Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

244/2018 Sb. znění účinné od 1. 1. 2024
změněnos účinností odpoznámka

zákonem č. 421/2023 Sb.

1.1.2024

244

 

VYHLÁŠKA

ze dne 23. října 2018,

kterou se mění vyhláška č. 353/2016 Sb., o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání,

ve znění vyhlášky č. 243/2017 Sb., a vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků

se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů

 

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy stanoví podle § 19, § 20 odst. 4, § 60g odst. 4 a § 64 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění zákona č. 383/2005 Sb., zákona č. 49/2009 Sb., zákona č. 472/2011 Sb., zákona č. 82/2015 Sb. a zákona č. 178/2016 Sb.:

Část první

zrušena (čl. 1-2)

Čl. I

zrušen

Čl. II

zrušen

Část druhá

Změna vyhlášky o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných (čl. 3)

Čl. III

Příloha č. 1 k vyhlášce č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění vyhlášky č. 270/2017 Sb. a vyhlášky č. 416/2017 Sb., se mění takto:

1.

V oddíle 3 části A v tabulce Podpůrná opatření druhého stupně v bodě 7 „Úpravy podmínek přijímání ke vzdělávání a ukončování vzdělávání“ u podbodu II․ 7 A. „Přijímání ke vzdělávání“ třetí sloupec včetně poznámky pod čarou č. 11 zní: „Pravidla pro uzpůsobení podmínek pro přijímací řízení ke střednímu vzdělávání a příslušný vzor doporučení školského poradenského zařízení je stanoven jiným právním předpisem11). Ředitel jiné školy uzpůsobí průběh přijímacího řízení pro uchazeče s potřebou podpůrných opatření druhého stupně, respektuje funkční důsledky speciálních vzdělávacích potřeb uchazeče, jeho onemocnění nebo zdravotního postižení, které mohou ovlivnit průběh přijímacího řízení. Škola postupuje na základě doporučení školského poradenského zařízení.

__________

11)

Vyhláška č. 353/2016 Sb., o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů.“.

 

2.

V oddíle 3 části A v tabulce Podpůrná opatření třetího stupně v bodě 8 „Úpravy podmínek přijímání ke vzdělávání a ukončování vzdělávání“ u podbodu III. 8 A. „Úprava podmínek přijímání ke vzdělávání“ třetí sloupec zní: „Pravidla pro uzpůsobení podmínek pro přijímací řízení ke střednímu vzdělávání a příslušný vzor doporučení školského poradenského zařízení je stanoven jiným právním předpisem11). Ředitel jiné školy uzpůsobí průběh přijímacího řízení pro uchazeče s potřebou podpůrných opatření třetího stupně, respektuje funkční důsledky speciálních vzdělávacích potřeb uchazeče, jeho onemocnění nebo zdravotního postižení, které mohou ovlivnit průběh přijímacího řízení. Pokud je to potřebné, umožní ředitel školy přítomnost podporující osoby, použití dalších komunikačních systémů neslyšících a hluchoslepých osob nebo využití prostředků alternativní nebo augmentativní komunikace. Škola postupuje na základě doporučení školského poradenského zařízení.“.

 

3.

V oddíle 3 části A v tabulce Podpůrná opatření čtvrtého stupně v bodě 8 „Úpravy podmínek přijímání ke vzdělávání a ukončování vzdělávání“ u podbodu IV. 8 A. „Úprava podmínek přijímání ke vzdělávání“ třetí sloupec zní: „Pravidla pro uzpůsobení podmínek pro přijímací řízení ke střednímu vzdělávání a příslušný vzor doporučení školského poradenského zařízení je stanoven jiným právním předpisem11). Ředitel jiné školy uzpůsobí průběh přijímacího řízení pro uchazeče s potřebou podpůrných opatření čtvrtého stupně, respektuje funkční důsledky speciálních vzdělávacích potřeb uchazeče, jeho onemocnění nebo zdravotního postižení, které mohou ovlivnit průběh přijímacího řízení. Pokud je to potřebné, umožní ředitel školy přítomnost podporující osoby, použití dalších komunikačních systémů neslyšících a hluchoslepých osob nebo využití prostředků alternativní nebo augmentativní komunikace. Škola postupuje na základě doporučení školského poradenského zařízení.“.

 

4.

V oddíle 3 části A v tabulce Podpůrná opatření pátého stupně v bodě 8 „Úpravy podmínek přijímání a ukončování vzdělávání“ u podbodu V. 8 A. „Úpravy podmínek přijímání ke vzdělávání“ třetí sloupec zní: „Pravidla pro uzpůsobení podmínek pro přijímací řízení ke střednímu vzdělávání a příslušný vzor doporučení školského poradenského zařízení je stanoven jiným právním předpisem11). Přijímání uchazečů ke vzdělávání v jiné škole se řídí ustanovením školského zákona a dále jsou při přijímání uchazečů respektovány funkční důsledky onemocnění nebo postižení uchazeče, které byly respektovány již v průběhu jeho dosavadního vzdělávání a které mohou ovlivnit průběh přijímacího řízení. Ředitel školy uzpůsobí průběh přijímacího řízení pro uchazeče s potřebou podpůrných opatření pátého stupně obdobně jako ve čtvrtém stupni.“.

Část třetí

(čl. 4)

Čl. IV

Účinnost

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. listopadu 2018.

Ministr školství, mládeže a tělovýchovy:

Ing. Plaga, Ph.D., v. r.