Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

162/1980 Sb. znění účinné od 1. 1. 1981 do 29. 4. 1991

s vyjímkou §17 odst.6,které nabývá účinnosti dnem stanoveným předsedou banky

162

 

VYHLÁŠKA

federálního ministerstva financí a předsedy Státní banky československé

ze dne 7. listopadu 1980

o financování reprodukce základních prostředků

 

Federální ministerstvo financí v dohodě s ministerstvem financí České socialistické republiky a ministerstvem financí Slovenské socialistické republiky podle § 391 odst. 1 hospodářského zákoníku č. 109/1964 Sb., ve znění vyhlášeném pod č. 37/1971 Sb. a doplněném zákonem č. 144/1975 Sb. a předseda Státní banky československé podle § 7 odst. 5 písm. d) zákona č. 144/1970 Sb., o Státní bance československé stanoví:

Č Á S T P R V N Í

(§ 1-7)

§1

Předmět a rozsah úpravy

(1)

Tato vyhláška upravuje tvorbu a použití fondu výstavby a fondu rozvoje, dalších zdrojů a způsob financování reprodukce základních prostředků a jiného hmotného majetku ve výrobních hospodářských jednotkách, 1 ve státních hospodářských organizacích uspořádaných mimo výrobní hospodářské jednotky, v ostatních státních socialistických organizacích a v organizacích zahraničního obchodu, 2 jednotných zemědělských družstvech, společných zemědělských podnicích a melioračních družstvech (dále jen "organizace"), prováděné dodavatelským způsobem nebo ve vlastní režii (popřípadě u jednotných zemědělských družstev svépomocí).

(2)

Financování reprodukce základních prostředků a jiného hmotného majetku socialistických organizací neuvedených v odstavci 1 se řídí zásadami této vyhlášky; zvláštnosti financování reprodukce základních prostředků mohou upravit příslušné federální ústřední orgány pro organizace jimi řízené v dohodě s federálním ministerstvem financí a ústředím Státní banky československé (dále jen "banka") a příslušné ústřední orgány republik pro organizace jimi řízené v dohodě s ministerstvy financí republik a hlavními ústavy banky.

§ 2

Základní prostředky

(1)

Základními prostředky jsou samostatné předměty, popřípadě soubory předmětů nebo kombinované technologické a stavební celky, které mají jako celek samostatné technicko-ekonomické určení, a které mají provozně technickou funkci delší než jeden rok a jejichž pořizovací cena je nejméně pět tisíc Kčs. Základními prostředky jsou bez zřetele na pořizovací cenu pozemky, budovy a stavby, pokud nejsou nemovitými kulturními památkami.

(2)

Základními prostředky jsou dále předměty získané po vyřešení úkolů plánu rozvoje vědy a techniky, pokud odpovídají pojmu základních prostředků podle odstavce 1; do základních prostředků se převádějí bezplatně.

(3)

Základními prostředky jsou též trvalé porosty (kromě lesních) s dobou plodnosti delší než tři roky, pokud tvoří ucelený komplex, který má nejméně sto stromů nebo dvě stě keřů.

(4)

Základní prostředky se rozdělují na:

a)

používané základní prostředky,

b)

základní prostředky v rezervě,

c)

základní prostředky v konzervaci.

(5)

Základními prostředky v rezervě jsou:

a)

základní prostředky, které jsou určeny k výměně za základní prostředky vyřazené organizaci z používání v důsledku poškození nebo opravy (provozní rezerva),

b)

základní prostředky vyřazené dočasně z používání, které mají pro organizaci stálé určení (kapacitní a sortimentní rezerva).

(6)

Základními prostředky v konzervaci jsou základní prostředky, které organizace nepoužívá z důvodů státního zájmu a byly do konzervace dány se souhlasem příslušného ministerstva financí; tohoto souhlasu není zapotřebí u základních prostředků určených pro účely civilní obrany pro účely branného charakteru.

(7)

Základními prostředky nejsou:

a)

zásoby, 3

b)

jiný hmotný majetek ( § 3),

c)

investice ( § 6).

§ 3

Jiný hmotný majetek

(1)

Jiným hmotným majetkem jsou umělecká díla, 4 pokud nejsou nedílnou součástí budovaných staveb, předměty muzejní a galerijní hodnoty, popřípadě soubory takových předmětů v muzeích, galeriích a památkových objektech, stálé výstavní soubory a knihovní sbírky knihoven jednotné soustavy, popřípadě jiné sbírky․

(2)

Jiným hmotným majetkem jsou též movité a nemovité kulturní památky a jejich soubory, které zpravidla nelze ocenit podle obecně platných právních předpisů (např. cenových).

(3)

Za jiný hmotný majetek se považují povrchové a podzemní vody, lesy, ložiska nerostných surovin a nerosty, jeskyně, značky bodů geodetických sítí, měřických zařízení a signálů na těchto bodech a mapové fondy.

§ 4

Reprodukce základních prostředků a jiného hmotného majetku

(1)

Reprodukce základních prostředků a jiného hmotného majetku zahrnuje:

a)

přípravu a zabezpečení výstavby ( § 5),

b)

projektovou dokumentaci včetně autorského dozoru, 5

c)

investice ( § 6),

d)

udržování a opravy ( § 7).

(2)

Organizace jsou povinny zajišťovat reprodukci základních prostředků a jiného hmotného majetku v souladu s plánem rozvoje národního hospodářství a prostředky na ní vynakládat v souladu s příslušnými právními předpisy a s nejvyšší hospodárností.

§ 5

Příprava a zabezpečení výstavby

(1)

Příprava a zabezpečení výstavby zahrnuje náklady, popřípadě výdaje na:

a)

organizační a přípravnou činnost investora, tj. 1. vypracování investičních záměrů, 2. projektové úkoly a studie souborů staveb, 3. činnost ředitelství budovaných podniků a závodů, 4. technický dozor investora, 5. odevzdání a převzetí dokončených staveb nebo jejich ucelených částí, 6. přípravu a zahájení provozu včetně komplexního technologického vyzkoušení a zkušebního provozu, 7. přípravu kádrů pro budované podniky, 8. přesídlení obyvatel, 9. souborné zpracování dokumentace skutečného provedení stavby, 10. závěrečné technicko-ekonomické vyhodnocení;

b)

inženýrskou činnost a kompletační činnost dodavatele;

c)

technickou pomoc poskytovanou projektovými organizacemi;

d)

vybavení provozů a jiných budovaných zařízení zásobami;

e)

správní a místní poplatky související s přípravou a zabezpečením výstavby, penále, poplatky z prodlení, peněžní náhrady škod souvisejících s investiční výstavbou a jiné nehmotné náklady a přirážky, veškeré úroky z úvěrů (tuzemské i zahraniční) a devizové náklady spojené s obstaráním deviz u Československé obchodní banky, a. s.;

f)

licence a jiná obdobná oprávnění pro budoucí výrobu nebo provoz.

