Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

162/1970 Sb. znění účinné od 1. 1. 1971 do 31. 12. 1977

162

 

VYHLÁŠKA

Federálního výboru pro technický a investiční rozvoj, hlavního

arbitra ČSSR a ministerstev výstavby a techniky ČSR a SSR

ze dne 22. prosince 1970

o některých opatřeních v bytové výstavbě

 

Federální výbor pro technický a investiční rozvoj a ministerstva výstavby a techniky České socialistické republiky s Slovenské socialistické republiky podle § 6 zák. č. 53/1968 Sb., o změnách v organizaci a působnosti některých ústředních orgánů, podle § 31 odst. 1 zák. č. 87/1958 Sb., o stavebním řádu, a § 16 odst. 1 zák. č. 84/1958 Sb., o územním plánování, a hlavní arbitr Československé socialistické republiky podle § 395 hosp. zák. č. 109/1964 Sb. stanoví:

Č Á S T P R V Á

Úvodní a společenská ustanovení (§ 1-3)

§ 1

Účel vyhlášky

(1)

Vyhláškou o některých opatřeních v bytové výstavbě (dále jen " vyhláška") se sleduje vytvoření podmínek pro zabezpečení důsledného plnění stanovených úkolů bytové výstavby.

(2)

Vyhláškou se zejména doplňují a mění některá ustanovení vyhlášky č. 107/1966 Sb., o dokumentaci staveb, a stanoví některá další opatření v bytové výstavbě. 1

§ 2

Rozsah platnosti

(1)

Vyhláška se vztahuje na stavby komplexní bytové výstavby ( § 3 odst. 1) a stavby (objekty, provozní soubory) komplexní bytovou výstavbu podmiňující, 2 pokud jsou podle zvláštních předpisů zajišťovány formou závazných úkolů; ustanovení vyhlášky se přiměřeně použijí i pro stavby nebo jejich část prováděné výlučně svépomocí.

(2)

Účastníci výstavby se mohou v jednotlivých případech dohodnout, že ustanovení vyhlášky se použijí v přiměřeném rozsahu i pro přípravu bytových a občanských staveb, popřípadě jejich částí prováděných dodavatelsky, ale nezajišťovaných formou závazných úkolů.

§ 3

Základní pojmy

(1)

Komplexní bytovou výstavbou podle této vyhlášky se rozumí soustředěná i rozptýlená výstavba

a)

bytových staveb (objektů),

b)

staveb (objektů, provozních souborů) základní technické a občanské vybavenosti. 3

(2)

Za soustředěnou komplexní bytovou výstavbu se považuje výstavba územně i provozně uceleného obytného souboru nebo jeho ucelené části, která je realizována včetně základního technického a občanského vybavení v souvislém časovém období, zpravidla tří - až čtyřletém.

(3)

Obytný soubor je soubor bytových objektů a jejich základní technická a občanská vybavenost. Za ucelenou část obytného souboru se pokládá taková jeho část, kterou lze uvést samostatně do užívání.

Č Á S T D R U H Á

Zpracování přípravné a projektové dokumentace (§ 4-14)

O d d í l p r v n í

Přípravná dokumentace (§ 4-7)

§ 4

(odst. 1: k § 4 odst. 1 vyhl. č. 107/1966 Sb., poznámka pod čarou k tomuto ustanovení se nepoužije,

odst. 2: k § 9 odst. 1 vyhl. č. 107/1966 Sb.,

odst. 3: k § 5 odst. 4 vyhl. č. 107/1966 Sb.,

odst. 4: k § 7 odst. 1 písm. b) a § 9 odst. 6 vyhl. č. 107/1966 Sb.)

 

(1)

Projektový úkol u soustředěné komplexní bytové výstavby se zpracovává na obytný soubor, popřípadě na jeho ucelenou část․ 4

(2)

Je-li užívání budovaného obytného souboru vázáno na vybudování staveb podmiňující jeho užívání, zpracovává se též studie souboru staveb, která musí zahrnovat jak obytný soubor, tak i stavby podmiňující. 5

(3)

Jako součást projektového úkolu, popř. studie souboru staveb se vždy zpracovávají údaje a základní ukazatele souhrnně charakterizující stavbu, popřípadě soubor staveb (dále jen "souhrnné údaje stavby").

