Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

83/2012 Sb. znění účinné od 1. 5. 2012 do 30. 9. 2018

Ustanovení čl. I bodu 17 čísel položek 1.1.3.2, 1.1.3.3, 2.6.1, 2.6.2, 2.6.3, 7.1.3.1, 7.1.4.1, 7.1.5.1, 7.1.5.2, 6.1.9.1, 6.1.9.2, 6.1.9.3, 7.1.5.3, 7.1.6.1, 7.1.6.2, 9.10.1.1 a 9.10.2.1, čl. I bodu 13, pokud jde o § 11 odst. 2 písm. l), n) a o), čl. I bodu 19, pokud jde o přílohu č. 8, body 12, 14 a 15, čl. I bodu 20, pokud jde o přílohu A k metrologickému řádu STK v příloze č. 9, body 9, 11 a 12, a čl. I bodu 23, pokud jde o přílohu D k metrologickému řádu STK v příloze č. 9, body 8, 10 a 11, nabývají účinnosti dnem 1. ledna 2013.

Ustanovení čl. I bodu 17 čísel položek 1.3.1.1, 1.3.1.2, 1.3.1.3, 1.3.2.1, 1.5.1, 1.5.2, 5.3.2.1.1, 5.3.2.1.2, 7.12.1, 7.12.2, 7.12.3, 7.12.4, 7.12.5, 7.12.6 a 8.1.1.1, čl. I bodu 13, pokud jde o § 11 odst. 2 písm. m), čl. I bodu 19, pokud jde o přílohu č. 8, bod 13, čl. I bodu 20, pokud jde o přílohu A k metrologickému řádu STK v příloze č. 9, bod 10 a čl. I bodu 23, pokud jde o přílohu D k metrologickému řádu STK v příloze č. 9, bod 9, nabývají účinnosti dnem 1. ledna 2014.

83

 

VYHLÁŠKA

ze dne 6. března 2012,

kterou se mění vyhláška č. 302/2001 Sb., o technických prohlídkách a měření emisí vozidel,

ve znění pozdějších předpisů

 

Ministerstvo dopravy stanoví podle § 91 odst. 1 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění zákona č. 103/2004 Sb., zákona č. 411/2005 Sb., zákona č. 226/2006 Sb., zákona č. 170/2007 Sb., zákona č. 297/2009 Sb. a zákona č. 152/2011 Sb.:

Čl. I

Vyhláška č. 302/2001 Sb., o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, ve znění vyhlášky č. 99/2003 Sb. a vyhlášky č. 9/2006 Sb., se mění takto:

 

1.

V § 1 odst. 4 se slova „motorová nafta“ nahrazují slovy „základní druh paliva“.

 

2.

V § 1 odst. 4 písm. a) se slova „(tj. benzin, motorovou naftu)“ zrušují.

 

3.

V § 8 se na konci odstavce 1 tečka nahrazuje slovem „a“ a doplňuje se písmeno h), které zní:

h)

technická prohlídka v rámci technické silniční kontroly podle vyhlášky o technických silničních kontrolách (dále jen „nařízená technická prohlídka“).“.

 

4.

V § 8 odstavec 4 zní:

(4) Opakovanou technickou prohlídkou je technická prohlídka následující po předchozí technické prohlídce podle odstavce 1 písm. a), c), d), g) a h), při které byla na vozidle zjištěna vážná závada (stupně B) nebo nebezpečná závada (stupně C). Opakovaná technická prohlídka provedená do 30 kalendářních dnů od předchozí technické prohlídky se provede v rozsahu částečném, omezeném na kontrolu ústrojí, na kterém byla vážná nebo nebezpečná závada zjištěna. Opakovaná technická prohlídka provedená za dobu delší než 30 kalendářních dnů od předchozí technické prohlídky se provede v plném rozsahu.“.

 

5.

V § 8 odst. 7 se číslo „100“ nahrazuje číslem „0“.

 

6.

