Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

136/1985 Sb. znění účinné od 1. 3. 1991 do 31. 7. 1992
změněnos účinností odpoznámka

vyhláškou č. 73/1991 Sb.

1.3.1991

vyhláškou č. 74/1989 Sb.

1.7.1989

136

 

VYHLÁŠKA

federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky,

ministerstva financí Slovenské republiky a předsedy Státní banky Československé

ze dne 16. prosince 1985

o finanční, úvěrové a jiné pomoci družstevní a individuální bytové výstavbě

a modernizaci rodinných domků v osobním vlastnictví

ČÁST I

PŘEDMĚT A ROZSAH ÚPRAVY (§ 1-2)

§ 1

(1)

Tato vyhláška upravuje poskytování finanční, úvěrové a jiné pomoci na

a)

bytovou výstavbu prováděnou stavebními bytovými družstvy (dále jen „družstvo“) v družstevním vlastnictví nebo podílovém spoluvlastnictví v případech uvedených v § 2 odst. 1 písm. b) (dále jen „družstevní bytová výstavba“),

b)

individuální bytovou výstavbu prováděnou občany nebo na výstavbu prováděnou družstvy, která je určena k převodu do osobního vlastnictví jejich členů (dále jen „individuální bytová výstavba“),

c)

modernizaci rodinných domů v osobním vlastnictví prováděnou v obcích, které nejsou sídly obvodního nebo oblastního významu stanovenými vládou České socialistické republiky a vládou Slovenské socialistické republiky1 (dále jen „modernizace“).

(2)

Vyhláška se vztahuje na družstevní bytovou výstavbu zahajovanou podle zápisu ve stavebním deníku od 1. března 1991, na individuální bytovou výstavbu zahajovanou na základě stavebního povolení vydaného od 1. března 1991 a modernizaci zahajovanou na základě stavebního povolení vydaného od 1. ledna 1986.

§ 2

(1)

Družstevní bytovou výstavbou se pro účely této vyhlášky rozumí

a)

stavba bytového domu,2 který musí mít nejméně dvě obytná podlaží, společné schodiště, nejméně 4 byty všechny přístupné ze společných chodeb nebo podest a ze společného vchodu;

b)

zřizování bytů úpravami nebytových prostor, nástavbami nebo vestavbami do půdních prostorů v objektech socialistických organizací;

c)

stavební úpravy bytových domů družstev s byty III. a IV. kategorie na byty I. nebo II. kategorie,3 popřípadě stavební úpravy nebytových objektů družstev na bytový dům [písmeno a)].

(2)

Individuální bytovou výstavbou se pro účely této vyhlášky rozumí

a)

stavba rodinného domku4 nebo obytného domu s byty v osobním vlastnictví;5

b)

změna stavby rodinného domku, kterou se bez využití dosavadních obytných místností získá nový samostatný byt, aniž objekt ztratí povahu rodinného domku;

c)

změna stavby jiné než obytné budovy na rodinný domek, kterou se získá nový samostatný byt;

d)

zřizování bytů v osobním vlastnictví úpravami nebytových prostor nebo nástavbami, popřípadě vestavbami do půdních prostorů v obytných domech s byty v osobním vlastnictví.

(3)

Modernizací se pro účely této vyhlášky rozumějí stavební úpravy rodinných domků, popřípadě obytných částí zemědělských usedlostí v osobním vlastnictví nebo spoluvlastnictví občanů, jimiž se z bytu IV. kategorie získá byt I. nebo II. kategorie.3

ČÁST II

DRUŽSTEVNÍ BYTOVÁ VÝSTAVBA (§ 3-15)

Podmínky poskytování pomoci

§ 3

(1)

Pomoc podle této vyhlášky se družstvům poskytuje na výstavbu zařazenou v seznamech stavebních objektů družstevní bytové výstavby schválených okresními úřady, která je projektově připravena, smluvně zajištěna a bylo na ni vydáno stavební povolení. Seznamy stavebních objektů družstevní bytové výstavby na území České republiky, resp. na území Slovenské republiky schvalují okresní úřady po dohodě s ministerstvem financí České republiky, resp. ministerstvem financí Slovenské republiky.

(2)

Finanční a úvěrovou pomoc podle této vyhlášky lze poskytnout pouze v případě, že se družstvo zaváže družstevní bytovou výstavbu financovat, pořizovací náklad bytového domu a zdroje financování rozdělit a výši úhrady za užívání bytu stanovit v souladu se zvláštním přepisem.6 U družstevních bytů zahájených před 1. březnem 1991, na jejichž výstavbu byla poskytnuta finanční, úvěrová a jiná pomoc podle dříve platných předpisů, musí být obdobně dodrženy podmínky podle zvláštních úprav6a o financování družstevní bytové výstavby, rozdělení pořizovacích nákladů bytového domu a zdrojů jejich krytí a stanovení výše úhrad za užívání bytu, za kterých byla finanční a úvěrová pomoc poskytnuta.

Státní příspěvky

§ 4

Základní příspěvek

(1)

Základní příspěvek činí 11 100 Kčs na každý byt bez zřetele k jeho velikosti a 1200 Kčs na 1 m2 užitkové plochy7 bytů v domě do výměry 94 m2 u jednotlivých bytů (dále jen „užitková plocha“).

(2)

Zřizuje-li družstvo byty způsobem uvedeným v § 2 odst. 1 písm. b) nebo c), nesmí příspěvek podle odstavce 1 přesáhnout 60 % rozpočtových nákladů zvýšených při výstavbě způsobem uvedeným v § 2 odst. 1 písm. c) o nabývací cenu objektu.

§ 5

Zvláštní příspěvky

(1)

Kromě základního příspěvku podle § 4 se poskytne na 1 m2 užitkové plochy zvláštní příspěvek při výstavbě bytových domů

a)

o 4 nebo 9 až 12 obytných podlažích (dále jen „podlaží“) v částce 240 Kčs,

b)

o 3 podlažích v částce 470 Kčs,

c)

o 2 podlažích v částce 670 Kčs.

(2)

Staví-li družstvo zcela výjimečně bytový dům o více než 12 podlažích, poskytne se vedle základního příspěvku podle § 4 zvláštní příspěvek ve výši rozdílu mezi rozpočtovými náklady bytů v tomto domě a náklady na výstavbu srovnatelných bytů v domě o 8 podlažích.

(3)

Za obytné podlaží pro účely stanovení zvláštního příspěvku podle odstavců 1 a 2 se považuje podlaží (nadzemní i podzemní), v němž plocha bytů přesahuje 50 % jeho celkové plochy.

(4)

Při zřizování bytů vestavbami do půdních prostorů se poskytne zvláštní příspěvek ve výši 200 Kčs na 1 m2 užitkové plochy. Zřizují-li se byty nástavbami, poskytne se na 1 m2 užitkové plochy zvláštní příspěvek ve výši 430 Kčs.

(5)

Provádí-li se výstavba družstevních bytů v objektech stavebních soustav Larsen-Nielsen, VVÚ-ETA, OP 1.1. až OP 1.21., P 1.14, P 1.15, BANKS I/1, PS 82, B 70, poskytne se vedle zvláštního příspěvku podle předcházejících odstavců na 1 m2 užitkové plochy zvláštní příspěvek ve výši 150 Kčs.

(6)

Zvláštní příspěvek se dále poskytne na úhradu zvýšených nákladů výstavby družstevních bytů, které byly vyvolány ztíženými zakládacími podmínkami, výstavbou zvlášť upravených bytů pro invalidy nebo jinými vlivy, které nezvyšují standard bydlení a nebyly vyvolány požadavky družstva. Zvláštní příspěvek na ztížené zakládací podmínky se poskytne pouze na náklady spodní stavby převyšující podíl rozpočtových nákladů příslušného bytového domu, připadající na tyto náklady při běžných podmínkách zakládání.

(7)

Na náklady spojené s vybudováním základního technického vybavení nezahrnovaného do rozpočtových nákladů bytového domu,8 které pořizuje družstvo v souvislosti s výstavbou bytového domu a které zůstane jeho vlastnictvím, se poskytne zvláštní příspěvek ve výši nákladů spojených s jeho pořízením․

(8)

K úhradě zvýšených nákladů v důsledku územních vlivů, oborové přirážky a mimostaveništní dopravy9 se poskytne zvláštní příspěvek v částce fakturované z těchto důvodů dodavatelskou stavební organizací; u prací prováděných svépomocí se příspěvek poskytne ve výši prokázaných zvýšených nákladů na mimostaveništní dopravu. Při poskytování zvláštních příspěvků podle odstavců 2, 6 a 7 se ke zvýšeným nákladům v důsledku důvodů uvedených v předchozí větě nepřihlíží.

(9)

Zvláštní příspěvky podle odstavců 2, 6 a 8 se poskytují pouze v případě, že smlouva k provedení investiční výstavby9a byla uzavřena před 1. lednem 1991.

§ 6

Postup při poskytování státních příspěvků

(1)

Státní příspěvky na družstevní bytovou výstavbu poskytuje družstvu u staveb na území České republiky okresní úřad příslušný podle místa stavby (Magistrátní úřad hlavního města České republiky Prahy)10 u staveb na území Slovenské republiky obvodní úřad v sídle okresního úřadu příslušného podle místa stavby10a (dále jen "příslušný úřad") z účelové státní subvence.

(2)

O poskytnutí státních příspěvků rozhoduje příslušný úřad11 na základě žádosti družstva, kterou družstvo podává zpravidla nejpozději 30 dnů před plánovaným zahájením výstavby. V žádosti se uvedou a doloží všechny skutečnosti rozhodné pro stanovení výše základního, popřípadě zvláštního příspěvku.

(3)

Příspěvky převede příslušný úřad na účet státního příspěvku stavebním bytovým družstvům u příslušné pobočky Investiční banky (dále jen "banka"). Na investiční účet družstva převádí banka příspěvky až po vyčerpání vlastních finančních prostředků družstva určených na výstavbu.

(4)

Dojde-li po poskytnutí státních příspěvků ke změně projektové dokumentace, jež bude mít vliv na jejich výši, je družstvo povinno oznámit neprodleně tuto změnu příslušnému úřadu, popřípadě požádat o úpravu výše státních příspěvků.