(4)

Součástí projektového úkolu, popřípadě studie souboru staveb jsou vždy i doklady o smluvním zajištění způsobu a podmínek převzetí a budoucího provozu (užívání) objektů občanské a technické vybavenosti mezi investorem a budoucími provozovateli (uživateli. 6 Bez těchto dokladů nesmí být projektový úkol, popřípadě studie souboru staveb schválena.

§ 5

(k § 7 odst. 3 vyhl. č. 107/1966 Sb.)

Dodavatelské organizace, uvedené v uzavřených (dohodnutých) režimech komplexní bytové výstavby nebo jejich návrzích (dále jen " režimy"), jsou povinny na vyžádání zpracovatele projektového úkolu zúčastnit se jednání o projektovém úkolu, popřípadě studii souboru staveb, poskytovat bezplatně podklady (informace) o svých dodacích a výrobních možnostech a v této souvislosti projednat koncepci řešení projektového úkolu s jeho zpracovatelem, a to do 30 dnů od obdržení požadavku, není-li dohodnuta jiná lhůta odpovídající významu, rozsahu a složitosti stavby.

§ 6

(k § 7 odst. 1 a 2 vyhl. č. 107/1966 Sb.)

(1)

Orgány a organizace, uvedené v § 7 odst. 1 vyhl. č. 107/1966 Sb., jsou povinny zpracovateli projektového úkolu sdělit do 30 dnů od obdržení písemného požadavku, doloženého potřebnými údaji, svá stanoviska k nárokům stavby a jejího provozu (užívání).

(2)

V případech, kdy došlo v průběhu projednávání projektového úkolu ( § 7 odst. 2 vyhl. č. 107/1966 Sb.) v dílčích stanoviscích orgánů národních výborů, popř. jimi řízených organizací k rozporům, rozhodne je na žádost investora orgán národního výboru, nebo jiný orgán, společně nadřízený orgánům, mezi jejichž stanovisky rozpor vznikl, popřípadě orgán jím k tomu zmocněný, a to do 30 dnů.

(3)

Rozpory mezi stanovisky orgánů a organizací, z nichž některé nepodléhají národnímu výboru, se řeší jednáním mezi nimi; jednání musí být skončeno nejpozději do 30 dnů od doručení dožádání investora. Nedojde-li k odstranění rozporu v této lhůtě jednáním, odstraní jej na dožádání investora nadřízené orgány v dohodě nejpozději do 30 dnů od doručení dožádání.

§ 7

(k § 116, 280281 hosp. zák.)

Spolupráce účastníků výstavby

Investor a dodavatelé, uvedení v uzavřených (dohodnutých) režimech, jsou povinni na základě schváleného projektového úkolu bez zbytečného odkladu uzavřít smlouvu o přípravě dodávek, pokud si řádnou přípravu nezajistili uzavřením smlouvy o spolupráci na organizační a projektové přípravě stavby. 7 Dodavatelé a jejich dodavatelé jsou povinni postupovat obdobně. Ve smlouvě jsou organizace povinni vždy stanovit sankce pro případ nesplnění převzatých povinností.

O d d í l d r u h ý

Projektová dokumentace (§ 8-14)

§ 8

(k § 17 odst. 3 vyhl. č. 107/1966 Sb.)

Projektové podklady

(1)

Dodavatel, uvedený v režimech, je povinen poskytovat pro zpracování projektové dokumentace na žádost jejího zpracovatele projektové podklady. Odpovídá za jejich správnost a tuto odpovědnost nemůže předem vyloučit. Tutéž povinnost a odpovědnost mají další dodavatelé vůči dodavateli, v režimech uvedenému.

(2)

Projektovými podklady jsou konstrukčně technologické údaje, jimiž jsou definovány základní vlastnosti stavebních dílců, konstrukcí, strojů a zařízení, které budou při výstavbě použity, údaje o montáži a užívacích, popřípadě provozních podmínkách a podklady rozpočtové a cenové. Jsou to zejména

-

výkresy stavebních dílců, stavebních konstrukcí, popř. konstrukčních soustav a jejich technicko-fyzikální parametry,

-

výkresy styků a spojů,

-

statistické výpočty stavebních dílců, jejich styků a spojů s údaji o výsledcích předepsaných zkoušek,

-

potřebné výkresy návaznosti na doplňující stavební konstrukce (osazení oken, příček, zábradlí apod.),

