Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

248/2019 Sb. znění účinné od 1. 1. 2020

248

 

VYHLÁŠKA

ze dne 10. září 2019,

kterou se mění vyhláška č. 27/2016 Sb.,

o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných,

ve znění pozdějších předpisů, a vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb

ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů

 

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy stanoví podle § 19, § 26 odst. 4 a § 121 odst. 1 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění zákona č. 383/2005 Sb., zákona č. 49/2009 Sb. a zákona č. 82/2015 Sb.:

Část první

Změna vyhlášky č. 27/2016 sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů (čl. 1-2)

Čl. I

Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění vyhlášky č. 270/2017 Sb., vyhlášky č. 416/2017 Sb. a vyhlášky č. 244/2018 Sb., se mění takto:

1.

V § 3 odst. 1 větě druhé se slova „a žádosti zletilého žáka nebo zákonného zástupce žáka“ zrušují a na konci odstavce se doplňuje věta „Individuální vzdělávací plán školské poradenské zařízení zpravidla nedoporučuje, pokud jsou všechny informace podstatné pro vzdělávání žáka uvedeny v doporučení podle § 15.“.

 

2.

V § 3 odst. 3 písm. d) se za slovo „úpravě“ vkládá slovo „očekávaných“ a slovo „ze“ se zrušuje.

 

3.

V § 3 odst. 6 větě první se slova „ředitel školy“ nahrazují slovem „škola“.

 

4.

V § 5 odst. 1 větě první se slova „nebo podle § 18 odst. 1“ zrušují.

 

5.

V § 5 odst. 2 se slova „se žákem nebo s ostatními“ nahrazují slovem „s“.

 

6.

V § 5 se odstavec 6 zrušuje.

 

7.

§ 10 včetně nadpisu zní:

§ 10

Podrobnosti k poskytování podpůrných opatření prvního stupně školou

 

(1)

Poskytování podpůrných opatření prvního stupně škola průběžně vyhodnocuje. Nejpozději po 3 měsících od zahájení poskytování podpůrných opatření škola vyhodnotí, zda podpůrná opatření vedou k naplnění stanovených cílů. Není-li tomu tak, doporučí škola zletilému žákovi nebo zákonnému zástupci žáka využití poradenské pomoci školského poradenského zařízení. Do doby zahájení poskytování podpůrných opatření druhého až pátého stupně na základě doporučení školského poradenského zařízení poskytuje škola podpůrná opatření prvního stupně.

(2)

Škola může zpracovat plán pedagogické podpory, který zahrnuje zejména popis obtíží a speciálních vzdělávacích potřeb žáka, podpůrná opatření prvního stupně, stanovení cílů podpory a způsobu vyhodnocování naplňování plánu, zejména v situaci, kdy pro poskytování podpůrných opatření prvního stupně nepostačuje samotné zohlednění individuálních vzdělávacích potřeb žáka při vzdělávání.“.

 

8.

V § 11 se odstavec 2 zrušuje.

Dosavadní odstavce 3 až 6 se označují jako odstavce 2 až 5.

 

9.

V § 11 odst. 3 písmeno d) zní:

d)

informací školy o podpůrných opatřeních prvního stupně poskytovaných žákovi,“.

 

10.

V § 12 odst. 2 se text „odst. 4“ nahrazuje textem „odst. 3“.

 

11.

V § 15 odst. 1 se slova „3 měsíce“ nahrazují slovy „6 měsíců“.

 

12.

V § 15 odst. 2 písmeno i) zní:

i)

identifikační údaje pracovníka školského poradenského zařízení, který poskytl poradenskou službu a zpracoval doporučení,“.

 

13.

V § 15 se na konci odstavce 2 tečka nahrazuje slovem „a“ a doplňuje se písmeno k), které zní:

k)

podpis vedoucího pracoviště školského poradenského zařízení; je-li doporučení zasíláno prostřednictvím datové schránky, nevyžaduje se podpis vedoucího pracoviště školského poradenského zařízení.“.

 

14.

V § 15 odst. 3 se slovo „zpravidla“ zrušuje a na konci textu věty první se doplňují slova „ , přičemž v odůvodněných případech lze stanovit dobu až 4 roky“.

 

15.

V § 15 se za odstavec 3 vkládá nový odstavec 4, který zní:

(4)

Pro vzdělávání žáka lze v daném období vydat pouze 1 doporučení. Nové doporučení může školské poradenské zařízení před vypršením doby podle odstavce 3, § 20 odst. 2 nebo § 22 odst. 1 vydat, pouze pokud došlo ke změně vzdělávacích potřeb žáka nebo potřebě změny doporučeného podpůrného opatření. Věta první se neuplatní, pokud je vzhledem k více druhům znevýhodnění žáka uvedených v § 16 odst. 9 zákona nezbytné vydání doporučení různými školskými poradenskými zařízeními s ohledem na jejich zaměření nebo je-li žákovi souběžně poskytováno vzdělávání nebo školské služby ve více školách.“.

Dosavadní odstavec 4 se označuje jako odstavec 5.

 

16.

V § 16 odst. 4 větě druhé se slova „ve lhůtě jím stanovené, nejdéle však do 1 roku od vydání doporučení“ nahrazují slovy „ve lhůtě přiměřené povaze speciálních vzdělávacích potřeb a době platnosti doporučení; nejpozději ve lhůtě 1 roku od vydání doporučení se vyhodnocuje poskytování podpůrných opatření v podobě využití asistenta pedagoga, dalšího pedagogického pracovníka, tlumočníka českého znakového jazyka, přepisovatele pro neslyšící nebo možnosti působení osob poskytujících žákovi po dobu jeho pobytu ve škole podporu podle jiných právních předpisů“.

 

17.

V § 17 odstavec 3 zní:

(3)

Ve třídách, odděleních a studijních skupinách, které nejsou zřízeny podle § 16 odst. 9 zákona, a ve třídách, odděleních a studijních skupinách škol, které nejsou zřízeny podle § 16 odst. 9 zákona, mohou vykonávat přímou pedagogickou činnost souběžně nejvýše 3 pedagogičtí pracovníci.“.

 

18.

V § 17 odstavec 4 zní:

(4)

Omezení podle odstavců 1 a 2 se neuplatní u mateřské a základní školy, které v jeho plnění brání plnění povinnosti přednostního přijetí dítěte podle § 34 odst. 3 zákona nebo žáka podle § 36 odst. 7 zákona. Omezení podle odstavců 1 a 2 se dále neuplatní u střední školy, konzervatoře nebo vyšší odborné školy.“.

 

19.

V § 17 odst. 5 větě druhé se slova „žáka podle § 34 odst. 3 nebo“ nahrazují slovy „dítěte podle § 34 odst. 3 zákona nebo žáka podle“.

 

20.

§ 18 se včetně nadpisu zrušuje.

 

21.

V § 19 se odstavec 1 zrušuje.

Dosavadní odstavce 2 až 5 se označují jako odstavce 1 až 4.

 

22.

V § 19 odst. 2 se slova „Školy, třídy,“ nahrazují slovem „Třídy,“.

 

23.

V § 19 odst. 3 se slova „odstavce 3“ nahrazují slovy „odstavce 2“.

 

24.

V § 20 odst. 1 se za slovo „základě“ vkládá slovo „písemné“.

 

25.

V § 20 odstavec 2 zní:

(2)

Na doporučení podle odstavce 1 a postup školského poradenského zařízení při jeho vydání se použije § 11 odst. 2 až 4, § 12, 13 a 15 obdobně. Toto doporučení je platné po dobu v něm stanovenou, nejvýše po dobu 2 let, přičemž v odůvodněných případech lze stanovit platnost až 4 roky. V případě doporučení zařazení žáka do školy nebo třídy pro žáky s lehkým mentálním postižením je první doporučení platné nejvýše po dobu 1 roku a dále pak nejvýše po dobu 2 let.“.

 

26.

V § 22 odst. 1 větě první se slova „3 až 5“ nahrazují slovy „2 až 4“ a ve větě druhé slova „nejdéle však po dobu 2 let“ se nahrazují slovy „nejvýše po dobu 2 let, přičemž v odůvodněných případech lze stanovit platnost až 4 roky“.

 

27.

V § 23 odst. 1 se slovo „zpravidla“ zrušuje a na konci textu věty druhé se doplňují slova „ , přičemž v odůvodněných případech lze vyhodnocení provést až do 4 let od předešlého vyhodnocení“.

 

28.

V § 23 odstavec 2 zní:

(2)

Se závěry vyhodnocení seznámí školské poradenské zařízení zletilého žáka nebo zákonného zástupce žáka.“.

 

29.

V § 24 se doplňuje odstavec 4, který zní:

(4)

Jde-li o třídu střední školy zřízené podle § 16 odst. 9 zákona nebo o třídu zřízenou podle § 16 odst. 9 zákona ve střední škole, mohou se v ní vzdělávat žáci více oborů vzdělání stejné kategorie dosaženého vzdělání podle nařízení vlády upravujícího soustavu oborů vzdělání3); pravidla pro vytváření víceoborových tříd stanovená ve vyhlášce upravující střední vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři se neuplatní.“.

 

30.

V § 25 odstavec 2 zní:

(2)

Při odborném výcviku ve střední škole zřízené podle § 16 odst. 9 zákona a ve třídě zřízené podle § 16 odst. 9 zákona se skupiny naplňují do počtu stanoveného nařízením vlády upravujícím soustavu oborů vzdělání3), nejvýše však do počtu 7 žáků. Při ostatních součástech praktického vyučování se skupina naplňuje do počtu 7 žáků.“.

 

31.