(5)

Zvláštní příspěvky podle § 5 odst. 6, 7 a 8 se poskytují zálohově na základě rozpočtu, popřípadě hospodářských smluv; jejich konečná výše se stanoví podle skutečných nákladů po dokončení stavby. Potřebné doklady, zejména původní rozpočet a konečnou fakturu včetně nezbytné specifikace, předloží družstvo příslušnému úřadu do 3 měsíců od vydání kolaudačního rozhodnutí.

(6)

Nedojde-li k uskutečnění výstavby, na niž byly státní příspěvky poskytnuty, popřípadě dojde-li ke změně úče lu užívání postaveného objektu nebo změně jeho vlastnictví, je družstvo povinno státní příspěvky vrátit. O jejich vrácení rozhoduje příslušný úřad.11 Vrácený příspěvek odvede příslušný úřad do státního rozpočtu příslušné republiky. Obdobně je družstvo povinno státní příspěvky vrátit, nebudou-li dodrženy podmínky, popřípadě zvláštní úpravy,6a za kterých byla finanční pomoc poskytnuta.

Úvěr na družstevní bytovou výstavbu

§ 7

Podmínky a výše úvěru

(1)

Banka poskytuje úvěr na družstevní bytovou výstavbu za podmínky, že financování výstavby je zajištěno vlastními prostředky družstva určenými na výstavbu (dále jen "členské podíly") v rozsahu, který odpovídá nejméně 26 % základního příspěvku přiznaného podle § 4. Uzavření smlouvy o poskytnutí úvěru je dále podmíněno zajištěním úvěru smlouvou mezi bankou a družstvem o zřízení zástavního práva.11a

(2)

Banka poskytuje úvěr do výše celkových rozpočtových nákladů bytového domu snížených o náklady na vestavěná nebytová zařízení (dále jen „náklady na výstavbu bytů“), nekrytých příspěvky podle § 4 a 5 a členskými podíly podle odstavce 1, nejvýše však do částky 15 000 Kčs na každý byt bez zřetele k jeho velikosti a 1000 Kčs na 1 m2 užitkové plochy.

(3)

Banka může odmítnout úvěr na náklady vyvolané nehospodárným řešením nebo prováděním výstavby.

(4)

Pokud příspěvky podle § 4 a 5, úvěr podle odstavce 2 a členské podíly podle odstavce 1 nekryjí plně náklady na výstavbu bytů, zvyšují se členské podíly nad minimální rozsah stanovený podle odstavce 1 tak, aby náklady na výstavbu bytů byly plně finančně kryty.

(5)

Úvěr se poskytuje s dobou splatnosti až 40 let; tato lhůta se počítá od dokončení výstavby. nejpozději však od doby dvou let od zahájení výstavby, u svépomocné výstavby od doby tří let od zahájení výstavby. Z úvěru se platí úrok 1 %.

§ 8

Poskytování a splácení úvěru

(1)

Banka poskytuje úvěr na žádost družstva předkládanou před zahájením výstavby. Se žádostí předkládá družstvo rozhodnutí příslušného úřadu podle § 6 odst. 2. V úvěrové smlouvě mezi bankou a družstvem se uvedou podrobnější podmínky čerpání a splácení úvěru.

(2)

Náklady na výstavbu se hradí z úvěru až po vyčerpání členských podílů, popřípadě jejich části, která není smluvně zajištěna osobním nebo věcným plněním členů družstva, a příspěvků poskytnutých družstvu podle § 4 a 5. Družstvo je povinno převést členské podíly, popřípadě jejich část, která není smluvně zajištěna osobním nebo věcným plněním jeho členů, na svůj investiční účet u banky před zahájením výstavby.

(3)

Úvěr se splácí stejnými pololetními splátkami zahrnujícími i úrok.

Jiná pomoc poskytovaná při družstevní bytové výstavbě

§ 9

Pomoc národních výborů

(1)

Okresní (obecní) úřad 11b příslušný podle místa stavby na území České republiky (dále jen "u staveb v ČR") a obvodní úřad11c příslušný podle místa stavby na území Slovenské republiky (dále jen "u staveb v SR") odevzdá družstvu bezplatně do trvalého užívání12 stavební pozemek ve stavu způsobilém k výstavbě.

(2)

Okresní nebo obecní úřad u staveb v ČR a obecní úřad u staveb v SR

a)

jako investor zajistí výstavbu a uhradí z účelové státní subvence náklady na vybudování objektů základní technické vybavenosti bytové výstavby včetně připojení bytového domu družstva na veřejnou síť této vybavenosti;

b)

nevyžaduje od družstva případnou náhradu odvodů za odnětí zemědělské půdy zemědělské výrobě;13

c)

u soustředěné výstavby nevyžaduje od družstva náhradu nákladů spojených s předprojektovou přípravou.

(3)

Pokud je družstvu uloženo vybavit bytový dům světelným označením, stálými kryty civilní obrany, hydroforovou stanicí, případně jiným zařízením vyvolaným obecnou potřebou, uhradí příslušný úřad družstvu

a)

náklady na jejich pořízení zvláštním příspěvkem podle § 5 odst. 6,

b)

náklady na jejich provoz, údržbu a opravy v rámci nesubvencovaných prostředků, a to i těch zařízení, jejichž výstavba byla zahájena nebo provedena před 1. lednem 1986.

§ 10

zrušen

§ 11

Jednorázový příspěvek organizací družstvům

(1)

Státní podniky,14 státní peněžní ústavy,15 pojišťovny,16 státní organizace Československé státní dráhy,16a rozpočtové a jiné státní organizace16b (dále jen "organizace") mohou poskytnout družstvu k úhradě nákladů vznikajících mu v souvislosti s výstavbou družstevních bytů a při hospodaření s byty z této výstavby jednorázový příspěvek do výše 3000 Kčs za každý byt, o němž se s družstvem dohodnou, že bude určen pro jejich pracovníky (dále jen "stabilizační výstavba"). Závazek k úhradě tohoto příspěvku musí být zahrnut v písemné smlouvě o spolupráci při přidělování družstevních bytů ze stabilizační výstavby (dále jen "smlouva o spolupráci").

(2)

Jestliže družstvo přidělí na návrh organizace jejímu pracovníkovi uvolněný byt ze stabilizační výstavby, na který při jeho výstavbě nebyl poskytnut jednorázový příspěvek nebo bezplatná pomoc podle dříve platných předpisů,17 může poskytnout tato organizace obdobně podle odstavce 1 družstvu jednorázový příspěvek do výše 1000 Kčs.

(3)

Jednorázové příspěvky hradí státní podniky, státní peněžní ústavy, pojišťovny a státní organizace Československé státní dráhy z ostatního použití zisku,18 rozpočtové organizace v rámci schváleného rozpočtu,19příspěvkové organizace z příspěvku na provoz poskytnutého jim z příslušného rozpočtu.

§ 12

Stabilizační příspěvky na složení členských

podílů do družstev pracovníkům organizací

(1)

Na složení členského podílu do družstva na družstevní byt mohou organizace poskytovat svým pracovníkům stabilizační příspěvky. Základnou pro výpočet stabilizačního příspěvku je minimální členský podíl, který odpovídá 26 % základního příspěvku přiznaného družstvu podle § 4.

(2)

Do plné výše minimálního členského podílu mohou být stabilizační příspěvky poskytovány pracovníkům státních podniků, státních peněžních ústavů, pojišťoven a státní organizace Československé státní dráhy.

(3)

Do výše 50 % minimálního členského podílu mohou být stabilizační příspěvky poskytovány pracovníkům rozpočtových a jiných státních organizací.

(4)

Na složení členského podílu na uvolněný družstevní byt může být stabilizační příspěvek poskytnut obdobně podle odstavců 2 a 3. V tomto případě je základnou pro výpočet stabilizačního příspěvku zůstatková hodnota minimálního členského podílu.

(5)

Na složení členského podílu do družstva na družstevní byt, jehož výstavba byla zahájena před 1. březnem 1991, může organizace poskytnout stabilizační příspěvek obdobně podle odstavců 2 až 4. V tomto případě je základnou pro výpočet stabilizačního příspěvku minimální členský podíl, resp. jeho zůstatková hodnota, vypočtený podle předpisů platných v době zahájení výstavby.25

(6)

Stabilizační příspěvky mohou organizace poskytovat po předchozí dohodě s příslušným orgánem odborové organizace pouze pracovníkům, kteří dosud neobdrželi nenávratnou finanční pomoc na složení členského podílu na byt v družstevní výstavbě nebo na pořízení, popřípadě modernizaci rodinného domku nebo bytu v osobním vlastnictví, nebo jednorázový příspěvek na opatření náhradního bydlení; pokud uvedenou pomoc obdrželi, je možno stabilizační příspěvek poskytnout, jestliže ji vrátili. Přitom není rozhodující, zda taková pomoc byla poskytnuta podle této vyhlášky, jiných předpisů nebo dříve platných předpisů.

(7)

Stabilizační příspěvky poskytují organizace s podmínkou, že se pracovník zaváže u nich 10 let nepřetržitě pracovat a nejméně do doby skončení tohoto stabilizačního závazku bude jako člen družstva užívat družstevní byt. Doba stabilizačního závazku se počítá ode dne, kdy byla uzavřena smlouva o poskytnutí stabilizačního příspěvku.

(8)

Stabilizační příspěvek poskytuje organizace na základě písemné smlouvy, v níž se pracovník zaváže stabilizační příspěvek vrátit v případě, že nesplní některý ze závazků, které při poskytnutí příspěvku převzal. Organizace je povinna sledovat plnění podmínek smlouvy a v případě jejich porušení požadovat vrácení stabilizačního příspěvku. Vrácený stabilizační příspěvek odvede organizace do zdroje, z něhož byl při poskytnutí čerpán.

(9)

Vrácení stabilizačního příspěvku se nevyžaduje v případě, že pracovník

a)

v důsledku pracovního úrazu, za který organizace odpovídá, nebo v důsledku nemoci z povolání zemře nebo se stane plně invalidním,

b)

se stane vzhledem ke svému zdravotnímu stavu trvale nezpůsobilým k dosavadní práci v důsledku výkonu této práce, a to pro onemocnění nemocí z povolání nebo ohrožení touto nemocí, nebo pro prošlou expoziční dobu, nebo pracovní úraz, za který organizace odpovídá, nebo jiné onemocnění, vznikající nebo podstatně se zhoršující vlivem pracovního prostředí.