(2)

Do přípravy a zabezpečení výstavby se též zahrnují náklady, popřípadě výdaje na:

a)

projekty pro hospodářsko-technické úpravy pozemků,

b)

projekty pro výstavy a veletrhy v zahraničí,

c)

projektové soutěže a poptávkové řízení,

d)

rozvojové studie výstavby odvětví a oborů,

e)

územně plánovací dokumentaci a územně plánovací podklady včetně urbanistických soutěží,

f)

projekty typizace ve výstavbě,

g)

projekty pro experimentální ověřování ve výstavbě,

h)

tvorbu technicko-hospodářských ukazatelů,

i)

geologický průzkum.

§ 6

Investice

(1)

Investicemi jsou hmotné a finanční zdroje vynakládané na pořizování nových základních prostředků a na rekonstrukce, modernizace, nástavby a přístavby dosavadních základních prostředků a nemovitých kulturních památek ( § 3 odst. 2).

(2)

Investicemi jsou též hmotné a finanční zdroje vynakládané na:

a)

nákup (úplatný převod) základních prostředků,

b)

pořizování základních prostředků ze zahraničních hmotných zdrojů pro potřebu v zahraničí,

c)

odvody za trvalé odnětí zemědělské půdy zemědělské výrobě pro investiční výstavbu 6 a finanční prostředky poskytované na opatření k odstranění ekonomické újmy, 7

d)

odvody za dočasné odnětí zemědělské půdy zemědělské výrobě pro zařízení staveniště, 6

e)

modely nebo prototypy charakteru základních prostředků, které organizace v souvislosti s využitím vynálezu, zlepšovacího návrhu nebo průmyslového vzoru řádně převzala 8

(dále jen "jiné investice").

(3)

Investicemi ve vlastní režii jsou hmotné a finanční zdroje vynakládané na investiční výstavbu prováděnou a zajišťovanou převážně vlastními pracovníky organizace (investora).

(4)

Rekonstrukce jsou zásahy do konstrukční a technologické části dosavadního základního prostředku, které mají za následek změnu technických parametrů, popřípadě změnu funkce a účelu základního prostředku.

(5)

Modernizace jsou takové úpravy, jimiž se při uplatňování prvků technického pokroku nahrazují části základního prostředků modernějšími částmi za účelem odstranění následků opotřebení a zastarání vlivem technického rozvoje, zvyšuje se vybavenost základního prostředku, popřípadě se rozšiřuje jeho použitelnost.

§ 7

Udržování a opravy základních prostředků a jiného hmotného majetku

(1)

Udržování je pravidelná péče o základní prostředky, popřípadě jiný hmotný majetek, kterou se zpomaluje průběh procesu fyzického opotřebení, předchází se jeho následkům tak, aby se zajistil jejich provozuschopný stav a bezpečný provoz, popřípadě se odstraňují drobné závady.

(2)

Opravami se odstraňuje částečné fyzické opotřebení nebo poškození za účelem uvedení základního prostředku, popřípadě jiného hmotného majetku do provozuschopného stavu, obnovují se jeho technické vlastnosti, odstraňují funkční, vzhledové a bezpečnostní nedostatky; u budov a staveb se obnovuje jejich provozní kvalita, užitkovost a bezpečnost. Při opravách se uplatňují nejnovější poznatky vědy a techniky, zejména při technologii jejich provádění, volbě materiálů a normalizaci součástí.

(3)

Opravy strojů a zařízení lze provádět též výměnným způsobem. 9

Č Á S T D R U H Á

ZDROJE FINANCOVÁNÍ REPRODUKCE ZÁKLADNÍCH PROSTŘEDKŮ A JINÉHO HMOTNÉHO

MAJETKU (§ 8-10)

§ 8

Financování nákladů na přípravu a zabezpečení výstavby

Náklady na přípravu a zabezpečení výstavby financují organizace z provozních (neinvestičních) prostředků s případným časovým rozlišením. 10

§ 9

Financování nákladů na udržování a opravy základních prostředků a

jiného hmotného majetku

Náklady spojené s udržováním a opravami základních prostředků, popřípadě jiného hmotného majetku (včetně projektové dokumentace pro opravy) financují organizace z provozních (neinvestičních prostředků, popřípadě z fondu oprav. 11

§ 10

Financování projektové dokumentace a investic

Projektovou dokumentaci a investice financují:

a)

státní hospodářské organizace a organizace zahraničního obchodu z vlastních zdrojů, z centralizovaných zdrojů u nadřízených orgánů, z investičního úvěru, dotacemi ze státního rozpočtu, 12 popřípadě státních fondů, dotacemi z rozpočtů národních výborů, z příspěvků jiných organizací 13 a z jiných zdrojů;

b)

rozpočtové organizace z prostředků státního rozpočtu, popřípadě státních fondů, z prostředků rozpočtu národního výboru, z doplňkových zdrojů a z příspěvků jiných organizací; 13

c)

příspěvkové organizace z vlastních zdrojů, z příspěvků státního rozpočtu, popřípadě státních fondů, z příspěvků rozpočtu národního výboru, z příspěvků jiných organizací, 13 z investičního úvěru, popřípadě z jiných zdrojů;

d)

jednotná zemědělská družstva, společné zemědělské podniky a meliorační družstva z vlastních zdrojů, z investičního úvěru, dotacemi ze státního rozpočtu, 12 popřípadě státních fondů, z příspěvků jiných organizací a z jiných zdrojů.

Č Á S T T Ř E T Í

FOND VÝSTAVBY A FOND ROZVOJE (§ 11-15)

§ 11

Fond výstavby výrobní hospodářské jednotky

(1)

Fond výstavby výrobní hospodářské jednotky se tvoří:

a)

z odpisů jí řízených podnik, 14

b)

přídělem ze zisku výrobní hospodářské jednotky, maximálně do výše stanovené finančním plánem,

c)

přídělem z centralizovaných odpisů, výjimečně na základě souhlasu příslušného ministerstva financí z centralizovaného zisku nadřízeného ústředního orgánu,

d)

z příspěvků jiných organizací, 13

e)

převodem z jiných fondů ve stanovených případech, 15

f)

z tržeb z prodeje základní prostředků a investic,

g)

účelovými dotacemi ze státního rozpočtu, 12 popřípadě státních fondů.