V příloze č. 1 se na konci textu oddílu 1 doplňuje nový pododdíl 1.11., který zní:

1.11. U podpůrných opatření

a)

spočívajících v činnosti asistenta pedagoga,

b)

spočívajících v činnosti speciálního pedagoga,

c)

spočívajících v činnosti školního speciálního pedagoga,

d)

spočívajících v činnosti školního psychologa,

e)

pedagogické intervence,

f)

předmětu speciálně pedagogické péče,

g)

speciálních učebnic,

h)

speciálních učebních pomůcek a

i)

kompenzačních pomůcek

je níže uvedená normovaná finanční náročnost podmíněná; finanční prostředky ze státního rozpočtu na tato podpůrná opatření se poskytují pouze v případě, pokud žák nemůže využít již dříve doporučené podpůrné opatření financované ze státního rozpočtu na základě doporučení pro jiného žáka.“.

 

32.

V příloze č. 1 oddíle 3 části A se v tabulce „Podpůrná opatření prvního stupně – obecně“ podtabulce „Podmínky k zajištění podpůrných opatření“ slova „- Zpracování plánu pedagogické podpory“ zrušují.

 

33.

V příloze č. 1 oddíle 3 části A v tabulce „Příklady podpůrných opatření v prvním stupni“ bod 5 „Intervence školy“ zní:„

5.

Intervence školy

5.1

Přímá podpora

Etapa přímé podpory žáka ve výuce učitelem nebo jiným pedagogickým pracovníkem. Slouží ke zmapování možných forem podpory žáka. Pokud nepostačuje tato forma podpory a žákovy obtíže vyžadují součinnost více pedagogických pracovníků, je vytvářen plán pedagogické podpory (PLPP).

5.2

Metodická podpora

Poskytování metodické a konzultační podpory pedagogickým pracovníkům, žákům a zákonným zástupcům žáků - ze strany poradenských pracovníků školy.

5.3

Navrhovatel a koordinátor opatření

Škola na základě podnětu pedagogických pracovníků školy, zletilých žáků nebo zákonných zástupců žáků informuje pedagogické pracovníky, kteří se podílejí na vzdělávání žáka, a zákonné zástupce o úpravách postupů ve vzdělávání žáka.

Vychází se z konzultace školy a zákonných zástupců o postupech vzdělávání, s cílem spolupráce na řešení problému žáka, předpokládá se i nespolupracující žák nebo zákonný zástupce žáka.

Spolupráce uvnitř školy

Ředitel školy pověří koordinací plánu pedagogické podpory třídního učitele, učitele předmětu nebo poradenského pracovníka školy.

“.

 

34.

V příloze č. 1 oddíle 3 části A v tabulce „Podpůrná opatření druhého stupně“ u podbodu II. 3. A) „ve škole“ se ve třetím sloupci slovo „jsou“ nahrazuje slovy „mohou být případně“.

 

35.

V příloze č. 1 oddíle 3 části A v tabulce „Podpůrná opatření druhého stupně“ bod 6 „Intervence“ zní: „

6. Intervence

Intervence ve druhém stupni zahrnuje podpůrná opatření spočívající v zajištění předmětu speciálně pedagogické péče a v zajištění pedagogické intervence. Předmět speciálně pedagogické péče je zajišťován pedagogickými pracovníky školy s rozšířenou kompetencí pro oblast speciální pedagogiky, speciálními pedagogy nebo psychology školy nebo školského poradenského zařízení, přičemž je zaměřen ve druhém stupni na nápravy např. v oblasti logopedických obtíží, řečové výchovy, specifických poruch učení, rozvoj grafomotorických dovedností, rozvoj vizuálně percepčních dovedností, zdravotní tělesné výchovy, na nácvik sociální komunikace. Pedagogická intervence slouží zejména k podpoře vzdělávání žáka ve vyučovacích předmětech, kde je třeba posílit jeho vzdělávání, případně ke kompenzaci nedostatečné domácí přípravy na výuku. Současně je možné využít tuto dotaci pro práci s třídou nebo skupinou žáků. Intervence zahrnují také poradenskou pomoc školského poradenského zařízení.

 

A) ve škole

B) ve školském zařízení

II. 6. 1 A)

Pedagogická intervence

Skupinová práce pedagogického pracovníka se žáky; individuální práce pouze v případě, že pro daného žáka nelze využít skupinovou formu

Rozsah: 1 h týdně

maximálně 6 žáků ve skupině

P1 x 0,05

II. 6. 1 B)

Pedagogická intervence

Pedagogická intervence slouží k podpoře přípravy žáků na školu a k rozvoji učebního stylu žáků.

Rozsah: 1 h týdně

maximálně 6 žáků ve skupině

individuální práce pouze v případě, že pro daného žáka nelze využít skupinovou formu zařazením do již existující skupiny

P1 x 0,05

II. 6. 2 A)

Předmět speciálně pedagogické péče

1 hodina předmětu speciálně pedagogické péče zajistí škola nebo školské poradenské zařízení

Rozsah: 1 h týdně

reedukační skupiny (max. 4 žáci)

individuální práce pouze v případě, že pro daného žáka nelze využít skupinovou formu zařazením do již existující skupiny

P1 x 0,05

“․

 

36.

V příloze č. 1 oddíle 3 části A v tabulce „Podpůrná opatření třetího stupně – obecně“ se slova „(pro maximálně 4 žáky)“ zrušují.

 

37.

V příloze č. 1 oddíle 3 části A v tabulce „Podpůrná opatření třetího stupně – obecně“ podtabulce „Normovaná finanční náročnost“ se slova „ , maximálně pro 4 žáky na třídu“ zrušují.

 

38.

V příloze č. 1 oddíle 3 části A v tabulce „Podpůrná opatření třetího stupně“ u bodu 2 „Úprava obsahu a výstupů vzdělávání“ ve druhém sloupci se slova „Zařazují se“ nahrazují slovy „Mohou se zařadit“ a slova „uplatňuje se“ se nahrazují slovem „uplatnit“.

 

39.

V příloze č. 1 oddíle 3 části A v tabulce „Podpůrná opatření třetího stupně“ bod 4 „Individuální vzdělávací plán“ zní: „

4. Individuální vzdělávací plán

III. 4

Individuální vzdělávací plán navrhuje školské poradenské zařízení jako podpůrné opatření, zpracovává škola. Vychází ze školního vzdělávacího programu, vyhovuje vzdělávacím potřebám žáka, u mimořádného intelektového nadání je třeba umožnit obohacování učiva nad rámec předmětů a vzdělávacích oblastí školního vzdělávacího programu.

Individuální vzdělávací plán v případě potřeby zahrnuje předměty speciálně pedagogické péče a pedagogickou intervenci, pokud je třeba podpořit vzdělávání žáka, včetně možnosti podpory školským poradenským zařízením nebo školním psychologem či speciálním pedagogem. Zahrnuje možnosti podpory pedagogického pracovníka při vzdělávání žáka asistentem pedagoga (pokud jeto nezbytné), dále obsahuje v případě potřeby úpravy obsahů a výstupů ze vzdělávání žáka, nepostačuje-li jejich vymezení přímo v doporučení.

 

“.

 

40.

V příloze č. 1 oddíle 3 části A v tabulce „Podpůrná opatření třetího stupně“ bod 5 „Personální podpora“ zní: „

5. Personální podpora

A) ve škole

B) ve školském zařízení

III. 5.

Personální podpora

Podpůrná opatření ve třetím stupni zahrnují využívání asistenta pedagoga, využívání dalších pedagogických pracovníků a to zejména školního psychologa nebo školního speciálního pedagoga, pokud ve škole pracuje. Pokud je počet žáků vyšší a není možné dělit třídu, může škola rozšířit asistenční podporu nebo je možné doplnit výuku o přítomnost dalšího pedagoga. Podpora se specifikuje podle požadavků na podporu pedagogické práce s žákem ve výuce, na podporu pohybu, orientace v prostoru, komunikace a sebeobsluhy.

 

III. 5. 1 A

Asistent pedagoga podle § 5 odst. 3

Charakter speciálních vzdělávacích potřeb žáků vyžaduje činnost asistenta pedagoga vymezenou v § 5 odst. 3 při jeho vzdělávání, přitom jeho přítomnost není nezbytná po celou dobu vyučování, může tak být využíván i pro další žáky s obdobnou potřebou tohoto podpůrného opatření.

Rozsah podpory se stanovuje podle náročnosti podpory na skupinu žáků, nebo na 1 žáka, není-li ve třídě více žáků s potřebou činnosti asistenta pedagoga. Speciální vzdělávací potřeby žáků, pro jejichž vzdělávání je nezbytná podpora pedagoga asistentem pedagoga, nemusí být stejného druhu.

Rozsah podpory týdně:

a) 9 hodin přímé pedagogické činnosti

b) 14 hodin přímé pedagogické činnosti

c) 18 hodin přímé pedagogické činnosti

d) 23 hodin přímé pedagogické činnosti

e) 27 hodin přímé pedagogické činnosti

Školské poradenské zařízení doporučí rozsah potřeby přímé pedagogické činnosti. Jestliže potřeba neodpovídá přesně možnostem rozsahu podpory týdně podle této přílohy, doporučí školské poradenské zařízení tu z možností rozsahu podpory týdně, která je svým rozsahem nejbližší vyšší. Konkrétní rozsah práce související s přímou pedagogickou činností školské poradenské zařízení neurčuje.

a): P2 x 0,25

b): P2 x 0,3889

c): P2 x 0,5

d): P2 x 0,6389

e): P2 x 0,75

III. 5. 1 B

Asisten pedagoga podle § 5 odst. 3

Pro podporu aktivit žáků ve školském zařízení, nevykonává-li právnická osoba vůči nim rovněž činnost školy. Charakter speciálních vzdělávacích potřeb vyžaduje činnost asistenta pedagoga vymezenou v § 5 odst. 3.

