Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

137/1922 Sb. znění účinné od 22. 5. 1924 do 31. 12. 1952

Dle § 2 zákona č. 276/2023 Sb. se toto nařízení považuje za výslovně zrušené.

změněnos účinností odpoznámka

nařízením č. 102/1924 Sb.

22.5.1924

137

 

Nařízení

vlády republiky Československé

ze dne 21. dubna 1922,

jímž se provádí zákon ze dne 15. dubna 1920, čís. 316 Sb. z. a n., o vlajce a rejstříku lodí námořních. (Druhé prováděcí nařízení.)

Článek I.

K provedení zákona ze dne 15. dubna 1920 č. 316 Sb. z. a n., o vlajce a rejstříku lodí námořních, vydávají se tato ustanovení:

 

K § 1. Československý plavební úřad může po dohodě s příslušným československým konsulátem přiznati právo námořní vlajky československé také pro lodi o menší hrubé prostornosti než 15 rejstříkových britských tun.

 

K §§ 4 a 7.

Lodní certifikát jest vyhotoviti podle připojeného vzorce A. Vyhotovený lodní certifikát budiž podepsán přednostou československého plavebního úřadu nebo jeho zástupcem a opatřen razítkem tohoto úřadu.

Jako výsledky úředního měření zapsati jest do lodního certifikátu: délku, šířku a výšku lodi a její hrubou a ryzí prostornost, a to jak v britských rejstříkových tunách, tak v krychlových metrech. Pro stanovení těchto rozměrů a prostornosti platí posavadní předpisy o cejchování lodí námořních.

Rozeznávací signál lodi určí a jeho vyhlášení zařídí československý plavební úřad․

Zatímní list průvodní (interimní pas) jest vyhotoviti podle přiloženého formuláře B.

Současně se žádostí za vydání zatímního listu průvodního podati jest u příslušného československého konsulátu řádnou přihlášku ve smyslu §§ 4 a 5 o vydání lodního certifikátu.

Na základě této přihlášky a přiložených dokladů vystaví československý konsulát, jsou-li podmínky § 1 osvědčeny, žadateli zatímní list průvodní. O vydání zatímního listu průvodního vyrozumí československý konsulát ihned československý plavební úřad, zašle mu zároveň přihlášku s doklady, pokud byly přiloženy, a se svým vyjádřením k vyřízení a sdělí zároveň po dohodě se žadatelem, kam mu lodní certifikát má býti zaslán. Zároveň vyrozumí příslušný československý konsulát o vydání zatímního listu průvodního a o přiznaném rozeznávacím signálu veškeré ostatní československé konsuláty v přístavech, jež loď při své nejbližší cestě hodlá navštívit.

Byla-li přihláška podána přímo u československého plavebního úřadu, loď však nemůže z důležitých důvodů vyčkati vydání lodního certifikátu, může československý plavební úřad k žádosti loďařově doporučiti příslušnému československému konsulátu vydání zatímního listu průvodního.

Doba platnosti zatímního listu průvodního může býti kterýmkoli československým konsulátem prodloužena. Stejně může kterýkoli československý konsulát vydati nový zatímní list průvodní, prokáže-li se ztráta posavadního listu průvodního. V obou případech však nesmí býti překročena zákonná lhůta jednoho roku pro platnost téhož zatímního listu průvodního.

Také o prodloužení doby platnosti zatímního listu průvodního nebo vydání nové zatímního listu průvodního jest vyrozuměti ihned československý plavební úřad.

Po obdržení lodního certifikátu musí býti zatímní list průvodní bez prodlení vrácen.

Stejně budiž zatímní list průvodní vrácen, nastanou-li okolnosti, které by ve smyslu § 9 odůvodňovaly odnětí práva vlajkového.

Československé konsuláty mohou k žádosti loďařově (provozovatelově) vydati překlady lodního certifikátu, pokud se týče zatímního listu průvodního, v žádaných cizích jazycích. Tyto překlady připojiti jest k originálu jako jeho součást.

 

K § 5.

Přihláška musí obsahovati veškeré údaje v § 5 označené a vůbec přesné udání všech skutečností a poměrů, které musí býti dle § 7 do lodního certifikátu zapsány, tedy zejména také normální počet lodního mužstva. Uzná-li československý plavební úřad, že počet lodního mužstva v přihlášce udaný jest vzhledem k druhu lodi a plavbě, kterou provozuje, příliš malý, vyzve loďaře, aby počet mužstva patřičně zvýšil, a podá-li loďař proti tomu námitky, po uvážení těchto námitek rozhodne.