(2)

Fond výstavby výrobní hospodářské jednotky se používá:

a)

k financování projektové dokumentace a plánovaných investic výrobní hospodářské jednotky, kromě investic financovaných z fondu rozvoje,

b)

k úhradě splátek investičních úvěrů na tyto investice,

c)

k plánovaným přídělům do fondu výstavby jí řízených podniků,

d)

k poskytování příspěvků jiným organizacích, 13

e)

k jiným účelům podle zvláštních předpisů.

(3)

Převody z fondu výstavby výrobní hospodářské jednotky do jiných fondů nejsou dovoleny.

(4)

Výrobní hospodářské jednotky, které nezřizují fond rozvoje, financují projektovou dokumentaci a všechny plánované investice z fondu výstavby.

(5)

Příděly z odpisů do fondu výstavby výrobní hospodářské jednotky se provádějí měsíčně ve výši plánované částky ze skutečné tvorby odpisů; převody se uskutečňují ve lhůtách stanovených zvláštním předpisem. 16

(6)

Příděly ze zisku do fondu výstavby výrobní hospodářské jednotky se provádějí ve výši skutečné potřeby, nejvýše však do výše ročního plánu.

(7)

Prostředky fondu výstavby se ukládají na samostatný účet u banky.

§ 12

Resortní fond výstavby

Ústřední orgán, jestliže řídí přímo podřízené podniky, 14 tvoří a používá resortní fond výstavby obdobně jako fond výstavby výrobní hospodářské jednotky.

§ 13

Fond výstavby podniků

(1)

U podniků, 14 které zřizují fond výstavby, se fond tvoří:

a)

přídělem z odpisů,

b)

přídělem ze zisku, maximálně do výše stanovené finančním plánem,

c)

z tržeb z prodeje základních prostředků a investic,

d)

přídělem od nadřízeného orgánu,

e)

z příspěvků jiných organizací, 13

f)

převodem z jiných fondů ve stanovených případech, 15

g)

účelovými dotacemi ze státního rozpočtu, 12 popřípadě státních fondů.

(2)

Příděly z odpisů do fondu výstavby se provádějí měsíčně ve výši plánované částky ze skutečné tvorby odpisů; převody se uskutečňují ve lhůtách stanovených zvláštním předpisem. 16

(3)

Příděly ze zisku do fondu výstavby se provádějí ve výši skutečné potřeby, nejvýše však do výše ročního plánu.

(4)

Fond výstavby podniků se používá:

a)

k financování projektové dokumentace a plánovaných investic, kromě investic financovaných z fondu rozvoje,

b)

k úhradě splátek investičních úvěrů na tyto investice,

c)

k poskytování příspěvků jiným organizacím, 13

d)

u státních hospodářských zemědělských organizací k úhradě příspěvků a členských podílů při pořizování společných investic podle zvláštních předpisů, 13

e)

k jiným účelům podle zvláštních předpisů.

(5)

Převody z fondu výstavby do jiných fondů nejsou dovoleny.

(6)

Tvorba a použití fondu výstavby jednotných zemědělských družstev, společných zemědělských podniků a melioračních družstev se řídí zvláštním předpisem. 17

(7)

Podniky, které nezřizují fond rozvoje, financují projektovou dokumentaci a všechny plánované investice z fondu výstavby.

(8)

Prostředky fondu výstavby se ukládají na samostatný účet u banky.

§ 14

Fond rozvoje výrobní hospodářské jednotky

(1)

Fond rozvoje výrobní hospodářské jednotky se tvoří:

a)

normativním přídělem z podílu odpisů ze základních prostředků, který se stanoví procentem z plánovaného objemu investic a splátek investičních úvěrů financovaných z fondu rozvoje a přídělem ze zisku podle normativu stanoveného procentem ze zisku; přitom podíl z odpisů může činit zpravidla 40 % a příděl ze zisku nejméně 30 % plánovaného objemu investic a splátek investičních úvěrů financovaných z fondu rozvoje. Polovina přídělu ze zisku se tvoří v závislosti na splnění ukazatele rentability k výrobním fondům nebo ukazatele výtěžnosti strojů a zařízení, druhá polovina přídělu ze zisku se tvoří v závislosti na plnění struktury dodávek způsobem určeným federálním ministerstvem financí; jestliže nelze ukazatel plnění struktury dodávek stanovit, tvoří se v závislosti na plnění plánované výše jiného ukazatele, který určí nadřízený orgán ze seznamu ukazatelů. 18 Při výpočtu přídělu se od skutečného zisku použitého pro výpočet podmiňujícího ukazatele rentability k výrobním fondům odečítají a ke skutečné ztrátě připočítávají částky vyjadřující ztráty způsobené nekvalitní výrobou, odpovídající procentnímu poměru těchto ztrát k výkonům bez vlivu zahraničního obchodu;

b)

nadnormativním přídělem 1. až do výše 30 % z cenového zvýhodnění za technicky pokrokové výrobky, za výrobky zařazené při hodnocení do 1. stupně jakosti a za módní novinky, jakož i z přídělu ze zisku podle objemu tržeb za výrobky zařazené při hodnocení do 1. stupně jakosti bez cenového zvýhodnění až do výše 2 % tržeb ve velkoobchodních cenách za tyto výrobky, 2. z fondu hmotné stimulace vývozu, 3. ze snížení obratového fondu podle míry využití zásob; 19 celková výše nadnormativního přídělu s výjimkou přídělu ze snížení obratového fondu může činit nejvýše 25 % celkového plánovaného přídělu ze zisku podle normativu; c) z příspěvků jiných organizací. 13

(2)

Do základu pro příděl do fondu se zahrne část zisku připadající na nadplánovaný zisk pouze ve výši 40 %; při splnění a překročení podmiňujících ukazatelů se sazba normativu nemění, při jejich neplnění se sazba snižuje tak, že příděl do fondu zaniká při plnění ukazatele na 80 %.

(3)

Ve výrobních hospodářských jednotkách, u nichž hmotná stimulace je vázána na ukazatele stanovené v pětiletém plánu, se fond rozvoje tvoří přídělem ze zisku v závislosti na plnění stanovených ukazatelů pětiletého plánu. Plnění ukazatelů se posuzuje podle zvláštního opatření Federálního statistického úřadu, Státní plánovací komise a federálního ministerstva financí.

(4)

Fond rozvoje se snižuje o 30 % z cenového znevýhodnění techniky zastaralých výrobků a výrobků zařazených do 3. stupně jakosti, a to nejvýše v rozsahu 25 % celkového přídělu ze zisku podle stanoveného normativu.

