Popis nákladové kategorie | Popis nákladové komponenty |
A. Předběžné analýzy, tvorba zadání, výběr řešení a dodavatele - náklady nákupního procesu | A1. Projektový záměr a úvodní studie (studie proveditelnosti, zadávací dokumentace, marketingový průzkum trhu) |
A2. Práce spojené s výběrem software (SW) aplikace a jejího dodavatele a výběrem hardware (HW) a jeho dodavatelů |
B. Nákup SW a HW pro projekt (ne v případě software jako služba (SaaS)) | B1. Stavební, provozní a komunikační infrastruktura |
B2. Informační a komunikační technologie (ICT) - HW a interní sítě |
B3. Licence systémového SW - základní SW nutný pro provoz aplikace (operační systém, systém řízení báze dat, atd.) |
B4. Licence vývojového SW prostředí pro vývoj aplikace, nebo pro úpravy standardního SW |
B5. Pořízení aplikačního SW |
B6. Spojené HW+SW zařízení (Appliance) |
B7. Prostředky kybernetické bezpečnosti |
C. Analýza, vývoj, implementace a zkušební provoz | C1. Vedení projektu vývoje a implementace na straně orgánu veřejné správy (i dodavatele) |
C2. Vypracování celkové architektury řešení, včetně návrhu procesního chování budoucího řešení |
C3. Náklady organizačních a procesních změn vyvolaných zavedením ICT služby |
C4. Oživení HW a systémového SW vývojového a implementačního prostředí |
C5. Vývoj a programové úpravy aplikace |
C6. Customizace (nastavení parametrů) aplikace |
C7. Integrace aplikace na ostatní aplikace |
C8. Pořízení dat, migrace dat |
C9. Testování (funkcionality, vazeb na jiné aplikace, výkonu, spolehlivosti, bezpečnosti) |
C10. Školení uživatelův projektu (započítávají se pouze náklady na vlastní školení, nikoliv časová ztráta školených zaměstnanců) |
C11. Akceptace a ověřovací provoz |
C12. Implementace HW a SW pro kybernetickou bezpečnost, implementace bezpečnosti, audit |
C13. Ostatní přímé náklady na pořízení řešení |
D. Provoz a podpora řešení HW a SW (ne v případě SaaS) | D1. Provoz a podpora aplikací (service desk / podpora uživatelů při provozu aplikace - řešení incidentů a problémů) |
D2. Provoz a podpora ICT technologií (administrátoři, správci, technici na administraci aplikace, systému a sítě, řízení konfigurace a kapacit, řízení dostupnosti a dalších dohodnutých parametrů služby) |
D3. Provoz a podpora technologie datových center a komunikační infrastruktury |
D4. Provoz a podpora prostředků kybernetické bezpečnosti |
D5. Zajištění kybernetické bezpečnosti provozu řešení a dodávky služeb |
E. Hardware/Software údržba a průběžné úpravy (ne v případě SaaS) | E1. Poplatky za roční standardní údržbu HW a prvků infrastruktury |
E2. Poplatky za roční standardní údržbu, typicky právo upgrade) vývojového, provozního i systémového SW |
E3. Poplatky za roční standardní údržbu (, typicky právo upgrade) aplikačního SW |
E4. Upravy/rozvoj aplikace (nad standardní údržbu) - průběžné (interní, liniově řízené) |
E5. Poplatky za roční standardní údržbu prostředků kybernetické bezpečnosti |
E6. Úpravy/opravy/rozvoj HW a prvků síťové infrastruktury (nad standardní údržbu) |
E7. Upravy/opravy/rozvoj vývojového, provozního i systémového SW (nad standardní údržbu) |
E8. Úpravy/opravy/rozvoj aplikace (nad standardní údržbu) - průběžné (interní, liniově řízené) |
E9. Úpravy/opravy/rozvoj HW+SW zařízení (Appliance) (nad standardní údržbu) |
E10. Úpravy/opravy/rozvoj prostředků kybernetické bezpečnosti (nad standardní údržbu) |
F. Projekty postupné inovace a zlepšování (plánované) | F1. Funkční (procesní) inovační rozvojové projekty |
F2. Technologické rozvojové projekty |
F3. Roll-out projekty (rozšíření na další uživatele, organizace) |
F4. Projekty optimalizace řešení (např. konsolidace HW) |
G. Projekty upgrade (pokud jsou plánovány) | G1. Projekty aplikačního upgrade |
G2. Projekty upgrade systémového SW |
G3. Projekty technologického upgrade |
G4. Projekty infrastrukturního upgrade |
H. Zvýšené náklady užívání řešení (pokud se vyskytnou) | H1. Náklady ze ztráty produktivity |
H2. Náklady spojené s užíváním řešení |
I. Útlum, konzervace a ukončení řešení | I1. Archivace, zakonzervování a útlum řešení |
I2. Příprava dat pro migraci z řešení při ukončení |
I3. Likvidace komponent řešení |
X. Licence, HW, provoz, podpora, údržba, průběžný rozvoj - vše v subskripci (pouze SaaS) | XI. Předplatné služby |
Z. Ostatní, do fází životního cyklu nerozlišitelné režijní náklady | Z1. Provozní režie |
Z2. Správní režie |