Jde-li o loď posud cizozemskou, doložiti jest k přihlášce vedle čestného ujištění, že loď není již zapsána v cizozemském lodním rejstříku, ještě osvědčení příslušného cizozemského úřadu o tom, že loď pozbyla cizozemského práva vlajkového.

Hranice malé plavby pobřežní budou blíže stanoveny československým plavebním úřadem od případu k případu.

 

K §§ 6 a 7.

Československý plavební úřad vyřídí přihlášku s co možné největším urychlením. Neobsahuje-li přihláška veškeré předepsané údaje, po případě nebyly-li údaje věrohodně doloženy, vrátí československý plavební úřad přihlášku žadateli k doplnění a zavede po případě i sám potřebná šetření.

Zároveň s vyrozuměním o přiznání práva vlajkového ve smyslu druhého odstavce §u 6, sdělí československý plavební úřad žadateli již rozeznávací signál, který byl lodi československým plavebním úřadem přiznán.

Dříve než vydán bude žadateli lodní certifikát, musí žadatel zapraviti u československého plavebního úřadu přihlašovací poplatky, jež činí, jde-li o loď určenou k dálné plavbě, 1.- Kč, jde-li o loď určenou k velké plavbě pobřežní, 60 h, jde-li o loď určenou k malé plavbě pobřežní, 40 h za rejstříkovou tunu ryzí prostornosti.

Za účelem evidence československým lodí námořních vede československý plavební úřad zvláštní soupis (katastr) československých lodí námořních, a to odděleně pro lodi dálné plavby, velké plavby pobřežní a malé plavby pobřežní podle přiložených vzorů C 1, C 2, C 3. Do tohoto soupisu zapíše československý plavební úřad každou loď, jíž byl vydán československým plavebním úřadem lodní certifikát, a to současně s vydáním tohoto certifikátu.

Každou loď zapsati jest do katastru pod zvláštním číslem řadovým a jest v něm vyznačiti den zápisu. Do katastru československých lodí námořních zapsati jest veškeré údaje lodního certifikátu, předepsané v § 7, jakož i jiné údaje, jichž zápis uzná československý plavební úřad účelným.

 

K § 11.

Jméno lodi může sestávati z jednoho nebo několika slov a mohou k němu býti připojena i jednotlivá písmena nebo číslice a musí býti schváleno československým plavebním úřadem.

Každá v rejstřík zapsaná loď musí míti vyznačeno své jméno na obou stranách přídě lodi a mimo to své jméno a svůj domovský přístav na zádi lodi dobře viditelnými latinskými tiskovými písmeny světlou olejovou barvou na tmavé půdě aneb černou olejovou barvou na světlé půdě. Výška nejmenších písmen musí býti nejméně 10 cm, šířka jednotlivých čar písmena tvořících musí obnášeti nejméně 1/5 výšky písmen.

 

K § 15.

K žádosti loďařově lze zapsati do lodního rejstříku námořního také lodi nesloužící plavbě výdělkové o prostornosti nejméně 15 rejstříkových britských tun, jimž přiznáno bylo československým plavebním úřadem právo vlajkové.

 

K § 24 a § 1, odst. 4. Za provozovatele plavby ve smyslu zákona pokládati jest toho, kdo plavbu dotyčnou lodí provozuje vlastním jménem jako samostatný podnikatel buď sám nebo osobou jinou.

Článek II.

Nařízení toto nabývá účinnosti dnem vyhlášení.

Provedením jeho pověřuje se ministr průmyslu, obchodu a živností v dohodě s ministry spravedlnosti, veřejných prací, financí a věcí zahraničních.

Udržal v. r.

L. Novák v. r.

Dr. Dolanský v. r.

Tučný v. r.

Dr. Šrobár v. r.

Habrman v. r.

Srba v. r.

Šrámek v. r.

A. Novák v. r.

Černý v. r.

Staněk v. r.

Dr. Vrbenský v. r.

Dr. Mičura v. r.

Dr. Dérer v. r.

Příloha č. 1

Lodní certifikát
Příloha č. 2

Zatímní list průvodní
Příloha č. 3

Soupis čsl. lodí námořních dálné plavby
Příloha č. 4

Soupis čsl. lodí námořních velké plavby pobřežní
Příloha č. 5

Soupis čsl. lodí námořních malé plavby pobřežní