Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

86/1921 Sb. znění účinné od 10. 3. 1921 do 31. 12. 2023

86

 

Vyhláška

ministerstva financí

ze dne 26. února 1921,

jíž se stanoví pohraniční pásmo na Moravě proti Rakousku a vyhlašují celní silnice.

 

Na základě §§ 4, 5, 6 a 20 celního a monopolního řádu ze dne 11. července 1835 stanoví se pohraniční pásmo a celní silnice na Moravě proti republice Rakouské takto:

I. Popis vnitřní celní hranice.

Vnitřní celní hranice táhne se:

Od kôty 721 (Hollabrunn), vzdálené 1 km jihovýchodně od obce Růženy při hranici moravskočeské, směrem východním mezi obcemi Stoječínem a dvorem Peníkovem, přetíná severně obce Nové Vsi silnici ze Slavonic do Čes. Rudolce, dále silnici mezi Bolíkem a Pečem, probíhá kôtou 511 (Berglos) na silnici mezi obcemi Cizkrajovem a Pečem, přetíná železnici Slavonice-Dačice, silnici ze Starého Hobzí do Dačic 1 km severně od Norovic a dostihuje kôty 516 (Chlunec) u obce Chlunce; odtud směrem jihovýchodním mezi obcemi Novými Dvory a Ostejkovicemi ku křižovatce silnic Staré Hobzí-Jemnice a Palovice-Ostejkovice ke kôtě 522 (Na Stráži); odtud směrem jihovýchodním, přetíná silnici z Palovic do Jemnice 1 km severně od Palovic, probíhá kôtou 436 u silnice z Radostic do Jemnice a kôtou 505 na silnici z Iratic do Jemnice, protíná silnici mezi obcemi Kdousovem a Kostníky, dostihuje kôty 572 (Suchá Hora); odtud směrem jihovýchodním ke kôtě 507 (Stříbrná Hora), pak východním přes kôty 460 a 440 do údolí potoka tekoucího do rybníku Vyrazilu, údolím tohoto potoku proti proudu ke kôtě 406 a směrem východním ke kôtě 382 (Křesanka) a k železniční trati Znojmo-Mor. Budějovice; pak směrem jihovýchodním stále podle trati až k lomu jižně od kôty 348 (Pazděrka), odtud přímo na jih ke kôtě 370 a na východ ke kôtě 218 u Dyje; od tohoto bodu stále po proudu řeky Dyje až k mostu silnice vedoucí ze Strachotic, pak po této silnici a polní cestou směrem severovýchodním až k železniční trati Znojmo-Hrušovany, dále 1 1/2 km podle této trati směrem východním až do petrovického údolí, na východ a sever ke dvoru Hojovu, odtud severovýchodním směrem k Frýšavské stanici železniční a kôtě 234 (Fuchsleiten), odtud kolem Litobratřic na cestu a po této přímo ke kôtě 228 (Haidenberg); odtud po cestě 1 km směrem východním, pak jihovýchodovýchodním ke kôtě 168 u Dyje, pak po toku řeky Dyje k Dolním Vistonicím, Novým Mlýnům, Pulgarovu, Nýdku a Lednici. Zde přechází na silnici vedoucí do Podivína, před Podivínem obrací se přímočarně na východ, přetíná silnici a železniční trať z Břeclavy do Podivína, dotýká se dvoru Přechova a dostihuje kôty 207; odtud zatáčí se směrem jihovýchodním, přetíná silnici mezi Hruškami a Novou Vsí a tamtéž železniční trať Břeclava-Hodonín, zabírá obec Týnec do pohraničního pásma a končí u vtoku cunínského potoka do řeky Moravy.

II. Seznam obcí ležících v pohraničním pásmu:

a)

v politickém okresu dačickém: Bolíkov (Bolíkovský důl), Cizkrajov, Nové Dvory, Nové Hobzí, Staré Hobzí, Holešice, Chvalice, Kadolec, Laskovec, Lešnice, Margaréta, Maryš, Modlava, Mutišov, Mutná, Norovice, Novosady, Písečné, Rubášov, Slavětín, Slavonice, St. Stalkov, N. Stalkov, Stoječin, Václavov, N. Ves;

b)

v politickém okresu mor.-budějovickém: Bačkovice, Banovice, Bělčovice, Dančovice, Dešná, Flandorf, Hluboká, Chrlopy, Chvalkovice, Jiratice, Kostníky, Lovčice, Lubnice, Mešovice, Menhartice, Pálovice, Plačovice, Police, Radotice, Rancířov, Uherčice, Vratěnín, Zopanovice;

c)

v politickém okresu znojemském: Beskov, Bítov, Bohumělice, Hor. Břečkov, Citonice, Čížov, Čule, Derflice, Dyjakovice, Dyjákovičky, Freištein, Gnost, Grafendorf, Hamer, Hatě (Haid), Hevlín, Hnánice, Hrádek, Hrušovany, Chvalatice, Chvalovice (Kallendorf), Jaroslavice, Ječmeniště (Görstenfeld), Jezovčí, Kajdlink, Něm. Kounice, Křidlovičky, Lanžov, Liliendorf, Lukov, Vel. Mašovice, Micnanice, Mlíčovice, Našetice, Nesechleby, Oblas, Oleksevičky, St. Petřín, N. Petřín, Podmole, Pomýče, Popice, Probice, Sedlešovice(mimo osadu Louku), Stalkov, Strachotice, Šafov, Šanov, Nový Šaldorf, Šatov, Šreflová, Štítary, Šumvald, Unášov, Valtrubice, Nová Ves, Vosnovice, Vračovice, Vranov, Vrbovec, Vysočany, Zblovice;

d)

v politickém okresu mikulovském: Bratibrun, Drnoholce, Dol. Dunajovice, Frelešdorf, Garschöntal, Guldenfurt, Gutfeld, Hlohovec, Klentnice, Lednice, Mikulov, Milonice, Nýdek, Pardorf, Perná, Polany, N. Přerov, Pulgarov, Nové Sídlo, Selce, Valčice, Dol Vistonice, Hor. Vistonice;

e)

v politickém okresu hodonínském: Břeclava, St. Břeclava, Hrušky, Chor. Nová Ves, Kostice, Lanžhot, Lanšdorf, Poštorná, Tvrdonice, Týnec.

III. Celní silnice.

Celními silnicemi kromě železničních tratí jsou silnice:

1.

Fratres-Slavonice k vedlejšímu celnímu úřadu II. tř. ve Slavonicích,

2.

Drosendorf-Vratěnín k vedlejšímu celnímu úřadu II. tř. ve Vratěníně,

3.

Langau-Šafov k vedlejšímu celnímu úřadu II. tř. v Šafově,

4.

Retz-Hnánice k vedlejšímu celnímu úřadu II. tř. v Hnánicích,

5.

Hangsdorf-Hať k vedlejšímu celnímu úřadu I. tř. v Hati,

6.

Zvingendorf-Jaroslavice k vedlejšímu celnímu úřadu II. tř. v Jaroslavicích,

7.

Laa-Hevlín k vedlejšímu celnímu úřadu II. tř. v Hevlíně,

8.

Drasenhofen-Mikulov k vedlejšímu celnímu úřadu I. tř. v Mikulově,

9.

Schrattenberg-Valčice, Katzelsdorf-Valčice a Reinthal-Valčice k vedlejšímu celnímu úřadu II. tř. ve Valčicích,

10.

Reinthal-Poštorná a Bernhardsthal-Poštorná k vedlejšímu celnímu úřadu II. tř. v Poštorné.

Ministr financí:

Dr. Engliš v. r.