V § 8 se doplňuje odstavec 10, který zní:

(10) Nařízená technická prohlídka se provádí v rozsahu stanoveném vyhláškou o technické silniční kontrole. O výsledku této technické prohlídky je vystaven protokol o technické prohlídce, jenž tvoří přílohu k dokladu vydanému policistou nebo celníkem, přičemž zápis o výsledku technické prohlídky se do technického průkazu vozidla neprovádí. Pokud nebyly při nařízené technické prohlídce zjištěny žádné závady nebo byly zjištěny jen lehké závady, kontrolní nálepka se nepřiděluje.“.

 

7.

V § 9 se za odstavec 1 vkládá nový odstavec 2, který včetně poznámky pod čarou č. 7 zní:

(2) Žadatel přistaví vozidlo k provedení technické prohlídky čisté a ve stavu, který umožní bezpečné provedení technické prohlídky․ Pokud je vozidlo vybaveno poklicemi kol, které zakrývají upevnění kol, žadatel přistaví vozidlo s demontovanými poklicemi na všech kolech. Jízdní soupravy musí splňovat podmínky spojitelnosti vozidel do jízdních souprav uvedené ve vyhlášce upravující schvalování technické způsobilosti vozidel7).

__________

7)

Vyhláška č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.“.

Dosavadní odstavce 2 až 4 se označují jako odstavce 3 až 5.

 

8.

V § 9 odstavec 3 zní:

(3) Stanice technické kontroly provedení technické prohlídky odmítne, jestliže žadatel nepředloží doklady k vozidlu uvedené v odstavci 1, nebo z vozidla zjevně unikají provozní hmoty v takové míře, která by znečistila pracoviště nebo ohrozila bezpečnost práce. Stanice technické kontroly může provedení technické prohlídky odmítnout rovněž v případě, že přistavené vozidlo nesplňuje požadavky podle odstavce 2.“.

 

9.

V § 10 odst. 1 písm. a) se odkaz na poznámku pod čarou č. 3 nahrazuje odkazem na poznámku pod čarou č. 7 a poznámka pod čarou č. 3 se zrušuje.

 

10.

V § 10 odstavec 3 včetně poznámky pod čarou č. 8 zní:

(3) Seznam kontrolních úkonů, metody kontroly, základní popis závad a přípustné stupně hodnocení závad jsou stanoveny v příloze č. 7 k této vyhlášce8).

__________

8)

Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/40/ES ze dne 6. května 2009 o technických prohlídkách motorových vozidel a jejich přípojných vozidel.

Směrnice Komise 2010/48/EU ze dne 5. července 2010, kterou se přizpůsobuje technickému pokroku směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/40/ES o technických prohlídkách motorových vozidel a jejich přípojných vozidel.“.

11.

V § 10 se odstavec 4 zrušuje.

 

12.

V § 11 odst. 2 písm. b) se slovo „přední“ zrušuje.

 

13.

V § 11 se na konci odstavce 2 tečka nahrazuje čárkou a doplňují se písmena l) až o), která znějí:

l)

zařízením na měření opotřebení spojovacích zařízení vozidel; jen stanice technické kontroly pro užitkové automobily a traktory,

m)

zařízením na měření prostupu světla,

n)

časoměrným zařízením; jen stanice technické kontroly pro užitkové automobily a traktory,

o)

přístrojem na měření hloubky dezénu pneumatik.“.

 

14.

V § 11 odst. 3 se slova „a zařízením na kontrolu zapojení zásuvky tažného zařízení“ nahrazují slovy „ , zařízením na kontrolu zapojení zásuvky tažného zařízení, zařízením na měření opotřebení spojovacích zařízení vozidel a časoměrným zařízením“.

 

15.

V § 11 odst. 4 se věta první nahrazuje větou „Přístroje uvedené v odstavci 2 musí být schváleného typu s výjimkou přístroje uvedeného pod písmenem j).“.

 

16.

Příloha č. 1 zní:

Příloha č. 1 k vyhlášce č. 302/2001 Sb.

 

Přípustné hodnoty obsahu složek výfukových plynů motorů silničních motorových vozidel v provozu (měření emisí, silniční kontroly)

A. Zážehové motory

 

1.