-

technologické a bezpečností údaje pro manipulaci a montáž,

-

požadavky na úpravy stavebních dílců nebo stavebních konstrukcí z hlediska instalací,

-

rozměrové náčrtky strojů a zařízení, základové plány, výkonové charakteristiky, působící síly, údaje o hlučnosti, připojovací rozměry, kotevní výkresy, návrhy stavebních úprav, podklady pro pružné uložení strojů, váhy, tolerance apod.,

-

zásady konstrukčního uspořádání a statistického řešení konstrukčních soustav,

-

odkazy na technické normy,

-

odkazy na průkazní zkoušky, pokud jsou požadovány technickými normami,

-

odkazy na výsledky schválení nebo hodnocení 8 u výrobků podléhající těmto úkonům,

-

doklady o osvědčení nebo posouzení provozně nevyzkoušených výrobků [ § 11 písm. c) a d)],

-

kalkulace "R" položek,

-

ceny výrobků zahrnované do specifikací, pokud nejsou uvedeny v cenících velkoobchodních cen,

-

údaje pro vypracování plánu organizace výstavby,

-

individuální rozbory vedlejších rozpočtových nákladů.

(3)

U běžných stavebních dílců, standartních konstrukcí, strojů a zařízení, je dodavatel povinen poskytnout podklady do 15 dnů od doručení požadavku, u neobvyklých a nestandartních v dohodnutých lhůtách zajišťujících odevzdání projektu v termínu stanoveném v uzavřeném (dohodnutém) režimu.

(4)

Dodavatel poskytuje projektové podklady bezplatně. Musí-li projektové podklady teprve zpracovávat, např. provedením konstrukčních prací, uhradí mu náklady na takové práce podle příslušných cenových předpisů ten, kdo je žádal (objednatel), pokud dodaných podkladů nebude z důvodů na straně objednavatele v projektu použito, anebo dodávka pro stavbu nebude realizována.

(5)

Povinnost poskytovat projektové podklady splní dodavatel, jde-li o projektové podklady uvedené v prokazatelně dostupných katalozích a cenících a vyhlášených typových podkladech, tím, že odkáže na příslušný platný katalog, ceník nebo typový podklad.

Způsob zpracování projektu

§ 9

(k § 1218 vyhl. č. 107/1966 Sb.;

odst. 4: k § 13 odst. 2 vyhl. č. 107/1966 Sb.)

(1)

Projekt se zpracovává na základě schváleného projektového úkolu a vydaného územního rozhodnutí, a to zpravidla ve dvou stadiích.

(2)

Pro jednoduché stavby je možno zpracovat projekt až do konečného stadia najednou.

(3)

Zpracovává-li se projekt ve dvou stadiích, je možno jako součást souhrnného projektového řešení zpracovat projekt pro některé, zejména jednoduché objekty, popřípadě provozní soubory, až do konečného stadia.

(4)

Pokud nedojde k dohodě o způsobu zpracování projektu nebo o jeho obsahu ve stadiu souhrnného projektového řešení podle odst. 1 až 3, je generální projektant povinen zpracovat souhrnné projektové řešení v rozsahu, uvedeném v příloze č. 1 vyhlášky. Dohodou se však nelze odchýlit od způsobu zpracování rozpočtů ( § 13).

(5)

Generální projektant je povinen připojit k dvěma vyhotovením odevzdávaného projektu, určeným pro investora a dodavatele, jako doklad statický výpočet.

(6)

Nedojde-li k jiné dohodě ve smlouvě podle § 7, je dodavatel povinen projednat návrh projektu s generálním projektantem nejpozději do 30 dnů od jeho předložení.

§ 10

(k § 50 odst. 3 vyhl. č. 107.1966 Sb.)

Nedojde-li k jiné dohodě, je investor povinen předat dodavateli schválené souhrnné projektové řešení stavby ve třech vyhotoveních, dokončený projekt ve čtyřech vyhotoveních, z toho jedno vyhotovení se statickým výpočtem, nejpozději v termínech uvedených v režimech. Další požadovaná vyhotovení projektu je investor povinen zajistit dodavateli v dohodnutých termínech za úplatu.

§ 11

(k § 16 odst. 3 vyhl. č. 107/1966 Sb.)