(10)

V případě, že pracovník nesplní převzatý stabilizační závazek v důsledku organizačních změn, může organizace od vymáhání vrácení stabilizačního příspěvku upustit. Ostatní podmínky uvedené v odstavci 7 musí být plněny a jejich plnění sledováno do uplynutí původně smluvené doby stabilizačního závazku.

(11)

Organizace může po dohodě s příslušným orgánem odborové organizace upustit od vymáhání vrácení stabilizačního příspěvku, popřípadě jeho části i v případě, dojde-li k porušení stabilizačního závazku z jiných důvodů. Poslední věta odstavce 10 platí obdobně.

(12)

Stabilizační příspěvky se poskytují ze zdrojů uvedených v § 11 odst. 3, a to i u bytů uvedených v odst. 5.

§ 13

Zálohování členských podílů

(1)

Při stabilizační výstavbě bytů, které nebyly přiděleny26 pracovníkům, může organizace pro jejíž pracovníky jsou tyto byty určeny, složit členské podíly do družstva zálohově. Organizace složí zálohu na členské podíly po obdržení výzvy družstva, nejpozději 30 dnů před plánovaným zahájením výstavby v případě, že zálohování členských podílů bylo dohodnuto ve smlouvě o spolupráci.

(2)

Jestliže organizace při uvolnění stabilizačního bytu, kterého se týká smlouva o spolupráci, nenavrhne družstvu pracovníka k dalšímu přidělení bytu do lhůty, ve které je družstvo povinno vyplatit členský podíl dřívějšímu uživateli, složí organizace členský podíl, popřípadě jeho zůstatkovou hodnotu zálohově obdobně podle odstavce 1.

(3)

Družstvo je povinno vrátit organizaci zálohově složené prostředky na členský podíl nejpozději do 30 dnů od konce měsíce, v němž touto organizací určený pracovník splatil členský podíl.

§ 14

Půjčky státních spořitelen

Na složení členského podílu na družstevní byt může státní spořitelna poskytnout členu družstva půjčku s dobou splatnosti až 10 let; úroková sazba z půjčky činí 2,7 %.

§ 15

Kontrola banky

(1)

Banka provádí financování družstevní bytové výstavby a vykonává namátkovou ekonomickou kontrolu výstavby a hospodaření družstva.28

(2)

Družstvo předkládá bance podklady pro financování,29 popřípadě další podklady, které si banka vyžádá.

ČÁST III

INDIVIDUÁLNÍ BYTOVÁ VÝSTAVBA (§ 16-25)

Příspěvky

§ 16

Podmínky poskytování příspěvků

Na individuální bytovou výstavbu může být občanovi, který je stavebníkem (dále jen „stavebník“) nebo členem družstva prostřednictvím kterého zabezpečuje výstavbu rodinného domku (dále jen „člen družstva“), poskytnut státní, popřípadě i stabilizační příspěvek pouze za podmínek, že

a)

stavba byla zahájena na základě stavebního povolení,30

b)

stavba splňuje podmínky stanovené technickými předpisy a bude získán samostatný byt k řešení nejméně pro 3 osoby,2

c)

na stavbu nebylo ještě vydáno kolaudační rozhodnutí,

d)

stavebník ani jeho manžel, popřípadě člen družstva ani jeho manžel dosud neobdržel nenávratnou finanční pomoc na složení členského podílu na byt v družstevní výstavbě nebo na pořízení, popřípadě modernizaci rodinného domku nebo bytu v osobním vlastnictví, nebo jednorázový příspěvek na opatření náhradního bydlení; pokud uvedenou pomoc obdržel, je možno státní, popřípadě i stabilizační příspěvek poskytnout, jestliže ji vrátil; přitom není rozhodující, zda taková pomoc byla poskytnuta podle této vyhlášky, jiných předpisů nebo dříve platných předpisů,

e)

při výstavbě zabezpečované družstvem vydá družstvo členovi potvrzení, ve kterém se uvede místo stavby, datum vydání stavebního povolení, stavební úřad, který je vydal, jakož i podrobná charakteristika objektu, který družstvo pro člena staví, umožňující stanovit výši příspěvku.

§ 17

Státní příspěvky

(1)

Stavebníkům a členům družstva uvedeným v § 16 může být na individuální bytovou výstavbu poskytnut státní příspěvek do výše 50000 Kčs.

(2)

Státní příspěvek podle odstavce 1 lze zvýšit

a)

až o 10000 Kčs, provádí-li se výstavba na pozemcích se ztíženými zakládacími podmínkami,32

b)

celkem až o 10000 Kčs na:

1.

vybudování vodovodní přípojky,32a jestliže přípojkou bude získán jediný zdroj pitné vody a stavební úřad v podmínkách stavebního povolení vybudování této přípojky uložil nebo určil,32b

2.

zřízení studny jako jediného zdroje pitné vody v případě, že objekt není možno připojit na veřejný vodovod a zřízení studny je povoleno vodohospodářským orgánem,

3.

vybudování kanalizační přípojky,32a jestliže stavební úřad v podmínkách stavebního povolení vybudování této přípojky uložil nebo určil,32b

4.

zřízení septiku, popřípadě obdobného kanalizačního zařízení k odvádění odpadních vod z objektu, pokud bude jejich stavba v souladu se stavebním povolením,32b

c)

celkem až o 8000 Kčs na:

1.

zřízení domovní čistírny odpadních vod budované v souvislosti s individuální bytovou výstavbou,

2.

zřízení soustavy využívající sluneční energii pro otop a ohřev vody (soustava a sluneční ko lektor) v stavěném objektu jako součásti soustavy pro vytápění a ohřev vody v obytné budově, pokud hrubá plocha slunečního kolektoru32c bude činit alespoň 8 m2.

Zvýšení podle písmene a) až c) lze při splnění stanovených podmínek sčítat.

(3)

Podmínkou poskytnutí státního příspěvku stavebníkovi (stavebníkům-manželům) podle odstavců 1 a 2 je, že se stavebník ve smlouvě zaváže

a)

výstavbu provést v souladu se stavebním povolením32d tak, aby byly splněny podmínky uvedené v § 16 písm. b),

b)

výstavbu dokončit tak, aby kolaudační rozhodnutí nabylo právní moci nejpozději do 10 let ode dne uzavření smlouvy o poskytnutí státního příspěvku ( § 18),

c)

rodinný domek nebo byt v osobním vlastnictví po dobu 10 let od uzavření smlouvy o poskytnutí státního příspěvku ( § 18), nejméně však 8 let od kolaudace, nepřevádět32e bez souhlasu příslušného úřadu32ea na jiného a do uplynutí této doby jej užívat k trvalému bydlení,

d)

státní příspěvek vrátit v případě, že nedodrží některý ze závazků, k němuž se při poskytnutí příspěvku zavázal (písmeno a) až c)), a v případě, že před uplynutím doby stanovené v písmenu c) hodlá rodinný domek nebo byt v osobním vlastnictví převést na jiného nebo před uplynutím doby stanovené v písmenu c) přestane být vlastníkem rodinného domku nebo bytu v osobním vlastnictví.

(4)

Podmínkou poskytnutí státního příspěvku stavebníkovi podle odstavců 1 a 2 dále je, že stavebník

a)

při uzavírání smlouvy o poskytnutí státního příspěvku ( § 18) uzavře s příslušným úřadem smlouvu o omezení převodu nemovitosti,32f kterou se zaváže, že pro případ vzniku povinnosti vrátit státní příspěvek bere na sebe s právními účinky pro dědice povinnost nepřevést svůj rodinný domek nebo byt v osobním vlastnictví, na jehož výstavbu (změnu stavby) byl státní příspěvek poskytnut, na jiného bez souhlasu příslušného úřadu, s nímž byla smlouva o poskytnutí státního příspěvku uzavřena; je-li státní příspěvek podle odstavce 1, popřípadě zvýšení státního příspěvku podle odstavce 2, poskytován za trvání manželství stavebníkům-manželům, je podmínkou poskytnutí státního příspěvku, že smlouvu o omezení převodu nemovitosti uzavřou oba manželé,

b)

souhlasí s tím, že státní příspěvek bude na bezúročný účet uhrazen ( § 21 odst. 1) až po registraci smlouvy o omezení převodu nemovitosti.

(5)

Podmínkou poskytnutí státního příspěvku členovi družstva podle odstavců 1 a 2 je, že člen družstva se ve smlouvě zaváže

a)

do převodu rodinného domku, na který mu byl poskytnut státní příspěvek, do osobního vlastnictví, setrvat jako člen družstva,

b)

nejdéle do šesti měsíců po kolaudaci uzavřít s družstvem smlouvu o převodu rodinného domku do osobního vlastnictví,

c)

převedený rodinný domek do uplynutí 10 let od uzavření smlouvy o poskytnutí státního příspěvku ( § 18), nejméně však 8 let od převodu do osobního vlastnictví od družstva, nepřevádět32e bez souhlasu příslušného úřadu na jiného a do uplynutí této doby jej užívat k trvalému bydlení,

d)

státní příspěvek vrátit v případě, že nedodrží některý ze závazků, k němuž se při poskytnutí příspěvku zavázal(písmeno a) až c)), a v případě, že před uplynutím doby stanovené v písmenu c) hodlá rodinný domek převedený od družstva převést na jiného nebo před uplynutím doby stanovené v písmenu c) přestane být vlastníkem tohoto rodinného domku.

(6)

Podmínkou poskytnutí státního příspěvku členu družstva podle odstavců 1 a 2 dále je, že člen družstva

a)

při uzavírání smlouvy o poskytnutí státního příspěvku ( § 18) uzavře s příslušným úřadem smlouvu, kterou se zaváže, že po registraci smlouvy o převodu rodinného domku z vlastnictví družstva do osobního vlastnictví uzavře s okresním národním výborem smlouvu o omezení převodu nemovitostí,32f kterou se zaváže, že pro případ vzniku povinnosti vrátit státní příspěvek bere na sebe s právními účinky pro dědice povinnost nepřevést svůj rodinný domek, na jehož výstavbu byl státní příspěvek poskytnut, po jeho nabytí do osobního vlastnictví na jiného bez souhlasu příslušného úřadu, s nímž byla smlouva o poskytnutí státního příspěvku uzavřena; je-li státní příspěvek podle odstavce 1, popřípadě zvýšení státního příspěvku podle odstavce 2, poskytován za trvání manželství členům družstva-manželům, je podmínkou poskytnutí státního příspěvku, že uvedenou smlouvu uzavřou oba manželé,

b)

souhlasí s tím, že státní příspěvek bude na příslušný účet družstva u banky uhrazen ( § 21 odst. 1) až po uzavření smlouvy podle písmene a).