Zážehové motory s neřízeným emisním systémem

Obsah oxidu uhelnatého (CO) ve výfukových plynech je považován za přiměřený ukazatel charakterizující složení výfukových plynů vozidla. To za předpokladu, že nedochází k nadměrnému vynechávání zážehů, které nejlépe charakterizuje obsah nespálených uhlovodíků (HC) ve výfukovém plynu, měřený nedispersní infračervenou metodou a vyjadřovaný ekvivalentem n-hexanu.

Přípustné hodnoty CO při otáčkách volnoběhu a při zvýšených otáčkách stanoví výrobce vozidla. Pokud tyto hodnoty nebyly stanoveny, nesmí obsah CO (v % obj.) překročit u vozidel registrovaných nebo poprvé uvedených do provozu:

a)

do 31. prosince 1986 hodnotu 4,5% obj.,

b)

od 1. ledna 1987 hodnotu 3,5% obj.

Výše uvedené přípustné hodnoty se vztahují i na vozidla vybavená neřízeným emisním systémem s katalyzátorem.

Přípustné hodnoty HC (v ppm obj.) stanoví výrobce vozidla.

2.

Zážehové motory s řízeným emisním systémem a katalyzátorem

U řízených emisních systémů jsou obsah CO ve volnoběhu a obsah CO a součinitel přebytku vzduchu lambda při zvýšených otáčkách považovány za přiměřené ukazatele charakterizující složení výfukových plynů vozidla.

Přípustné hodnoty obsahu CO při volnoběhu a obsahu CO a součinitele přebytku vzduchu lambda při zvýšených otáčkách stanoví výrobce vozidla. Pokud uvedené hodnoty nebyly stanoveny, pak přípustnými hodnotami jsou:

a)

u vozidel registrovaných nebo poprvé uvedených do provozu do 31. prosince 2002:

-

0,5% obj. CO při volnoběžných otáčkách,

-

0,3% obj. CO při zvýšených otáčkách; součinitel přebytku vzduchu lambda přitom musí dosahovat hodnoty 1 +/- 0,03.

b)

u vozidel registrovaných nebo poprvé uvedených do provozu od 1. ledna 2003:

-

0,3% obj. CO při volnoběžných otáčkách

-

0,2% obj. CO při zvýšených otáčkách; součinitel přebytku vzduchu lambda přitom musí dosahovat hodnoty 1 +/- 0,03.

Poznámka: Součinitel přebytku vzduchu lambda vypočítává přístroj pro měření emisí zážehového motoru z obsahu složek výfukového plynu podle Brettschneiderova vzorce.

3.

Zážehové motory s plynovým pohonem

Přípustné hodnoty obsahu složek výfukových plynů pro zážehové motory vozidel s pohonem na benzin se vztahují i na plynový pohon těchto vozidel.

 

B. Vznětové motory

 

1.

Vznětové naftové motory

Parametrem, popisujícím emisní chování vznětového motoru v provozu je kouřivost motoru, vyjádřená součinitelem absorpce světla (optickou hustotou - opacitou) výfukového plynu „k“ (m“1), zjišťovanou metodou volné akcelerace. Součinitel „k“ je aritmetickým průměrem hodnot součinitelů absorpce změřených při čtyřech za sebou jdoucích akceleracích, které splnily podmínku, že rozpětí (pásmo) jejich hodnot není větší než 0,25 m“1. Pro traktory, vyrobené do konce roku 1980, se připouští toto rozpětí 0,5 m“1.