V projektech komplexní bytové výstavby nesmí být použity výrobky, jejichž použitelnost není doložena:

a)

rozhodnutím státní zkušebny o schválení výrobku, podléhajícího schvalování podle zvláštních předpisů 9 ,

b)

rozhodnutím státní zkušebny o zařazení výrobku, podléhajícího povinnému hodnocení nebo nepovinně hodnoceného podle zvláštních předpisů, 10 do prvního nebo druhého stupně jakosti, nebo

c)

osvědčením výrobků neuvedených u písm. a) a b), vydaným státní zkušebnou podle zvláštních předpisů, 11 vyhradí-li si to investor ve smlouvě podle § 7,

d)

znaleckým posudkem o výrobku, zpracovaným ústavem nebo jiným specializovaným pracovištěm v případě, že pro obor, do něhož výrobek náleží, není státní zkušebna stanovena, 12 vyhradí-li si to investor ve smlouvě podle § 7.

§ 12

(odst. 1: k § 13 odst. 1 písm. b) vyhl. č. 107/1966 Sb., odst. 2:

k § 6 odst. 3 vyhl. č. 107/1966 Sb.)

(1)

Součástí stavební části jsou též všechny stroje a zařízení s výjimkou souborů strojů a zařízení, pro něž je v režimu určen přímý vyšší dodavatel.

(2)

Ministerstva výstavby a techniky ČSR a SSR mohou na podkladě žádosti příslušných ústředních orgánů nadřízených dodavatelům a vyjádření ústředního investora rozhodnout, že funkci generálního projektanta může převzít dodavatel stavební části (stavby).

§ 13

(k § 19, 20, 24, 27, 28 a 34 vyhl. č. 107/1966 Sb.)

Způsob zpracování rozpočtů

(1)

Generální projektant vypracuje podle § 19, 20 a 24 vyhl. č. 107/1966 Sb. souhrnný rozpočet stavby včetně rekapitulace rozpočtových nákladů (dále jen " souhrnný rozpočet") upravený podle dalších odstavců (a podle vzoru v příloze č. 1 vyhlášky).

(2)

Individuální rozbor vedlejších rozpočtových nákladů pro souhrnný rozpočet je povinen provést a navrhnout dodavatel. Rozpočtové náklady na zařízení staveniště se stanoví globální metodou podle § 28 odst. 2 písm. a) vyhl. č. 107/1966 Sb.; individuální metodou se rozpočtové náklady na zařízení staveniště stanoví nadále, jen

-

dá-li k tomu na žádost ústředního orgánu dodavatele souhlas ministerstvo výstavby a techniky ČSR nebo SSR,

-

u staveb obytného souboru navazujících na předchozí stavbu téhož obytného souboru, pro niž byla před účinností této vyhlášky dohodnuta individuální metoda rozpočtových nákladů na zařízení staveniště, která zahrnuje i zařízení staveniště těchto dalších staveb.

(3)

Generální projektant a dodavatelé jsou povinni projednat návrh souhrnného rozpočtu zejména z hlediska výstižnosti použití rozpočtových ukazatelů. Při projednání určí také na podkladě individuálních rozborů vedlejších rozpočtových nákladů jejich pevné procentní sazby ve vztahu k rozpočtovým nákladům příslušných objektů a provozních souborů; tyto sazby jsou závazné i pro odbytové rozpočty těchto objektů a souborů. 13 Doklad o výsledku projednání je součástí projektu ve stadiu souhrnného projektového řešení, popřípadě v konečném stadiu. Dodavatelé jsou povinni sdělit svá stanoviska generálnímu projektantovi do 30 dnů od doručení návrhu souhrnného rozpočtu.

(4)

V případě, že generální projektant zpracoval rozpočty objektů a provozních souborů podle § 19 odst. 2 a § 24 odst. 1 písm. a) vyhl. č. 107/1966 Sb., a dodavatelé se nezaváží vypracovat nabídkové rozpočty sami podle § 19 odst. 4 vyhl. č. 107/1966 Sb., je generální projektant povinen vypracovat jako součást projektu také návrhy odbytových objektů a provozních souborů. 14 Návrhy odbytových rozpočtů jsou podkladem pro zahájení řízení o ceně mezi investorem a jeho dodavateli za účasti generálního projektanta. Jednání musí být ukončeno do 30 dnů od doručení návrhů odbytových rozpočtů.