Rozsah podpory týdně:

9 hodin přímé pedagogické činnosti

P2 x 0,25

III. 5. 2 A

Asistent pedagoga podle § 5 odst. 4

Charakter speciálních vzdělávacích potřeb žáků vyžaduje činnost asistenta pedagoga vymezenou v § 5 odst. 4 při jejich vzdělávání, přitom jeho přítomnost není nezbytná po celou dobu vyučování, může tak být využíván i pro další žáky s obdobnou potřebou tohoto podpůrného opatření.

Rozsah podpory se stanovuje podle náročnosti podpory na skupinu žáků, nebo na 1 žáka, není-li ve třídě více žáků s potřebou činnosti asistenta pedagoga. Speciální vzdělávací potřeby žáků, pro jejichž vzdělávání je nezbytná podpora pedagoga asistentem pedagoga, nemusí být stejného druhu.

Rozsah podpory týdně:

a) 9 hodin přímé pedagogické činnosti

b) 14 hodin přímé pedagogické činnosti

c) 18 hodin přímé pedagogické činnosti

d) 23 hodin přímé pedagogické činnosti

e) 27 hodin přímé pedagogické činnosti

Školské poradenské zařízení doporučí rozsah potřeby přímé pedagogické činnosti. Jestliže potřeba neodpovídá přesně možnostem rozsahu podpory týdně podle této přílohy, doporučí školské poradenské zařízení tu z možností rozsahu podpory týdně, která je svým rozsahem nejbližší vyšší. Konkrétní rozsah práce související s přímou pedagogickou činností školské poradenské zařízení neurčuje.

a): P4 x 0,25

b): P4 x 0,3889

c): P4 x 0,5

d): P4 x 0,6389

e): P4 x 0,75

III. 5. 2 B

Asistent pedagoga podle § 5 odst. 4

Pro podporu aktivit žáků ve školském zařízení, nevykonává-li právnická osoba vůči nim rovněž činnost školy. Charakter speciálních vzdělávacích potřeb vyžaduje činnost asistenta pedagoga vymezenou v § 5 odst. 4.

Rozsah podpory týdně:

9 hodin přímé pedagogické činnosti

P4 x 0,25

III. 5. 3 A

Další pedagogický pracovník

V případech, kdy jsou ve třídě, oddělení nebo studijní skupině více než 4 žáci uvedení v § 16 odst. 9 zákona anebo je výuka žáků ve zdůvodněných případech natolik náročná, že již nepostačuje podpora asistentem pedagoga, je možné doplnit výuku o dalšího pedagogického pracovníka (skladba žáků vyžadujících podpůrná opatření).

Rozsah podpory: 0,5 úvazku pedagogického pracovníka

P1 x 0,5

III. 5. 4 A

Školní psycholog/školní speciální pedagog

Pokud je ve škole souběh okolností (lokalita, počet žáků s potřebou podpory, skladba žáků vyžadujících podpůrná opatření ve třetím stupni), které vyžadují přítomnost školního psychologa nebo školního speciálního pedagoga, je navržena podpora těmito odborníky.

a)

0,5 úvazku školní psycholog

P3 x 0,5

b)

0,5 úvazku školní speciální pedagog

P3 x 0,5

“.

 

41.

V příloze č. 1 oddíle 3 části A v tabulce „Podpůrná opatření třetího stupně“ bod 7 „Intervence“ zní: „

7. Intervence

A) ve škole

B) ve školském zařízení

 

Intervence ve třetím stupni zahrnuje postupy spočívající v zajištění předmětu speciálně pedagogické péče a v zajištění pedagogické intervence. Předmět speciálně pedagogické péče je zajišťován pedagogy školy s rozšířenou kompetencí pro oblast speciální pedagogiky, speciálními pedagogy nebo psychology školy nebo školského poradenského zařízení. Zahrnuje předměty speciálně pedagogické péče uvedené ve druhém stupni podpůrných opatření, doplněné např. o zrakovou stimulaci, bazálni stimulaci u žáků s mentálním postižením, práci s optickými pomůckami, logopedickou péči; u žáků, kteří nemohou vnímat řeč sluchem, se věnuje rozvíjení sluchového vnímání, odezírání, rozumění mluvené řeči a její produkci, českému znakovému jazyku, dále se věnuje prostorové orientaci, případně dalším oblastem speciálně pedagogické péče. Pedagogická intervence slouží zejména k podpoře vzdělávání žáka ve vyučovacích předmětech, kde je třeba posílit vzdělávání žáka, případně ke kompenzaci nedostatečné domácí přípravy na výuku. Současně je možné využít tuto dotaci pro práci s třídou nebo skupinou žáků. Současně zahrnuje intervence také poradenskou činnost školy, zejména školního psychologa a školního speciálního pedagoga, nebo školského poradenského zařízení.

 

III. 7. 1 A

Předmět speciálně pedagogické péče

Předmět speciálně pedagogické péče podle specifik obtíží žáka.

Zajistí škola nebo školské poradenské zařízení ve spolupráci

Skupinová práce; individuální práce pouze v případě, že pro daného žáka nelze využít skupinovou formu zařazením do již existující skupiny

reedukační skupiny (max. 4 žáci)

Rozsah: 2 h/týden

P1 x 0,1

III. 7. 2 A

Pedagogická intervence

Pedagogická intervence slouží k podpoře přípravy žáků na vzdělávání, k podpoře vzdělávání předmětů, ve kterých žák selhává, případně k posílení strategií učení.

Skupinová práce pedagogického pracovníka se žáky, která slouží k podpoře učení a ke kompenzaci nedostatečné domácí přípravy na výuku, dále k rozvoji vědomostí a dovedností, k rozvoji jazykových kompetencí a sociálních a adaptivních dovedností.

Individuální práce pouze v případě, že pro daného žáka nelze využít skupinovou formu zařazením do již existující skupiny

Rozsah: 2 h/týden

V případě potřeby je možné využít 1 hodinu z této časové dotace na práci se třídou a její vztahovou sítí.

(z toho 1 h týdně na dlouhodobou práci se třídou)

maximálně 6 žáků ve skupině

P1 x 0,1

III. 7. 2 B

Pedagogická intervence slouží k podpoře přípravy žáků na školu, k rozvoji školních dovedností a k rozvoji učebního stylu žáků.

Rozsah: 1 h týdně

maximálně 6 žáků ve skupině

individuální práce pouze v případě, že pro daného žáka nelze využít skupinovou formu zařazením do již existující skupiny

P1 x 0,05

“.

 

42.

V příloze č. 1 oddíle 3 části A v tabulce „Podpůrná opatření třetího stupně“ v bodě 8 „Úpravy podmínek přijímání ke vzdělávání a ukončování vzdělávání“ podbod III.8 B zní: „

III. 8 B.

Ukončování vzdělávání maturitní zkouškou upraveno jiným právním předpisem9)

Skupiny a kategorie podle jiného právního předpisu9) odpovídající třetímu stupni podpůrných opatření

Skupiny 2 a 3

U žáků s potřebou podpůrných opatření třetího stupně jsou respektovány funkční důsledky speciálních vzdělávacích potřeb žáka, jeho onemocnění nebo postižení ovlivňující konání maturitní zkoušky. Žák je zařazen do příslušné kategorie pro konání maturitní zkoušky. Při úpravě podmínek konání maturitní zkoušky je nutné zohlednit aktuální zdravotní stav žáka.

 

ZP-2

Žáci pracují s upravenou zkušební dokumentací, s výjimkou žáků zařazených do kategorií SP-2-N a SPUO2- N, mají navýšený časový limit a je jim upraveno prostředí pro konání maturitní zkoušky. Mohou používat kompenzační pomůcky. Žáci kategorií a skupin SP-2 a SP-3-T nekonají poslechový subtest didaktického testu z cizího jazyka.

 

SP-2;

SP-2-N;

SP-3-T

SPUO-2;

SPUO-2-N

“.

 

43.

V příloze č. 1 oddíle 3 části A v tabulce „Podpůrná opatření čtvrtého stupně – obecně“ se slovo „je“ nahrazuje slovy „může být“.

 

44.

V příloze č. 1 oddíle 3 části A v tabulce „Podpůrná opatření čtvrtého stupně“ bod 4 „Individuální vzdělávací plán“ zní: „

4. Individuální vzdělávací plán

IV. 4

Individuální vzdělávací plán navrhuje školské poradenské zařízení jako podpůrné opatření, zpracovává jej škola. Vychází ze školního vzdělávacího programu, naplňuje vzdělávací potřeby žáka, u mimořádného intelektového nadání je třeba umožnit obohacování učiva nad rámec předmětů a vzdělávacích oblastí školního vzdělávacího programu i ve formě rozšiřování a prohlubování učiva.

Individuální vzdělávací plán v případě potřeby zahrnuje předměty speciálně pedagogické péče a pedagogickou intervenci, pokud je třeba podpořit vzdělávání žáka, včetně možnosti podpory školským poradenským zařízením nebo školním psychologem nebo speciálním pedagogem. Může vymezovat podmínky pro činnost asistenta pedagoga, tlumočníka českého znakového jazyka, přepisovatele pro neslyšící, využívání alternativních forem komunikace, pokud je to potřeba; dále případně obsahuje úpravy obsahů a výstupů ze vzdělávání žáka a využití speciálních učebnic, speciálních učebních pomůcek a kompenzačních pomůcek. Individuální vzdělávací plán pro neslyšící žáky může obsahovat vedle výuky českého znakového jazyka také výuku českého jazyka jako jazyka cizího; rozsah výuky je stanovován ve spolupráci se školským poradenským zařízením.

 

“.

 

45.

