 2.

Vláda se zmocňuje, aby provedla stavby a investice, naznačené v přiloženém programu.

§ 3.

Přiložený program, tvořící integrující součást tohoto zákona a znějící na vydání v úhrnné částce 6.431,050.000 Kč, jež jsou spojena se státním výlohami na stavbu nových železných drah, dále s dokončením drah ve stavbě jsoucích a konečně s provedením investic ve státním železničním provozu, se schvaluje a povolují se vládě československé k tomu potřebné úvěry ve výši shora naznačené na zmíněnou řadu let 1921 až včetně 1925.

§ 4.

Na úhradu potřeb, vykázaných v přiloženém programu úhrnnou částku 6.431,050.000 Kč, mohou býti vydány státní železniční obligace, znějící na měnu československou nebo jinou, v té částce, jaké bude potřebí toho kterého roku, aby byla opatřena potřeba, v přiloženém programu pro jednotlivá léta naznačená.

Úpisy tyto jsou prosty daně důchodkové.

Ministru financí se ponechává, aby určil úrokovou míru v době vydání úpisů.

§ 5.

Tyto státní železniční obligace jsou zvláštním dluhem republiky Československé a smí jich býti užito toliko k účelům, naznačeným v §§ 1 až 3 tohoto zákona, a vláda jest povinna, aby až do konečného provedení tohoto stavebního a investičního programu při požadování státního rozpočtu se vykázala, v jakém rozsahu zpeněžila státní železniční obligace a jakým způsobem užila výtěžku z nich v účetní periodě posledně uzavřené.

§ 6.

Tyto obligace budou každoročními splátkami, počínajíc rokem 1926, umořeny nejdéle v 50 letech.

Částka, odpovídající úmorové kvotě, jakož i peníz, jehož bude potřebí k zúročení obligací vydaných podle tohoto zákona, budiž zařaďován do řádné potřeby státního dluhu.

§ 7.

Úvěrů povolených podle přiloženého programu pro jednotlivá léta 1921 až včetně 1925 může býti užito ještě dva roky následující po onom roce, pro který úvěr byl povolen.

Výdaje učiněné k tíži těchto úvěrů, jakož i případné příjmy buďtež vykazovány odděleně od státního hospodaření.

§ 8.

Zákon tento nabývá účinnosti dnem vyhlášení.

§ 9.

Ministru železnic a ministru financí se ukládá, aby zákon tento provedli.

T. G. Masaryk v. r.

 

Tusar v. r.

 

Dr. Franke v. r.

 

Sonntág v. r.