(5)

Zpracovává-li se projekt podle ustanovení § 9 odst. 2. vyhlášky, sestavuje se souhrnný rozpočet z odbytových rozpočtů a je současně souhrnným odbytovým rozpočtem.

(6)

Spory (rozpory), k nimž dojde při řízení o ceně, řeší

-

jde-li o stanovení nové ceny, orgány, určené zvláštními předpisy, 15

-

Jde-li o volbu ceníkové ceny, ústřední orgány, nadřízené dodavateli a odběrateli; nedojde-li mezi nimi k dohodě, příslušné ministerstvo výstavby a techniky.

(7)

Stejně jako v předchozím odstavci se postupuje při řešení sporů (rozporů), vzniklých při cenovém řízení mezi dodavateli a jejich dodavateli. Do rozhodnutí sporu (rozporu) platí pro účely fakturace ceny, obsažené v návrhu rozpočtu. Změny cen, vyplývající z rozhodnutí sporů, je povinen promítnout do rozpočtu dodavatel a o výsledku opravy informovat ostatní účastníky.

(8)

Při dopracování projektu smí být rozpočtová rezerva použita do 50 %. Při realizaci je investor povinen vyžádat si před použitím rozpočtové rezervy vyjádření generálního projektanta.

§ 14

(k § 8, § 17 odst. 5 a § 50 odst. 2 vyhl. č. 107/1966 Sb.)

Posuzování a schvalování přípravné a projektové dokumentace

(1)

Studie souboru staveb, projektové úkoly a projekty podléhají odbornému posuzování a schválení.

(2)

Způsob a lhůty odborného posuzování a schvalování, jakož i působnost orgánů a organizací při něm stanoví zvláštní předpisy. 16

(3)

Orgán odborně posuzující a schvalující dokumentaci využije především souhrnných údajů stavby k ověření celkové koncepce, úroveň a správnosti technického a ekonomického řešení a dodržení vztahu k závazným údajům a ukazatelům soustavy technickohospodářských ukazatelů.

Č Á S T T Ř E T Í

Povinnosti účastníků výstavby. (§ 15-16)

Státní stavební dohled

§ 15

(odst. 2: k § 46 - 48 vyhl. č. 107/1966 Sb., odst. 3: k § 49

vyhl. č. 107/1966 Sb.)

(1)

Dodavatel je povinen bez zbytečného odkladu přezkoumat projektovou dokumentaci předanou mu odběratelem. 17

(2)

Generální projektant je povinen zaměřit autorský dozor též na kontrolu kvality prováděných prací a dodávek pro výstavbu a na zajištění jejich souladu s kvalitou, předpokládanou projektem.

(3)

Investor je povinen výkonem technického dozoru zjišťovat, zda dodávky docházející na stavbu nebo prováděné práce zajišťují kvalitu stavby, předpokládanou projektem. Zjistí-li opak, je povinen žádat dodavatele (např. zápisem ve stavebním deníku) o neprodlené zjednání nápravy. V případě, že jde o závady, které by mohly samy o sobě nebo v souhrnu mít za následek ztížení provozu (užívání) dokončené stavby, je povinen požadovat na odpovědných orgánech dodavatele přerušení prací, popřípadě sám dát takový příkaz pracovníkům dodavatele, není-li odpovědný orgán dodavatele dosažitelný a hrozí-li nebezpečí z prodlení.

§ 16

(odst. 1 a 2: k § 33 a 34 vyhl. č. 144/1959 Ú. l.)

(1)

Stavební úřad při výkonu státního stavebního dohledu zjišťuje zejména, plní-li pracovníci technického dozoru investora a autorského dozoru generálního projektanta povinnosti podle předchozích odstavců. Zjistí-li, že pracovníci technického dozoru investora a autorského dozoru generálního projektanta neplní řádně své povinnosti, vyzve investora, popřípadě generálního projektanta, aby zjednali nápravu.

(2)

Stavební úřad se zaměřuje též na to, jak je zabezpečována kontrola kvality dodávek docházejících na stavbu a prací, a zjistí-li závady, vyzve odpovědné orgány a organizace ke zjednání nápravy. Jestliže tyto orgány a organizace jeho výzvy neuposlechnou, může stavební úřad vydat rozhodnutím příkaz k zastavení prací; o takovém rozhodnutí podá zprávu krajskému národnímu výboru, popřípadě národnímu výboru postavenému na roveň krajskému národnímu výboru (dále jen "krajský národní výbor") a v závažných případech též příslušnému ministerstvu výstavby a techniky.