(5)

Výrobní hospodářská jednotka rozepíše část plánované tvorby fondu rozvoje na podřízené podniky s tím, že tato část tvorby je podmíněna splněním ukazatelů stanovených pro tvorbu fondu rozvoje podřízeného podniku. Celková tvorba fondu rozvoje výrobní hospodářské jednoty závisí na splnění podmiňujících ukazatelů za výrobní hospodářskou jednotku jako celek a použije se k přídělů do fondu rozvoje podřízených podniků podle rozhodnutí výrobní hospodářské jednotky.

(6)

Přijme-li výrobní hospodářská jednotka ve svém plánu vyšší zisk, než je úkol stanovený pro vypracování návrhu prováděcího plánu, uplatní u zvýšené částky zisku zvýhodněný normativ propočtený tak, že základní normativ se zvýší o procento, které stanoví pro tento účel příslušný ústřední orgán, nejvýše však o 50 %; naopak, přijme-li ve svém plánu nižší zisk, než je úkol stanovený pro vypracování návrhu prováděcího plánu, sníží se normativ přídělu ze zisku za každé procento snížení o 5 %, takže při přijetí plánu ve výši 80 % úkolu stanoveného pro vypracování návrhu prováděcího plánu ztrácí nárok na příděl ze zisku.

(7)

Příděly do fondu rozvoje se provádějí v průběhu roku zálohově:

a)

z odpisů základních prostředků měsíčně ve výši jedné dvanáctiny plánovaného ročního přídělu,

b)

ze zisku čtvrtletně podle podmínek stanovených v odstavci 1 písm. a),

c)

z ostatních zdrojů - z fondu hmotné stimulace vývozu měsíčně do výše skutečně vytvořených zdrojů v tomto fondu, - z cenového zvýhodnění měsíčně podle podmínek stanovených v odstavci 1 písm. b).

(8)

Fond rozvoje výrobní hospodářské jednotky se používá:

a)

k financování staveb do 2 mil. Kčs rozpočtových nákladů a strojů a zařízení nezahrnutých do rozpočtu stavby včetně projektové dokumentace na tyto investice,

b)

k financování jiných investic,

c)

k úhradě splátek investičních úvěrů na tyto investice a splátek investičních úvěrů na investice financované z fondu výstavby při nedostatcích v realizaci a využití těchto investic,

d)

k úhradě příspěvků jiným organizacím 13 na investice financované z fondu rozvoje jiného investora,

e)

k převodu do fondu výstavby na úhradu finančních potřeb vyplývajících z nedostatků vzniklých při realizaci investic financovaných z fondu výstavby, tj. překročení rozpočtového nákladu stavby a lhůty pro dokončené stavby,

f)

k úhradě zvýšení obratového fondu, 20

(9)

U výrobních hospodářských jednotek s plánovanou ztrátou nebo s relativně nízkou tvorbou zisku se fond rozvoje tvoří pevnou částkou ze podmínek stanovených nadřízeným ústředním orgánem v dohodě s příslušným ministerstvem financí.

(10)

Prostředky fondu rozvoje se ukládají na samostatný účet u banky.

§ 15

Fond rozvoje podniku

(1)

Fond rozvoje podniku, 14 které ho zřizují, se tvoří a používá obdobně jako fond rozvoje výrobní hospodářské jednotky.

(2)

U podniků, které nezřizují fond výstavby, jsou kromě zdrojů uvedených v § 14 zdrojem fondu rozvoje též tržby z prodeje základních prostředků a investic.

(3)

Příděly do fondu rozvoje podniků se provádějí v rámci přídělu do fondu rozvoje výrobní hospodářské jednotky.

(4)

U podniků s plánovanou ztrátou nebo s relativně nízkou tvorbou zisku se fond rozvoje tvoří pevnou částkou za podmínek stanovených nadřízeným ústředním orgánem v dohodě s příslušným ministerstvem financí.

Č Á S T Č T V R T Á

PODKLADY A PODMÍNKY PRO FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÉ DOKUMENTACE A INVESTIC (§ 16-17)

§ 16

Podklady pro financování projektové dokumentace a investic

(1)

Organizace s výjimkou stanovenou v odstavcích 2 a 3 jsou povinny předložit pobočce banky:

a)

plán investiční výstavby, 21

b)

plán financování investiční výstavby, 22

c)

jmenovitý seznam staveb. 21

(2)

Rozpočtové a příspěvkové organizace jsou povinny předložit pobočce banky:

a)

plán investiční výstavby, 21

b)

oznámení limitu výdajů na financování investiční výstavby,

c)

jmenovitý seznam staveb. 21

(3)

U komplexní bytové výstavby zahrnuté do plánu národních výborů je plán investiční výstavby a jmenovitý seznam staveb nahrazen režimem komplexní bytové výstavby. 23

(4)

Podklady předkládané podle odstavců 1 a 2 musí být v souladu se státním plánem a jeho ukazateli, s výsledky postupu při zařazování staveb do návrhu prováděcího plánu. 24 Podklady předkládané rozpočtovými a příspěvkovými organizacemi včetně změn musí být potvrzeny přímo nadřízeným, popřípadě jiným k tomu zmocněným orgánem.

(5)

U všech staveb nad 2 mil. Kčs rozpočtových nákladů (hlava II-VIII souhrnného rozpočtu stavby) předkládají organizace pobočce banky před zahájením financování:

a)

registrační list projektového úkolu 25 (jako podklad pro financování projektových prací),

b)

schválený souhrnný rozpočet stavby včetně rekapitulace nákladů k souhrnnému rozpočtu, 26

c)

registrační list stavby. 25

(6)

U staveb, na něž je poskytována dotace ze státního rozpočtu, popřípadě ze státních fondů nebo úvěr, předkládají organizace pobočce banky podklady uvedené v odstavci 5 písm. b) bez ohledu na výši rozpočtových nákladů a seznam staveb dotovaných ze státního rozpočtu (státních fondů).

(7)

U staveb obytných souborů předkládají organizace pobočce banky mimo podklady uvedené v odstavci 5 též stejnopis hospodářské smlouvy na dodávku celé stavební části.

(8)

U trvalých porostů ( § 2 odst. 3) překládají organizace pobočce banky schválený rozpočet. 5

(9)

U dokončených staveb nad 10 mil. Kčs rozpočtových nákladů a u staveb nad 2 mil. Kčs rozpočtových nákladů, na něž je poskytována dotace doklady o závěrečném technicko-ekonomickém vyhodnocení stavby uvedené do provozu (užívání). 5

(10)

V případě změn (dodatků) předložených podkladů pro financování projektové dokumentace a investic jsou organizace povinny včas informovat pobočku banky a neprodleně upravit nebo doplnit předložené podklady.

