Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

63/1929 Sb. znění účinné od 8. 5. 1929 do 31. 5. 1951

Dle § 2 zákona č. 276/2023 Sb. se tato vyhláška považuje za výslovně zrušenou.

63

 

Vyhláška

ministerstva železnic

ze dne 9. dubna 1929

o udělení koncese pro visutou lanovou dráhu drobnou z Janských Lázní na Černou Horu. KONCESNÍ LISTINA ze dne 9. dubna 1929 pro visutou lanovou dráhu drobnou z Janských Lázní na Černou Horu.

 

Vláda republiky Československé usnesením ze dne 9. dubna 1929 udělila podle § 5 zákona ze dne 27. června 1919, č. 373 Sb. z. a n., o doplnění sítě železniční stavbou drah místních, firmě František Wiesner, strojírna a slévárna v Chrudimi, koncesi pro stavbu a provoz visuté lanové dráhy drobné s elektrickým pohonem z Janských lázní na Černou Horu a stanovila pro stavbu a provoz této dráhy podle ustanovení nařízení ministerstva obchodu, živností a veřejných staveb ze dne 14. září 1854, č. 238 ř. z., o udělování koncesí pro soukromé železniční stavby, a zákona ze dne 8. srpna 1910, č. 149 ř. z., o drahách nižšího řádu, tyto podmínky:

§ 1.

Koncesionář požívá pro koncesovanou dráhu finančních výhod obsažených ve čl․ V-XII. a XXXII. zákona č. 149/1910 ř. z. Doba osvobození od daně výdělkové stanoví se na 25 let, počítajíc ode dne zahájení provozu.

§ 2.

Koncesionář jest povinen vystavěti jmenovanou dráhu nejdéle do jednoho roku ode dnešního dne, vystavěnou dráhu odevzdati veřejné dopravě a provozovati ji nepřetržitě po celou dobu koncesní.

§ 3.

Koncesionáři se propůjčuje vyvlastňovací právo pro zřízení a provoz koncesované dráhy podle příslušných zákonných předpisů.

§ 4.

Koncesionář jest povinen nésti výlohy zařízení, kterých vyžaduje zajištění nerušeného provozu nynějších státních, telegrafních a telefonních vedení vzhledem ke zřízení a provozu jmenované dráhy, zejména též výlohy spojené s případným přeložením a přeměnou těchto vedení.

§ 5.

(1)

Koncesionář jest povinen zachovati se při stavbě a provozu koncesované dráhy podle obsahu koncesní listiny, podle koncesních podmínek, jakož i podle platných zákonů a nařízení, zejména podle nařízení č. 238/1854 ř. z., podle železničního provozního řádu ze dne 16. listopadu 1851, č. 1 ř. z. z roku 1852, podle ustanovení obsažených v odd. B) zákona č. 149/1910 ř. z., jakož i podle zákonů a nařízení která v budoucnosti budou vydána a konečně podle nařízení ministerstva železnic a jiných příslušných úřadů.

(2)

Ve příčině provozu a úpravy bezpečnostních opatření budou platiti zvláštní předpisy provozovací, které vydá ministerstvo železnic.

§ 6.

(1)

Koncesionář má právo utvořiti se svolením státní správy a za podmínek jí stanovených akciovou společnost, která vstoupí ve veškerá práva a závazky koncesionářovy.

(2)

Výši zařizovací hodnoty, jakož i základního kapitálu schvaluje státní správa.

(3)

Kromě skutečně učiněných a řádně prokázaných nákladů na vypracování projektu, na stavbu a zařízení dráhy včetně opatření vozidel a dotace jistinné reservy, jakož i úroků interkalárních za stavební doby skutečně zaplacených a event. ztrát kursovních při opatřování kapitálu skutečně vzniklých, nenáležejí do zařizovací hodnoty žádné jiné výdaje.

(4)

Výdaje za další nové stavby nebo rozmnožení provozních zařízení smějí býti připočteny k zařizovací hodnotě toliko, povolila-li státní správa zamýšlené nové stavby nebo rozmnožení provozních zařízení a budou-li tyto náklady řádně prokázány.

§ 7.

Koncesionář jest povinen přepravovati poštu za přiměřenou náhradu.

§ 8.

Koncesionář jest povinen sestavovati provozní účet a bilanci podniku lanové dráhy a oznámiti ministerstvu železnic data pro sestavení roční statistiky.

§ 9.

(1)

Koncesionář jest povinen obsazovati služební místa pouze československými státními příslušníky. Výjimky povoluje ministerstvo železnic na zvláštní předem podanou žádost.

(2)

Koncesionář jest povinen dbáti při obsazování služebních míst ustanovení zákona ze dne 24. července 1919, č. 462 Sb. z. a n., o propůjčování míst legionářům, a zákona ze dne 8. dubna 1927, č. 54 Sb. z. a n., o umísťování déle sloužících poddůstojníků, a prováděcích předpisů, jež byly nebo budou vydány k provedení nebo na základě těchto zákonů.

§ 10.

Koncese a ochrana proti stavbě nových drah podle § 9, lit. b), nařízení č. 238/1854 ř. z., uděluje se na šedesát (60) let, počínajíc ode dne zahájení provozu a zaniká uplynutím této doby. Státní správa může však prohlásiti tuto koncesi za zaniklou dříve, než tato doba uplyne, za podmínek uvedených v § 14.

§ 11.

Státního práva nápadu, jak jest stanoveno v § 8 nařízení č. 238/1854 ř. z., se nepoužije.

§ 12.

Koncesionář není oprávněn odevzdati provoz koncesované dráhy osobě třetí, ani na účet vlastní ani na cizí, leč by to státní správa výslovně povolila.

§ 13.

Státní správa jest oprávněna přesvědčiti se o tom, že stavba dráhy, jakož i provozní zařízení byla ve všech částech účelně a řádně provedena a naříditi, aby závady v tomto směru byly odstraněny. Státní správa má též právo kdykoliv nahlédnouti do hospodaření dráhy.

§ 14.

Státní správa má právo učiniti opatření podle zákona, kdyby přes to, že byla dána výstraha, byly opětně porušeny nebo nebyly splněny závazky uložené v koncesní listině, nebo koncesních podmínkách anebo v zákonech, a prohlásiti podle okolností ještě před uplynutím doby koncesní koncesi za zaniklou.

Najman v. r.