Č Á S T Č T V R T Á

Ustanovení společná (§ 17-20)

§ 17

(1)

Organizace, která včas nesplní své povinnosti podle § 5, § 6 odst. 1, § 8 odst. 3, § 9 odst. 6 a § 13 odst. 3, je povinna zaplatit penále 1000, - Kčs za každý den prodlení.

(2)

Na penále stanovené v odst. 1 se započtou majetkové sankce, které z téhož důvodu je organizace povinna platit podle hospodářského zákoníku nebo jiných právních předpisů.

(3)

Pokud lhůty stanovené pro orgány v § 6 a § 14 odst. 2 vyhlášky pro splnění povinnosti vyjádření nebo součinnosti uplynou, aniž povinnosti byla splněna, má se za to, že příslušný orgán nemá připomínky, a návrhy, k nimž se měl vyjádřit, nebo na nichž měl spolupracovat, platí v předloženém znění.

§ 18

(k § 4445 vyhl. č. 107/1966 Sb., k § 3 odst. 4 vyhl. č. 153/1958 Ú.l.)

Souhrnné údaje stavby

(1)

Souhrnné údaje stavby se zpracovávají podle vzorů v příloze č. 2

a)

jako součást podrobných územních plánů a studií souborů staveb; přitom se vyplňují pouze části silně orámované;

b)

jako součást projektových úkolů, projektů (projektů ve stadiu souhrnného projektového řešení) a jako součást závěrečného technickoekonomického vyhodnocení stavby.

(2)

Za správnost a úplnost souhrnných údajů stavby odpovídá orgán nebo organizace příslušná zajišťovat dokumentaci uvedenou v předchozím odstavci.

(3)

Souhrnné údaje stavby jsou povinny předkládat orgány nebo organizace uvedené v odst. 2 po schválení příslušné dokumentace, popřípadě po provedeném závěrečném technickoekonomickém vyhodnocení dokončených staveb ve čtyřech vyhotoveních krajskému národnímu výboru.

(4)

Krajský národní výbor zašle souhrnné údaje stavby ve dvou vyhotoveních národnímu ministerstvu výstavby a techniky (z toho jedno vyhotovení pro Federální statistický úřad) a v jednom vyhotovení ministerstvu plánování ČSR a SSR.

(5)

Podrobnosti o postupu při zpracování souhrnných údajů stavby stanoví podle potřeby ministerstva výstavby a techniky republik v dohodě s Federálním statistickým úřadem.

§ 19

(k § 43 vyhl. č. 107/1966 Sb.)

Závěrečné technickoekonomické vyhodnocení dokončené stavby je investor (uživatel) povinen provést nejpozději do tří měsíců po uvedení stavby do provozu (užívání).

§ 20

(1)

Pokud jsou jednotlivými ustanoveními vyhlášky stanovena práva nebo ukládány povinnosti investorovi, rozumí se tím i jiná organizace, kterou investor výkonem investorských funkcí pověřil.

(2)

Pokud zvláštní předpisy nestanoví jinak, je zpracovatel přípravné a projektové dokumentace povinen projednávat s budoucím provozovatelem (uživatelem) průběžně závažné otázky přípravy a provádění stavby, významné z hlediska jejího řádného provozu (užívání)

Č Á S T P Á T Á

Ustanovení přechodná a závěrečná (§ 21-22)

§ 21

(1)

Ke dni účinnosti vyhlášky rozpracovaná přípravná dokumentace se dokončí podle vyhlášky.

(2)

K témuž dni rozpracovaná projektová dokumentace se dokončí v souladu s ustanoveními § 8, 9, 10, 13 odst. 4 až 8 vyhlášky, a nebylo-li ke dni účinnosti vyhlášky dokončeno souhrnné projektové řešení, též v souladu s § 13 odst. 1 až 3.

§ 22

(1)

Vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1971.

(2)

Ustanovení § 11 písm. b), jímž se umožňuje použití pouze takových výrobků, které byly při povinném nebo nepovinném hodnocení zařazeny do prvního nebo druhého stupně jakosti, nabudou platnosti dnem, který stanoví Federální výbor pro technický a investiční rozvoj v dohodě s ministerstvy výstavby a techniky ČSR a SSR a s ministerstvy stavebnictví ČSR a SSR.

