Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

35/1931 Sb. znění účinné od 12. 3. 1931 do 1. 7. 1949

Zákon pozbyl účinnosti na základě § 32 zákona č. 168/1949 Sb. ke dni 2. 7. 1949, formálně však byl zrušen až zákonem č. 276/2023 Sb.

35

 

Zákon

ze dne 11. března 1931

o státní zápůjčce investiční

 

Národní shromáždění republiky Československé usneslo se na tomto zákoně:

§ 1

Ministr financí se zmocňuje, aby opatřil zápůjčkou peníz 1.300,000.000 Kč a vynaložil jej způsobem dále uvedeným.

§ 2

(1)

Částka 600,000.000 Kč jest určena na úhradu investičních nákladů Československých státních drah (§§ 3 - 5).

(2)

V celkové částce 1.300,000.000 Kč jest dále zahrnuto:

1)

64,692․500 Kč, které byl ministr financí zmocněn opatřiti úvěrními operacemi nebo poskytnouti zálohou ze státní pokladny na investiční potřeby státních podniků podle čl. XV, odst. 1, písm. a) - h) finančního zákona ze dne 18. prosince 1930, č. 187 Sb. z. a n.;

2)

1505,000.000 Kč, které byl ministr financí zmocněn opatřiti úvěrními operacemi podle § 2 zákona ze dne 19. prosince 1930, č. 190 Sb. z. a n., na zmírňování následků hospodářské krise.

(3)

Zbytek 4855,307.500 Kč jest určen (§ 6)

1)

jednak k tomu, aby z něho ministr financí poskytl zálohu silničnímu fondu zřízenému podle zákona ze dne 14. července 1927, č. 116 Sb. z. a n., popřípadě i jiným podobně zřízeným státním fondům;

2)

jednak na úhradu investičních nákladů státních podniků nad míru stanovenou rozpočtem na rok 1931.

§ 3

Z částky 600,000.000 Kč určené na úhradu investičních nákladů Československých státních drah se použije

1)

400,000.000 Kč na investice v roce 1930 (§ 4, odst. 1),

2)

200,000.000 Kč na investice v roce 1931, popřípadě v letech následujících (§ 4, odst. 2, § 5).

§ 4

(1)

Podílu na dopravních daních, vybraných v roce 1930 na státních a státem provozovaných drahách, který byl podle čl. II, odst. 3 finančního zákona ze dne 4. dubna 1930, č. 42 Sb. z. a n., ponechán Československým státním drahám na úhradu jejich investičních nákladů, použije se ve prospěch jejich provozního výsledku roku 1930.

(2)

Obdobně lze i částky 400,000.000 Kč z výnosu přepravní daně na státních a státem provozovaných drahách, která jest podle čl. II, odst. 3 finančního zákona č. 187/1930 Sb. z. a n. ponechána Československým státním drahám na úhradu jejich investičních nákladů, použíti ve prospěch jejich provozního výsledku roku 1931, a to buď zcela nebo z části podle skutečné potřeby.

§ 5

Nebude-li částky 200,000.000 Kč, uvedené v § 3, č. 2, plně třeba v roce 1931, použije se zbytku ke stejnému účelu v letech následujících.

§ 6

(1)

Jak bude použito zbytku 485,307.500 Kč, určí podrobnější vláda.

(2)

Bude-li poskytnuta záloha některému fondu (§ 2, odst. 3, č. 1), bude ji tento fond ze svých běžných příjmů zúrokovati a umořovati za stejných podmínek, za jakých bude stát zúrokovati a umořovati zápůjčku.

§ 7

Zákon nabývá účinnosti dnem vyhlášení. Provede jej ministr financí.

T. G. Masaryk v. r.

 

Udržal v. r.

 

Dr. Engliš v. r.