135/1934 Sb. znění účinné od 12. 7. 1934 do 31. 5. 1951
Dle § 2 zákona č. 276/2023 Sb. se tato vyhláška považuje za výslovně zrušenou.
135
Vyhláška
ministerstva železnic
ze dne 5. července 1934
o udělení koncese pro normálně rozchodovou elektrickou drobnou dráhu v Košicích od Komenského ústavu ke koupelím odbočky Svazu československých důstojníků v Košicích
Koncesní listina ze dne 4. července 1934 pro normálně rozchodovou elektrickou drobnou dráhu v Košicích od Komenského ústavu ke koupelím odbočky Svazu československých důstojníků v Košicích (§ 1-10) (1) Vláda republiky Československé usnesením ze dne 4. července 1934 udělila podle § 5 zákona ze dne 27. června 1919, č. 373 Sb. z. a n., o doplnění sítě železniční stavbou drah místních, společnosti "Košická elektrická pouličná dráha, účastinárska spoločnosť" v Košicích koncesi pro stavbu a provoz normálně rozchodové elektrické drobné dráhy od Komenského ústavu ke koupelím odbočky Svazu československých důstojníků v Košicích.
(2) Pro tuto dráhu stanoví se podle nařízení ministerstva veřejných prací a dopravy ze dne 8․ července 1868, č. 4973, ve věci koncesí nutných pro stavbu a provoz soukromých drah (koncesní statut), tyto podmínky:
§ 1 Koncesionářka jest povinna odevzdati koncesovanou dráhu veřejné přepravě a provozovati ji nepřetržitě a pravidelně po celou dobu koncesní alespoň v době od 1. června do 15. září každého roku.
§ 2 O používání městských pozemků koncesovanou drahou platí ustanovení smlouvy sjednané mezi městem Košicemi a "Košickou elektrickou pouličnou drahou, účastinárskou spoločností" ze dne 24. února 1912. Pro jiné pozemky propůjčuje se koncesionářce vyvlastňovací právo podle platných zákonných předpisů.
§ 3 (1) Koncesionářka musí při stavbě a provozu koncesované dráhy dbáti obsahu této koncesní listiny, koncesních podmínek, stanovených ministerstvem železnic, jakož i platných zákonů a nařízení, zejména nařízení ministerstva veřejných prací a dopravy ze dne 8. července 1868, č. 4973, železničního provozního řádu ze dne 16. listopadu 1851, jehož platnost až do další úpravy byla podržena zákonným článkem XIII/1908, jakož i zákonů a nařízení, jež v budoucnosti budou vydány, a nařízení ministerstva železnic a jiných oprávněných úřadů.
(2) Při provozu bude lze upustiti od bezpečnostních opatření a dopravních předpisů, obsažených v železničním provozním řádu, jen potud, pokud ministerstvo železnic uzná, že bezpečnost provozu není ohrožena. V té příčině budou pak platiti zvláštní předpisy, které vydá ministerstvo železnic.
§ 4 (1) Výši zakládacích aktiv a pasív schvaluje ministerstvo železnic. Kromě skutečně učiněných a řádně prokázaných výdajů na vypracování projektu, na stavbu a zařízení dráhy včetně opatření vozidel a dotace jistinné reservy státní správou stanovené, jakož i úroků interkalárních za stavební dobu skutečně zaplacených a event. ztrát kursovních při opatřování kapitálu skutečně vzniklých, nenáležejí do zakládací hodnoty žádné jiné výdaje.
(2) Podle zásad uvedených v předchozím odstavci stanoví se zakládací hodnota na Kč 243.823,--.
(3) Výdaje za další nové stavby nebo rozmnožení provozního zařízení smějí býti připočteny k zakládací hodnotě jen tehdy, povolilo-li ministerstvo železnic tyto stavby nebo rozmnožení provozních zařízení a budou-li tyto výdaje řádně prokázány.
§ 5 Koncesionářka jest povinna sestavovati provozní účet a bilanci podniku dráhy a předkládati je ministerstvu železnic, jakož i oznámiti mu na jeho výzvu data potřebná pro sestavení roční statistiky.
§ 6 Koncesionářka jest povinna dbáti všech zákonných, jakož i prováděcích předpisů platných, i které budou vydány o pojištění pensijním, invalidním a starobním, nemocenském a úrazovém zaměstnanců soukromých drah.
§ 7 Koncesionářka jest povinna dbáti při obsazování služebních míst ustanovení zákona ze dne 24. července 1919, č. 462 Sb. z. a n., o propůjčování míst legionářům, zákona ze dne 8. dubna 1927, č. 54 Sb. z. a n., o umísťování déle sloužících poddůstojníků, a prováděcích předpisů, jež byly nebo budou vydány k provedení nebo na základě těchto zákonů.
§ 8 Koncese se uděluje do 31. prosince 1973. Státní správa může však prohlásiti tuto koncesi za zaniklou dříve, než projde doba koncesní, za podmínek uvedených v § 10.
§ 9 (1) Státní správa jest oprávněna přesvědčiti se o tom, že stavba dráhy, jakož i provozní zařízení byla ve všech částech účelně a řádně provedena a že je provoz řádně veden, a naříditi, aby závady v tom směru byly odstraněny. Státní správa má též právo nahlédnouti do hospodaření dráhy.
(2) K výkonu svého práva dozoru může státní správa ustanoviti vládního komisaře, který má právo býti přítomen všem schůzím správní rady, výkonného výboru i valným hromadám společnosti, kdykoliv to uzná za vhodné. Vládní komisař jest oprávněn zastaviti všechna usnesení a nařízení, která podle jeho náhledu odporují platným zákonům, koncesi, koncesním podmínkám anebo poškozují veřejné zájmy. V tom případě má si vládní komisař ihned vyžádati rozhodnutí ministerstva železnic, které jest závazné. Vládního komisaře dlužno zvláště a včas zváti do všech schůzí shora vyjmenovaných.
§ 10 Státní správa má právo učiniti opatření podle platných zákonů, kdyby přes to, že byla dána výstraha a pohrůžka odnětím koncese, byly porušeny nebo nebyly splněny závazky uložené v koncesní listině, v koncesních podmínkách anebo v zákonech, a prohlásiti ještě před uplynutím doby koncesní koncesi za zaniklou.
Copyright © 2009 - 2024, Nakladatelství C. H. Beck