(7)

Provádí-li výstavbu rodinného domku s několika byty společně několik stavebníků, je možno poskytnout státní příspěvek podle odstavců 1 a 2 každému z nich; počet státních příspěvků přitom nesmí být vyšší než počet stavěných bytů. Manželům lze poskytnout pouze jeden státní příspěvek. Pro členy družstev platí uvedené podmínky obdobně.

§ 18

Smlouva o poskytnutí státního příspěvku

(1)

Státní příspěvek podle § 17 odst. 1 a 2 se poskytuje na základě písemné smlouvy, kterou uzavře se stavebníkem nebo členem družstva okresní národní výbor. Je-li příspěvek podle § 17 odst. 1 a 2 poskytován za trvání manželství, je smlouva uzavírána s oběma stavebníky-manžely nebo členy družstva-manžely. Se členem družstva může být smlouva uzavřena jen tehdy, předloží-li písemné potvrzení obsahující závazek družstva

a)

zabezpečit podmínky uvedené v § 16 písm. a) a b),

b)

provést výstavbu v souladu se stavebním povolením,

c)

nabídnout nejpozději do tří měsíců po kolaudaci rodinný domek k převodu tomuto členu družstva do osobního vlastnictví,

d)

bezprostředně oznámit příslušnému úřadu převod rodinného domku z vlastnictví družstva do osobního vlastnictví člena družstva,

e)

prostředky státního příspěvku, převedené na příslušný účet družstva u banky, použít pouze k úhradě nákladů výstavby.

 

(2)

Smlouvu uzavřenou podle odstavce 1 zašle příslušný úřad pobočce státní spořitelny příslušné podle místa stavby (dále jen "spořitelna").

(3)

Příslušný úřad je povinen sledovat plnění podmínek smlouvy a v případě jejich porušení požadovat neprodlené vrácení státního příspěvku. V případě, že by v souvislosti s převodem vlastnictví rodinného domku nebo bytu v osobním vlastnictví vznikla povinnost vrátit státní příspěvek, okresní národní výbor souhlas k převodu nedá, pokud splnění povinnosti vrátit státní příspěvek není zajištěno. Vrácený státní příspěvek odvede příslušný úřad do státního rozpočtu prostřednictvím spořitelny.

(4)

Vrácení státního příspěvku poskytnutého stavebníkům-manželům nebo členům družstva-manželům se nevyžaduje v případě, že závazky, k jejichž plnění se stavebníci-manželé nebo členové družstva-manželé zavázali ve smlouvě o poskytnutí státního příspěvku, plní alespoň jeden z nich a na stavbu již bylo vydáno kolaudační rozhodnutí.

(5)

V případě, že po zániku manželství se vlastníkem rodinného domku nebo bytu v osobním vlastnictví, na jehož stavbu (změnu stavby) již bylo vydáno kolaudační rozhodnutí, stane manžel stavebníka, se kterým byla uzavřena smlouva o poskytnutí státního příspěvku, nemusí se požadovat vrácení státního příspěvky, jestliže se vlastník rodinného domku nebo bytu v osobním vlastnictví písemnou smlouvou zaváže do uplynutí původní doby, stanovené ve smlouvě o poskytnutí státního příspěvku, plnit podmínky uvedené v § 17 odst. 3 písm. c) a d) a jestliže uzavře s příslušným úřadem smlouvu o omezení převodu nemovitosti obdobně podle § 17 odst. 4. Při požadování vrácení státního příspěvku poskytnutého členu družstva se postupuje obdobně.

§ 19

Stabilizační příspěvky

(1)

Organizace uvedené v odstavci 2 mohou poskytnout na individuální bytovou výstavbu svým pracovníkům stabilizační příspěvek do výše 20000 Kčs, jestliže

a)

pracovníkovi byl poskytnut státní příspěvek podle § 17,

b)

výstavba se provádí v místě pracoviště, popřípadě v místě, z něhož pracovník denně dojíždí do zaměstnání hromadným dopravním prostředkem tak, že cesta tam i zpět netrvá déle než dvě a půl hodiny nepočítaje v to dobu jízdy městskou hromadnou dopravou; ústřední orgány mohou stanovit kategorie pracovníků, u nichž lze od této podmínky upustit.

c)

stabilizační příspěvek nebyl poskytnut jeho manželovi.

(2)

Stabilizační příspěvek může být poskytnut, jde-li o pracovníka výrobní organizace odvětví32g průmyslu paliv, energetického průmyslu, hutnictví železa, hutnictví neželezných kovů, chemického a gumárensko-osinkového průmyslu, strojírenství, elektrotechnického a elektronického průmyslu, kovodělného průmyslu, průmyslu stavebních hmot, stavební výroby, zemědělství, lesnictví, vodního hospodářství, dopravy, spojů, školních hospodářství v zemědělství a lesnictví dřevozpracujícího průmyslu, průmyslu papíru a celulózy, průmyslu skla, keramiky a porcelánu, textilního průmyslu, konfekčního průmyslu, kožedělného průmyslu, polygrafického průmyslu, průmyslu potravin a pochutin, výroby mrazírenské, zřídelní a tabákové, ostatní průmyslové výroby a geologické činnosti.

(3)

Podmínkou poskytnutí stabilizačního příspěvku podle odstavce 2 je, že se pracovník ve smlouvě zav áže

a)

v organizaci 10 let od uzavření smlouvy o poskytnutí stabilizačního příspěvku nepřetržitě pracovat,

b)

rodinný domek nebo byt v osobním vlastnictví po dobu smluveného stabilizačního závazku (písmeno a)) nepřevést na jiného a do uplynutí této doby jej užívat k trvalému bydlení,

c)

stabilizační příspěvek vrátit v případě, že do uplynutí doby smluveného stabilizačního závazku nedodrží některý ze závazků, které při poskytnutí příspěvku převzal, nebo mu v této době vznikne povinnost vrátit státní příspěvek a v případě, že po uplynutí doby smluveného stabilizačního závazku přestane být vlastníkem rodinného domku nebo bytu v osobním vlastnictví.

§ 20

Smlouva o poskytnutí stabilizačního příspěvku

(1)

Stabilizační příspěvek podle § 19 odst. 2 se poskytuje na základě písemné smlouvy, kterou uzavře organizace se svým pracovníkem po předchozí dohodě s příslušným orgánem odborové organizace.

(2)

Organizace je povinna sledovat plnění podmínek smlouvy o poskytnutí stabilizačního příspěvku a v případě jejich porušení požadovat neprodleně vrácení stabilizačního příspěvku. Stabilizační příspěvek se vrátí do zdrojů, z nichž byl poskytnut.

(3)

Vrácení stabilizačního příspěvku se nevyžaduje v případech uvedených v § 12 odst. 9.

(4)

Ustanovení § 12 odst. 10 a 11 platí obdobně.

§ 21

Úhrada a použití státních a stabilizačních příspěvků

(1)

Na základě smlouvy o poskytnutí státního příspěvku uzavřené podle § 18 a registrované smlouvy o omezení převodu nemovitosti ve smyslu § 17 odst. 4, popřípadě smlouvy uzavřené podle § 17 odst. 6, uhradí spořitelna státní příspěvek na bezúročný účet stavebníka, který se zřizuje i bez příkazu občana; provádí-li občan výstavbu rodinného domku v rámci družstva jako jeho člen, uhradí spořitelna státní příspěvek na příslušný účet družstva u banky.

(2)

Státní příspěvky se hradí z účelové dotace na individuální bytovou výstavbu obsažené ve státních rozpočtech republik. Částky uhrazené na bezúročné účty stavebníků, popřípadě účty družstev vypořádá spořitelna s příslušným ministerstvem financí na vrub účelové dotace.

(3)

Na základě smlouvy podle § 20 převede organizace poskytnutý stabilizační příspěvek na bezúročný účet pracovníka u spořitelny uvedený v odstavci 1; o převodu stabilizačního příspěvku informuje organizace spořitelnu opisem smlouvy o jeho poskytnutí. Provádí-li pracovník výstavbu rodinného domku jako člen družstva, uhradí organizace stabilizační příspěvek na příslušný účet družstva u banky; o převodu stabilizačního příspěvku informuje organizace družstvo opisem smlouvy o jeho poskytnutí.

(4)

Stabilizační příspěvky poskytují organizace ze zdrojů uvedených v § 11 odst. 3.

(5)

Prostředky na bezúročném účtě může stavebník použít pouze k úhradě nákladů spojených s výstavbou. Při uvolňování těchto prostředků postupuje spořitelna obdobně jako při výplatách z půjček na bytovou výstavbu, které sama poskytuje. U členů družstev se prostředky státního, popřípadě stabilizačního příspěvku započtou na úhradu ceny při převodu rodinného domku z družstevního do osobního vlastnictví.

(6)

Nebudou-li prostředky na bezúročném účtě stavebníka použity podle odstavce 5, lze je použít k vrácení státního příspěvku, popřípadě stabilizačního příspěvku a na úhradu půjčky poskytnuté spořitelnou podle § 22. Nepoužité prostředky vrátí spořitelna do státního rozpočtu republiky až do výše poskytnutého státního příspěvku, zbytek pak organizaci, která poskytla stabilizační příspěvek. U prostředků státního a stabilizačního příspěvku poskytnutého členu družstva postupuje družstvo obdobně.

§ 22

Půjčky a úvěry na individuální bytovou výstavbu

(1)

Spořitelna může poskytovat stavebníkům na individuální bytovou výstavbu půjčky nejvýše do částky 250000 Kčs, při výstavbě rodinného domku se dvěma a více byty nejvýše do částky 300 000 Kčs. Jestliže se na výstavbě podílí více stavebníků, nesmí součet poskytnutých půjček přesáhnout uvedené horní hranice.

