Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

124/1937 Sb. znění účinné od 1. 7. 1937 do 31. 5. 1951

Dle § 2 zákona č. 276/2023 Sb. se toto nařízení považuje za výslovně zrušené.

124

 

Vládní nařízení

ze dne 18. června 1937,

kterým se mění a doplňuje zákonze dne 12. dubna 1935, č. 77 Sb. z. a n., o dopravě motorovými vozidly a jich zdanění

 

Vláda republiky Československé nařizuje podle čl. I zákona ze dne 21. června 1934, č. 109 Sb. z. a n., o mimořádné moci nařizovací, ve znění zákona ze dne 17. června 1936, č. 163 Sb. z. a n.:

Čl. I

(1)

V platebním období od 1. července do 31. prosince 1937, případně od 1. října do 31. prosince 1937, nezvyšuje se daň z motorových vozidel podle § 63, odst. 6 zák. č. 77/1935 Sb. z. a n. také v tom případě, jestliže osoby uvedené v § 62, odst. 1 až 3 prokáží, že do dvou měsíců po splatnosti daně připadající na dobu shora uvedenou zahájily jednání s ministerstvem železnic nebo s orgánem jím k tomu zmocněným o dohodu týkající se způsobu používání motorových vozidel.

(2) Průkaz o tom, že osoby uvedené v § 62, odst. 1 až 3 zahájily s ministerstvem železnic nebo s orgánem jím k tomu zmocněným jednání o dohodu týkající se způsobu používání motorových vozidel, vydá těmto osobám na kolku prostou žádost ředitelství státních drah, do jehož pravomoci přísluší železniční staniční úřad československých státních drah, ležící nejblíže bydlišti (sídlu) osob, které o vydání průkazu požádají, a to na tiskopise, jehož vzorec stanoví ministerstvo financí v dohodě s ministerstvem železnic. Osoby, které hodlají prokázati, že jednání o dohodu zahájily, jsou povinny ve lhůtě uvedené v předchozím odstavci předložiti zmíněný průkaz důchodkovému kontrolnímu úřadu příslušnému podle stálého stanoviště motorového vozidla, a to odděleně pro každé motorové vozidlo (spolu s jeho vlečnými vozy), pro které nemá býti daň podle předchozího odstavce zvýšena.

Čl. II

§ 75, odst. 2 zák. č. 77/1935 Sb. z. a n. zní:

(2) Ministerstvo financí může na návrh ministerstva železnic, podaný v dohodě s ministerstvem průmyslu, obchodu a živností, daň snížiti, a to až na 10 % z jízdného. Obcím nad 15.000 obyvatel může ministerstvo financí pro jejich pravidelnou hromadnou dopravu osob, provozovanou v okruhu nejvýše do 5 km přes jejich katastrální území, a pokud jde o hlavní město Prahu, mimo to i do obcí uvedených v § 3 zák. č. 88/1920 Sb. z. a n. daň z jízdného ještě dále snížiti se zřetelem na místní dopravní poměry. Jde-li o pravidelnou hromadnou dopravu osob, která doplňuje železniční síť, plní zřejmě úkol obecně prospěšný a u které s ohledem na místní poměry hospodářské vyšší daňová sazba ohrožuje další trvání této dopravy, může ministerstvo financí v dohodě s ministerstvem železnic a ministerstvem průmyslu, obchodu a živností i v těchto případech snížiti daň pod 10 % z jízdného.

Čl. III

Zákon č. 57/1950 Sb. s účinností ode dne 1. června 1951 zrušil zákon č. 77/1935 Sb. Tím se i toto vládní nařízení stalo překonaným a nepoužitelným.

Toto nařízení nabývá účinnosti dnem 1. července 1937; provede je ministr financí v dohodě se zúčastněnými ministry.

Dr. Beneš v. r.

Bechyně v. r.

Dr. Krofta v. r.

Machník v. r.

Dr. Černý v. r.

Ing. Nečas v. r.

Dr. Kalfus v. r.

Dr. Czech v. r.

Dr. Dérer v. r.

Tučný v. r.

Najman v. r.

Dr. Šrámek v. r.

Dr. Zadina v. r.

Dr. Spina v. r.

Zajíček v. r.