Podskupina kontrolních úkonů |
Číslo položky | Položka |
Základní popis závady | Hodnocení závady |
A | B | C |
10.1 | Přední stěna (je-li použita pro zabezpečení nákladu) |
10.1.1 | Přední stěna je zeslabena částečnou korozí či deformacemi nebo je prasklá, kdy část ohrožuje neporušenost nákladního prostoru | |
10.1.1.1 | Zeslabení částečnou korozí či deformacemi | | B | |
10.1.1.2 | Prasklá část ohrožující neporušenost nákladu | | | C |
10.1.2 | Přední stěna nemá dostatečnou pevnost (chybějící osvědčení nebo označení, je-li vyžadováno) a výšku vzhledem k přepravovanému nákladu | |
10.1.2.1 | Nedostatečná pevnost (chybějící osvědčení nebo označení, je-li vyžadováno) | | B | |
10.1.2.2 | Nedostatečná výška vzhledem k přepravovanému nákladu | | | C |
10.2 | Boční stěny (jsou-li použity pro zabezpečení nákladu) |
10.2.1 | Boční stěny jsou zeslabeny částečnou korozí či deformacemi, nevyhovující stav závěsů nebo pojistek nebo jsou prasklé, závěsy a pojistky chybí nebo jsou nefunkční | |
10.2.1.1 | Zeslabení částečnou korozí či deformacemi, nevyhovující stav závěsů nebo pojistek (zajištění) | | B | |
10.2.1.2 | Prasklé části, chybějící nebo nefunkční závěsy nebo pojistky (zajištění) | | | C |
10.2.2 | Boční stěny nemají dostatečnou pevnost výztuh (chybějící osvědčení nebo označení, je-li vyžadováno) a výšku vzhledem k přepravovanému nákladu | |
10.2.2.1 | Nedostatečná pevnost výztuh (chybějící osvědčení nebo označení, je-li vyžadováno) | | B | |
10.2.2.2 | Nedostatečná výška vzhledem k přepravovanému nákladu | | | C |
10.2.3 | Desky bočních stěn nejsou vyhovující svým stavem nebo jsou prasklé | |
10.2.3.1 | Desky bočních stěn nejsou vyhovující svým stavem | | B | |
10.2.3.2 | Prasklé desky bočních stěn | | | C |
10.3 | Zadní stěna (je-li použita pro zabezpečení nákladu) | |
10.3.1 | Zadní stěna je zeslabena částečnou korozí či deformacemi nevyhovující stav závěsů nebo pojistek nebo jsou prasklé, závěsy a pojistky chybí nebo jsou nefunkční | |
10.3.1.1 | Zeslabení částečnou korozí či deformacemi, nevyhovující stav závěsů nebo pojistek (zajištění) | | B | |
10.3.1.2 | Prasklé části, chybějící nebo nefunkční závěsy nebo pojistky (zajištění) | | | C |
10.3.2 | Přední stěna nemá dostatečnou pevnost (chybějící osvědčení nebo označení, je-li vyžadováno) a výšku vzhledem k přepravovanému nákladu | |
10.3.2.1 | Nedostatečná pevnost (chybějící osvědčení nebo označení, je-li vyžadováno) | | B | |
10.3.2.2 | Nedostatečná výška vzhledem k přepravovanému nákladu | | | C |
10.4 | Klanice (jsou-li použity pro zabezpečení nákladu) |
10.4.1 | Klanice jsou zeslabeny částečnou korozí či deformacemi nebo jsou nedostatečně připevněny k vozidlu, dále jsou prasklé a připevnění k vozidlu je nestabilní | |
10.4.1.1 | Zeslabení částečnou korozí či deformacemi, nebo jsou nedostatečně připevněny k vozidlu | | B | |
10.4.1.2 | Prasklé části, a připevnění k vozidlu je nestabilní | | | C |
10.4.2 | Klanice nemají dostatečnou pevnost nebo konstrukci a nedostatečnou výšku vzhledem k přepravovanému nákladu | |
10.4.2.1 | Nedostatečná pevnost nebo konstrukce | | B | |
