135/1997 Sb. znění účinné od 13. 9. 2005
Čl. II bod 2 a čl. IV nabývají účinnosti dnem 1. ledna 1998
změněno s účinností od poznámka zákonem č. 348/2005 Sb.
13.9.2005
135
ZÁKON
ze dne 12. června 1997,
kterým se mění a doplňuje zákon č. 252/1994 Sb. , o rozhlasových a televizních poplatcích,
zákon č. 468/1991 Sb. , o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů,
zákon České národní rady č. 103/1992 Sb. , o Radě České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání,
ve znění pozdějších předpisů, a zákon České národní rady č. 484/1991 Sb. , o Českém rozhlasu,
ve znění pozdějších předpisů
Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:
Čl. II Zákon č. 468/1991 Sb. , o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění zákona č. 597/1992 Sb. , zákona České národní rady č. 36/1993 Sb. , zákona č. 253/1994 Sb. , zákona č. 40/1995 Sb. , zákona č. 237/1995 Sb. a zákona č. 301/1995 Sb. , se mění a doplňuje takto:
1. V § 7 odst. 1 se na konci připojuje tato věta: „Do celkového vysílacího času, ze kterého je vypočítáváno procento reklamy, nelze započítávat vysílání teletextu. “.
2. § 7 odst. 2 zní:
„(2) V rozhlasovém vysílání čas vyhrazený reklamě nesmí u provozovatelů ze zákona přesáhnout tři minuty denního vysílacího času na každém celoplošném okruhu a pět minut denního vysílacího času na každém regionálním okruhu, u provozovatelů s licencí a u provozovatelů s registrací 20 % denního vysílacího času․ “.
3. V § 9 odst. 2 se za písmeno b) vkládá nové písmeno c), které zní:
„c)
opatřit alespoň 25 % vysílaných pořadů skrytými nebo otevřenými titulky pro sluchově postižené, “.
Dosavadní písmena c) a d) se označují jako písmena d) a e).
4. V § 9 se odstavec 5 včetně poznámky č. 5) vypouští.
5. V § 10 odst. 4 se na konci připojuje tato věta: „Při posouzení žádosti se rovněž přihlíží k připravenosti žadatele opatřit určité procento vysílaných pořadů skrytými nebo otevřenými titulky pro sluchově postižené. “.
6. § 11 odst. 1 písm. b) zní:
„b)
doklady o výši základního jmění, vkladu jednotlivých společníků, výši jejich obchodních podílů, společenskou nebo zakladatelskou smlouvu, stanovy a seznam akcionářů, bankovní informaci; obdobné údaje, je-li žadatelem fyzická osoba; “.
7. § 14 zní:
„§ 14
Změna licence
(1) Provozovatel je povinen požádat předem Radu o souhlas se změnou týkající se údajů uvedených v žádosti (§ 11) nebo plnění podmínek stanovených v rozhodnutí o udělení licence (§ 12 odst. 2).
(2) Na základě žádosti podle odstavce 1 Rada podle okolností případu rozhodne o změně udělené licence. Změna může být provedena až poté, kdy ji Rada schválila.
(3) Rada je povinna rozhodnout o změně podle odstavce 1 do 60 dnů ode dne, kdy jí byla doručena žádost provozovatele. Pokud Rada v této lhůtě nerozhodne, má se za to, že se změnou vyslovila souhlas.
(4) Doklady o schválených změnách je provozovatel povinen předložit Radě do 30 dnů od provedení těchto změn. V případě změn, které se zapisují do obchodního rejstříku, je provozovatel povinen předložit Radě výpis z obchodního rejstříku do 30 dnů ode dne zapsání změn v obchodním rejstříku.
(5) Rada může podmínky licence bez souhlasu provozovatele změnit i v případě, že je to nezbytné k dodržení mezinárodních závazků, jimiž je Česká republika vázána. “.
8. § 20 odst. 4 písm. g) zní:
„g)
provedl bez souhlasu Rady změny údajů uvedených v žádosti nebo změny týkající se plnění podmínek udělených licencí, které by mohly být důvodem pro změnu nebo odnětí licence (§ 14 a 15), nebo nesplnil povinnost uvedenou v § 25a; “.
9. V § 21 se za slova „rozhodnutí o odmítnutí registrace (§ 17), “ vkládají tato slova: „rozhodnutí o změně registrace (§ 17), “.
10. Za § 25 se vkládá nový § 25a, který zní:
„§ 25a
Provozovatel rozhlasového nebo televizního vysílání s licencí udělenou podle dosavadních předpisů je povinen doplnit údaje uvedené v žádosti podle § 11 odst. 1 písm. b) do 31. 12. 1997. “.
Čl. IV Zákon České národní rady č. 484/1991 Sb. , o Českém rozhlasu, ve znění zákona České národní rady č. 36/1993 Sb. , zákona č. 253/1994 Sb. a zákona č. 301/1995 Sb. , se mění a doplňuje takto:
§ 11 odst. 2 zní:
„(2) V rozhlasovém vysílání čas vyhrazený reklamě nesmí u provozovatelů ze zákona přesáhnout tři minuty z denního vysílacího času na každém celoplošném okruhu a pět minut z denního vysílacího času na každém regionálním okruhu. Čas pro reklamu nevyužitý na některém z okruhů nesmí být použit na okruhu jiném. “.
Čl. V Tento zákon nabývá účinnosti k prvnímu dni měsíce následujícího po dni vyhlášení, s výjimkou čl. II bodu 2 a čl. IV, které nabývají účinnosti dnem 1. ledna 1998.
Zeman v. r.
Havel v. r.
Klaus v. r.
Copyright © 2009 - 2024, Nakladatelství C. H. Beck