V příloze č. 1 oddíle 3 části A v tabulce „Podpůrná opatření čtvrtého stupně“ bod 5 „Personální podpora“ zní: „

5. Personální podpora

A) ve škole

B) ve školském zařízení

IV. 5.

Personální podpora

Umožňuje podporu pedagogického pracovníka a současně žáka v případech, kdy je proces vzdělávání znesnadněn obtížemi žáka, které vyžadují další osobu k podpoře vzdělávacího procesu. Umožňuje využívání podpůrného opatření asistenta pedagoga, dalších pedagogických pracovníků, tlumočníka českého znakového jazyka, přepisovatele pro neslyšící, školního psychologa a školního speciálního pedagoga.

 

IV. 5. 1 A

Asistent pedagoga podle § 5 odst. 3

Toto podpůrné opatření se využije, pokud speciální vzdělávací potřeby žáků, nebo 1 žáka, není-li ve třídě více žáků s potřebou činnosti asistenta pedagoga, vyžadují využití asistenta pedagoga ve větším rozsahu než u variant podpůrného opatření III. 5. 1 A; rozsah doporučené pedagogické činnosti odpovídá vzdělávání ve škole, jakož i době vzdělávání a poskytování školských služeb ve školském zařízení, pokud jeho činnost vykonává stejná právnická osoba.

Charakter speciálních vzdělávacích potřeb žáků vyžaduje činnost asistenta pedagoga vymezenou v § 5 odst. 3.

Pokud se při vzdělávání žáka využívá činnost asistenta pedagoga, umožní škola po dobu delší nepřítomnosti žáka ve škole, kdy mu jeho zdravotní stav znemožňuje přítomnost na vzdělávání, vzdělávání žáka prostřednictvím asistenta pedagoga, který podporuje vzdělávání žáka společně s pedagogy školy a zajišťuje komunikaci mezi školou, žákem a jeho rodinou.

Rozsah podpory týdně:

a) 32 hodin přímé pedagogické činnosti

b) 36 hodin přímé pedagogické činnosti

Školské poradenské zařízení doporučí rozsah potřeby přímé pedagogické činnosti. Jestliže potřeba neodpovídá přesně možnostem rozsahu podpory týdně podle této přílohy, doporučí školské poradenské zařízení tu z možností rozsahu podpory týdně, která je svým rozsahem nejbližší vyšší. Konkrétní rozsah práce související s přímou pedagogickou činností školské poradenské zařízení neurčuje.

a) P2 x 0,8889

b) P2 x l,0

IV. 5. 2 A

Asistent pedagoga podle § 5 odst. 4

Toto podpůrné opatření se využije, pokud speciální vzdělávací potřeby žáků, nebo 1 žáka, není-li ve třídě více žáků s potřebou činnosti asistenta pedagoga, vyžadují využití asistenta pedagoga ve větším rozsahu než u variant podpůrného opatření III. 5. 2 A; rozsah doporučené pedagogické činnosti odpovídá vzdělávání ve škole, jakož i době vzdělávání a poskytování školských služeb ve školském zařízení, pokud jeho činnost vykonává stejná právnická osoba.

Charakter speciálních vzdělávacích potřeb žáků vyžaduje činnost asistenta pedagoga vymezenou v § 5 odst. 4.

Pokud se při vzdělávání žáka využívá činnost asistenta pedagoga, umožní škola po dobu delší nepřítomnosti žáka ve škole, kdy mu jeho zdravotní stav znemožňuje přítomnost na vzdělávání, vzdělávání žáka prostřednictvím asistenta pedagoga, který podporuje vzdělávání žáka společně s pedagogy školy a zajišťuje komunikaci mezi školou, žákem a jeho rodinou.

Rozsah podpory týdně:

a) 32 hodin přímé pedagogické činnosti

b) 36 hodin přímé pedagogické činnosti

Školské poradenské zařízení doporučí rozsah potřeby přímé pedagogické činnosti. Jestliže potřeba neodpovídá přesně možnostem rozsahu podpory týdně podle této přílohy, doporučí školské poradenské zařízení tu z možností rozsahu podpory týdně, která je svým rozsahem nejbližší vyšší. Konkrétní rozsah práce související s přímou pedagogickou činností školské poradenské zařízení neurčuje.

a) P4 x 0,8889

b) P4 x l,0

IV. 5. 3 A

Tlumočník českého znakového jazyka

a) Pro neslyšícího žáka, který nemůže vnímat mluvenou řeč sluchem, pro něhož je český znakový jazyk jazykem preferovaným, je využíván po celou dobu vyučování, na všech úrovních vzdělávání (předškolní, základní, střední, vyšší odborné) tlumočník českého znakového jazyka. Tlumočník českého znakového jazyka může být využíván i pro skupinu žáků a dále pro komunikaci s vrstevníky ve škole.

Rozsah práce: odpovídá délce výuky žáka v týdenním rozsahu hodin zaokrouhleném na násobek 5, nejvýše 40 h/týden/(včetně služeb pro školské zařízení, pokud vykonává jeho činnost stejná osoba jako činnost školy). V časové dotaci na práci tlumočníka je třeba zohlednit potřebu přípravy tlumočení a činnost tlumočníka v době přestávek mezi vyučováním/vyučovacími hodinami.

N1 x počet hodin výuky /rok*

b) Pro neslyšícího žáka, který využívá přednostně jiné typy komunikačních prostředků a český znakový jazyk není jeho preferovaným jazykem, rozhoduje o jeho potřebnosti a rozsahu jeho působení ve výuce školské poradenské zařízení na základě preferencí žáka a jeho potřeb. Vzdělávání těchto žáků vyžaduje přítomnost přepisovatele pro neslyšící.

Rozsah práce: odpovídá délce výuky žáka v týdenním rozsahu hodin zaokrouhleném na násobek 5, nejvýše 40 h/týden/(včetně služeb pro školské zařízení, pokud vykonává jeho činnost stejná osoba jako činnost školy).

N1 x počet hodin výuky /rok*

IV. 5. 4 AB

Přepisovatel pro neslyšící

Žák, který nemůže vnímat mluvenou řeč sluchem nebojí může vnímat omezeně a jeho preferovaným jazykem je český jazyk nebo komunikační systémy neslyšících a hluchoslepých osob z něj vycházející, většinou využívá služeb přepisovatele pro neslyšící. Vždy je však nutno respektovat preference žáka.

Při využití technické podpory (plátno, tablety atd.) je možné využití přepisu pro více osob současně.

Rozsah práce: po dobu vyučování v týdenním rozsahu hodin zaokrouhleném na násobek 5, nejvýše 40 h/týden/žák (včetně služeb pro školské zařízení, pokud jeho činnost vykonává stejná osoba jako činnost školy)

N1 x počet hodin výuky /rok*

IV. 5. 5 B

Pokud žák navštěvuje školu a školské zařízení, jejichž činnost vykonávají různé osoby, a jeho zapojení do činností školského zařízení vyžaduje služby:

a) asistenta pedagoga podle § 5 odst. 3,

b) asistenta pedagoga podle § 5 odst. 4,

c) tlumočníka českého znakového jazyka,

d) nebo přepisovatele pro neslyšící,

jsou služby těchto odborníků zajištěny na dobu nezbytně nutnou.

Rozsah práce: a) a b) 9 hodin přímé pedagogické činnosti týdně;

c) a d) po dobu vzdělávání žáka (v týdenním rozsahu hodin zaokrouhleném na násobek 5)

a):

P2 x 0,25

b):

P4 x 0,25

c):

N1 x počet hodin výuky /rok*

d):

N1 x počet hodin výuky /rok*

IV. 5. 6

Další pedagogický pracovník

Výuka žáka vyžaduje přítomnost dalšího pedagogického pracovníka.

Rozsah práce: 1,0 úvazku

P1 x 1,0

IV. 5. 7

Školní psycholog/školní speciální pedagog

Pokud vzdělávání ve škole ovlivňuje souběh okolností podstatných pro kvalitu vzdělávání (lokalita, počet a skladba žáků s potřebou podpůrných opatření), je žádoucí přítomnost školního psychologa nebo školního speciálního pedagoga, je navržena podpora těmito odborníky.

a) školní psycholog:

P3 x 0,5

b) školní speciální pedagog:

P3 x 0,5

IV. 5. 8 Další nepedagogický pracovník

Pokud charakter speciálních vzdělávacích potřeb žáka vyžaduje přítomnost další osoby zejména osobního asistenta, případně jiné osoby poskytující podporu v průběhu vzdělávání, umožní škola nebo školské zařízení jeho přítomnost na základě a v rozsahu stanoveném v doporučení.

 

*Počet hodin/rok pro stanovení normované finanční náročnosti se přiřadí podle tabulky uvedené v části C.“.

 

46.

V příloze č. 1 oddíle 3 části A v tabulce „Podpůrná opatření čtvrtého stupně“ bod 7 „Intervence“ zní: „

7. Intervence

Intervence ve čtvrtém stupni zahrnují podpůrná opatření spočívající v zajištění předmětu speciálně pedagogické péče a v zajištění pedagogické intervence. Předmět speciálně pedagogické péče je zajišťován pedagogy školy s rozšířenou kompetencí pro oblast speciální pedagogiky, speciálními pedagogy nebo psychology školy nebo školského poradenského zařízení, přičemž je zaměřen na oblasti předmětů speciálně pedagogické péče uvedené ve druhém i třetím stupni podpůrných opatření a dále na český znakový jazyk, prostředky alternativní nebo augmentativní komunikace, na prostorovou orientaci, na samostatný pohyb zrakově postižených, na práci s optickými pomůckami, na Braillovo písmo, na bazálni stimulaci u žáků s kombinovanými vadami, případně vychází z dalších obtíží žáků, které vyplývají z charakteru jejich zdravotních obtíží.

Pedagogická intervence slouží zejména k podpoře vzdělávání žáka ve vyučovacích předmětech, kde je třeba posílit vzdělávání žáka.