(11)

Kromě podkladů uvedených v předchozích odstavcích předkládají organizace pobočce banky na vyžádání další podklady nutné pro zajištění financování a kontroly investic. 27

§ 17

Podmínky pro financování projektové dokumentace a investic

(1)

Banka provádí financování projektové dokumentace a investic v souladu s plánem rozvoje národního hospodářství a za předpokladu, že jsou splněna stanovená kritéria efektivnosti, 28 že organizace má zajištěny finanční zdroje na celou dobu výstavby a vynakládá je s nejvyšší hospodárností.

(2)

Financování provádí pobočka banky, v jejímž obvodu je sídlo organizace.

(3)

Pobočka banky provádí financování projektové dokumentace a investic do výše prostředků podle § 11 až 15 převedených na investiční účty organizací a do výše povoleného investičního úvěru, popřípadě do výše oznámení limitu výdajů na financování investic a doplňkových zdrojů.

(4)

Pobočka banky provádí financování podle odstavce 3 po předložení podkladů podle § 16:

a)

u staveb nad 2 mil. Kčs rozpočtových nákladů do výše souhrnného rozpočtu stavby, 26

b)

u projektové dokumentace staveb nad 2 mil. Kčs rozpočtových nákladů do výše hlavy I souhrnného rozpočtu stavby, popřípadě do výše částky na projektové práce uvedené v registračním listu projektového úkolu, 29

c)

u staveb do 2 mil. Kčs rozpočtových nákladů, strojů a zařízení nezahrnutých do rozpočtu stavby a jiných investic nezahrnutých do rozpočtu stavby do výše zdrojů ve fondu rozvoje (fondu výstavby), popřípadě do výše plánem stanovených limitů, popřípadě povoleného investičního úvěru nebo dotace a za předpokladu, že organizace při předložení ročního plánu investiční výstavby prokáže splnění stanovených kritérií efektivnosti. 28

(5)

U staveb nad 2 mil. Kčs rozpočtových nákladů, jejichž dokumentace umožňuje sledování podle objektů, popřípadě provozních souborů, 5 provádí pobočka banky financování těchto staveb jen do výše rozpočtu objektů, popřípadě provozních souborů.

(6)

Termíny zavedení financování staveb podle objektů, popřípadě provozních souborů, způsob a podmínky jejich financování stanoví banka.

(7)

U staveb komplexní bytové výstavby pobočka banky provádí financování této výstavby podle objektů, popřípadě provozních souborů.

Č Á S T P Á T Á

ZPŮSOB FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÉ DOKUMENTACE, INVESTIC A OPRAV ZÁKLADNÍCH

PROSTŘEDKŮ A JINÉHO HMOTNÉHO MAJETKU (§ 18-24)

§ 18

Způsob financování projektové dokumentace a investic

(1)

Z investičních prostředků financují organizace:

a)

projektovou dokumentaci včetně autorského dozoru,

b)

investice uvedené v § 6 odstavci 1, tj. 1. dodávky stavebních prací a stavební části stavby včetně nákladů spojených s likvidací dosavadních základních prostředků (pokud jsou zahrnuty v souhrnném rozpočtu stavby, 5 ) 2. stroje a zařízení, přístroje, dopravní prostředky a inventář, popřípadě soubory těchto předmětů, pokud odpovídají pojmu základního prostředků podle § 2, náklady na jejich dopravu a montáž, 3. umělecká díla, pokud jsou nedílnou součástí budovaných staveb a jsou zahrnuta do rozpočtu staveb, 5 4. dodávky materiálu, výrobků, polotovarů, prací, výkonu, popřípadě výdaje zajišťované organizací - investorem - pro zahraničního dodavatele na základě smlouvy se zahraničním dodavatelem, 5. náklady na první výsadbu trvalého porostu tj. náklady na výsadbu a následnou kultivaci vynaložené do doby dospělosti trvalého porostu, po odečtení případných výnosů (s výjimkou nákladů na novou výsadbu za rostliny vymřelé, nevzešlé apod.).

(2)

Z investičních prostředků financují organizace též jiné investice ( § 6 odst. 2), jakož i příspěvky jiným organizacím 13 a zabezpečovací a konzervační práce [ § 22 odst. 1 písm. c)].

§ 19

Způsob financování investic prováděných ve vlastní režii

(1)

Investice prováděné ve vlastní režii financují organizace po dobu jejich výstavby z provozních (neinvestičních) prostředků.

(2)

Úhrada nákladů financovaných z provozních (neinvestičních) prostředků podle odstavce 1 se provádí z investičních prostředků na základě vnitropodnikových splátkových listů a vnitropodnikových faktur. 30

(3)

Rozpočtové organizace rozpočtují a proplácejí výdaje spojené s prováděním investic ve vlastní režii z příslušných neinvestičních položek. Po skončení běžného roku, popřípadě po jejich dokončení, odvede rozpočtová organizace částku odpovídající rozpočtovým nákladům z investičního čerpacího účtu ve prospěch svého rozpočtového příjmového účtu; národní výbory, popřípadě jimi řízené rozpočtové organizace, odvedou tyto částky do příjmů rozpočtu národního výboru.

§ 20

Způsob financování udržování a oprav základních prostředků a jiného

hmotného majetku

(1)

Náklady spojené s udržováním a opravami základních prostředků a jiného hmotného majetku financují organizace podle § 9

(2)

Z provozních (neinvestičních) prostředků, popřípadě z fondu oprav, lze financovat též:

a)

náklady vynaložené na rekonstrukce a modernizace (včetně projektové dokumentace, popřípadě technické dokumentace) dosavadních základních prostředků, prováděné současně s opravou, činí-li rozpočtový náklad rekonstrukce a modernizace nejvýše 5 mil. Kčs; u základních prostředků s pořizovací cenou nepřesahující 10 mil. Kčs může rozpočtový náklad rekonstrukce a modernizace činit nejvýše 50 % pořizovací ceny základního prostředku. V souhrnném rozpočtu se specifikují náklady na opravu a náklady na rekonstrukci, popřípadě modernizaci,

b)

náklady vynaložené na práce a dodávky spojené se zachováním a obnovou základních funkcí objektů nemovitých kulturních památek zapsaných do státního seznamu nemovitých kulturních památek, pokud těmito pracemi nevznikne nový provozně technický celek s trvalým technicko-ekonomickým určením; přitom mohou být nezávisle na výši nákladů na ně vynaložených prováděny i zdravotně technické, topenářské, elektrotechnické a jiné technické a bezpečnostní úpravy zabezpečující funkcí kulturních památek.

§ 21

Způsob financování jiného hmotného majetku

Jiný hmotný majetek uvedený v § 3 odst. 1 financují organizace z provozních (neinvestičních) prostředků.