Kouřivost motoru, vyjádřená součinitelem absorpce „k“, nesmí překročit:

a)

u vozidel vyrobených do 31. prosince 1980 hodnotu 4 m“1,

b)

u vozidel vyrobených od 1. ledna 1981 hodnotu součinitele absorpce Xp, vypočtenou jako součet hodnoty korigovaného součinitele absorpce XL, stanoveného pro kontrolovaný typ vozidla při jeho homologační zkoušce, a hodnoty 0,5 m-1

XP = XL + 0,5

k <= XP

Poznámka: Hodnota korigovaného součinitele absorpce XL (m-1) je uváděna na štítku vozidla, v dílenské dokumentaci k vozidlu a v technickém průkazu vozidla.

c)

u vozidel, u kterých korigovaný součinitel absorpce nebyl stanoven podle bodu b)

-

u motorů s atmosférickým sáním: 2,5 m-1

-

u přeplňovaných motorů: 3,0 m“1

nebo u vozidel poprvé registrovaných nebo poprvé uvedených do provozu od 1. ledna 2007: 1,5 m-1

2.

Vznětové motory plynové a vícepalivové

Vznětové motory upravené na pohon jiným palivem než na motorovou naftu nebo na kombinaci paliv musí splňovat také požadavky podle bodu 1 na všechny druhy a kombinace paliv.“.

 

17.

Příloha č. 7 zní:

Příloha č. 7 k vyhlášce č. 302/2001 Sb.

 

18.

V příloze č. 8 se za větu první vkládá věta „Konstrukční, manipulační a klimatotechnické provedení přístrojů musí odpovídat standardním podmínkám pro pracoviště STK.“.

 

19.

V příloze č. 8 se za bod 11 doplňují nové body 12 až 15, které znějí:

12.

Zařízeni na měření opotřebení spojovacích zařízení vozidel

Zařízení je kalibrační měřidlo, sloužící ke stanovení mezního opotřebení funkčních součástí spojovacích zařízení vozidel, přenášejících suvné síly mezi tažným vozidlem a přípojným vozidlem.

13.

Zařízení na měření prostupu světla

Zařízení pro měření prostupu světla slouží ke zjišťování míry propustnosti světla zasklením vozidel. Konstrukce přístroje musí umožnit měření na vozidle bez demontáže skel.

Zařízení musí odpovídat požadavkům předpisu EHK č. 43, musí být vybaveno autokontrolou kalibrovaných hodnot. Elektrické napájení přístroje může být akumulátorové nezávislé na vnějším zdroji nebo vnějším zdrojem nebo kombinované.

14.

Časoměrné zařízení

Časoměrné zařízení slouží k měření času při kontrole parametrů brzdového ústrojí vozidel. Časoměrným zařízením může být mechanické nebo elektronické zařízení, jehož ovládání je manuální a odečet naměřených hodnot vizuální (stopky). Časový rozsah měření je minimálně 30 minut, odečet času minimálně 0,1 sekundy, přesnost (+/-) 0,1 sekundy.

15.

Přístroj na měření hloubky dezénu pneumatik

Přístroj slouží k měření hloubky dezénu pneumatik. Zobrazení měřených hodnot je na digitálním displeji nebo analogové stupnici s aretací změřené hodnoty. Minimální rozsah měření je od 0 do 25 mm s rozlišením 0,02 mm.“.

20.

V příloze č. 9 v Příloze A k metrologickému řádu STK se za bod 8 vkládají nové body 9 až 12, které znějí:

9

Zařízení na měření opotřebení spojovacích zařízení vozidel

PM

6

10

Zařízení na měření prostupu světla

PM

6

11

Časoměrné zařízení

PM

12

12

Přístroj na měření hloubky dezénu pneumatik

PM

6“.

 

21.

V příloze č. 9 v Příloze D k metrologickému řádu STK odst. 4 písm. b) se slovo „měsíc“ nahrazuje slovy „3 měsíce“.

 

22.

V příloze č. 9 v Příloze D k metrologickému řádu STK odst. 4 písm. c) bodě c3) se číslo „100“ nahrazuje číslem „1000“.

 

23.

V příloze č. 9 v Příloze D k metrologickému řádu STK se za bod 7 doplňují nové body 8 až 11, které znějí:

8.

Zařízení na měření opotřebení spojovacích zařízení vozidel

a)

Samostatná kontrola funkce se neprovádí.

b)

Kontrola přesnosti se provádí pouze v případech odůvodněné pochybnosti o správnosti kontrolního měření, zejména při zjevném poškození kalibračních měrek.

c)

Požadovaná přesnost kalibračních měrek je (+/-) 0,05 mm.

