Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

77/2017 Sb. znění účinné od 1. 4. 2017

77

 

VYHLÁŠKA

ze dne 3. března 2017,

kterou se mění vyhláška č. 376/2006 Sb., o systému bezpečnosti provozování dráhy

a drážní dopravy a postupech při vzniku mimořádných událostí na dráhách,

ve znění pozdějších předpisů

 

Ministerstvo dopravy stanoví podle § 66 odst. 1 a 5 zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění zákona č. 181/2006 Sb., zákona č. 227/2009 Sb., zákona č. 194/2010 Sb., zákona č. 134/2011 Sb. a zákona č. 319/2016 Sb., (dále jen „zákon“) k provedení § 49 odst. 3 písm. d), § 53b odst. 6, § 53d odst. 6 a § 53e odst. 6 zákona:

Čl. I

Vyhláška č. 376/2006 Sb., o systému bezpečnosti provozování dráhy a drážní dopravy a postupech při vzniku mimořádných událostí na dráhách, ve znění vyhlášky č. 248/2010 Sb. a vyhlášky č. 183/2015 Sb., se mění takto:

1.

V § 1 písmeno f) zní:

f)

vzor průkazu inspektora Drážní inspekce,“.

 

2.

V § 1 písm. g) se slova „druhy mimořádných událostí v drážní dopravě,“ zrušují.

 

3.

V § 1 písmeno h) zní:

h)

náležitosti závěrečné zprávy o výsledcích šetření mimořádné události.“.

 

4.

V § 4 odst. 1 písm. d) a odst. 2 písm. d) se slovo „závažné“ nahrazuje slovem „vážné“.

 

5.

Za § 6 se vkládá nový § 6a, který včetně nadpisu zní:

§ 6a

 

Vzor průkazu inspektora Drážní inspekce

(K § 53d odst. 6 zákona)

 

Vzor průkazu inspektora Drážní inspekce je uveden v příloze č. 5 k vyhlášce.“.

 

6.

V § 7 odstavec 3 zní:

(3)

V ohlášení mimořádné události podle § 49 odst. 3 písm. a) zákona se uvede datum, čas a místo vzniku mimořádné události, popis jejího průběhu a následky, tj. počet usmrcených a zraněných osob, předběžný odhad škody a předpokládaná doba omezení nebo zastavení drážní dopravy, jméno a kontaktní údaje ohlašovatele.“.

 

7.

V § 7 se doplňuje odstavec 5, který zní:

(5)

Nezahájí-li Drážní inspekce po ohlášení vzniku mimořádné události šetření mimořádné události na místě jejího vzniku, bez odkladu vydá ohlašovateli souhlas k uvolnění dráhy․“.

 

8.

§ 8 se včetně nadpisu zrušuje.

 

9.

V § 10 odst. 5 písmeno a) zní:

a)

označení druhu mimořádné události, datum, čas a místo jejího vzniku,“.

 

10.

V § 10 odst. 6 větě první se slovo „závažné“ nahrazuje slovem „vážné“ a ve větě třetí se slovo „ohrožení“ nahrazuje slovem „incidentu“.

 

11.

§ 11 včetně nadpisu zní:

§ 11

 

Náležitosti zprávy o zahájení šetření mimořádné události

(K § 53b odst. 6 zákona)

 

Náležitosti zprávy o zahájení šetření mimořádné události podávané Drážní inspekcí Evropské železniční agentuře jsou

a)

datum, čas a místo mimořádné události,

b)

její popis,

c)

následky, pokud jde o usmrcení, zranění a předběžný odhad škody,

d)

jiné údaje stanovené Evropskou železniční agenturou.“.

 

12.

§ 12 včetně nadpisu zní:

§ 12

 

Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné události

(K § 53e odst. 6 zákona)

 

Náležitosti závěrečné zprávy o výsledcích šetření mimořádné události jsou uvedeny v příloze č. 6 k vyhlášce.“.

 

13.

V příloze č. 1 bodu 2 písm. i) se slovo „závažné“ nahrazuje slovem „vážné“ a slovo „ohrožení“ se nahrazuje slovem „incidenty“.

 

14.

Za přílohu č. 4 se doplňují přílohy č. 5 a 6, které znějí:

 

Příloha č. 5 k vyhlášce č. 376/2006 Sb.

Vzor průkazu inspektora Drážní inspekce

Lícová strana

Rubová strana

 

Příloha č. 6 k vyhlášce č. 376/2006 Sb.

Náležitosti závěrečné zprávy o výsledcích šetření mimořádné události

 

1.

Shrnutí

Shrnutí obsahuje krátký popis mimořádné události, kdy a kde kní došlo a jaké jsou její následky. Uvedou se v něm bezprostřední příčiny, faktory, které se na ní podílely a hlavní příčiny zjištěné při vyšetřování. Uvedou se hlavní doporučení a jejich adresáti.

2.

Údaje týkající se mimořádné události

2.1.

Mimořádná událost:

2.1.1.

datum, přesný čas a místo mimořádné události,

2.1.2.

popis průběhu mimořádné události a místa vzniku, včetně činnosti integrovaného záchranného systému a záchranné služby,

2.1.3.

rozhodnutí o zahájení šetření, složení týmu odborně způsobilých osob pro šetření a způsob vedení šetření.