(2)

Doba splatnosti půjček činí nejvýše 40 let od vydání stavebního povolení. Úroková sazba z půjčky činí 2,7 %. U půjček na výstavbu skupinových domků splňující technické požadavky stanovené zvláštním předpisem31 nebo na výstavbu bytů v osobním vlastnictví činí úroková sazba z půjčky, popřípadě jejího zůstatku do výše 125 000 Kčs, u skupinových domků se dvěma a více byty do výše 15 000 Kčs, 1 %. Pokud se v rámci této výstavby poskytuje výstavbu skupinového domku nebo bytu v osobním vlastnictví více půjček, nesmí součet poskytnutých půjček, popřípadě jejich zůstatků úročených 1 % přesáhnout stanovenou hranici 125 000 Kčs, popřípadě 150 000 Kčs. Nad tyto hranice až do výše částek uvedených v odstavci 1 se půjčky úročí sazbou 2,7 %.

(3)

U členů družstev se půjčky podle odstavců 1 a 2 použije k úhradě ceny rodinného domku při jeho převodu z družstevního do osobního vlastnictví.

(4)

Jestliže výstavbu rodinného domku provádí družstvo [§ 1 odst. 1 písm. b)], může mu banka poskytnout úvěr. Poskytování úvěru banka váže na předchozí využití vlastních prostředků družstva na výstavbu a státního příspěvku poskytnutého podle § 17.

(5)

Úvěr na výstavbu skupinových domků splňující technické požadavky stanovené zvláštním předpisem32h se poskytuje do částky 125000 Kčs, na výstavbu skupinového domku se dvěma a více byty do částky 150000 Kčs; úročí se sazbou 1 %. V odůvodněných případech může banka při zajištěné návratnosti poskytnout vyšší úvěr; úroková sazba činí 2,7 %. Pokud družstvo provádí výjimečně výstavbu rodinného domku nesplňující uvedené technické požadavky, činí úroková sazba z úvěru 2,7 %.

(6)

Úvěr se poskytuje na dobu výstavby stanovenou stavebním úřadem. Úvěr je splatný jednorázově při převodu rodinného domku z družstevního do osobního vlastnictví.

§ 23

Ostatní pomoc poskytovaná na výstavbu

(1)

Pro skupinovou výstavbu rodinných domků splňující technické požadavky stanovené zvláštním předpisem32h zřídí místně příslušný úřad33 stavebníkům právo osobního užívání pozemku34 do výměry 300 m2 na 1 domek bezplatně. Na plochu převyšující tuto výměru zřídí místně příslušný úřad právo osobního užívání za úhradu. Bezplatně zřídí právo osobního užívání místně příslušný úřad rovněž k pozemku určenému pro výstavbu obytného domu s byty v osobním vlastnictví. U členů družstev se postupuje obdobně.

(2)

Jestliže místně příslušný úřad zřídí stavebníkovi právo osobního užívání pozemku pro výstavbu rodinného domku nebo bytu v osobním vlastnictví, nevyžaduje od stavebníka náhradu odvodu za odnětí zemědělské půdy zemědělské výrobě; obdobně se postupuje při převodu rodinného domku z družstevního do osobního vlastnictví člena družstva.

(3)

Pomoc podle odstavců 1 a 2 lze poskytnout pouze při splnění podmínek uvedených v § 16 písm. a) až c).

(4)

Náklady spojené se zřizováním přístupové komunikace k pozemku včetně chodníku a rozšíření zařízení pro veřejný rozvod elektřiny, popřípadě vody, plynu, kanalizace a tepla hradí obecní úřad (u staveb v ČR též okresní úřad) z účelové dotace, popřípadě ze svých příjmů34a

§ 24

Sdružení stavebníků k výstavbě

Sdruží-li se stavebníci pro výstavbu rodinných domků, vztahuje se na ně pomoc v rozsahu stanoveném touto vyhláškou pro individuální bytovou výstavbu. Příspěvky na výstavbu podle § 17 a 19 a půjčky spořitelny podle § 22 lze převést na bezúročný účet družstva pro výstavbu rodinných domků u spořitelny. Pro použití těchto prostředků platí obdobně ustanovení § 21 odst. 5 a 6; uvolňování prostředků může spořitelna vázat na předchozí použití vlastních finančních prostředků družstva.

§ 25

zrušen

ČÁST IV

MODERNIZACE (§ 26-30)

Příspěvky na modernizaci

§ 26

Podmínky a výše příspěvků

(1)

Právnické osoby34b mohou svým pracovníkům na modernizaci poskytnout příspěvek za podmínky, že

a)

stavební úpravy rodinného domku, popřípadě obytné části zemědělské usedlosti se provádějí na základě stavebního povolení,

b)

objekt, na němž se provádějí stavební úpravy, je ve vlastnictví nebo spoluvlastnictví pracovníka,

c)

objekt, na němž se provádějí stavební úpravy, je v místě pracoviště stavebníka nebo v místě, z něhož pracovník denně dojíždí do zaměstnání hromadným dopravním prostředkem tak, že cesta tam i zpět netrvá déle než dvě a půl hodiny nepočítaje v to dobu jízdy městskou hromadnou dopravou; ústřední orgány mohou stanovit kategorie pracovníků, u nichž lze od této podmínky upustit,

d)

pracovník ani jeho manžel neobdržel nenávratnou finanční pomoc na složení členského podílu na byt v družstevní výstavbě nebo na pořízení, popřípadě modernizaci rodinného domku nebo bytu v osobním vlastnictví, nebo jednorázový příspěvek na opatření náhradního bydlení; pokud uvedenou pomoc obdržel, je možno příspěvek na modernizaci poskytnout, jestliže ji vrátil; přitom není rozhodující, zda taková pomoc byla poskytnuta podle této vyhlášky, jiných předpisů nebo dříve platných předpisů.

(2)

Příspěvek na modernizaci může být poskytnut do výše 50 % nákladů na pořízení a dovoz materiálu a výrobků a na dodávky stavebních prací. Podkladem pro stanovení výše příspěvku na modernizaci je rozpočet k projektu stavebních úprav. Horní hranice příspěvku činí 20 000 Kčs.

(3)

Podmínkou poskytnutí příspěvku na modernizaci podle odstavce 2 je, že pracovník se ve smlouvě zaváže

a)

stavební úpravy provést v souladu se stavebním povolením,

b)

u právnické osoby 10 let od uzavření smlouvy o poskytnutí příspěvku na modernizaci nepřetržitě pracovat; pracovníkům, u kterých vzhledem k věkové hranici stanovené pro vznik jejich nároku na starobní důchod nejsou předpoklady ke splnění tohoto stabilizačního závazku, je možno příspěvek na modernizaci poskytnout, zaváží-li se od uzavření smlouvy o poskytnutí příspěvku na modernizaci u právnické osoby nepřetržitě pracovat nejméně 5 let před vznikem nároku na starobní důchod,

c)

objekt, na němž se prováděly stavební úpravy, po dobu smluveného stabilizačního závazku [písmeno b)] nepřevést na jiného a do uplynutí této doby jej užívat k trvalému bydlení,

d)

příspěvek na modernizaci vrátit v případě, že nedodrží některý ze závazků, které při poskytnutí příspěvku převzal.

(4)

Provádí-li modernizaci rodinného domku, popřípadě obytné části zemědělské usedlosti několik pracovníků-stavebníků, je možno poskytnout příspěvek na modernizaci podle odstavců 1 a 2 každému z nich; počet příspěvků na modernizaci nesmí být vyšší než počet zmodernizovaných bytů, jejich součet přitom nesmí překročit 50 % nákladů uvedených v odstavci 2. Manželům lze poskytnout pouze jeden příspěvek na modernizaci.

§ 27

Smlouva o poskytnutí příspěvku na modernizaci

(1)

Příspěvek na modernizaci podle § 26 se poskytuje na základě písemné smlouvy, kterou uzavře právnická osoba se svým pracovníkem po předchozí dohodě s příslušným orgánem odborové organizace a příslušným úřadem34c

(2)

Smlouvu předloží právnická osoba příslušnému úřadu, který ji potvrdí a zašle spořitelně, potvrzenou kopii vrátí zpět právnické osobě; neodpovídá-li smlouva podmínkám stanoveným pro poskytnutí příspěvku na modernizaci, příslušný úřad smlouvu právnické osobě vrátí.

(3)

Právnická osoba je povinna sledovat plnění podmínek smlouvy a v případě jejich porušení požadovat neprodleně vrácení příspěvku na modernizaci. Vrácený příspěvek na modernizaci odvede právnická osoba do státního rozpočtu prostřednictvím spořitelny.

(4)

Vrácení příspěvku na modernizaci se nevyžaduje v případech uvedených v § 12 odst. 9.

(5)

Ustanovení § 12 odst. 10 a 11 platí obdobně.

§ 28

Úhrada a použití příspěvku na modernizaci

O úhradě a použití příspěvku na modernizaci platí obdobně ustanovení § 21 odst. 1, 2, 5 a 6.

§ 29

Půjčky spořitelen

Při poskytování půjček na modernizaci postupuje spořitelna podle ustanovení § 32.

§ 30

zrušen

ČÁST V

USTANOVENÍ SPOLEČNÁ A ZÁVĚREČNÁ (§ 31-36)

§ 31

Úvěr na rozsáhlejší opravy a stavební úpravy

družstevních bytových domů

(1)

Banka může poskytnout družstvu úvěr na provedení potřebných materiálově a kapacitně zajištěných rozsáhlejších oprav a stavebních úprav družstevních bytových domů s dobou splatnosti až 10 let. Z úvěru se platí úrok 1 %.

(2)

Úvěr se splácí stejnými pololetními splátkami zahrnujícími i rok. První pololetní splátka je splatná nejdéle koncem pololetí následujícího po termínu plánovaného dokončení akce.

§ 32

Další půjčky spořitelen

Na nákladnější opravy, výměny konstrukcí, stavební úpravy, zejména modernizaci rodinných domků a obytných domů s byty v osobním vlastnictví a na úhradu závazků vzniklých ze smluv podle § 12 odst. 8, § 18 odst. 1, § 20 odst. 1 a § 27 odst. 1 může spořitelna poskytnout půjčku s dobou splatnosti do 10 let, pokud v odůvodněných případech nebude dohodnuta lhůta delší. Úroková sazba z půjčky činí 2,7 %.