9.

Zařízení na měření prostupu světla

a)

Kontrola funkce se provádí před každým měřením, pomocí integrovaného indikátoru přístroje.

b)

Kontrola přesnosti se provádí pouze v případech odůvodněné pochybnosti o správnosti změřeného údaje.

c)

Citlivost měřícího přístroje se seřídí tak, aby indikátor přijímače ukazoval 100 (dílků, %), není-li do dráhy světelných paprsků vložen žádný objekt. Nedopadá-li na přijímač žádné světlo, musí přístroj ukazovat nulovou hodnotu. Přesnost odečítání a linearity musí být do 5%.

10.

Časoměrné zařízení

a)

Samostatná kontrola funkce se neprovádí.

b)

Kontrola přesnosti se provádí pouze v případech odůvodněné pochybnosti o správnosti změřeného údaje.

c)

Požadovaná přesnost měření časuje +/- 0,1 sekundy.

11.

Přístroj na měření hloubky dezénu pneumatik

a)

Kontrola funkce se provádí před zahájením denního provozu, kontrola čitelnosti displeje se provádí před každým měřením.

b)

Kontrola přesnosti se provádí pouze v případech odůvodněné pochybnosti o správnosti změřeného údaje.

c)

požadovaná přesnost měření je 0,1 mm.“.

 

24.

Příloha č. 20 zní:

Příloha č. 20 k vyhlášce č. 302/2001 Sb.

Doklady předkládané před provedením technické prohlídky

1) Pravidelná technická prohlídka:

-

technický průkaz vozidla,

-

osvědčení o registraci vozidla nebo osvědčení o technickém průkazu,

-

technické osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,

-

výpis z technického osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,

-

osvědčení o měření emisí, pokud je měření emisí podle § 41 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů, vyžadováno,

-

protokol o měření emisí, pokud je měření emisí podle § 41 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů, vyžadováno.

2) Opakovaná technická prohlídka:

-

technický průkaz vozidla,

-

osvědčení o registraci vozidla nebo osvědčení o technickém průkazu,

-

technické osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,

-

výpis z technického osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,

-

osvědčení o měření emisí, pokud je měření emisí podle § 41 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů, vyžadováno,

-

protokol o měření emisí, pokud je měření emisí podle § 41 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů, nebo v rámci technické silniční kontroly7), vyžadováno,

-

protokol o předchozí technické prohlídce, na jejímž základě je prováděna opakovaná technická prohlídka.

3) Evidenční kontrola:

-

technický průkaz vozidla,

-

osvědčení o registraci vozidla nebo osvědčení o technickém průkazu,

-

technické osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,

-

výpis z technického osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,

4) Technická prohlídka před schválením technické způsobilosti vozidla:

a)

v případě jednotlivě dovezeného vozidla:

-

osvědčení o měření emisí, pokud je měření emisí podle § 41 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů, vyžadováno,

-

protokol o měření emisí, pokud je měření emisí podle § 41 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů, vyžadováno.

b)

v případě jednotlivě vyrobeného vozidla:

-

osvědčení o měření emisí, pokud je měření emisí podle § 41 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů, vyžadováno,

-

protokol o měření emisí, pokud je měření emisí podle § 41 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů, vyžadováno,

-

technické osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,

-

výpis z technického osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,

-

doklady stanovené schvalovacím orgánem pro provedení technické prohlídky stanovené v podmínkách rozhodnutí, pokud jsou stanoveny.

c)

v případě přestavby vozidla:

-

technický průkaz vozidla,

-

osvědčení o registraci vozidla nebo osvědčení o technickém průkazu,

-

osvědčení o měření emisí, pokud je měření emisí podle § 41 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů, vyžadováno,

-

protokol o měření emisí, pokud je měření emisí podle § 41 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů, vyžadováno,

-

technické osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,

-

výpis z technického osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,

-

doklady stanovené schvalovacím orgánem pro provedení technické prohlídky stanovené v podmínkách rozhodnutí, pokud tyto jsou stanoveny.

