Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

164/1921 Sb. znění účinné od 23. 4. 1921 do 31. 5. 1951

Dle § 2 zákona č. 276/2023 Sb. se tato vyhláška považuje za výslovně zrušenou.

164

 

Vyhláška

ministerstva železnic

ze dne 28. března 1921

o změně koncesní listiny pro místní dráhu Nemotice - Koryčany ze dne 21. dubna 1906, č. 88 ř. z., z důvodů zavedení osobní dopravy.

Ježto místní dráha Nemotice - Koryčany, jež dle koncesní listiny ze dne 21. dubna 1906, č. 88 ř. z., byla určena pouze pro dopravu zboží, má napříště sloužiti též veřejné dopravě osob mění se na základě vládního zmocnění uvedená koncesní listina takto:

V odst. 1. odpadají slova: „ustanovené toliko k veřejné dopravě zboží“.

 

Za § 4 jest vsunouti tato ustanovení:

§ 5.

 

Vojenské transporty buďtež dopravovány za snížené ceny tarifní․ Pro dopravu vojenských osob a věcí budiž použito ustanovení vojenského tarifu platného pro československé státní dráhy. Výhod vojenského tarifu budiž použito také pro služební cesty vojenských osob, cestujících na účet československé vojenské správy, jakož i při služebních cestách na vlastní účet a vztahují se tyto výhody výslovně na dopravu veškerých osob a věcí ve vojenském tarifu uvedených, tedy také četnictva, vojenské policie, jakož i vojenských osob pohraniční stráže a státních hřebčinců.

Koncesionář se zavazuje, že se bude říditi dle ustanovení úmluvy, učiněné mezi bývalými rakouskými železničními společnostmi, týkající se opatřování a udržování zařízení pro vojenské přepravy, poskytování vzájemné výpomoci zřízenectvem a vozidly při větších vojenských přepravách.

Koncesionář jest dále povinen zachovávati toho času platné předpisy o železnicích ve válce, jakož i dodatečnou úmluvu vstoupivší v platnost 1. června 1871 o dopravě nemocných a raněných, k dopravě ležmo dodaných na účet vojenského eráru, pokud nebudou tato nařízení nebo úmluvy doplněny nebo novými nahrazeny, pro kterýžto případ se koncesionář podrobuje všem novým ustanovením, která budou vydána.

Předpis platný pro vojenské přepravy po železnicích, pak předpisy platné pro železnice za války nabudou závaznosti pro koncesionáře dnem zahájení provozu na povolené dráze. Také předpisy tohoto druhu, které je teprve po tomto čase budou vydány, nabudou pro koncesionáře závaznosti, není-li v nich ustanoveno jinak, a to nejsou-li uveřejněny ve Sbírce zákonů a nařízení, jakmile mu budou úředně oznámena.

Koncesionář jest povinen, obsazuje služební místa, bráti zřetel na legionáře ve smyslu zákona ze dne 24. července 1919, č. 462 Sb. z. a n., a na vysloužilé poddůstojníky (certifikatisty), jejichž práva a výhody po nabytí nároků na propůjčení služebních míst ve smyslu zákona ze dne 19. dubna 1872, č. 60 ř. z., pokud se týče uher. zák. čl. II. z r. 1873 byly zachovány zákonem ze dne 13. května 1919, č. 250 Sb. z. a n., a vládním nařízením ze dne 18. září 1919, č. 594 Sb. z. a n.

Za stavu obležení, v době mobilisace, jakož i za války má československá správa vojenská právo, pokud to uzná za nutné, železniční provoz na všech nebo jednotlivých tratích nebo jejich částech úplně zastaviti, obmeziti, buď zavedením válečného jízdního řádu nebo omezením mírového jízdního řádu, a použíti dráhy zcela nebo částečně k vojenským účelům.

V těchto případech nepřísluší koncesionáři mimo tarifní náhradu za dopravu vojenských osob a věcí dle vojenského tarifu žádné jiné odškodnění.

 

§ 6.

 

Pro přepravu civilních strážních sborů (stráže bezpečnostní, finanční a pod.) mají obdobnou platnost snížené sazby platné při přepravě vojska.“ Číslování dalších paragrafů koncesní listiny jest následkem toho v koncesní listině patřičně změniti.

Ministr železnic:

Dr. Burger v. r.