Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

41/1931 Sb. znění účinné od 25. 3. 1931 do 31. 5. 1951

Dle § 2 zákona č. 276/2023 Sb. se tato vyhláška považuje za výslovně zrušenou.

41

 

Vyhláška ministerstva železnic

ze dne 13. března 1931

o udělení koncese pro normálně rozchodnou elektrickou dráhu drobnou v Plzni od zastávky "Plovárna" ke stanici "Průmyslová ulice" v Plzni - Doudlevcích

Koncesní listina

ze dne 13. března 1931 pro normálně rozchodnou elektrickou dráhu drobnou v Plzni od zastávky "Plovárna" ke stanici "Průmyslová ulice" v Plzni - Doudlevcích (§ 1-16)

(1)

Vláda republiky Československé usnesením ze dne 13. března 1931 udělila podle § 5 zákona ze dne 27. června 1919, č. 373 Sb. z. a n., o doplnění sítě železniční stavbou drah místních, městu Plzni koncesi pro stavbu a provoz normálně rozchodné elektrické dráhy drobné v Plzni od zastávky "Plovárna" ke stanici "Průmyslová ulice" v Plzni - Doudlevcích.

(2)

Pro tuto dráhu stanoví se podle nařízení ministerstva pro obchod, živnosti a veřejné stavby ze dne 14. září 1854, č. 238 ř. z., o udílení koncesí ku stavbě soukromých železnic (železniční koncesní zákon), a zákonaze dne 8. srpna 1910 č. 149 ř. z., o drahách nižšího řádu tyto podmínky:

§ 1

Koncesionář požívá pro koncesovanou dráhu finančních výhod, obsažených ve čl․ V - XII a XXXII zák. č. 149/1910 ř. z. Doba osvobození od daně výdělkové podle citovaného článku XXXII stanoví se na 25 let, počítajíc ode dne zahájení provozu.

§ 2

Koncesionář jest povinen koncesovanou dráhu odevzdati veřejné dopravě a provozovati ji nepřetržitě a pravidelně po celou dobu koncesní.

§ 3

Koncesionáři se uděluje k provedení koncesované dráhy vyvlastňovací právo podle platných zákonných předpisů. Totéž právo se mu poskytuje taktéž pro vlečky, které zřídí a jejichž zřízení bude státní správou uznáno za veřejně prospěšné.

§ 4

(1)

Koncesionář musí při stavbě a provozu koncesované dráhy dbáti obsahu této koncesní listiny, koncesních podmínek stanovených ministerstvem železnic, jakož i platných zákonů a nařízení, zejména nařízení č. 238/1854 ř. z., železničního provozního řádu ze dne 16. listopadu 1851, č. 1 ř. z. z roku 1852, ustanovení obsažených v oddílu B zák. č. 149/1910 ř. z., jakož i zákonů a nařízení, jež v budoucnosti budou vydány, a konečně nařízení ministerstva železnic a jiných oprávněných úřadů.

(2)

Při provozu bude lze upustiti od bezpečnostních opatření a dopravních předpisů, obsažených v železničním provozním řádu a příslušných dodatečných nařízeních, jen potud, pokud ministerstvo železnic shledá, že to lze povoliti pro zvláštní dopravní a provozní poměry. V té příčině budou pak platiti zvláštní předpisy provozovací, které vydá ministerstvo železnic.

§ 5

Koncesionář jest povinen zdarma přepravovati poddůstojníky a ordonance ve službě. Bližší podrobnosti o tom jest sjednati s příslušnými vojenskými úřady.

§ 6

Bude-li nutno zastaviti dočasně provoz pro pohyby vojenských částí, pro slavnostní průvody a shromáždění nebo pro zřizování různých vedení jako plynovodů, telefonů, kanalisace apod., musí se koncesionář podrobiti nařízením příslušných úřadů a nemá nároku na odškodnění za ztráty vzniklé z takového dočasného zastavení provozu.

§ 7

Státní zaměstnanci, kteří používají dráhy z rozkazu úřadů vykonávajících dozor na správu a provoz drah anebo kteří používají dráhy hájíce zájmy státu, plynoucí z udělené koncese nebo v zájmu důchodkové správy, a vykáží se průkazem vydaným ministerstvem železnic, musí býti přepravováni i se svými zavazadly zdarma.

§ 8

(1)

Koncesionář jest povinen přepravovati poštu, jakož i zaměstnance státní poštovní správy ve všech pravidelných vlacích.

(2)

Za tyto úkony, jakož i za jiné vykonané ve prospěch státní správy poštovní, přísluší koncesionáři přiměřená náhrada.

(3)

Korespondence, která se vztahuje na správu dráhy a jest vyměňována mezi ředitelstvím podniku a jeho podřízenými orgány nebo naopak anebo mezi těmito orgány, může býti dopravována zaměstnanci podniku.

§ 9

Koncesionář jest povinen sestavovati provozní účet a bilanci železničního podniku a předkládati je ministerstvu železnic, jakož i oznámiti mu na jeho výzvu data potřebná pro sestavení roční statistiky.

§ 10

Koncesionář jest povinen hraditi výdaje zařízení potřebných k zajištění nerušeného provozu nynějších státních telefonních a telegrafních vedení, jichž bylo třeba vzhledem na zřízení a provoz koncesované dráhy, zejména též výdaje spojené s případným přeložením těchto vedení.

§ 11

Koncesionář jest povinen dbáti všech zákonných, jakož i prováděcích předpisů již platných, i které budou vydány o pojištění pensijním, invalidním a starobním, nemocenském a úrazovém zaměstnanců soukromých drah.

§ 12

Koncesionář jest povinen dbáti při obsazování služebních míst ustanovení zákona ze dne 24. července 1919, č. 462 Sb. z. a n., o propůjčování míst legionářům, zákona ze dne 8. dubna 1927, č. 54 Sb. z. a n., o umísťování déle sloužících poddůstojníků, a prováděcích předpisů, jež byly nebo budou vydány k provedení nebo na základě těchto zákonů, a říditi se předpisy § 212 zákona ze dne 24. června 1926, č. 103 Sb. z. a n., o úpravě platových a některých služebních poměrů státních zaměstnanců.

§ 13

(1)

Koncese a ochrana proti stavbě nových drah podle § 9, lit. b), nařízení č. 238/1854 ř. z. uděluje se do 29. června 1986.

(2)

Státní správa může však prohlásiti tuto koncesi za zaniklou, dříve než tato doba projde, nebudou-li splněny závazky stanovené v § 2, anebo za podmínek uvedených v § 16.

§ 14

Koncesionář není oprávněn odevzdati provoz koncesované dráhy osobě třetí na účet vlastní nebo cizí, ani vésti provoz na cizí účet, vyjímajíc, že by to státní správa výslovně povolila.

§ 15

Státní správa jest oprávněna přesvědčiti se o tom, že stavba dráhy, jakož i provozní zařízení, byla ve všech částech účelně a řádně provedena, a naříditi, aby závady v tomto směru byly odstraněny. Státní správa má též právo nahlédnouti do hospodaření dráhy.

§ 16

Státní správa má právo učiniti opatření podle platných zákonů, kdyby přes to, že byla po opětovaném napomenutí dána výstraha a pohrůžka odnětím koncese, byly porušeny nebo nebyly splněny závazky uložené v koncesní listině, v koncesních podmínkách anebo v zákonech, a prohlásiti ještě před uplynutím doby koncesní koncesi za zaniklou.

Mlčoch v. r.