10.4.2.2 | Nedostatečná výška vzhledem k přepravovanému nákladu | | | C |
10.5 | Místa pro upevnění nákladu (jsou-li použita pro zabezpečení nákladu) |
10.5.1 | Místa pro upevnění nákladu nejsou vyhovující svým stavem a konstrukcí, nedostatečná odolnost vůči požadovaným zádržným silám, | |
10.5.1.1 | Nevyhovující stav nebo konstrukce | | B | |
10.5.1.2 | Nedostatečná odolnost vůči požadovaným zádržným silám | | | C |
10.5.2 | Nedostatečný počet míst pro upevnění nákladu pro zajištění odolnosti vůči požadovaným zádržným silám | |
10.5.2.1 | Nedostatečný počet | | B | |
10.5.2.2 | Počet není dostatečný pro zajištění odolnosti vůči požadovaným zádržným silám | | | C |
10.6 | Požadované zvláštní vybavení (je-li použito pro zabezpečení nákladu) |
10.6.1 | Požadované zvláštní vybavení je poškozeno, nevyhovuje svým stavem, prasklé a nedostatečně odolné vůči zádržným silám |
10.6.1.1 | Nevyhovující stav, poškozeno | | B | |
10.6.1.2 | Prasklá část, nedostatečná odolnost vůči zádržným silám | | | C |
10.6.2 | Požadované zvláštní vybavení je nevhodné pro přepravovaný náklad nebo chybí | |
10.6.2.1 | Nevhodné pro přepravovaný náklad | | B | |
10.6.2.2 | Chybí | | | C |
10.7 | Podlaha (je-li použita pro zabezpečení nákladu) |
10.7.1 | Podlaha je poškozena, nevyhovuje svým stavem, prasklá a neschopná unést náklad | |
10.7.1.1 | Nevyhovující stav, poškozena | | B | |
10.7.1.2 | Prasklá část, neschopnost unést naklad | | | C |
10.7.2 | Podlaha má nedostatečnou nosnost nebo je neschopná unést náklad | |
10.7.2.1 | Nedostatečná nosnost | | B | |
10.7.2.2 | Neschopná unést náklad | | | C |
Podskupina kontrolních úkonů |
Číslo položky | Položka |
Základní popis závady | Hodnocení závady |
A | B | C |
20.1 | Zajištění zámkem, zablokování a přímé připoutání |
20.1.1 | Přímé připevnění nákladu (zablokování) | |
20.1.1.1 | Vzdálenost směrem dopředu k přední stěně, jeli tato stěna použita k zabezpečení nákladu | |
20.1.1.1.1 | Je příliš velká | | B | |
20.1.1.1.2 | Více než 15 cm a hrozí nebezpečí proražení stěny | | | C |
20.1.1.2 | Vzdálenost směrem k boční stěně, je-li tato stěna použita k zabezpečení nákladu | |
20.1.1.2.1 | Je příliš velká | | B | |
20.1.1.2.2 | Více než 15 cm a hrozí nebezpečí proražení stěny | | | C |
20.1.1.3 | Vzdálenost směrem dozadu k zadní stěně, je-li tato stěna použita k zabezpečení nákladu | |
20.1.1.3.1 | Je příliš velká | | B | |
20.1.1.3.2 | Více než 15 cm a hrozí nebezpečí proražení stěny | | | C |
20.1.2 | Zabezpečovací zařízení jako např. upevňovací kolejnice, blokovací nosníky, pomocné řezivo a klíny vpředu, na stranách a vzadu | |
20.1.2.1 | Zabezpečovací zařízení je nevhodně připevněno k vozidlu, nedostatečně připevněno nebo nedostatečně odolné vůči zádržným silám | |
20.1.2.1.1 | Nevhodné připevnění k vozidlu | A | | |
20.1.2.1.2 | Nedostatečné připevnění | | B | |
20.1.2.1.3 | Nedostatečná odolnost vůči zádržným silám, volné uchycení | | | C |
20.1.2.2 | Zabezpečovací zařízení je k zajištění nevhodné, nedostatečné nebo zcela neúčinné | |
20.1.2.2.1 | Nevhodné zajištění | A | | |
20.1.2.2.2 | Nedostatečné zajištění | | B | |
20.1.2.2.3 | Zcela neúčinné | | | C |