5) Technická prohlídka před registrací vozidla:

-

technický průkaz vozidla,

-

technické osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,

-

výpis z technického osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,

-

osvědčení o měření emisí, pokud je měření emisí podle § 41 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů, vyžadováno,

-

protokol o měření emisí, pokud je měření emisí podle § 41 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění pozdějších předpisů, vyžadováno.

6) Technická prohlídka ADR:

-

technický průkaz vozidla,

-

osvědčení o registraci vozidla nebo osvědčení o technickém průkazu,

-

technické osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,

-

výpis z technického osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,

-

protokol o pravidelné technické prohlídce, pokud již byla provedena (nevztahuje se na vozidla nová, prvně uváděná do provozu), doklad o provedených prvních nebo periodických zkouškách pevné nebo výměnné nástavby podle dohody ADR vydaný k tomu pověřenou organizací. Zpravidla sestává ze dvou částí, a to zprávy o provedené zkoušce (např. inspekční zprávy) a návazného osvědčení (inspekčního certifikátu) o shodě s platnými požadavky dohody ADR. Jedná-li se o cisternu, musí být v certifikátu vydaném po 31. prosince 2002 uveden vždy kód cisterny a případně zvláštní ustanovení, která tato cisterna splňuje,

-

doklad o zkoušce těsnosti nástavby podle dohody ADR vydaný k tomu pověřenou organizací (pokud ho podle předchozího certifikátu nástavba již má mít),

-

osvědčení ADR, pokud již bylo dříve vozidlu vydáno.

7) Technická prohlídka na žádost zákazníka:

-

pouze ty doklady, které mají vztah k požadovanému rozsahu (plný, částečný, částečný v rozsahu evidenční kontroly) technické prohlídky.

8) Nařízená technická prohlídka:

-

osvědčení o registraci vozidla nebo osvědčení o technickém průkazu,

-

výpis z technického osvědčení samostatného technického celku, je-li namontován,

-

protokol o měření emisí, pokud je měření emisí vyžadováno v rámci technické silniční kontroly7).“.

Čl. II

Účinnost

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. května 2012 s výjimkou ustanovení

a)

čl. I bodu 17 čísel položek 1.1.3.2, 1.1.3.3, 2.6.1, 2.6.2, 2.6.3, 7.1.3.1, 7.1.4.1, 7.1.5.1, 7.1.5.2, 6.1.9.1, 6.1.9.2, 6.1.9.3, 7.1.5.3, 7.1.6.1, 7.1.6.2, 9.10.1.1 a 9.10.2.1, čl. I bodu 13, pokud jde o § 11 odst. 2 písm. l), n) a o), čl. I bodu 19, pokud jde o přílohu č. 8, body 12, 14 a 15, čl. I bodu 20, pokud jde o přílohu A k metrologickému řádu STK v příloze č. 9, body 9, 11 a 12, a čl. I bodu 23, pokud jde o přílohu D k metrologickému řádu STK v příloze č. 9, body 8, 10 a 11, která nabývají účinnosti dnem 1. ledna 2013, a

b)

čl. I bodu 17 čísel položek 1.3.1.1, 1.3.1.2, 1.3.1.3, 1.3.2.1, 1.5.1, 1.5.2, 5.3.2.1.1, 5.3.2.1.2, 7.12.1, 7.12.2, 7.12.3, 7.12.4, 7.12.5, 7.12.6 a 8.1.1.1, čl. I bodu 13, pokud jde o § 11 odst. 2 písm. m), čl. I bodu 19, pokud jde o přílohu č. 8, bod 13, čl. I bodu 20, pokud jde o přílohu A k metrologickému řádu STK v příloze č. 9, bod 10 a čl. I bodu 23, pokud jde o přílohu D k metrologickému řádu STK v příloze č. 9, bod 9, která nabývají účinnosti dnem 1. ledna 2014.

Ministr:

Mgr. Dobeš v. r.