Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

45/1931 Sb. znění účinné od 31. 3. 1931 do 31. 5. 1951

Dle § 2 zákona č. 276/2023 Sb. se tato vyhláška považuje za výslovně zrušenou.

45

 

Vyhláška ministerstva železnic

ze dne 20. března 1931

o udělení koncese pro úzkorozchodnou elektrickou dráhu drobnou v Mostu od Wilsonových sadů do Rudolic nad Bílinou

 

Koncesní listina

 

ze dne 20. března 1931 pro úzkorozchodnou elektrickou dráhu drobnou v Mostu od Wilsonových sadů do Rudolic nad Bílinou

 

(1) Vláda republiky Československé usnesením ze dne 20. března 1931 udělila podle § 5 zákona ze dne 27. června 1919, č. 373 Sb. z. a n., o doplnění sítě železniční stavbou drah místních, společnosti "Mostecká pouliční dráha a elektrická společnost" v Mostu koncesi pro stavbu a provoz úzkorozchodné elektrické dráhy drobné v Mostu od Wilsonových sadů do Rudolic nad Bílinou.

(2) Pro koncesovanou dráhu stanoví se podle nařízení ministerstva pro obchod, živnosti a veřejné stavby ze dne 14. září 1854, č. 238 ř. z., o udílení koncesí ku stavbě soukromých železnic (železniční koncesní zákon), a zákona ze dne 8. srpna 1910, č. 149 ř. z., o drahách nižšího řádu, tyto podmínky:

§ 1

Koncesionář požívá pro koncesovanou dráhu finančních výhod obsažených v čl․ V - XII a XXXII zák. č. 149/1910 ř. z. Doba osvobození od daně výdělkové ve smyslu cit. čl. XXXII stanoví se na 15 let, počítajíc ode dne zahájení provozu.

§ 2

Koncesionář je povinen stavbu koncesované dráhy co možná brzo zahájiti, dokončiti ji do dvou let, počítajíc ode dne vyhlášení koncesní listiny ve Sbírce zákonů a nařízení, vystavěnou dráhu odevzdati veřejné dopravě a provozovati ji nepřetržitě a pravidelně po celou dobu koncesní.

§ 3

(1)

Koncesionáři se uděluje k provedení koncesované dráhy vyvlastňovací právo podle platných zákonných předpisů.

(2)

Totéž právo se mu poskytuje také pro vlečky, které zřídí a jejichž zřízení bude státní správou uznáno za veřejně prospěšné.

§ 4

(1)

Koncesionář musí při stavbě a provozu koncesované dráhy dbáti obsahu této koncesní listiny, koncesních podmínek stanovených ministerstvem železnic, jakož i platných zákonů a nařízení, zejména nařízení č. 238/1854 ř. z., železničního provozního řádu ze dne 16. listopadu 1851, č. 1 ř. z. z roku 1852, ustanovení obsažených v oddílu B zák. č. 149/1910 ř. z., jakož i zákonů a nařízení, jež v budoucnosti budou vydány, a konečně nařízení ministerstva železnic a jiných oprávněných úřadů.

(2)

Při provozu bude lze upustiti od bezpečnostních opatření a dopravních předpisů obsažených v provozním řádu železničním a příslušných dodatečných nařízeních jen potud, pokud ministerstvo železnic shledá, že to lze povoliti pro zvláštní dopravní a provozní poměry. V té příčině budou pak platiti zvláštní předpisy provozovací, které vydá ministerstvo železnic.

§ 5

Koncesionář jest povinen zdarma přepravovati poddůstojníky a ordonance ve službě. Bližší podrobnosti o tom jest sjednati s příslušnými vojenskými úřady.

§ 6

Bude-li nutno zastaviti dočasně provoz pro pohyby vojenských částí, pro slavnostní průvody a shromáždění nebo pro zřizování různých vedení jako plynovodů, telefonů nebo kanalisace apod., musí se koncesionář podrobiti nařízením příslušných úřadů a nemá nároku na odškodnění za ztráty vniklé z takového dočasného zastavení provozu.

§ 7

Státní zaměstnanci, kteří používají dráhy z rozkazu úřadů vykonávajících dozor na správu a provoz drah, anebo kteří používají dráhy hájíce zájmy státu, plynoucí z udělení koncese, nebo v zájmu důchodkové správy a vykáží se průkazem vydaným ministerstvem železnic, musí býti přepravováni i se svými zavazadly zdarma.

§ 8

(1)

Koncesionář jest povinen přepravovati poštu, jakož i zaměstnance státní poštovní správy ve všech pravidelných vlacích.

(2)

Za tyto úkony, jakož i za jiné úkony, vykonané ve prospěch státní správy poštovní, přísluší koncesionáři přiměřená náhrada.

(3)

Korespondence, která se vztahuje na správu dráhy a vyměňuje se mezi ředitelstvím podniku a jeho podřízenými orgány nebo naopak anebo mezi těmito orgány, může býti dopravována zaměstnanci podniku.

§ 9

Koncesionář jest povinen sestavovati provozní účet a bilanci železničního podniku, předkládati je ministerstvu železnic a sděliti mu na jeho výzvu data potřebná pro sestavení roční statistiky.

§ 10

Koncesionář jest povinen hraditi výdaje zařízení potřebných k zajištění nerušeného provozu nynějších státních telefonních a telegrafních vedení, jichž bylo třeba vzhledem na zařízení a provoz této dráhy, zejména též výdaje spojené s případným přeložením těchto vedení.

§ 11

Koncesionář je povinen dbáti všech zákonných, jakož i prováděcích předpisů, platných, i které budou vydány o pojištění pensijním, invalidním a starobním, nemocenském a úrazovém zaměstnanců soukromých drah.

§ 12

Koncesionář jest povinen dbáti při obsazování služebních míst ustanovení zákona ze dne 24. července 1919, č. 462 Sb. z. a n., o propůjčování míst legionářům, zákona ze dne 8. dubna 1927, č. 54 Sb. z. a n., o umísťování déle sloužících poddůstojníků, a prováděcích předpisů, jež byly nebo budou vydány k provedení nebo na základě těchto zákonů, a zaměstnávati jen československé příslušníky.

§ 13

Koncese a ochrana proti stavbě nových drah podle § 9, lit. b) nařízení č. 238/1854 ř. z. uděluje se do 7. srpna 1961. Státní správa může však prohlásiti tuto koncesi za zaniklou, dříve než tato doba projde, nebudou-li splněny závazky stanovené v § 2, anebo za podmínek uvedených v § 17.

§ 14

Státního práva výkupu a nápadu se nepoužije.

§ 15

(1)

Koncesionář není oprávněn odevzdati provoz koncesované dráhy na účet vlastní nebo cizí, ani vésti provoz na cizí účet vyjímajíc, že by to státní správa výslovně povolila.

(2)

Státní správa může při takovém povolení vyhraditi si právo výkupu a nápadu a stanoviti jeho podmínky.

§ 16

Státní správa jest oprávněna přesvědčiti se o tom, že stavba dráhy, jakož i provozní zařízení, byla ve všech částech účelně a řádně provedena, a naříditi, aby závady byly napraveny. Státní správa má též právo nahlédnouti do hospodaření dráhy.

§ 17

Státní správa má právo učiniti opatření podle platných zákonů, kdyby přes to, že byla po opakovaném napomenutí dána výstraha a pohrůžka odnětím koncese, byly porušeny nebo nebyly splněny závazky uložené v koncesní listině, v koncesních podmínkách anebo v zákonech, a prohlásiti ještě před uplynutím doby koncesní koncesi za zaniklou.

Mlčoch v. r.