20.1.2.3 | Zabezpečovací zařízení je částečně nevhodné nebo zcela nevhodné | |
20.1.2.3.1 | Částečně nevhodné zabezpečovací zařízení | | B | |
20.1.2.3.2 | Zcela nevhodné zabezpečovací zařízení | | | C |
20.1.2.4 | Zabezpečovací zařízení není zcela vhodné nebo je zcela nevhodné | |
20.1.2.4.1 | Zvolený způsob není zcela vhodný | | B | |
20.1.2.4.2 | Zvolený způsob není zcela nevhodný | | | C |
20.1.3 | Přímé zabezpečení sítěmi a plachtami | |
20.1.3.1 | Přímé zabezpečení sítěmi a plachtami je poškozeno nebo ve velmi špatném stavu | |
20.1.3.1.1 | Stav sítí a plachet (štítek chybí/je poškozený, ale jinak je předmět v dobrém stavu) | A | | |
20.1.3.1.2 | Zařízení pro upevnění nákladu jsou poškozená | | B | |
20.1.3.1.3 | Zařízení pro upevnění nákladu jsou ve velmi špatném stavu, pro další použití již nejsou vhodná | | | C |
20.1.3.2 | Přímé zabezpečení sítěmi a plachtami není dostatečně pevné nebo odolnost je nižší než 2/3 požadovaných zádržných sil | |
20.1.3.2.1 | Nedostatečná pevnost sítí a plachet | | B | |
20.1.3.2.2 | Odolnost je na úrovni nižší než 2/3 požadovaných zádržných sil | | | C |
20.1.3.3 | U přímého zabezpečení sítěmi a plachtami není dostatečné upevnění nebo odolnost upevnění je na úrovni nižší než 2/3 požadovaných zádržných sil | |
20.1.3.3.1 | Nedostatečné upevnění sítí a plachet | | B | |
20.1.3.3.2 | Odolnost upevnění je na úrovni nižší než 2/3 požadovaných zádržných sil | | | C |
20.1.3.4 | Přímé zabezpečení sítěmi a plachtami částečně nevhodné nebo zcela nevhodné | |
20.1.3.4.1 | Sítě a plachty částečně nevhodné k zabezpečení nákladu | | B | |
20.1.3.4.2 | Zcela nevhodné | | | C |
20.1.4 | Oddělení částí nákladu a vycpávky prázdných prostor | |
20.1.4.1 | Oddělení částí nákladu a vycpávky prázdných prostor není vhodné nebo jsou příliš velké mezery nebo jsou prázdné prostory mezi jednotlivými částmi nákladu | |
20.1.4.1.1 | Nevhodnost oddělení a vycpávacích prvků | | B | |
20.1.4.1.2 | Příliš velké mezery či prázdné prostory mezi jednotlivými částmi nákladu | | | C |
20.1.5 | Přímé upevnění (horizontální, příčné, diagonální, smyčkové a pružinové upevňovací prvky) | |
20.1.5.1 | U přímého upevnění není dosaženo požadované pevnosti upevnění nebo je menší než 2/3 požadované pevnosti | |
20.1.5.1.1 | Není dosaženo požadované pevnosti upevnění | | B | |
20.1.5.1.2 | Méně než 2/3 požadované pevnosti | | | C |
20.2 | Zajištění třecím zámkem |
20.2.1 | Dosažení požadované pevnosti upevnění | |
20.2.1.1 | Dosažení požadované pevnosti upevnění není dosaženo nebo je menší než 2/3 | |
20.2.1.1.1 | Není dosaženo požadované pevnosti upevnění | | B | |
20.2.1.1.2 | Méně než 2/3 požadované pevnosti | | | C |
20.3 | Použitá zařízení pro upevnění nákladu |
20.3.1 | Použitá zařízení pro upevnění nákladu jsou nevhodná nebo zcela nevhodná | |
20.3.1.1 | Nevhodnost zařízení pro upevnění nákladu | | B | |
20.3.1.2 | Zcela nevhodné zařízení | | | C |
20.3.2 | Označení použitá u zařízení pro upevnění nákladu chybí nebo jsou poškozena | |
20.3.2.1 | Označení (např. praporek / značka konce) chybí nebo je poškozené, ale jinak je zařízení v dobrém stavu | A | | |