§ 22

Financování zastavených investic a nerealizované projektové dokumentace

(1)

Dojde-li k dočasnému nebo trvalému zastavení investic, financují organizace z investičních prostředků:

a)

již provedené a nezbytné dokončovací rozpočtované práce,

b)

náklady na dodanou projektovou dokumentaci, popřípadě její rozpracovanou část (včetně nepoužitých alternativ projektů),

c)

zabezpečovací a konzervační (popřípadě udržování a dekonzervační) práce podle zvláštního rozpočtu,

d)

uskutečněné dodávky strojů a zařízení,

e)

stroje a zařízení (jednoúčelové a netypické) ve vysokém stupni rozpracovanosti.

(2)

Po rozhodnutí o trvalém zastavení investice se náklady na ni vynaložené neprodleně odepíší na vrub fondu základních prostředků a investic.

(3)

K odpisu nákladů na trvale zastavené investice, popřípadě na nerealizovanou projektovou dokumentaci, je třeba schválení příslušného orgánu, který schválil projektovou dokumentaci; u investic, popřípadě nerealizované projektové dokumentace, financovaných zcela nebo zčásti z prostředků státního rozpočtu (státních fondů), je třeba schválení příslušného ministerstva financí (správce státního fondu).

(4)

Příslušné ministerstvo financí (správce státního fondu) může organizaci uložit povinnost vrátit prostředky poskytnuté ze státního rozpočtu (státního fondu).

§ 23

Zahrnování nákladů do pořizovací ceny základních prostředků

(1)

Pořizovací cenu základních prostředků tvoří náklady vynaložené na projektovou dokumentaci a investice uvedené v § 6 odst. 1 a 3.

(2)

Do pořizovací ceny základních prostředků se zahrnují odvody za odnětí zemědělské půdy zemědělské výrobě pro investiční výstavbu a finanční prostředky poskytované na opatření k odstranění ekonomické újmy [ § 6 odst. 2 písm. c)].

(3)

Do pořizovací ceny základních prostředků se též zahrnují náklady vynaložené na modernizace a rekonstrukce financované podle § 20 odst. 2 písm. a). O tyto náklady se zvýší fond základních prostředků a investic.

§ 24

Dobropisy investic organizací financovaných z prostředků státního rozpočtu

(1)

Částky dobropisů investic rozpočtových organizací financovaných z prostředků státního rozpočtu došlé v běžném roce a týkající se dodávek uskutečněných a placených do 31. prosince předchozího roku odvádí banka, s výjimkou období do 15. ledna běžného roku, do příslušného státního rozpočtu.

(2)

Částky dobropisů investic organizací, s výjimkou organizací uvedených v odstavci 1, financovaných dotacemi ze státního rozpočtu (státních fondů) došlé v běžném roce a týkající se dodávek uskutečněných a placených do 31. prosince předchozího roku odvádí organizace do příslušného státního rozpočtu.

Č Á S T Š E S T Á

ZÁVĚREČNÁ A PŘECHODNÁ USTANOVENÍ (§ 25-28)

§ 25

Sankce

(1)

Pobočka banky:

a)

nezahájí financování investic a projektové dokumentace, pokud organizace nepřeloží včas podklady a nesplní podmínky pro financování stanovené v § 16 a 17,

b)

přeruší financování investic a projektové dokumentace v případech, kdy organizace neprovede řádně a včas změny v podkladech pro financování podle § 16, popřípadě nedodrží podmínky stanovení v § 17,

c)

neuvolní (váže) prostředky u investic financovaných ze státního rozpočtu (státních fondů), popřípadě odvede na příjmový účet státního rozpočtu (státních fondů) částky, které byly neodůvodněně zahrnuty do souhrnného rozpočtu stavby, popřípadě čerpány ze státního rozpočtu (státního fondů), a to po předchozím projednání s investorem, popřípadě s dodavatelem.

(2)

O uplatněných opatřeních uvedených v odstavci 1 písm. a) a b) vyrozumí pobočka banky organizaci a svůj nadřízený útvar.

§ 26

Výjimky a odchylky

(1)

Federální ministerstvo financí může stanovit odchylku a pro jednotlivé případy povolit výjimku z ustanovení § 2, § 6 odst. 2, § 14, 15, 19, 20 a 23 pro organizace řízené orgány federace. Ministerstva financí republik mohou povolit výjimku a odchylku ze stejných ustanovení pro organizace řízené orgány republik; přitom postupují, s výjimkou organizací řízených národními výbory, v dohodě s federálním ministerstvem financí.

(2)

Federální ministerstvo financí v dohodě s ústředím banky, pokud jde o organizace řízené orgány federace, příslušné ministerstvo financí republiky v dohodě s příslušným hlavním ústavem banky, pokud jde o organizace řízené orgány republik (i organizace řízené národními výbory), může na návrh příslušného ústředního orgánu zvýšit, popřípadě snížit, u jednotlivých předmětů hranici pěti tisíc Kčs stanovenou pro základní prostředky, popřípadě stanovit, které souboru předmětů nebo kombinované technologické a stavební celky budou vždy považovány za jediný základní prostředek, ve zvláště odůvodněných případech, jestliže to vyžaduje celospolečenský zájem; přitom ministerstva financí republik postupují, s výjimkou organizaci řízených národními výbory, v dohodě s federálním ministerstvem financí.

(3)

Ústředí banky může pro jednotlivé případy povolit výjimku z ustanovení § 16, 17 a § 25 odst. 1 pro organizace řízené orgány federace. Příslušné hlavní ústavy banky mohou povolit výjimku ze stejných ustanovení pro organizace řízené orgány republik.

§ 27

Zrušovací a přechodná ustanovení

(1)

Zrušuje se vyhláška federálního ministerstva financí a předsedy Státní banky československé č. 152/1975 Sb., o financování reprodukce základních prostředků.

(2)

Modernizace a rekonstrukce financované podle ustanovení § 18 zrušované vyhlášky se financují až do dokončení podle předpisů platných v době jejich zahájení.

(3)

Předměty pořízené před účinností této vyhlášky a zařazené do základních prostředků, popřípadě do zásob podle zrušované vyhlášky, se ponechají v základních prostředcích, popřípadě v zásobách až do své úplné likvidace.

(4)

Pokud byly podle zrušované vyhlášky povoleny výjimky nebo odchylky, pozbývají platnosti dnem 1. července 1981, nebude-li nejpozději do tohoto dne požádáno o jejich nové povolení.

§ 28

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1981 s výjimkou ustanovení § 17 odst. 6, které nabývá účinnosti dnem stanoveným předsedou banky.

Předseda

Státní banky československé:

Ing. Potáč v. r.

Ministr financí

Československé socialistické republiky:

Ing. Lér CSc. v. r.



Poznámky pod čarou:

§ 2 odst. 2 nařízení vlády Československé socialistické republiky č. 161/1980 Sb., o finančním hospodaření výrobních hospodářských jednotek a podniků.

