Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

102/1968 Sb. znění účinné od 1. 8. 1968 do 29. 2. 1988

102

 

VYHLÁŠKA

ministerstva dopravy

ze dne 2. července 1968

o křížení pozemních komunikací s dráhami v úrovni kolejí

 

Ministerstvo dopravy v dohodě se zúčastněnými ústředními orgány stanoví podle § 29 zákona č. 51/1964 Sb., o drahách:

§ 1

(1)

Křížením pozemních komunikací s dráhami v úrovni kolejí (dále jen "přejezdy") musí být označena, popř. zabezpečena.

(2)

Přejezdy bez závor se označují výstražným křížem. 1 Přejezdy se závorami se takto neoznačují.

(3)

Jde-li o přejezd bez závor s nepatrným železničním provozem, drážní správní orgán může povolit, aby přejezd nebyl označen výstražným křížem․ Takový přejezd v době železničního provozu musí být střežen drážním pracovníkem; bližší podmínky stanoví drážní správní orgán. Správce pozemní komunikace označuje přejezd dopravní značkou "vlečkový přejezd" 2 a vlak nebo drážní vozidlo musí před ním zmírnit rychlost.

§ 2

(1)

Přejezd musí být zabezpečen přejezdovým zabezpečovacím zařízením podle příslušné technické normy 3 , vyžaduje-li to dopravní intenzita na přejezdu a rozhledové poměry.

(2)

Přejezdové zabezpečovací zařízení musí varovat uživatele pozemní komunikace s dostatečným časovým předstihem, že se k přejezdu blíží vlak nebo drážní vozidlo,

a)

dvěma červenými střídavě kmitajícími světly a přerušovaným zvukem houkačky nebo zvonku,

b)

sklopením závorových břeven, a jsou-li závory obsluhovány na dálku, zvukovou (světelnou) výstrahou dávanou před sklopením závorových břeven nebo

c)

kombinací světelného (zvukového) výstražného zařízení a závor.

(3)

Přejezdové zabezpečovací zařízení ovládané jízdou vlaku musí po 31. prosinci 1971 také uvědomovat uživatele pozemní komunikace pomalu kmitajícím bílým světlem, že se k přejezdu neblíží vlak nebo drážní vozidlo.

§ 3

(1)

O označení přejezdu, zabezpečení přejezdu, změně zabezpečení přejezdu, o druhu přejezdového zabezpečovacího zařízení, způsobu jeho ovládání, časovém předstihu a délce výstrahy rozhoduje drážní správní orgán; 4 účastníky řízení jsou také okresní národní výbor, správce pozemní komunikace a orgán Veřejné bezpečnosti.

(2)

Drážní správní orgán nerozhoduje o označení přejezdů uvnitř závodu drážního podniku, kam nemohou zajíždět vozidla nepatřící závodu, a přejezdů v železničních stanicích určených pro železniční a poštovní manipulaci nebo pro nástup a výstup cestujících, jakož i pro přechod drážních pracovníků. Tyto přejezdy označuje drážní podnik podle místních potřeb a poměrů.

§ 4

Zrušují se směrnice ministerstva dopravy o železničních přejezdech, přechodech a jejich zabezpečení čj. 17 350/56, částka 121 ročník 1956 Úředního listu.

§ 5

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. srpna 1968.

Ministr:

Dr. Řehák v. r.



Poznámky pod čarou:

dopravní značka č. 20 a, b (příloha k vyhlášce č. 80/1966 Sb.).

dopravní značka č. 21 (příloha k vyhlášce č. 80/1966 Sb.).

technická norma OPT 73 6380.

kdo je odpovědný za označení nebo zabezpečení přejezdu, stanoví § 17 odst. 1 zákona č. 51/1964 Sb., o drahách a § 14 vyhlášky č. 52/1964 Sb.

Poznámky pod čarou:
1

dopravní značka č. 20 a, b (příloha k vyhlášce č. 80/1966 Sb.).

2

dopravní značka č. 21 (příloha k vyhlášce č. 80/1966 Sb.).

3

technická norma OPT 73 6380.

4

kdo je odpovědný za označení nebo zabezpečení přejezdu, stanoví § 17 odst. 1 zákona č. 51/1964 Sb., o drahách a § 14 vyhlášky č. 52/1964 Sb.