20.3.2.2 | Označení (např. praporek / značka konce) chybí nebo je poškozené, avšak zařízení vykazuje značně zhoršený stav | | B | |
20.3.3 | Použitá zařízení pro upevnění nákladu jsou poškozená nebo ve velmi špatném stavu | |
20.3.3.1 | Zařízení pro upevnění nákladu jsou poškozená | | B | |
20.3.3.2 | Zařízení pro upevnění nákladu jsou ve velmi špatném stavu, pro další použití již nejsou vhodná | | | C |
20.3.4 | Použitá zařízení pro upevnění nákladu, navijáky upevňovacího lana, jsou nesprávně použity nebo jsou vadné | |
20.3.4.1 | Navijáky upevňovacího lana, nesprávné použití | | B | |
20.3.4.2 | Vadné navijáky upevňovacího lana | | | C |
20.3.5 | Použité nesprávné nebo nefunkční zařízení pro upevnění nákladu | |
20.3.5.1 | Nesprávné použití zařízení pro upevnění nákladu (např. chybějící ochrana hran) | | B | |
20.3.5.2 | Použití nefunkčního zařízení pro upevnění nákladu (např. uzly) | | | C |
20.3.6 | Použitá zařízení pro upevnění nákladu jsou nevhodná nebo požadovaná pevnost je menší než 2/3 | |
20.3.6.1 | Nevhodné zařízení pro upevnění nákladu | | B | |
20.3.6.2 | Méně než 2/3 požadované pevnosti | | | C |
20.4 | Pomocné vybavení (např. protiskluzové rohože, ochrany hran, dorazové hrany) |
20.4.1 | Použití nevhodného, nesprávného, vadného nebo zcela nevhodného pomocného vybavení | |
20.4.1.1 | Použití nevhodného vybavení | A | | |
20.4.1.2 | Použití nesprávného nebo vadného vybavení | | B | |
20.4.1.3 | Použité vybavení je zcela nevhodné | | | C |
20.5 | Přeprava sypkého, lehkého a volně loženého materiálu |
20.5.1 | U přepravy sypkého, lehkého a volně loženého materiálu může docházet ke ztrátě materiálu z vozidla za jízdy a může působit rušivě nebo nebezpečně | |
20.5.1.1 | Ztráta sypkého materiálu odvátím z vozidla za jízdy na silnici může na účastníky silničního provozu působit rušivě | | B | |
20.5.1.2 | Představuje nebezpečí pro účastníky silničního provozu | | | C |
20.5.2 | U přepravy sypkého, lehkého a volně loženého materiálu není materiál adekvátně zabezpečen nebo dochází ke ztrátě nákladu, která představuje nebezpečí | |
20.5.2.1 | Sypký materiál není adekvátně zabezpečen | | B | |
20.5.2.2 | Ztráta nákladu představuje nebezpečí pro účastníky silničního provozu | | | C |
20.5.3 | U přepravy sypkého, lehkého a volně loženého materiálu není materiál přikrytý nebo dochází ke ztrátě materiálu, která představuje nebezpečí pro účastníky silničního provozu | |
20.5.3.1 | Lehký materiál není přikrytý | | B | |
20.5.3.2 | Ztráta nákladu představuje nebezpečí pro účastníky silničního provozu | | | C |
20.6 | Přeprava dřevěné kulatiny |
20.6.1 | Přepravovaný materiál (klády) je částečně uvolněný | | | C |
20.6.2 | U přepravy dřevěných kulatin není dosaženo požadované pevnosti upevnění nebo je upevnění menší než 2/3 požadované pevnosti | |
20.6.2.1 | Není dosaženo požadované pevnosti upevnění | | B | |
20.6.2.2 | Méně než 2/3 požadované pevnosti | | | C |
Závady zjištěné provedením kontrolních úkonů uvedených ve skupině 20 nebo 30 nemají vliv na technickou způsobilost vozidla a proto se uvádějí pouze v poznámce dokladu o provedené technické silniční kontrole.“.