§ 3 písm. c) zákona č. 42/1980 Sb., o hospodářských stycích se zahraničím.

§ 3 vyhlášky federálního ministerstva financí č. 164/1980 Sb., o financování oběžných prostředků.

§ 2 odst. 1 zákona č. 35/1965 Sb., o dílech literárních, vědeckých a uměleckých (autorský zákon).

Vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 163/1973 Sb., o dokumentaci staveb.

Zákon č. 53/1966 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, ve znění zákona č. 75/1976 Sb., a § 15 nařízení vlády ČSSR č. 161/1980 Sb.

§ 3 odst. 1 nařízení vlády Československé socialistické republiky č. 102/1976 Sb., o odstraňování ekonomické újmy socialistických zemědělských organizací.

Zákon č. 53/1966 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, ve znění zákona č. 75/1976 Sb., a § 15 nařízení vlády ČSSR č. 161/1980 Sb.

§ 115 zákona č. 84/1972 Sb., o objevech, vynálezech, zlepšovacích návrzích a průmyslových vzorech.

Vyhláška ministerstva všeobecného strojírenství č. 136/1964 Sb., kterou se vydávají základní podmínky dodávky oprav strojírenských výrobků.

Pravidla pro časové rozlišení jsou součástí předpisů pro vedení účetnictví.

Fond oprav lze zřizovat podle ust. § 8 odst. 6 a § 14 odst. 4 nařízení vlády ČSSR č. 161/1980 Sb.

Rámcové zásady pro poskytování dotací ze státního rozpočtu na investiční výstavbu, stanovené vládou Československé socialistické republiky.

Vyhláška federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky a ministerstva financí Slovenské socialistické republiky č. 151/1978 Sb., o sdružování prostředků socialistických organizací.

Vyhláška federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky a ministerstva financí Slovenské socialistické republiky č. 151/1978 Sb., o sdružování prostředků socialistických organizací.

Vyhláška federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky a ministerstva financí Slovenské socialistické republiky č. 151/1978 Sb., o sdružování prostředků socialistických organizací.

Rámcové zásady pro poskytování dotací ze státního rozpočtu na investiční výstavbu, stanovené vládou Československé socialistické republiky.

§ 2 odst. 3 nařízení vlády ČSSR č. 161/1980 Sb.

Vyhláška federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky a ministerstva financí Slovenské socialistické republiky č. 151/1978 Sb., o sdružování prostředků socialistických organizací.

Např. vyhláška federálního ministerstva financí a Ústřední rady odborů č. 165/1980 Sb., o fondu kulturních a sociálních potřeb.

Rámcové zásady pro poskytování dotací ze státního rozpočtu na investiční výstavbu, stanovené vládou Československé socialistické republiky.

Vyhláška federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky a ministerstva financí Slovenské socialistické republiky č. 151/1978 Sb., o sdružování prostředků socialistických organizací.

§ 71 odst. 2 nařízení vlády ČSSR č. 161/1980 Sb.

§ 2 odst. 3 nařízení vlády ČSSR č. 161/1980 Sb.

§ 2 odst. 3 nařízení vlády ČSSR č. 161/1980 Sb.

Vyhláška federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky a ministerstva financí Slovenské socialistické republiky č. 151/1978 Sb., o sdružování prostředků socialistických organizací.

Např. vyhláška federálního ministerstva financí a Ústřední rady odborů č. 165/1980 Sb., o fondu kulturních a sociálních potřeb.

Rámcové zásady pro poskytování dotací ze státního rozpočtu na investiční výstavbu, stanovené vládou Československé socialistické republiky.

§ 71 odst. 2 nařízení vlády ČSSR č. 161/1980 Sb.

Vyhláška federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky a ministerstva financí Slovenské socialistické republiky č. 151/1978 Sb., o sdružování prostředků socialistických organizací.

Vyhláška federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky a ministerstva financí Slovenské socialistické republiky č. 151/1978 Sb., o sdružování prostředků socialistických organizací.

§ 11 nařízení vlády Československé socialistické republiky č. 138/1975 Sb., kterým se provádějí některá ustanovení zákona č. 122/1975 Sb., o zemědělském družstevnictví a § 31 odst. 3 vyhlášky federálního ministerstva zemědělství a výživy č. 159/1975 Sb., o spolupráci v zemědělství a jejich formách.

Seznam ukazatelů stanoví nadřízený ústřední orgán v dohodě s příslušnou plánovací komisí a příslušným ministerstvem financí.

§ 10 odst. 2 vyhlášky č. 164/1980 Sb.

Vyhláška federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky a ministerstva financí Slovenské socialistické republiky č. 151/1978 Sb., o sdružování prostředků socialistických organizací.

Vyhláška federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky a ministerstva financí Slovenské socialistické republiky č. 151/1978 Sb., o sdružování prostředků socialistických organizací.

§ 9 odst. 3 vyhlášky č. 164/1980 Sb.

§ 2 odst. 3 nařízení vlády ČSSR č. 161/1980 Sb.

V rozsahu Jednotných metodických pokynů Státní plánovací komise a federálního ministerstva financí pro vypracování návrhu pětiletého plánu na léta 1981-1985 a návrhu prováděcího plánu na příslušná léta (jmenovitý seznam staveb se doplní o stavby do 2 mil. Kčs rozpočtových nákladů).

Pokyny federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky a ministerstva financí Slovenské socialistické republiky pro vypracování návrhů rozpočtů a finančních plánů.

V rozsahu Jednotných metodických pokynů Státní plánovací komise a federálního ministerstva financí pro vypracování návrhu pětiletého plánu na léta 1981-1985 a návrhu prováděcího plánu na příslušná léta (jmenovitý seznam staveb se doplní o stavby do 2 mil. Kčs rozpočtových nákladů).

V rozsahu Jednotných metodických pokynů Státní plánovací komise a federálního ministerstva financí pro vypracování návrhu pětiletého plánu na léta 1981-1985 a návrhu prováděcího plánu na příslušná léta (jmenovitý seznam staveb se doplní o stavby do 2 mil. Kčs rozpočtových nákladů).

V rozsahu Jednotných metodických pokynů Státní plánovací komise a federálního ministerstva financí pro vypracování návrhu pětiletého plánu na léta 1981-1985 a návrhu prováděcího plánu na příslušná léta (jmenovitý seznam staveb se doplní o stavby do 2 mil. Kčs rozpočtových nákladů).

Vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj a Státní plánovací komise č. 128/1978 Sb., o režimech komplexní bytové výstavby a investic, které komplexní bytovou výstavbu podmiňují.