2.2.

Okolnosti mimořádné události:

2.2.1.

zúčastnění zaměstnanci, osoby ve smluvním poměru a další zúčastnění a svědci,

2.2.2.

vlaky a jejich řazení, včetně registračních čísel jednotlivých drážních vozidel,

2.2.3.

popis i součástí dráhy a zabezpečovacího systému (tj. zejména stav koleje, výhybky, stavědla, návěstidla a vlakového zabezpečovacího zařízení),

2.2.4.

použití komunikačních prostředků,

2.2.5.

práce prováděné na místě a v jeho blízkosti,

2.2.6.

aktivace plánu pro případ mimořádné události na dráze a návazných postupů,

2.2.7.

aktivace plánu integrovaného záchranného systému, policejních a zdravotnických záchranných služeb a návazných postupů.

2.3.

Úmrtí, zranění a způsobená škoda:

2.3.1.

u cestujících a třetích osob, zaměstnanců provozovatele dráhy a dopravce, včetně osob ve smluvním poměru,

2.3.2.

na přepravovaných věcech, zavazadlech a jiném majetku,

2.3.3.

na drážních vozidlech, součástech dráhy a životním prostředí.

2.4.

Vnější okolnosti:

2.4.1.

povětrnostní podmínky a geografické údaje.

3.

Záznam o vyšetřování a podaných vysvětleních

3.1.

Souhrn podaných vysvětlení (podléhá ochraně identity osob):

3.1.1.

zaměstnanci provozovatele dráhy a dopravce včetně osob ve smluvním vztahu,

3.1.2.

jiní svědci.

3.2.

Systém zajišťování bezpečnosti:

3.2.1.

rámcová organizace a způsob udělování a provádění pokynů,

3.2.2.

požadavky na zaměstnance provozovatele dráhy a dopravce a uplatňování těchto požadavků,

3.2.3.

postupy vnitřní kontroly bezpečnosti a auditu a jejich výsledky,

3.2.4.

rozhraní mezi různými zúčastněnými subjekty a součástmi dopravní cesty dráhy.

3.3.

Právní a jiná úprava:

3.3.1.

příslušné vnitrostátní právní předpisy a předpisy Evropské unie,

3.3.2.

jiné předpisy, např. provozní řád, pracovní řád, předpisy údržby, použitelné technické normy a další vnitřní předpisy.

3.4.

Činnost drážních vozidel a dalších technických zařízení:

3.4.1.

systém řízení, signalizace a zabezpečení, včetně zařízení pro automatické zaznamenávání dat,

3.4.2.

součásti dráhy,

3.4.3

sdělovací a informační zařízení,

3.4.4.

drážní vozidla, včetně zařízení pro automatické zaznamenávání dat.

3.5.

Dokumentace o provozním systému:

3.5.1.

opatření přijatá zaměstnanci provozovatele dráhy a dopravce pokud jde o řízení a zabezpečení dopravy,

3.5.2.

výměna ústních hlášení v souvislosti s mimořádnou událostí, včetně údajů ze záznamového zařízení,

3.5.3.

opatření přijatá k ochraně a zabezpečení místa mimořádné události.

3.6.

Pracovní, zdravotní a provozní podmínky:

3.6.1.

pracovní doba zaměstnanců provozovatele dráhy a dopravce, kteří byli účastníky mimořádné události,

3.6.2.

zdravotní stav a osobní situace, které měly dopad na mimořádnou událost, včetně fyzického nebo psychického stresu,

3.6.3.

uspořádání vybavení řídícího pracoviště nebo drážního vozidla, které má vliv na jeho ovládání a užívání.

3.7.

Předchozí mimořádné události obdobného charakteru.

4.

Analýza a závěry

4.1.

Konečný popis mimořádné události:

4.1.1.

vyhotovení závěrů o mimořádné události založené na skutečnostech zjištěných v bodě 3.

4.2.

Rozbor:

4.2.1.

zhodnocení skutečností zjištěných v bodě 3 a uvedení závěrů o příčině mimořádné události a činnosti záchranných služeb.

4.3.

Závěry:

4.3.1.

přímé a bezprostřední příčiny mimořádné události, včetně faktorů, které kní přispěly, a které souvisely sjednáním zúčastněných osob nebo se stavem drážních vozidel nebo technických zařízení,

4.3.2.

zásadní příčiny související s kvalifikací, postupy a údržbou,

4.3.3.

příčiny mající původ v právním rámci a v používání systému zajišťování bezpečnosti.

4.4.

Doplňující zjištění:

4.4.1.

nedostatky a opomenutí zjištěné během šetření, které se nevztahují k závěrům o příčinách.

5.

Přijatá opatření

5.1.

Seznam opatření, která byla v důsledku mimořádné události již učiněna nebo přijata.

6.

Bezpečnostní doporučení

 

15.

Příloha č. 7 se zrušuje.

Čl. II

Účinnost

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. dubna 2017.

Ministr:

Ing. Ťok v. r.