Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

211/1933 Sb. znění účinné od 24. 11. 1933 do 31. 5. 1951

Dle § 2 zákona č. 276/2023 Sb. se tato vyhláška považuje za výslovně zrušenou.

211

 

Vyhláška

ministerstva železnic

ze dne 20. listopadu 1933

o udělení koncese pro drobnou dráhu ze Svinova do Kyjovic-Budišovic

Koncesní listina

ze dne 17. listopadu 1933 pro drobnou dráhu normálního rozchodu za Svinova do Kyjovic-Budišovic

 

Vláda republiky Československé udělila usnesením ze dne 17. listopadu 1933 zemi Moravskoslezské podle § 5 zákona ze dne 27. června 1919, č. 373 Sb. z. a n., o doplnění sítě železniční stavbou drah místních, koncesi pro stavbu a provoz drobné dráhy normálního rozchodu poháněné silou parní ze Svinova do Kyjovic-Budišovic a stanovila pro stavbu a provoz této dráhy podle ustanovení nařízení ministerstva obchodu, živností a veřejných staveb ze dne 14. září 1854, č. 238 ř. z., o udělování koncesí ke stavbě soukromých železnic, a zákona ze dne 8. srpna 1910, č. 149 ř. z., o drahách nižšího řádu, tyto podmínky:

§ 1

Koncesionář požívá pro tuto drobnou dráhu finančních výhod uvedených ve čl. V až XII a XXXII zák. č. 149/1910 ř. z.

§ 2

Koncesionář jest povinen vystavěti povolenou dráhu, vystavěnou dráhu odevzdati veřejné dopravě a provozovati ji nepřetržitě a pravidelně po celou dobu koncesní․

§ 3

K vybudování povolené dráhy propůjčuje se koncesionáři vyvlastňovací právo podle platných zákonných předpisů. Totéž právo se mu poskytne také pro vlečky, které zřídí, uzná-li státní správa, že jejich zřízení je veřejně prospěšné.

§ 4

Bude-li pro koncesovanou dráhu použito veřejných silnic, musí si koncesionář opatřiti souhlas úřadů a orgánů, kteří jsou oprávněni podle platných zákonů uděliti povolení k používání silnic.

§ 5

(1)

Koncesionář jest povinen při stavbě a provozu koncesované dráhy dbáti obsahu této koncesní listiny, koncesních podmínek, jakož i platných zákonů a nařízení, zejména nařízení č. 238/1854 ř. z., železničního provozního řádu ze dne 16. listopadu 1851, č. 1 ř. z. z r. 1852, ustanovení obsažených v odd. B zákona č. 149/1910 ř. z., jakož i zákonů a nařízení, které v budoucnosti budou vydány, a konečně nařízení ministerstva železnic a jiných příslušných úřadů.

(2)

Při provozu bude lze upustit od bezpečnostních opatření a dopravních předpisů, obsažených v provozním řádu železničním a v příslušných dodatečných nařízeních jen potud, pokud ministerstvo železnic shledá že to lze povoliti pro zvláštní dopravní a provozní poměry, zejména pro menší jízdní rychlost. V té příčině budou pak platiti zvláštní předpisy provozovací, jež vydá, resp. schválí ministerstvo železnic.

§ 6

(1)

Výši zakládací hodnoty, jakož i zakládacího kapitálu schvaluje státní správa. Kromě skutečně učiněných a řádně prokázaných nákladů na vypracování projektu, na stavbu a zařízení dráhy včetně opatření vozidel a dotace jistinné reservy, jakož i úroků interkalárních za stavební doby skutečně zaplacených a eventuelních ztrát kursovních při opatřování kapitálu skutečně vzniklých, nesmějí býti započteny žádné jiné výdaje ani příspěvky věnované místními zájemníky a fonds perdu.

(2)

Výdaje za další nové stavby nebo rozmnožení provozních zařízení smějí býti připočteny k zakládací hodnotě toliko, povolila-li státní správa zamýšlené nové stavby nebo rozmnožení provozních zařízení, a budou-li tyto náklady řádně prokázány. Celý zakládací kapitál jest umořiti podle umořovacího plánu, schváleného státní správou, a to do konce doby koncesní.

§ 7

(1)

Pro dopravu osob a věcí vojenských platí ustanovení čl. XXX zák. č. 149/1910 ř. z.

(2)

Za stavu válečného napětí, v době mobilisace, jakož i za války má československá správa vojenská právo dopravu na koncesované dráze částečně nebo zcela zastaviti nebo jinak obmeziti a použíti dráhy zcela nebo částečně k vojenským účelům za přiměřenou náhradu.

§ 8

Koncesionář jest povinen přepravovati poštu za přiměřenou náhradu, kterou sjedná se státní správou poštovní.

§ 9

Koncesionář jest povinen sestavovati provozní účet a bilanci podniku drobné dráhy, předkládati je ministerstvu železnic a oznámiti mu data pro sestavení roční statistiky.

§ 10

Koncesionář jest povinen dbáti při obsazování služebních míst ustanovení zákona ze dne 24. července 1919, č. 462 Sb. z. a n., o propůjčování míst legionářům, a zákona ze dne 8. dubna 1927, č. 54 Sb. z. a n., o umísťování déle sloužících poddůstojníků, a prováděcích předpisů, jež byly nebo budou vydány k provedení nebo na základě těchto zákonů, a ustanovení § 212 zákona ze dne 24. června 1926, č. 103 Sb. z. a n., o úpravě platových a některých služebních poměrů státních zaměstnanců.

§ 11

Koncesionář jest povinen dbáti všech zákonných, jakož i prováděcích předpisů již platných, i které budou vydány o pojištění pensijním, invalidním a starobním, nemocenském a úrazovém zaměstnanců soukromých drah.

§ 12

(1)

Koncese a ochrana proti stavbě nových drah podle § 9, písm. b) nař. č. 238/1854 ř. z., uděluje se na devadesát (90) let, počítajíc ode dne zahájení provozu a zaniká uplynutím této doby.

(2)

Státní správa může prohlásiti tuto koncesi za zaniklou dříve, než tato doba uplyne, za podmínek uvedených v § 15.

§ 13

Koncesionář může odevzdati provoz koncesované dráhy osobě třetí a účet vlastní anebo cizí jen se schválením státní správy.

§ 14

(1)

Státní správa železniční jest oprávněna přesvědčiti se o tom, že stavba dráhy, jakož i provozní zařízení byla ve všech částech účelně a řádně provedena, a naříditi, aby závady v tomto směru byly zamezeny nebo odstraněny.

(2)

Státní správa železniční má též právo nahlédnouti do hospodaření dráhy.

(3)

K výkonu svého práva dozoru příslušejícího jí podle platných zákonů může státní správa ustanoviti vládního komisaře.

§ 15

Státní správa má právo učiniti opatření podle zákona, kdyby přes to, že byla dána výstraha, byly opětně porušeny nebo nebyly splněny závazky uložené v koncesní listině nebo v koncesních podmínkách nebo v zákonech, a prohlásiti, podle okolností ještě před uplynutím doby koncesní, koncesi za zaniklou.

Bechyně v. r.