§ 33

Výjimky a odchylky

(1)

V odůvodněných případech mohou být na návrh ústředního orgánu, popřípadě okresního úřadu (Magistrátního úřadu hlavního města České republiky Prahy) stanoveny odchylky, popřípadě pro jednotlivé případy povoleny výjimky z ustanovení § 12 odst. 2, § 17 odst. 1 a § 26 odst. 2. V jednotlivých společensky odůvodněných případech může být na návrh okresního úřadu (Magistrátního úřadu hlavního města České republiky Prahy) povolena výjimka z ustanovení § 18 odst. 3, jestliže na stavbu již bylo vydáno kolaudační rozhodnutí a nejde o případy uvedené v § 18 odst. 4 a 5. Odchylky od těchto ustanovení stanovuje federální ministerstvo financí v dohodě s ministerstvem financí České republiky a ministerstvem financí Slovenské republiky. Výjimky z těchto ustanovení povoluje pro právnické osoby řízené orgány federace federální ministerstvo financí, pro právnické osoby řízené orgány republik a okresními, obvodními nebo obecními úřady povoluje výjimky ministerstvo financí příslušné republiky.

(2)

Státní banka československá může na žádost družstva povolit výjimku z ustanovení § 7 odst. 2, § 8 odst. 2 a § 31 odst. 2.

§ 33a

Uzavírání smluv o příspěvcích

Smlouvu o poskytnutí státního příspěvku na individuální bytovou výstavbu podle § 18 této vyhlášky a smlouvu o poskytnutí příspěvku na modernizaci podle § 27 této vyhlášky lze uzavřít nejdříve dne 15. března 1991. Totéž platí pro smlouvy o poskytnutí státního příspěvku na individuální bytovou výstavbu a příspěvku na modernizaci uzavírané ve smyslu § 34 této vyhlášky.

§ 34

Ustanovení přechodná

(1)

Pro družstevní bytovou výstavbu zahájenou před 1. březnem 1991, pro individuální bytovou výstavbu povolenou před 1. březnem 1991 se použije dosavadních předpisů; u družstevní bytové výstavby s přihlédnutím ke zvláštní úpravě uvedené v odstavcích 2, 3, 4, 6, 10 a 11 a u individuální bytové výstavby s přihlédnutím ke zvláštní úpravě uvedené v odstavcích 5, 7, 8, 9, 10 a 11. Pro modernizaci povolenou před 1. lednem 1986 se použije předpisů platných v době vydání stavebního povolení s přihlédnutím ke zvláštní úpravě uvedené v odstavcích 10 a 11.

(2)

U družstevní bytové výstavby zahájené před 1. lednem 1986 může banka na žádost družstva prodloužit splatnost úvěru na 40 let, jestliže úvěr připadající na 1 m2 užitkové plochy bytu je vyšší než 1000 Kčs.

(3)

Jestliže u družstevní bytové výstavby zahájené podle zápisu ve stavebním deníku od 1. ledna 1989 do 30. června 1989 příslušný úřad rozhodl do 1. července 1989 o poskytnutí státních příspěvků podle předpisů platných do 30. června 1989, rozhodne příslušný úřad na základě žádosti družstva o přiznání, popřípadě vrácení rozdílu mezi státními příspěvky poskytnutými podle předpisů platných do 30. června 1989 a státními příspěvky podle dosavadních předpisů. Řídí se přitom ustanoveními § 6 odst. 2 a 3. Ustanovení § 6 odst. 4, 5 a 6 platí obdobně.

(4)

U družstevní bytové výstavby k 1. lednu 1989 rozestavěné rozhodne příslušný úřad na základě dokladů předložených družstvem do 31. října 1989 o poskytnutí příspěvku ve výši celého rozdílu vyplývajícího z úpravy zůstatku rozpočtových nákladů k 31. prosinci 1988 v důsledku změn velkoobchodních cen k 1. lednu 1989.35 Řídí se přitom ustanovením § 6 odst. 2 a 3. Ustanovení § 6 odst. 4, 5 a 6 platí obdobně.

(5)

Jestliže na individuální bytovou výstavbu vedenou v § 2 odst. 2 písm. a) splňující podmínky uvedené v § 16 písm. a) a b), na kterou bylo vydáno stavební povolení od 1. ledna 1986 do 30. června 1989, bylo vydáno kolaudační rozhodnutí, které nabylo právní moci od 20. dubna 1989, a doba mezi nabytím právní moci kolaudačního rozhodnutí a nabytím právní moci příslušného stavebního povolení nepřekročila 36 měsíců, poskytne příslušný úřad stavebníkovi příspěvek za urychlené dokončení stavby ve výši 20000 Kčs. V případě, že doba uvedená v předchozí větě nepřekročila 24 měsíců a kolaudační rozhodnutí nabylo právní moci nejpozději dnem 31. prosince 1990, zvyšuje se příspěvek za urychlené dokončení stavby na 25000 Kčs. Ustanovení § 17 odst. 7 a § 25 odst. 2, 3 a 4 platí obdobně.

(6)

U družstevní bytové výstavby zahájené od 1. ledna 1991 do 1. března 1991 se finanční, úvěrová a jiná pomoc podle dosavadních předpisů poskytuje pouze v případě, že stavba (stavební objekt) byla zařazena alespoň v prvé fázi režimů komplexní bytové výstavby,36 schválených v roce 1990. Ustanovení § 5 odst. 9 platí obdobně.

(7)

U individuální bytové výstavby zahájené na základě stavebního povolení vydaného od 20. listopadu 1964 do 31. prosince 1985, na niž ještě nebylo vydáno kolaudační rozhodnutí, je možno v případě, že jsou splněny ostatní podmínky stanovené touto vyhláškou, poskytnout občanovi, který se stal stavebníkem37 po 1. lednu 1982, státní příspěvek podle ustanovení § 17 odst. 1 této vyhlášky, a to do výše 40000 Kčs. Ustanovení § 17 odst. 2 této vyhlášky nelze použít. Ustanovení dříve platných předpisů38 o poskytování stabilizačních příspěvků, bezúročných půjček, popřípadě příspěvků k cenovému vyrovnání, se po účinnosti této vyhlášky nepoužijí.

(8)

U individuální bytové výstavby zahájené na základě stavebního povolení vydaného od 20. dubna 1989 do 30. června 1989,

a)

na kterou nebyl poskytnut státní příspěvek podle dosavadního předpisu, se poskytování státního příspěvku a stabilizačního příspěvku řídí touto vyhláškou;

b)

na kterou byl poskytnut státní příspěvek, popřípadě stabilizační příspěvek podle čl. II bodů 2, 3, 4 a 5 dosavadního předpisu, nelze po účinnosti této vyhlášky státní příspěvek zvýšit podle ustanovení § 17 odst. 2 písm. a), c) a f) dosavadního předpisu;

c)

na kterou byl poskytnut státní příspěvek, popřípadě stabilizační příspěvek ve smyslu písmene a) nebo b), platí pro poskytování příspěvku za urychlené dokončení stavby ustanovení § 25 dosavadního předpisu; ustanovení odstavce 5 se nepoužije.

(9)

U individuální bytové výstavby zahájené na základě stavebního povolení vydaného od 1. července 1989 do 1. března 1991,

a)

na kterou nebyl poskytnut státní příspěvek podle dosavadního předpisu, se poskytování státního příspěvku a stabilizačního příspěvku řídí touto vyhláškou;

b)

na kterou byl poskytnut státní příspěvek podle dosavadního předpisu, nelze po účinnosti této vyhlášky státní příspěvek zvýšit podle ustanovení § 17 odst. 2 písm. a), c) a f) dosavadního předpisu.

(10)

Právnické osoby, které uzavřely se svými pracovníky

a)

smlouvy o poskytnutí stabilizačního příspěvku, nebo stabilizační půjčky, popřípadě bezúročné půjčky na složení členského podílu na družstevní byt, nebo

b)

smlouvy o poskytnutí stabilizačního příspěvku, popřípadě bezúročné půjčky na individuální bytovou výstavbu, nebo

c)

smlouvy o poskytnutí příspěvku na modernizaci podle dříve platných předpisů,39 mohou při vymáhání splnění povinnosti vrátit stabilizační příspěvek, nebo stabilizační půjčku, popřípadě bezúročnou půjčku na složení členského podílu na družstevní byt nebo stabilizační příspěvek, popřípadě bezúročnou půjčku na individuální bytovou výstavbu nebo příspěvek na modernizaci, vzniklé v důsledku nedodržení stabilizačního závazku, postupovat podle § 12 odst. 9, 10 a 11 této vyhlášky. Podmínka, že občan rodinný domek (obytnou část zemědělské usedlosti, byt v osobním vlastnictví) nepřevede na jiného a bude jej užívat k trvalému bydlení, však musí být plněna a její plnění sledováno do uplynutí původně smluvené doby stabilizačního závazku. Pro smlouvy o poskytnutí stabilizačního příspěvku, nebo stabilizační půjčky, popřípadě bezúročné půjčky na složení členského podílu na družstevní byt platí plnění podmínky členství v družstvu a užívání družstevního bytu obdobně.

(11)

Ustanovení odstavce 10, § 12 a 13 se vztahují i na právní poměry vzniklé od 1. ledna 1990.

§ 35

Ustanovení zrušovací

Zrušuje se vyhláška federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky, ministerstva financí Slovenské socialistické republiky a předsedy Státní banky československé č. 1/1982 Sb., o finanční, úvěrové a jiné pomoci družstevní a individuální bytové výstavbě, ve znění vyhlášky č. 159/1983 Sb.

§ 36

Účinnost

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1986.

Ministr financí

Československé socialistické republiky

Ing. Žák v.r.

 

Ministr financí

Slovenské socialistické republiky

v.z. Ing. Valášek CSc. v.r.

 

Ministr financí

České socialistické republiky

Ing. Tlapák v.r.

 

Předseda Státní banky československé

Ing. Stejskal v.r.

Přechodná ustanovení novel:

účinné od
Poznámka: Čl. II vyhlášky č.74/1989 Sb.1.7.1989


Poznámky pod čarou:

Usnesení vlády České socialistické republiky č. 283/1971 a usnesení vlády Slovenské socialistické republiky č. 1/1972.

ČSN 73 4301 Obytné budovy.

§ 4 vyhlášky Ústřední správy pro rozvoj místního hospodářství č. 60/1964 Sb., o úhradě za užívání bytu a za služby spojené s užíváním bytu.