Současně je možné využít tuto dotaci pro práci se třídou nebo skupinou žáků, pro práci v oblasti nácviku sebeobsluhy a pro zlepšení komunikačních schopností a praktických činností žáka. Zahrnuje také poradenskou pomoc školy, zejména školního psychologa, speciálního pedagoga, nebo školského poradenského zařízení.

 

A) ve škole

B) ve školském zařízení

IV. 7. 1 A

Předmět speciálně pedagogické péče

Předmět speciálně pedagogické péče vychází ze specifik obtíží žáků, které lze reedukovat.

Například rozvíjí případné zbytkové sluchové a zrakové vnímání, odezírání, rozumění mluvené i psané řeči a její produkci, orientaci v prostoru, samostatný pohyb atd. Toto podpůrné opatření směřuje k nejvyšší možné samostatnosti žáka.

Rozsah: 3 h týdně

skupinová práce; individuální práce pouze v případě, že pro daného žáka nelze využít skupinovou formu zařazením do již existující skupiny reedukační skupiny (max. 4 žáci)

P1 x 0,15

IV. 7. 2 A

Pedagogická intervence

Pedagogická intervence slouží k podpoře přípravy žáků na školní práci a k rozvoji žádoucích vědomostí, dovedností a postojů žáků. Je možné využívat tuto dotaci ke zlepšení adaptace žáka na školu, třídu, oddělení nebo studijní skupinu nebo také k dlouhodobé péči o vztahovou síť třídy.

Rozsah: 3 h týdně

maximálně 6 žáků ve skupině

individuální práce pouze v případě, že pro daného žáka nelze využít skupinovou formu zařazením do již existující skupiny

P1 x 0,15

IV. 7. 2 B

Pedagogická intervence slouží k podpoře přípravy žáků na školu, k rozvoji školních dovedností a k rozvoj i komunikace a sebeobslužných dovedností, sociálních kompetencí, praktických činností žáků ve školském zařízení.

Rozsah: 1 h týdně

maximálně 6 žáků ve skupině

individuální práce pouze v případě, že pro daného žáka nelze využít skupinovou formu zařazením do již existující skupiny

P1 x 0,15

“.

 

47.

V příloze č. 1 oddíle 3 části A v tabulce „Podpůrná opatření pátého stupně“ u bodu 2 „Úprava obsahu a výstupů vzdělávání“ se ve druhém sloupci za slovo „umožněno“ vkládá slovo „zejména“.

 

48.

V příloze č. 1 oddíle 3 části A v tabulce „Podpůrná opatření pátého stupně“ bod 4 „Individuální vzdělávací plán“ zní: „

4.

 

V. 4

Individuální vzdělávací plán

Individuální vzdělávací plán navrhuje školské poradenské zařízení jako podpůrné opatření, zpracovává škola. Vychází z potřeby úprav obsahu a výstupů vzdělávání žáka, ze školního vzdělávacího programu a speciálních vzdělávacích potřeb žáka.

Individuální vzdělávací plán zahrnuje předměty speciálně pedagogické péče a pedagogickou intervenci, včetně možnosti podpory školským poradenským zařízením nebo školním psychologem či speciálním pedagogem. Může vymezovat podmínky pro činnost asistenta pedagoga, tlumočníka českého znakového jazyka, přepisovatele pro neslyšící, využívání alternativních forem komunikace, pokud je to potřeba; dále případně obsahuje úpravy obsahů a výstupů ze vzdělávání žáka a využití speciálních učebnic, speciálních učebních pomůcek a kompenzačních pomůcek. Individuální vzdělávací plán pro neslyšící žáky může obsahovat vedle výuky českého znakového jazyka také výuku českého jazyka jako jazyka cizího; rozsah výuky je stanovován ve spolupráci se školským poradenským zařízením.

 

“.

 

49.

V příloze č. 1 oddíle 3 části A v tabulce „Podpůrná opatření pátého stupně“ bod 5 „Personální podpora“ zní: „

5. Personální podpora

V. 5

Personální podpora

Umožňuje podporu pedagogického pracovníka a současně žáka v případech, kdy je proces vzdělávání znesnadněn charakterem speciálních vzdělávacích potřeb žáka, které vyžadují další osobu k podpoře vzdělávacího procesu.

 

V. 5. 1

Asistent pedagoga podle § 5 odst. 3

Toto podpůrné opatření se využije, pokud speciální vzdělávací potřeby žáka vyžadují využití asistenta pedagoga ve větším rozsahu než u variant podpůrného opatření III. 5. 1 A a IV. 5. 1 A; rozsah doporučené pedagogické činnosti odpovídá vzdělávání ve škole, jakož i době vzdělávání a poskytování školských služeb ve školském zařízení, pokud jeho činnost vykonává stejná právnická osoba.

Charakter speciálních vzdělávacích potřeb žáka vyžaduje činnost asistenta pedagoga vymezenou v § 5 odst. 3. Asistent pedagoga je využíván v rozsahu celé výuky žáka.

Rozsah podpory týdně:

36 hodin přímé pedagogické činnosti.

Konkrétní rozsah práce související s přímou pedagogickou činností školské poradenské zařízení neurčuje.

P2 x 1,0

V. 5. 2

Asistent pedagoga podle § 5 odst. 4

Toto podpůrné opatření se využije, pokud speciální vzdělávací potřeby žáka vyžadují využití asistenta pedagoga ve větším rozsahu než u variant podpůrného opatření III. 5. 2 A a IV. 5. 2 A; rozsah doporučené pedagogické činnosti odpovídá vzdělávání ve škole, jakož i době vzdělávání a poskytování školských služeb ve školském zařízení, pokud jeho činnost vykonává stejná právnická osoba.

Charakter speciálních vzdělávacích potřeb žáka vyžaduje činnost asistenta pedagoga vymezenou v § 5 odst. 4. Asistent pedagoga je využíván v rozsahu celé výuky žáka.

Rozsah podpory týdně:

36 hodin přímé pedagogické činnosti.

Konkrétní rozsah práce související s přímou pedagogickou činností školské poradenské zařízení neurčuje.

P4 x l,0

V. 5. 3

Tlumočník českého znakového jazyka

a) Pro žáka, který nemůže vnímat mluvenou řeč sluchem, pro něhož je český znakový jazyk jazykem preferovaným, je využíván po celou dobu vyučování tlumočník českého znakového jazyka. Tlumočník českého znakového jazyka může být využíván i pro skupinu žáků a dále pro komunikaci s vrstevníky ve škole.

Rozsah práce: odpovídá délce výuky žáka v týdenním rozsahu hodin zaokrouhleném na násobek 5, nejvýše 40 h/týden/žák - (včetně služeb pro školské zařízení, pokud vykonává jeho činnost stejná osoba jako činnost školy). V časové dotaci na práci tlumočníka je třeba zohlednit potřebu přípravy tlumočení a přestávky, v zájmu kvality práce tlumočníka.

b) Pro neslyšícího žáka, který využívá přednostně jiné typy komunikačních prostředků a český znakový jazyk není jeho preferovaným jazykem, stanovuje školské poradenské zařízení potřebnost a rozsah působení tlumočníka českého znakového jazyka ve výuce na základě preferencí žáka a jeho potřeb. Vzdělávání těchto žáků vyžaduje přítomnost přepisovatele pro neslyšící.

Rozsah práce: odpovídá délce výuky žáka v týdenním rozsahu hodin zaokrouhleném na násobek 5, nejvýše 40 h/týden/žák - (včetně služeb pro školské zařízení, pokud vykonává jeho činnost stejná osoba jako činnost školy)

a):

N1 x počet hodin výuky /rok*

b):

N1 x počet hodin výuky /rok*

V. 5. 4

Přepisovatel pro neslyšící

Žák, který nemůže vnímat mluvenou řeč sluchem nebojí může vnímat omezeně a jeho preferovaným jazykem je český jazyk nebo komunikační systémy neslyšících a hluchoslepých osob z něj vycházející, využívá zejména služeb přepisovatele pro neslyšící;vždy je však nutno respektovat preference a potřeby žáka.

Rozsah práce: po dobu vyučování žáka v týdenním rozsahu hodin zaokrouhleném na násobek 5, nejvýše 40 h/týden/žák - (včetně služeb pro školské zařízení, pokud jeho činnost vykonává stejná osoba jako činnost školy)

N1 x počet hodin výuky /rok*

V. 5. 5 B

Pokud žák navštěvuje školu a školské zařízení, jejichž činnost vykonávají různé osoby, a jeho zapojení do činností školského zařízení vyžaduje služby:

a) asistenta pedagoga podle § 5 odst. 3,

b)asistenta pedagoga podle § 5 odst. 4,

c) tlumočníka českého znakového jazyka,

d) nebo přepisovatele pro neslyšící,

Rozsah práce:

a) a b) 9 hodin přímé pedagogické činnosti týdně;

c) po dobu vzdělávání žáka (v týdenním rozsahu hodin zaokrouhleném na násobek 5)

d) po dobu vzdělávání žáka (v týdenním rozsahu hodin zaokrouhleném na násobek 5)

a): P2 x 0,25

b): P4 x 0,25

c): N1 x počet hodin výuky

d): N1 x počet hodin výuky/rok*

V. 5. 6

Další pedagogický pracovník

Výuka vyžaduje přítomnost dalšího pedagogického pracovníka ve třídě po celou dobu výuky.

P1

V. 5. 7

Školní speciální pedagog

Školní speciální pedagog podporuje vzdělávání žáků s nejvyšší mírou podpory.

P3 x 0,5

V. 5. 8

Další nepedagogičtí pracovníci

Pokud charakter obtíží žáka vyžaduje přítomnost další osoby, zejména osobního asistenta, případně další osoby pro vzdělávání žáka nezbytné, umožní škola jeho přítomnost na základě doporučení školského poradenského zařízení.