(3)

Ustanovení § 11 písm. c) a d) platí pro projekty dokončené po 1. 1. 1972.

Ministr výstavby a techniky ČSR:

Prof. Ing. Lôbl, DrSc, v. r.

I. náměstek ministra výstavby a techniky SSR:

Ing. arch. Zibrín, CSc, v.r.

Ministr-předseda Federálního výboru pro technický a investiční

rozvoj:

Ing. Šupka v. r.

Náměstek hlavního arbitra ČSSR:

Brandejs v. r.



Poznámky pod čarou:

Předpisy, jejichž ustanovení jsou vyhláškou dotčena, se uvádějí u jednotlivých ustanovení vyhlášky ve zkrácené formě takto:

vyhl. č. 107/1966 Sb., o dokumentaci staveb - jako vyhl, č. 107/1966 Sb.,

vyhl. č. 144/1959 Ú. l., kterou se provádí zákon o stavebním řádu - jako vyhl. č. 144/1959 Ú. l.,

vyhl. č. 153/1958 Ú. l., o územním plánování - jako vyhl. č. 153/1958 Ú. l.,

hospodářský zákoník č. 109/1964 Sb., ve znění novel - jako hosp. zák.

Pokyny č. 5 ministerstva výstavby a techniky ČSR ze dne 22.12. 1969 pro sestavování režimů komplexní bytové výstavby na tříletá období (Zpravodaj FVTIR, MVT ČSR a SSR částka 1 - 2 ) registrované v částce 4/1970 Sbírky zákonů a Smernice Ministerstva výstavby a techniky SSR z 1. 7. 1970 pre vypracovanie režimov komplexnej bytovej výstavby a podmieňujúcich investícií (Zpravodaj FVTIR, MVT ČSR a SSR částka 6/1970).

Směrnice ministerstva výstavby a techniky ČSR č. 1/1970 ze dne 5. 3. 1970 o soustavě technicko-hospodářských ukazatelů pro stavby obytných souborů, bytovou výstavbu v rozptylu a technickou a občanskou vybavenost výstavby rodinných domků, registrované v částce 33/1970 Sbírky zákonů, Smernice Ministerstva výstavby a techniky SSR č. 2367/70 z 30. 6. 1970 o sústave THU pre bytovú výstavbu s technickou a občianskou vybavenosťou.

V případě, že se v souvislosti s obytným souborem (případně jeho ucelenou částí) budují zařízení občanského nebo technického vybavení, která se podle THU nezahrnují do komplexní bytové výstavby, vypracovává se na tyto stavby samostatný projektový úkol.

Směrnice ministerstva výstavby a techniky ČSR č. 25 ze dne 30. XI. 1970 o určování investic podmiňujících komplexní bytovou výstavbu (Ústřední věstník částka 11/1970, reg. ve Sb. zák. částka /37/1970/, Smernice Ministerstva výstavby a techniky SSR z 30. XI. 1970 o určování investícií podmieňujúcich komplexnú bytovú výstavbu (Zpravodaj FVTIR a MVT ČSR a SSR, částka 1/1971).

Smlouvy se uzavírají podle ustanovení části desáté hosp. zák.

Smlouvu je možno uzavírat i jako smlouvu trojstranou, v níž jednou ze stran je také generální projektant.

§ 16 až 18 a § 20 zák. č. 30/1968 Sb., o státním zkušebnictví.

§ 2021 zák. č. 30/1968 Sb., o státním zkušebnictví.

§ 1416 zák. č. 30/1968 Sb., o státním zkušebnictví.

§ 2 odst. 2 zák. č. 30/1968 Sb., o státním zkušebnictví.

Zák. č. 36/1967 Sb., o znalcích a tlumočnících, a částka 1/1970 Ústředního věstníku ČSR.

Viz čl. 3-7 Směrnic Státní komise pro techniku č. 7/1967 o rozpočtování vedlejších rozpočtových nákladů v soustředěné bytové výstavbě.

Způsob sestavení a ocenění těchto rozpočtů se řídí též ustanoveními vl. nař. č. 168/1969 Sb.

§ 45 vyhl. Státní komise pro finance, ceny a mzdy č. 47/1967 Sb., o cenách, ve znění vyhlášky Českého cenového úřadu č. 74/1969 Sb. a vyhlášky Slovenského cenového úřadu č. 89/1969 Sb.