§ 128 odst. 1 občanského zákoníku č. 40/1964 Sb., v úplném znění vyhlášeném pod č. 70/1983 Sb.

Zákon č. 52/1966 Sb., o osobním vlastnictví k bytům, ve znění zákona č. 30/1978 Sb.

§ 4 vyhlášky Ústřední správy pro rozvoj místního hospodářství č. 60/1964 Sb., o úhradě za užívání bytu a za služby spojené s užíváním bytu.

Výnos federálního ministerstva financí, ministerstva financí České republiky, ministerstva financí Slovenské republiky a Státní banky československé o podmínkách poskytování finanční pomoci na družstevní bytovouvýstavbu, uveřejněný pod č. 3 ve Finančním zpravodaji č. 2-3/1991, reg. v částce 16/1991 Sb.

Vyhláška ministra financí č. 94/1959 Ú. l., o financování, úvěrování a kontrole družstevní a podnikové bytové výstavby.Závazné směrnice vydané svazy družstev a Ústřední radou družstev podle § 87 odst. 1 hospodářského zákoníkuč. 109/1964 Sb.

Směrnice svazů družstev vydané podle § 69 odst. 8 zákona č. 94/1988 Sb. o bytovém, spotřebním a výrobnídružstevnictví.

Užitkovou plochou se rozumí plocha ve smyslu ČSN 73 4301 (bez plochy lodžií a balkónů).

Pokyny ministerstva výstavby a techniky České socialistické republiky ze dne 21. dubna 1969 a pokyny ministerstva výstavby a techniky Slovenské socialistické republiky ze dne 15. června 970 o vymezení věcného rozsahu rozpočtových nákladů bytového domu (Zpravodaj FVTIR, MVT ČSR a MVT SSR částka 1-2/1969 a částka 6/1970).

Výměr Federálního cenového úřadu č. 8170/331/88, kterým se stanoví sazby vedlejších rozpočtových nákladů staveb, uveřejněný v Cenovém věstníku, částka 45/1988 a částka 50/1988.

§ 269 odst. 2 hospodářského zákoníku č. 109/1964 Sb., ve znění pozdějších předpisů

Položka 9 Přílohy I k zákonu České národní rady č. 425/1990 Sb., o okresních úřadech, úpravě jejichpůsobnosti a o některých dalších opatřeních s tím souvisejících.

Zákon České národní rady č. 418/1990 Sb., o hlavním městě Praze.

§ 5 odst. 1 a § 2 odst. 3 zákona Slovenské národní rady č. 472/1990 Sb., o organizaci místní státní správy.

Zákon č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád).

Zákon č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád).

Vyhláška ministra financí č. 94/1959 Ú. l., o financování, úvěrování a kontrole družstevní a podnikové bytové výstavby.Závazné směrnice vydané svazy družstev a Ústřední radou družstev podle § 87 odst. 1 hospodářského zákoníkuč. 109/1964 Sb.

Směrnice svazů družstev vydané podle § 69 odst. 8 zákona č. 94/1988 Sb. o bytovém, spotřebním a výrobnídružstevnictví.

§ 5 písm. b) zákona České národní rady č. 425/1990 Sb.

§ 60 písm. a) zákona České národní rady č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení).

Položka 88 Přílohy E zákona Slovenské národní rady č. 472/1990 Sb.

Zákon č. 53/1966 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, v úplném znění vyhlášeném pod č. 124/1976 Sb.

Nařízení vlády Československé socialistické republiky č. 39/1984 Sb., o sazbách odvodů za odnětí zemědělské půdy zemědělské výrobě.

Zákon č. 111/1990 Sb., o státním podniku

Zákon č. 158/1989 Sb., o bankách a spořitelnách

Zákon č. 82/1966 Sb., o pojišťovnictví, ve znění zákona č. 82/1990 Sb.

Zákon č. 68/1989 Sb., o organizaci Československé státní dráhy, ve znění zákona č. 82/1990 Sb.

Zákon č. 563/1990 Sb., o rozpočtových pravidlech federace.

Zákon České národní rady č. 576/1990 Sb., o pravidlech hospodaření s rozpočtovými prostředky České

republiky a obcí v České republice (rozpočtová pravidla republiky).

Zákon Slovenské národní rady č. 592/1990 Sb., o rozpočtových pravidlech Slovenské republiky

Vyhláška federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky, ministerstva financí Slovenské socialistické republiky a předsedy Státní banky československé č. 160/1976 Sb., o finanční a úvěrové pomoci družstevní a individuální bytové výstavbě.

Výnos federálního ministerstva financí čj. II/3-28 560/75 uveřejněný ve Finančním zpravodaji č. 1/1976.

Nařízení vlády České a Slovenské Federativní Republiky č. 577/1990 Sb., o finančním hospodaření státních podniků.

Příspěvek poskytnou ústředně řízené organizace z neinvestičních prostředků zahrnutých do odd. 45 § 09 položka 5909 rozpočtové skladby, organizace řízené národními výbory z neinvestičních prostředků zahrnutých v ČSR do kap. 740, v SSR do kap. 940, odd. 45 § 29 položka 5909.

Zejména vyhláška č. 94/1959 Ú.l., vyhláška Státní plánovací komise a ministerstva financí č. 191/1964 Sb., o finanční, úvěrové a jiné pomoci družstevní bytové výstavbě a výstavbě rodinných domků, vyhláška ministerstva financí č. 137/1968 Sb., o finanční, úvěrové a jiné pomoci družstevní a individuální bytové výstavbě, ve znění vyhlášky č. 14/1969 Sb. a vyhlášky č. 26/1969 Sb., vyhláška ministerstva financí České socialistické republiky č. 99/1970 Sb., ve znění vyhlášky č. 172/1980 Sb., vyhláška federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky, ministerstva financí Slovenské socialistické republiky a předsedy Státní banky československé č. 1/1982 Sb., o finanční, úvěrové a jiné pomoci družstevní a individuální bytové výstavbě, ve znění vyhlášky č. 159/1983 Sb., vyhláška federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky, ministerstva financí Slovenské socialistické republiky a předsedy Státní banky československé č. 136/1985 Sb., o finanční, úvěrové a jiné pomoci družstevní a individuální bytové výstavbě a modernizaci rodinných domků v osobním vlastnictví, ve znění vyhlášky č. 74/1989 Sb.

zrušena

§ 6 odst. 1 zákona č. 144/1970 Sb., o Státní bance československé.

§ 16 vyhlášky federálního ministerstva financí a předsedy Státní banky československé č. 162/1980 Sb., o financování reprodukce základních prostředků, ve znění vyhlášky č. 108/1985 Sb.

§ 66 zákona č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon).

ČSN 73 4301 Obytné budovy.

Výnos federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 5 ze dne 31. března 1982 o pozemcích se ztíženými zakládacími podmínkami určených pro výstavbu rodinných domků (Zpravodaj FMTIR, MVT ČSR a MVT SSR částka 1-2/1982), reg. v částce 17/1982 Sb .

Vyhláška ministerstva lesního a vodního hospodářství České socialistické republiky č. 144/1978 Sb., o veřejnýchvodovodech a veřejných kanalizacích, ve znění vyhlášky č. 185/1988 Sb.

Vyhláška ministerstva lesního a vodního hospodářství Slovenské socialistické republiky č. 154/1978 Sb., oveřejných vodovodech a veřejných kanalizacích, ve znění vyhlášky č. 15/1989 Sb.

§ 25 a 26 vyhlášky federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 85/1976 Sb., o podrobnějšíúpravě územního řízení a stavebním řádu, ve znění vyhlášky č. 155/1980 Sb.

Vyhláška ministerstva lesního a vodního hospodářství České socialistické republiky č. 144/1978 Sb., o veřejnýchvodovodech a veřejných kanalizacích, ve znění vyhlášky č. 185/1988 Sb.

Vyhláška ministerstva lesního a vodního hospodářství Slovenské socialistické republiky č. 154/1978 Sb., oveřejných vodovodech a veřejných kanalizacích, ve znění vyhlášky č. 15/1989 Sb.

§ 25 a 26 vyhlášky federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 85/1976 Sb., o podrobnějšíúpravě územního řízení a stavebním řádu, ve znění vyhlášky č. 155/1980 Sb.

§ 25 a 26 vyhlášky federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 85/1976 Sb., o podrobnějšíúpravě územního řízení a stavebním řádu, ve znění vyhlášky č. 155/1980 Sb.

ČSN 060212 Ploché sluneční sběrače pro ohřev kapalin. Stanovení energetické činnosti a hydromechanickéhoodporu.

§ 66 popřípadě § 68 zákona č. 50/1976 Sb.

§ 5 písm. b) zákona České národní rady č. 425/1990 Sb.

Položka 100 Přílohy D a § 2 odst. 3 zákona Slovenské národní rady č. 472/1990 Sb.

Zařazení organizací se řídí jednotnou klasifikací odvětví národního hospodářství upravenou výnosem Federálního statistického úřadu pod č. 5 Zpravodaje ústředních statistických orgánů, částka 8 z roku 1985, reg. v částce 33/1985 Sb.

Vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 17/1982 Sb., o technických požadavcích na výstavbu skupinových rodinných domků do osobního vlastnictví.

Vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 17/1982 Sb., o technických požadavcích na výstavbu skupinových rodinných domků do osobního vlastnictví.

Vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 17/1982 Sb., o technických požadavcích na výstavbu skupinových rodinných domků do osobního vlastnictví.

§ 205 občanského zákoníku.

Příloha B pol. 5 zákona ČNR č. 137/1982 Sb., kterým se mění a doplňuje zákon o národních výborech a upravuje působnost městských národních výborů na některých úsecích státní správy.

Příloha B pol. 5 zákona SNR č. 139/1982 Sb., kterým se mění a doplňuje zákon o národních výborech a upravuje působnost městských národních výborů na některých úsecích státní správy.

§ 198 a následující občanského zákoníku.

§ 19 zákona České národní rady č. 367/1990 Sb.

§ 7 zákona Slovenské národní rady č. 369/1990 Sb., o obecním zřízení.

§ 1 odst. 1 hospodářského zákoníku.

§ 5 písm. b) zákona České národní rady č. 425/1990 Sb.

Položka 102 Přílohy D a § 2 odst. 3 zákona Slovenské národní rady č. 472/1990 Sb..