 

“.

 

50.

V příloze č. 1 oddíle 3 části A v tabulce „Podpůrná opatření pátého stupně“ bod 7 „Intervence“ zní: „

7. Intervence

V. 7.

Intervence

Intervence v pátém stupni zahrnuje podpůrná opatření spočívající v zajištění předmětu speciálně pedagogické péče a v zajištění pedagogické intervence, je cíleně zaměřená na maximální podporu pro žáky. Předmět speciálně pedagogické péče je zajišťován pedagogickými pracovníky školy s rozšířenou kompetencí pro oblast speciální pedagogiky, speciálními pedagogy nebo psychology školy nebo školského poradenského zařízení; je zaměřen na nápravy, které vyplývají z charakteru zdravotních a jiných obtíží žáků.

Zahrnuje předměty speciálně pedagogické péče uváděné ve čtvrtém stupni podpory, případně ve třetím nebo druhém stupni podpory.

Pedagogická intervence slouží zejména k podpoře vzdělávání žáka ve vyučovacích předmětech, kde je snaha posílit vzdělávání žáka. Vždy se respektuje i potřeba odpočinku a změny činností u žáka.

Současně je možné využít tuto dotaci pro práci se třídou nebo skupinou žáků, pro práci v oblasti nácviku sebeobsluhy a pro zlepšení komunikačních schopností a praktických dovedností žáka. Zahrnuje také poradenskou pomoc školy, zejména školního psychologa, školního speciálního pedagoga nebo školského poradenského zařízení.

 

 

V. 7. 1

Předměty speciálně pedagogické péče

Předmět speciálně pedagogické péče, vychází ze specifik obtíží žáka.

Rozsah práce: 4 h týdně

skupinová práce; individuální práce pouze v případě, že pro daného žáka nelze využít skupinovou formu zařazením do již existující skupiny reedukační skupiny (max. 4 žáci)

P1 x 0,2

V. 7. 2

Pedagogická intervence

Skupinová práce pedagogického pracovníka se žákem, která slouží k rozvoji žáka, podpoře jeho učení, rozvoji vědomostí, dovedností a postojů žáka, dále k rozvoji jazykových kompetencí a sociálních a adaptivních dovedností žáka, rozvoji komunikačních schopností a nácviku samostatnosti a sebeobslužných činností.

Individuální práce pouze v případě, že pro daného žáka nelze využít skupinovou formu zařazením do již existující skupiny

Rozsah práce: 2 h/týden

maximálně 6 žáků ve skupině

P1 x 0,l

“.

 

51.

V příloze č. 1 oddíl 4 část B zní:

4. Část B

Vysvětlivky zkratek:

Univ. - pomůcky pro všechny typy postižení

TP - tělesné postižení

Sluch - sluchové postižení

NKS - narušená komunikační schopnost

KŽP - kulturní a životní podmínky

Zrak - zrakové postižení

MP - mentální postižení

SPCh - specifické poruchy chování

PAS - poruchy autistického spektra

 

Postižení

Kód

Kompenzačních pomůcka, speciální učebnice nebo speciálních učební pomůcka

Normovaná finanční náročnost

Univ.

U.II.1.01

Úprava a strukturace prostoru (nábytek, podoba pracovního místa, osvětlení, odhlučnění apod.)

500 Kč

Univ.

U.II.2.01

Základní materiální a didaktické vybavení pro žáka se SVP (vč. spotřebního materiálu)

500 Kč

Univ.

U.II.2.02

Pomůcky pro rozvoj dílčích funkcí

500 Kč

Univ.

U.II.2.03

Pomůcky pro rozvoj vybraných smyslových funkcí a vnímání (sluch, zrak, hmat)

500 Kč

Univ.

U.II.2.04

Pomůcky pro rozvoj vybraných kognitivních funkcí (paměť, pozornost, myšlení)

500 Kč

Univ.

U.II.2.05

Pomůcky pro rozvoj hrubé motoriky včetně pohybu v prostoru

500 Kč

Univ.

U.II.2.06

Pomůcky pro rozvoj jemné motoriky či grafomotoriky

500 Kč

Univ.

U.II.2.07

Pomůcky pro rozvoj řeči, komunikačních schopností a logopedickou podporu (dle potřeby žáka)

500 Kč

Univ.

U.II.2.08

Pomůcky pro rozvoj čtení a psaní (v libovolné rovině dle potřeby žáka)

500 Kč

Univ.

U.II.2.09

Pomůcky pro učení se českému jazyku nebo do výuky českého jazyka

500 Kč

Univ.

U.II.2.10

Pomůcky pro učení se matematice nebo do výuky matematiky

500 Kč

Univ.

U.II.2.11

Sada názorných či manipulačních učebních/didaktických pomůcek

2 000 Kč

Univ.

U.II.2.12

Pomůcky pro učení nebo do výuky ostatních nauk. předmětů dle povahy SVP žáka

500 Kč

Univ.

U.II.2.13

Pomůcky pro učení se cizímu jazyku nebo do výuky cizího jazyku

500 Kč

Univ.

U.II.2.14

Pomůcky pro rozvoj orientace v čase

500 Kč

Univ.

U.II.2.15

Pomůcky pro rozvoj prostorové a pravolevé orientace

500 Kč

Univ.

U.II.2.16

Pomůcky pro rozvoj sociálních dovedností a seberegulace

500 Kč

Univ.

U.II.2.17

Pomůcky pro podporu dovednosti učení se a využití různých učebních stylů

500 Kč

Univ.

U.II.3.01

Výukový, kompenzační či na rozvoj funkce zaměřený software

2 000 Kč

Univ.

U.II.4.01

Počítač /notebook/tablet (podle potřeb žáka)

5 000 Kč

Univ.

U.III.1.01

Úprava a strukturace prostoru (nábytek, podoba prac. místa, osvětlení, odhlučnění apod.)

1 250 Kč

Univ.

U.III.2.01

Základní materiální a didaktické vybavení pro žáka se SVP (vč. spotřebního materiálu)

1 250 Kč

Univ.

U.III.2.02

Pomůcky pro rozvoj dílčích funkcí

1 250 Kč

Univ.

U.III.2.03

Pomůcky pro rozvoj vybraných smyslových funkcí a vnímání (sluch, zrak, hmat)

1 500 Kč

Univ.

U.III.2.04

Pomůcky pro rozvoj vybraných kognitivních funkcí (paměť, pozornost, myšlení)

1 500 Kč

Univ.

U.III.2.05

Pomůcky pro rozvoj hrubé motoriky včetně pohybu v prostoru

1 500 Kč

Univ.

U.III.2.06

Pomůcky pro rozvoj jemné motoriky či grafomotoriky

1 500 Kč

Univ.

U.III.2.07

Pomůcky pro rozvoj řeči, komunikačních schopností a logopedickou podporu (dle potřeby žáka)

1 500 Kč

Univ.

U.III.2.08

Pomůcky pro rozvoj čtení a psaní (v libovolné rovině dle potřeby žáka)

1 250 Kč

Univ.

U.III.2.09

Pomůcky pro učení se českému jazyku nebo do výuky českého jazyka

1 250 Kč

Univ.

U.III.2.10

Pomůcky pro učení se matematice nebo do výuky matematiky

1 250 Kč

Univ.

U.III.2.11

Sada názorných či manipulačních učebních/didaktických pomůcek

4 000 Kč

Univ.

U.III.2.12

Pomůcky pro učení se cizímu jazyku nebo do výuky cizího jazyku

1 500 Kč

Univ.

U.II.1.2.13

Pomůcky pro učení nebo do výuky ostatních nauk. předmětů dle povahy SVP žáka

1 000 Kč

Univ.

U.III.2.14

Pomůcky pro rozvoj sociálních dovedností a seberegulace

1 500 Kč

Univ.

U.III.2.15

Pomůcky pro podporu dovednosti učení se a využití různých učebních stylů

1 000 Kč

Univ.

U.III.3.01

Výukový, kompenzační či na rozvoj funkce zaměřený software

4 000 Kč

Univ.

U.III.3.02

Komunikační programy pro alternativní a augmentativní komunikaci

5 000 Kč

Univ.

U.III.4.01

Počítač /notebook/tablet (podle potřeb žáka)

8 000 Kč

Univ.

U.III.4.02

Diktafon

1 500 Kč

Univ.

U.IV.1.01

Úprava a strukturace prostoru (nábytek, podoba prac. místa, osvětlení, odhlučnění apod.)

2 000 Kč

Univ.

U.IV.2.01

Základní materiální a didaktické vybavení pro žáka se SVP (vč. spotřebního materiálu)

2 000 Kč

Univ.

U.IV.2.02

Pomůcky pro rozvoj dílčích funkcí

2 000 Kč

Univ.

U.IV.2.03

Pomůcky pro rozvoj vybraných smyslových funkcí a vnímání (sluch, zrak, hmat)

1 500 Kč

Univ.

U.IV.2.04

Pomůcky pro rozvoj vybraných kognitivních funkcí (paměť, pozornost, myšlení)

3 000 Kč

Univ.

U.IV.2.05

Pomůcky pro rozvoj hrubé motoriky včetně pohybu v prostoru

2 250 Kč

Univ.

U.IV.2.06

Pomůcky pro rozvoj jemné motoriky či grafomotoriky

2 250 Kč

Univ.

U.IV.2.07

Pomůcky pro rozvoj řeči, komunikačních schopností a logopedickou podporu (dle potřeby žáka)

3 000 Kč

Univ.

U.VI.2.08

Pomůcky pro učení se českému jazyku nebo do výuky českého jazyka

2 000 Kč

Univ.

U.IV.2.09

Pomůcky pro učení se matematice nebo do výuky matematiky

3 000 Kč

Univ.