Postup při předkládání, posuzování a schvalování dokumentace staveb stanoví Federální výbor pro technický a investiční rozvoj.

Srv. též § 291 odst. 2 hosp. zák.

Poznámky pod čarou:
1

Předpisy, jejichž ustanovení jsou vyhláškou dotčena, se uvádějí u jednotlivých ustanovení vyhlášky ve zkrácené formě takto:

vyhl. č. 107/1966 Sb., o dokumentaci staveb - jako vyhl, č. 107/1966 Sb.,

vyhl. č. 144/1959 Ú. l., kterou se provádí zákon o stavebním řádu - jako vyhl. č. 144/1959 Ú. l.,

vyhl. č. 153/1958 Ú. l., o územním plánování - jako vyhl. č. 153/1958 Ú. l.,

hospodářský zákoník č. 109/1964 Sb., ve znění novel - jako hosp. zák.

2

Pokyny č. 5 ministerstva výstavby a techniky ČSR ze dne 22.12. 1969 pro sestavování režimů komplexní bytové výstavby na tříletá období (Zpravodaj FVTIR, MVT ČSR a SSR částka 1 - 2 ) registrované v částce 4/1970 Sbírky zákonů a Smernice Ministerstva výstavby a techniky SSR z 1. 7. 1970 pre vypracovanie režimov komplexnej bytovej výstavby a podmieňujúcich investícií (Zpravodaj FVTIR, MVT ČSR a SSR částka 6/1970).

3

Směrnice ministerstva výstavby a techniky ČSR č. 1/1970 ze dne 5. 3. 1970 o soustavě technicko-hospodářských ukazatelů pro stavby obytných souborů, bytovou výstavbu v rozptylu a technickou a občanskou vybavenost výstavby rodinných domků, registrované v částce 33/1970 Sbírky zákonů, Smernice Ministerstva výstavby a techniky SSR č. 2367/70 z 30. 6. 1970 o sústave THU pre bytovú výstavbu s technickou a občianskou vybavenosťou.

4

V případě, že se v souvislosti s obytným souborem (případně jeho ucelenou částí) budují zařízení občanského nebo technického vybavení, která se podle THU nezahrnují do komplexní bytové výstavby, vypracovává se na tyto stavby samostatný projektový úkol.

5

Směrnice ministerstva výstavby a techniky ČSR č. 25 ze dne 30. XI. 1970 o určování investic podmiňujících komplexní bytovou výstavbu (Ústřední věstník částka 11/1970, reg. ve Sb. zák. částka /37/1970/, Smernice Ministerstva výstavby a techniky SSR z 30. XI. 1970 o určování investícií podmieňujúcich komplexnú bytovú výstavbu (Zpravodaj FVTIR a MVT ČSR a SSR, částka 1/1971).

6

Smlouvy se uzavírají podle ustanovení části desáté hosp. zák.

7

Smlouvu je možno uzavírat i jako smlouvu trojstranou, v níž jednou ze stran je také generální projektant.

8

§ 16 až 18 a § 20 zák. č. 30/1968 Sb., o státním zkušebnictví.

9

§ 2021 zák. č. 30/1968 Sb., o státním zkušebnictví.

10

§ 1416 zák. č. 30/1968 Sb., o státním zkušebnictví.

11

§ 2 odst. 2 zák. č. 30/1968 Sb., o státním zkušebnictví.

12

Zák. č. 36/1967 Sb., o znalcích a tlumočnících, a částka 1/1970 Ústředního věstníku ČSR.

13

Viz čl. 3-7 Směrnic Státní komise pro techniku č. 7/1967 o rozpočtování vedlejších rozpočtových nákladů v soustředěné bytové výstavbě.

14

Způsob sestavení a ocenění těchto rozpočtů se řídí též ustanoveními vl. nař. č. 168/1969 Sb.

15

§ 45 vyhl. Státní komise pro finance, ceny a mzdy č. 47/1967 Sb., o cenách, ve znění vyhlášky Českého cenového úřadu č. 74/1969 Sb. a vyhlášky Slovenského cenového úřadu č. 89/1969 Sb.

16

Postup při předkládání, posuzování a schvalování dokumentace staveb stanoví Federální výbor pro technický a investiční rozvoj.

17

Srv. též § 291 odst. 2 hosp. zák.