Pokyny pro postup při zařazování staveb do návrhu prováděcího plánu investiční výstavby a při využívání prostředků na stroje nezahrnuté do rozpočtu staveb - Jednotné metodické pokyny.

Vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj a Federálního statistického úřadu č. 85/1977 Sb., o podmínkách zahajování staveb a jejich registraci a evidenci.

Příloha č. 12 k vyhlášce č. 163/1973 Sb.

Vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj a Federálního statistického úřadu č. 85/1977 Sb., o podmínkách zahajování staveb a jejich registraci a evidenci.

Vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 163/1973 Sb., o dokumentaci staveb.

Vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 163/1973 Sb., o dokumentaci staveb.

U sdružené investiční výstavby podklady stanovené vyhláškou č. 151/1978 Sb.; u závazných staveb režim stavby podle vyhlášky federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj, Státní plánovací komise a Státní arbitráže Československé socialistické republiky č. 157/1976 Sb. o režimech staveb.

Kritéria stanoví příslušné ústřední orgány podle pokynu federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj.

Příloha č. 12 k vyhlášce č. 163/1973 Sb.

Pokud není schválen souhrnný rozpočet stavby, stanovený vyhláškou č. 163/1973 Sb.

Kritéria stanoví příslušné ústřední orgány podle pokynu federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj.

Vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 163/1973 Sb., o dokumentaci staveb.

Vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 163/1973 Sb., o dokumentaci staveb.

Vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 163/1973 Sb., o dokumentaci staveb.

Vyhláška federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky a ministerstva financí Slovenské socialistické republiky č. 151/1978 Sb., o sdružování prostředků socialistických organizací.

Vyhláška ministerstva financí a hlavního arbitra Československé socialistické republiky č. 22/1967 Sb., o fakturování a placení dodávek pro investiční výstavbu a dodávek geologických prací, ve znění vyhlášek č. 136/1970 Sb., č. 166/1971 Sb. a č. 3/1980 Sb

Poznámky pod čarou:
1

§ 2 odst. 2 nařízení vlády Československé socialistické republiky č. 161/1980 Sb., o finančním hospodaření výrobních hospodářských jednotek a podniků.

2

§ 3 písm. c) zákona č. 42/1980 Sb., o hospodářských stycích se zahraničím.

3

§ 3 vyhlášky federálního ministerstva financí č. 164/1980 Sb., o financování oběžných prostředků.

4

§ 2 odst. 1 zákona č. 35/1965 Sb., o dílech literárních, vědeckých a uměleckých (autorský zákon).

5

Vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 163/1973 Sb., o dokumentaci staveb.

6

Zákon č. 53/1966 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, ve znění zákona č. 75/1976 Sb., a § 15 nařízení vlády ČSSR č. 161/1980 Sb.

7

§ 3 odst. 1 nařízení vlády Československé socialistické republiky č. 102/1976 Sb., o odstraňování ekonomické újmy socialistických zemědělských organizací.

8

§ 115 zákona č. 84/1972 Sb., o objevech, vynálezech, zlepšovacích návrzích a průmyslových vzorech.

9

Vyhláška ministerstva všeobecného strojírenství č. 136/1964 Sb., kterou se vydávají základní podmínky dodávky oprav strojírenských výrobků.

10

Pravidla pro časové rozlišení jsou součástí předpisů pro vedení účetnictví.

11

Fond oprav lze zřizovat podle ust. § 8 odst. 6 a § 14 odst. 4 nařízení vlády ČSSR č. 161/1980 Sb.

12

Rámcové zásady pro poskytování dotací ze státního rozpočtu na investiční výstavbu, stanovené vládou Československé socialistické republiky.

13

Vyhláška federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky a ministerstva financí Slovenské socialistické republiky č. 151/1978 Sb., o sdružování prostředků socialistických organizací.

14

§ 2 odst. 3 nařízení vlády ČSSR č. 161/1980 Sb.

15

Např. vyhláška federálního ministerstva financí a Ústřední rady odborů č. 165/1980 Sb., o fondu kulturních a sociálních potřeb.

16

§ 71 odst. 2 nařízení vlády ČSSR č. 161/1980 Sb.

17

§ 11 nařízení vlády Československé socialistické republiky č. 138/1975 Sb., kterým se provádějí některá ustanovení zákona č. 122/1975 Sb., o zemědělském družstevnictví a § 31 odst. 3 vyhlášky federálního ministerstva zemědělství a výživy č. 159/1975 Sb., o spolupráci v zemědělství a jejich formách.

18

Seznam ukazatelů stanoví nadřízený ústřední orgán v dohodě s příslušnou plánovací komisí a příslušným ministerstvem financí.

19

§ 10 odst. 2 vyhlášky č. 164/1980 Sb.

20

§ 9 odst. 3 vyhlášky č. 164/1980 Sb.

21

V rozsahu Jednotných metodických pokynů Státní plánovací komise a federálního ministerstva financí pro vypracování návrhu pětiletého plánu na léta 1981-1985 a návrhu prováděcího plánu na příslušná léta (jmenovitý seznam staveb se doplní o stavby do 2 mil. Kčs rozpočtových nákladů).

22

Pokyny federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky a ministerstva financí Slovenské socialistické republiky pro vypracování návrhů rozpočtů a finančních plánů.

23

Vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj a Státní plánovací komise č. 128/1978 Sb., o režimech komplexní bytové výstavby a investic, které komplexní bytovou výstavbu podmiňují.

24

Pokyny pro postup při zařazování staveb do návrhu prováděcího plánu investiční výstavby a při využívání prostředků na stroje nezahrnuté do rozpočtu staveb - Jednotné metodické pokyny.

25

Vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj a Federálního statistického úřadu č. 85/1977 Sb., o podmínkách zahajování staveb a jejich registraci a evidenci.

26

Příloha č. 12 k vyhlášce č. 163/1973 Sb.

27

U sdružené investiční výstavby podklady stanovené vyhláškou č. 151/1978 Sb.; u závazných staveb režim stavby podle vyhlášky federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj, Státní plánovací komise a Státní arbitráže Československé socialistické republiky č. 157/1976 Sb. o režimech staveb.

28

Kritéria stanoví příslušné ústřední orgány podle pokynu federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj.

29

Pokud není schválen souhrnný rozpočet stavby, stanovený vyhláškou č. 163/1973 Sb.

30

Vyhláška ministerstva financí a hlavního arbitra Československé socialistické republiky č. 22/1967 Sb., o fakturování a placení dodávek pro investiční výstavbu a dodávek geologických prací, ve znění vyhlášek č. 136/1970 Sb., č. 166/1971 Sb. a č. 3/1980 Sb