U.IV.2.10

Alternativní podoba výukových materiálů nebo převod učebnic (např. audiopodoba)

3 000 Kč

Univ.

U.IV.2.11

Sada názorných či manipulačních učebních/didaktických pomůcek

6 000 Kč

Univ.

U.IV.3.01

Výukový, kompenzační či na rozvoj funkce zaměřený software

6 000 Kč

Univ.

U.IV.3.02

Komunikační programy pro alternativní a augmentativní komunikaci

8 000 Kč

Univ.

U.V.1.01

Úprava a strukturace prostoru (nábytek, podoba prac. místa, osvětlení, odhlučnění apod.)

4 000 Kč

Univ.

U.V.2.01

Alternativní podoba výukových materiálů nebo převod učebnic (např. audiopodoba)

5 000 Kč

Univ.

U.V.2.02

Pomůcky pro rozvoj řeči, komunikačních schopností a logopedickou podporu (dle potřeby žáka)

4 500 Kč

Univ.

U.V.3.01

Komunikační programy pro alternativní a augmentativní komunikaci

18 400 Kč

Univ.

U.V.4.01

Počítač /notebook/tablet (podle potřeb žáka)

12 000 Kč

NKS

A.II.2.01

Logopedické zrcadlo

1 300 Kč

NKS

A.II.3.01

Software na rozvoj komunikačních schopností a smyslového vnímání

3 000 Kč

Sluch

C.II.3.01

Software pro rozvoj sluchového vnímání

4 000 Kč

TP

DII.1.01

Stůl s výškově a úhlově nastavitelnou plochou

6 000 Kč

TP

D.II.1.02

Protiskluzová podložka

2 300 Kč

TP

D.II.1.03

Židle s pevnou podnožkou

3 000 Kč

TP

D.II.1.04

Přenosné stojany pro práci na lavici

1 000 Kč

TP

D.II.1.05

Speciální židle s područkami - pro žáky, kteří mají bezpečný sed

6 000 Kč

TP

D.II.2.02

Manipulační pomůcky pro rozvoj grafomotoriky

2 000 Kč

KŽP

H.II.2.01

Pomůcky na výtvarnou/tělesnou výchovu k zapůjčení

750 Kč

KŽP

H.II.2.07

Didaktické manipulační pomůcky pro rozvoj čtení, českého jazyka, matematiky

700 Kč

Zrak

I.II.1.01

Sklopná deska s protiskluzovou fólií

2 000 Kč

Zrak

I.II.1.04

Mechanické zvětšovací zařízení - lupa

500 Kč

Zrak

I.II.2.02

Pracovní sešity s výraznou konturou

2 000 Kč

Zrak

I.II.2.03

Pomůcky pro rozvoj smyslů a vizuomotorické koordinace

3 000 Kč

Zrak

I.II.2.04

Pomůcky pro výuku tělesné výchovy (ozvučené míče apod.)

1 000 Kč

Nadání

K.II.2.01

Základní materiální vybavení pro nadaného či mimořádně nadaného žáka (vč. spotřebního materiálu)

500 Kč

Nadání

K.II.2.02

Mikroskop

2 000 Kč

Nadání

K.II.2.03

Preparační soupravy

500 Kč

Nadání

K.II.2.05

Mapy

500 Kč

Nadání

K.II.2.06

Globus

1 500 Kč

Nadání

K.II.2.09

Elektronické a technické stavebnice

5 000 Kč

Nadání

K.II.2.11

Kopírovací karta (např. do knihovny)

1 000 Kč

Nadání

K.II.2.12

Flipchart

3 000 Kč

Nadání

K.II.2.13

Průkazy do knihoven s on-line přístupy k odborným databázím

600 Kč

Nadání

K.II.2.14

Alternativní učebnice a učební texty

1 000 Kč

Nadání

K.II.2.15

Encyklopedie, atlasy a odborné slovníky

2 000 Kč

Nadání

K.II.2.17

Soubor pomůcek/publikací pro rozvoj nadání

3 000 Kč

Nadaní

K.II.2.18

Sada materiálového vybavení pro zpracování (soutěžních) projektů

1 000 Kč

Nadání

K.II.3.01

Výukový software

2 000 Kč

Nadání

K.II.4.01

Tablet

5 000 Kč

NKS

A.III.3.02

Software pro rozvoj českého jazyka - slovní zásoby, pravopisu, syntaxe

2 000 Kč

NKS

A.III.3.03

Software na rozvoj komunikačních schopností a smyslového vnímání

5 000 Kč

MP

B.III.2.04

Demonstrační obrázky

2 000 Kč

MP

B.III.2.05

Didaktické pomůcky pro činnostní učení

1 000 Kč

MP

B.III.2.08

Speciální učebnice pro výuku žáků s mentálním postižením

2 500 Kč

MP

B.III.2.10

Pomůcky pro nácvik sebeobsluhy

1 500 Kč

MP

B.II.1.2.11

Bubny, Orffovy nástroje, perkuse

4 000 Kč

MP

B.III.3.01

Výukový software

4 000 Kč

MP

B.III.4.01

Multidotykový počítač

12 000 Kč

Sluch

C.III.3.01

Elektronická učebnice pro výuku českého znakového jazyka

2 000 Kč

TP

D.III.1.01

Speciální komponenty osobního počítače (alternativní myš, klávesnice aj.)

7 000 Kč

TP

D.II.1.1.02

Židle uzpůsobená fyziologickým potřebám žáka

10 000 Kč

TP

D.II.1.1.03

Madla k WC

900 Kč

TP

D.II.1.1.04

Polohovací pytle

4 000 Kč

TP

D.II.1.1.05

Držák berlí na lavici

560 Kč

TP

D.II.1.1.06

Pomůcky pro činnost žáka v prostoru

2 000 Kč

TP

D.II.1.1.07

Pomůcky pro pohyb a poloho vání v prostoru (např. schůdky, područky, gymbally apod.)

2 000 Kč

TP

D.III.2.01

Speciální rýsovací pomůcky

5 000 Kč

TP

D.III.2.02

Pomůcky pro výuku tělesné výchovy - rovnovážné a balanční pomůcky pro senzomotorickou stimulaci

10 000 Kč

TP

D.III.4.01

Dotykový monitor

15 000 Kč

PAS

E.III.1.01

Nábytek ke strukturalizaci prostoru (policový regál, skříňky apod.)

8 000 Kč

PAS

E.III.2.01

Sada strukturovaných krabic

2 500 Kč

PAS

E.III.2.05

Speciální učebnice

3 000 Kč

PAS

E.III.2.06

Individualizované pomůcky (symboly, sešity, pracovní listy, deníky, scénáře, schémata, strukturované úkoly apod.)

2 500 Kč

PAS

E.III.4.02

Dotykový monitor

12 000 Kč

PAS

E.III.4.03

Speciální komponenty osobního počítače (alternativní myš, klávesnice aj.)

1 500 Kč

SPCh

F.III.1.01

Pomůcky pro relaxaci (koberec, overball apod.)

2 000 Kč

SPCh

F.III.1.02

Pomůcky pro organizaci času, prostoru a postupu práce

1 200 Kč

SPCh

F.III.3.01

Výukový software

4 000 Kč

KŽP

H.III.2.01

Pomůcky na výtvarnou/tělesnou výchovu k zapůjčení

1 500 Kč

KŽP

H.III.2.02

Psací a rýsovací náčiní

500 Kč

KŽP

H.III.2.04

Knihy a encyklopedie pro rozvoj všeobecného rozhledu

1 250 Kč

Zrak

I.III.1.01

Hardware a software na kompenzaci zrakových funkcí (zvětšovací zařízení, optické pomůcky)

30 000 Kč

Zrak

I.III.1.02

Mechanické zvětšovací zařízení - lupa

2 000 Kč

Zrak

I.III.1.04

Klávesnice pro slabozraké

500 Kč

Zrak

I.III.2.01

Elektronická verze učebnic

4 000 Kč

Zrak

I.III.2.02

Didaktické pomůcky pro výuku naukových předmětů, upravené pro slabozraké žáky

4 500 Kč

Zrak

I.III.2.04

Pomůcky k rýsování slabozrakých

500 Kč

Zrak

I.III.2.05

Kalkulátor s velkým displejem a hlasovým výstupem

4 000 Kč

Zrak

I.III.2.06

Sešity v odpovídajícím formátu

500 Kč

Zrak

I.III.2.07

Tabulky na psaní Braillova písma a pomůcky pro výuku Braillova písma

1 500 Kč

Zrak

I.III.2.08

Zy-Tex papír A4

5 500 Kč

Nadání

K.III.2.01

Mikroskop

10 000 Kč

Nadání

K.III.2.02

Binokulární lupa

10 000 Kč

Nadání

K.III.2.04

Dalekohled

10 000 Kč

Nadání

K.III.2.06

Soupravy na přírodovědné pokusy a výzkumy

10 000 Kč

Nadání

K.III.2.07

Odborné knihy pro oblasti rozšiřujícího učiva včetně elektronických publikací

3 000 Kč

Nadání

K.III.2.08

Odborné časopisy (i elektronické verze a včetně ročního předplatného)

2 000 Kč

Nadaní

K.III.2.09

Pronájem (vybavení) odborného pracoviště včetně odborného personálu

50 000 Kč

Nadaní

K.III.2.10

Soubor pomůcek/publikací pro rozvoj nadání

6 000 Kč

Nadaní

K.II.1.2.11

Sada materiálového vybavení pro zpracování (soutěžních) projektů

3 000 Kč

Nadání

K.III.3.01

Výukový software

4 000 Kč

Nadání

K.III.3.02

Odborné programy pro podporu sběru, evidence nebo zpracování výzkumných dat

20 000 Kč

Nadání

K.III.4.01

Počítač/notebook/tablet (dle potřeby žáka)

12 000 Kč

Nadání

K.III.4.04

Videokamera a střihačský program

7 000 Kč

NKS

A.IV.1.01

Pomůcky pro alternativní komunikaci

3 000 Kč

NKS

A.IV.1.03

Komunikátor

8 000 Kč

NKS

A.IV.3.01

Software na přepis psané řeči do hlasového výstupu

7 500 Kč

MP

B.IV.1.02

Pomůcky pro rozvoj augmentativní a alternativní komunikace

5 000 Kč

MP

B.IV.2.01

Názorné didaktické (manipulační) pomůcky

8 000 Kč

MP

B.IV.2.02

Speciální učebnice pro žáky základní školy speciální

5 000 Kč

MP

B.IV.2.04

Pomůcky pro senzomotorickou stimulaci

10 000 Kč

MP

B.IV.2.05

Pomůcky pro rozvoj hrubé a jemné motoriky

8 000 Kč

MP

B.IV.2.06

Montessori pomůcky (sada)

8 000 Kč

MP

B.IV.3.01

Výukové programy

10 000 Kč

Sluch

C.IV.1.01

Pomůcky pro podporu dalších komunikačních systému

l 000 Kč

Sluch

C.IV.2.01

Speciální učebnice pro žáky se sluchovým postižením

3 000 Kč

Sluch

C.IV.3.01

Multimediální učebnice s podporou českého znakového jazyka

9 000 Kč

Sluch

C.IV.3.02

SW a HW pro automaticky přepis mluvené reci v reálnem case

12 000 Kč

TP

D.IV.1.01

Vozík mechanický

22 000 Kč

TP

D.IV.l.02

Nájezdové ližiny

8 200 Kč

TP

D.IV.l.03

Schodolez nebo jiné obdobné zařízení

116 000 Kč

TP

D.IV.l.04

Nástavce na WC

l 200 Kč

TP

D.IV.l.05

Stůl vhodný k vozíku

10 000 Kč

TP

D.IV.l.06

Speciální komponenty osobního počítače (alternativní mys, klávesnice aj.)

11 000 Kč

TP

D.IV.1.07

Židle uzpůsobena fyziologickým potřebám žáka

30 000 Kč

TP

D.IV.l.08

Pomůcky pro pohyb a polohování v prostoru (např. schůdky, područky, gymbally apod.)

4 000 Kč

TP

D.IV.2.01

Taktilně haptické didaktické pomůcky

5 000 Kč

TP

D.IV.2.02

Pomůcky pro senzomotorickou stimulaci

5 000 Kč

TP

D.IV.2.03

Pomůcky pro rozvoj motoriky

5 000 Kč

TP

D.IV.4.01

Kamery připevněné na monitoru PC k snímání pohybu hlavy (včetně SW)

40 000 Kč

PAS

E.IV.1.01

Komunikátor

5 000 Kč

PAS

E.IV.1.03

Speciální komponenty osobního počítače (alternativní myš, klávesnice aj.)

8 000 Kč

PAS

E.IV.2.01

Individualizované pomůcky (symboly, speciální učebnice, sešity, pracovní listy, deníky, scénáře, schémata, strukturované úkoly apod.)

5 000 Kč

PAS

E.IV.2.02

Pomůcky pro rozvoj augmentativní a alternativní komunikace (zvukové hračky, komunikační tabulky aj.)

8 000 Kč

Zrak

I.IV.1.01

Zápisník pro nevidomé a slabozraké

85 000 Kč

Zrak

I.IV.1.02

Piehtův psací stroj

15 000 Kč

Zrak

I.IV.1.03

Software na přepis psané řeči do hlasového výstupu

3 000 Kč

Zrak

I.IV.1.04

Diktafon

2 500 Kč

Zrak

I.IV.1.05

Vodící lišty

8 000 Kč

Zrak

I.IV.1.06

Braillský řádek

90 000 Kč

Zrak

I.IV.1.07

Kalkulátor s hlasovým výstupem

4 000 Kč

Zrak

I.IV.1.08

Braillská tiskárna

130 000 Kč

Zrak

I. IV.1.09

Televizní lupa

90 000 Kč

Zrak

I.IV.1.10

Zvětšovací/čtecí zařízení pro slabozraké a nevidomé

60 000 Kč

Zrak

I.IV.2.01a)

Učebnice v Braillově písmu nebo alikvótní částka na přepis do Braillova bodového písma (500 stran)

10 000 Kč

Zrak

I.IV.2.01b)

Učebnice v Braillově písmu nebo alikvótní částka na přepis do Braillova bodového písma (1000 stran)

20 000 Kč

Zrak

I.IV.2.01c)

Učebnice v Braillově písmu nebo alikvótní částka na přepis do Braillova bodového písma (2000 stran)

40 000 Kč

Zrak

I.IV.2.02

Braillský papír

800 Kč

Zrak

I.IV.2.03

Fuser - příprava názorných edukačních materiálů

40 000 Kč

Zrak

I.IV.2.04

Rýsovací souprava pro nevidomé

7 000 Kč

Zrak

I.IV.2.05

Atlasy, reliéfní plánky a 3D modely

20 000 Kč

Zrak

I.IV.2.06

Speciální pomůcky na tělesnou výchovu

5 000 Kč

Zrak

I.IV.3.01

Čtecí a odečítací programy

40 000 Kč

Nadání

K.IV.2.02

Soupravy na přírodovědné pokusy a výzkumy

30 000 Kč

Nadání

K.IV.2.03

Odborné knihy a časopisy včetně elektronických pro podporu výzkumné činnosti

10 000 Kč

Nadání

K.IV.3.1

Odborné programy pro podporu sběru, evidence nebo zpracování výzkumných dat

50 000 Kč

Nadání

K.IV.4.1

Licence pro online přístup k databázím odborných publikací

50 000 Kč

NKS

A.V.1.01

Pomůcky pro alternativní komunikaci

2 000 Kč

NKS

A.V.1.03

Komunikátor

10 000 Kč

NKS

A.V.2.01

Speciální učební materiály pro rozvoj čtení

3 000 Kč

NKS

A.V.2.02

Speciální pomůcky pro rozvoj komunikačních funkcí a jazykových kompetencí

5 000 Kč

NKS

A.V.2.05

Pomůcky pro myofunkční terapii a orofaciální stimulaci

7 000 Kč

MP

B.V.3.01

Speciální softwarové vybavení

4 000 Kč

Sluch

C.V.1.01

Pomůcky pro alternativní komunikaci

3 000 Kč

Sluch

C.V.1.02

Spotřební materiál na výrobu pomůcek pro augmentativní a alternativní komunikaci

2 000 Kč

TP

D.V.1.01

Polohovací sedačka/lehátko

10 000 Kč

TP

D.V.1.02

Zvedák

30 000 Kč

TP

D.V.1.03

Židle uzpůsobená fyziologickým potřebám žáka

50 000 Kč

TP

D.V.4.01

Držák na tablet včetně ochranného obalu

8 000 Kč

TP

D.V.4.02

Joystick pro alternativní ovládání tabletu

6 000 Kč

TP

D.V.4.03

PC pracoviště pro žáky s nejtěžším postižením

50 000 Kč

“.

 

52.

V příloze č. 1 oddíl 5 část C zní:

5. Část C:

Rozsah poskytovaného podpůrného opatření

Počet hodin/rok

5

hod/týden

200

10

hod/týden

400

15

hod/týden

600

20

hod/týden

800

25

hod/týden

1000

30

hod/týden

1200

35

hod/týden

1400

40

hod/týden

1600

“.

 

53.

Příloha č. 2 zní:

Příloha č. 2 k vyhlášce č. 27/2016 Sb.“.

 

54.

Příloha č. 3 se zrušuje.

 

55.

Příloha č. 5 zní:

Příloha č. 5 k vyhlášce č. 27/2016 Sb.“.

Čl. II

Přechodná ustanovení

1.

Poskytování podpůrného opatření na základě doporučení vydaného přede dnem nabytí účinnosti této vyhlášky a jeho normovaná finanční náročnost se řídí dosavadními právními předpisy.

2.

Pokud je ve třídě, oddělení nebo studijní skupině vzděláván žák, pro něhož bylo vydáno doporučení spočívající v podpoře asistentem pedagoga, učitelem nebo dalším pedagogickým pracovníkem přede dnem nabytí účinnosti této vyhlášky, uplatňuje se na třídu, oddělení nebo studijní skupinu omezení počtu pedagogických pracovníků podle § 17 odst. 3 vyhlášky č. 27/2016 Sb., ve znění účinném do dne nabytí účinnosti této vyhlášky, a to až do skončení platnosti tohoto doporučení.

Část druhá

Změna vyhlášky č. 72/2005 sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů (čl. 3)

Čl. III

Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění vyhlášky č. 116/2011 Sb., vyhlášky č. 103/2014 Sb. a vyhlášky č. 197/2016 Sb., se mění takto:

1.

V § 1 se za odstavec 5 vkládá nový odstavec 6, který včetně poznámky pod čarou č. 6 zní:

(6)

Školské poradenské zařízení poradenskou službu směřující k zjišťování speciálních vzdělávacích potřeb nebo mimořádného nadání žáka neposkytne, je-li platné dříve vydané doporučení, které bylo žadateli vydáno stejným nebo jiným školským poradenským zařízením, s výjimkou případu uvedeného ve vyhlášce o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných6).

__________

6)

§ 15 odst. 4 vyhlášky č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů.“.

Dosavadní odstavec 6 se označuje jako odstavec 7.

 

2.

Příloha č. 5 zní:

Příloha č. 5 k vyhlášce č. 72/2005 Sb.“.

Část třetí

Účinnost (čl. 4)

Čl. IV

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2020.

Ministr školství, mládeže a tělovýchovy:

Ing. Plaga, Ph.D., v. r.