Metodické a organizační pokyny Státní komise pro vědeckotechnický a investiční rozvoj č. j. 1134/60/88 ze dne 31. března 1988 k promítnutí důsledků změn velkoobchodních cen k 1. 1. 1989 do rozpočtů staveb, uveřejněné ve Zpravodaji SKVTRI, částka 2-3/1988 a v Cenovém věstníku, částka 32/1988.

Výklad Státní komise pro vědeckotechnický a investiční rozvoj ze dne 15. 11. 1988 k Metodickým aorganizačním pokynům č. j. 1134/60/88 ze dne 31. března 1988 k promítnutí důsledků změn velkoobchodníchcen k 1. 1. 1989 do rozpočtů staveb, uveřejněný ve Zpravodaji SKVTRI, částka 6-7/1988 a v Cenovémvěstníku, částka 2-3/1989.

Vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj a Státní plánovací komise č. 128/1978 Sb., o režimech komplexní bytové výstavby a investic, které komplexní bytovou výstavbu podmiňují.

Vyhláška Státní komise pro vědeckotechnický a investiční rozvoj a Státní plánovací komise č. 254/1990 Sb.,kterou se zrušují některé právní předpisy z oblasti vědeckotechnického a investičního rozvoje.

§ 66 zákona č. 50/1976 Sb.

§ 70 zákona č. 50/1976 Sb.

§ 1415 vyhlášky č. 191/1964 Sb.

Předpisy ministerstev zemědělství a výživy a lesního a vodního hospodářství, vydané na základě § 1819 vyhlášky č. 191/1964 Sb.

§ 11, 12 a 16 vyhlášky č. 137/1968 Sb., ve znění vyhlášky č. 14/1969 Sb., a vyhlášky č. 26/1969 Sb.

Předpisy ministerstev zemědělství a výživy a lesního a vodního hospodářství, vydané na základě § 17 vyhlášky č. 137/1968 Sb.

§ 3 vyhlášky č. 99/1970 Sb.

§ 17, 18, a 19 vyhlášky č. 160/1976 Sb.

§ 17, 18 a 19 vyhlášky č. 1/1982 Sb.

§ 12, 14 a 15 vyhlášky Státní plánovací komise a ministerstva financí č. 191/1964 Sb., o finanční, úvěrové a jiné pomoci družstevní bytové výstavbě a výstavbě rodinných domků.

Předpisy ministerstev zemědělství a výživy a lesního a vodního hospodářství, vydané na základě § 18 a 19vyhlášky č. 191/1964 Sb.

§ 11 vyhlášky ministerstva financí č. 137/1968 Sb., o finanční, úvěrové a jiné pomoci družstevní a individuální bytové výstavbě, ve znění vyhlášky č. 14/1969 Sb. a vyhlášky č. 26/1969 Sb.

Předpisy ministerstev zemědělství a výživy a lesního a vodního hospodářství, vydané na základě § 17 vyhlášky č. 137/1968 Sb.

§ 12, 17 a 18 vyhlášky federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky, ministerstva financí Slovenské socialistické republiky a předsedy Státní banky československé č. 160/1976 Sb., o finanční a úvěrové pomoci družstevní a individuální bytové výstavbě, ve znění vyhlášky č. 172/1980 Sb.

§ 12, 17, 18 a 24 vyhlášky federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky, ministerstva financí Slovenské socialistické republiky a předsedy Státní banky československé č. 1/1982 Sb., o finanční, úvěrové a jiné pomoci družstevní a individuální bytové výstavbě, ve znění vyhlášky č. 159/1983 Sb.

§ 12, 19, 20, 26 a 27 vyhlášky federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky, ministerstva financí Slovenské socialistické republiky a předsedy Státní banky československé č. 136/1985 Sb., o finanční, úvěrové a jiné pomoci družstevní a individuální bytové výstavbě a modernizaci rodinných domků v osobním vlastnictví, ve znění vyhlášky č. 74/1989 Sb. a vyhlášky č. 73/1991 Sb.

Poznámky pod čarou:
1

Usnesení vlády České socialistické republiky č. 283/1971 a usnesení vlády Slovenské socialistické republiky č. 1/1972.

2

ČSN 73 4301 Obytné budovy.

3

§ 4 vyhlášky Ústřední správy pro rozvoj místního hospodářství č. 60/1964 Sb., o úhradě za užívání bytu a za služby spojené s užíváním bytu.

4

§ 128 odst. 1 občanského zákoníku č. 40/1964 Sb., v úplném znění vyhlášeném pod č. 70/1983 Sb.

5

Zákon č. 52/1966 Sb., o osobním vlastnictví k bytům, ve znění zákona č. 30/1978 Sb.

6

Výnos federálního ministerstva financí, ministerstva financí České republiky, ministerstva financí Slovenské republiky a Státní banky československé o podmínkách poskytování finanční pomoci na družstevní bytovouvýstavbu, uveřejněný pod č. 3 ve Finančním zpravodaji č. 2-3/1991, reg. v částce 16/1991 Sb.

6a

Vyhláška ministra financí č. 94/1959 Ú. l., o financování, úvěrování a kontrole družstevní a podnikové bytové výstavby.Závazné směrnice vydané svazy družstev a Ústřední radou družstev podle § 87 odst. 1 hospodářského zákoníkuč. 109/1964 Sb.

Směrnice svazů družstev vydané podle § 69 odst. 8 zákona č. 94/1988 Sb. o bytovém, spotřebním a výrobnídružstevnictví.

7

Užitkovou plochou se rozumí plocha ve smyslu ČSN 73 4301 (bez plochy lodžií a balkónů).

8

Pokyny ministerstva výstavby a techniky České socialistické republiky ze dne 21. dubna 1969 a pokyny ministerstva výstavby a techniky Slovenské socialistické republiky ze dne 15. června 970 o vymezení věcného rozsahu rozpočtových nákladů bytového domu (Zpravodaj FVTIR, MVT ČSR a MVT SSR částka 1-2/1969 a částka 6/1970).

9

Výměr Federálního cenového úřadu č. 8170/331/88, kterým se stanoví sazby vedlejších rozpočtových nákladů staveb, uveřejněný v Cenovém věstníku, částka 45/1988 a částka 50/1988.

9a

§ 269 odst. 2 hospodářského zákoníku č. 109/1964 Sb., ve znění pozdějších předpisů

10

Položka 9 Přílohy I k zákonu České národní rady č. 425/1990 Sb., o okresních úřadech, úpravě jejichpůsobnosti a o některých dalších opatřeních s tím souvisejících.

Zákon České národní rady č. 418/1990 Sb., o hlavním městě Praze.

10a

§ 5 odst. 1 a § 2 odst. 3 zákona Slovenské národní rady č. 472/1990 Sb., o organizaci místní státní správy.

11

Zákon č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád).

11a
11b

§ 5 písm. b) zákona České národní rady č. 425/1990 Sb.

§ 60 písm. a) zákona České národní rady č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení).

11c

Položka 88 Přílohy E zákona Slovenské národní rady č. 472/1990 Sb.

12
13

Zákon č. 53/1966 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, v úplném znění vyhlášeném pod č. 124/1976 Sb.

Nařízení vlády Československé socialistické republiky č. 39/1984 Sb., o sazbách odvodů za odnětí zemědělské půdy zemědělské výrobě.

14

Zákon č. 111/1990 Sb., o státním podniku

15

Zákon č. 158/1989 Sb., o bankách a spořitelnách

16

Zákon č. 82/1966 Sb., o pojišťovnictví, ve znění zákona č. 82/1990 Sb.

16a

Zákon č. 68/1989 Sb., o organizaci Československé státní dráhy, ve znění zákona č. 82/1990 Sb.

16b

Zákon č. 563/1990 Sb., o rozpočtových pravidlech federace.

Zákon České národní rady č. 576/1990 Sb., o pravidlech hospodaření s rozpočtovými prostředky České

republiky a obcí v České republice (rozpočtová pravidla republiky).

Zákon Slovenské národní rady č. 592/1990 Sb., o rozpočtových pravidlech Slovenské republiky

17

Vyhláška federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky, ministerstva financí Slovenské socialistické republiky a předsedy Státní banky československé č. 160/1976 Sb., o finanční a úvěrové pomoci družstevní a individuální bytové výstavbě.

Výnos federálního ministerstva financí čj. II/3-28 560/75 uveřejněný ve Finančním zpravodaji č. 1/1976.

18

Nařízení vlády České a Slovenské Federativní Republiky č. 577/1990 Sb., o finančním hospodaření státních podniků.

19

Příspěvek poskytnou ústředně řízené organizace z neinvestičních prostředků zahrnutých do odd. 45 § 09 položka 5909 rozpočtové skladby, organizace řízené národními výbory z neinvestičních prostředků zahrnutých v ČSR do kap. 740, v SSR do kap. 940, odd. 45 § 29 položka 5909.

25

Zejména vyhláška č. 94/1959 Ú.l., vyhláška Státní plánovací komise a ministerstva financí č. 191/1964 Sb., o finanční, úvěrové a jiné pomoci družstevní bytové výstavbě a výstavbě rodinných domků, vyhláška ministerstva financí č. 137/1968 Sb., o finanční, úvěrové a jiné pomoci družstevní a individuální bytové výstavbě, ve znění vyhlášky č. 14/1969 Sb. a vyhlášky č. 26/1969 Sb., vyhláška ministerstva financí České socialistické republiky č. 99/1970 Sb., ve znění vyhlášky č. 172/1980 Sb., vyhláška federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky, ministerstva financí Slovenské socialistické republiky a předsedy Státní banky československé č. 1/1982 Sb., o finanční, úvěrové a jiné pomoci družstevní a individuální bytové výstavbě, ve znění vyhlášky č. 159/1983 Sb., vyhláška federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky, ministerstva financí Slovenské socialistické republiky a předsedy Státní banky československé č. 136/1985 Sb., o finanční, úvěrové a jiné pomoci družstevní a individuální bytové výstavbě a modernizaci rodinných domků v osobním vlastnictví, ve znění vyhlášky č. 74/1989 Sb.

26

zrušena

28

§ 6 odst. 1 zákona č. 144/1970 Sb., o Státní bance československé.

29

§ 16 vyhlášky federálního ministerstva financí a předsedy Státní banky československé č. 162/1980 Sb., o financování reprodukce základních prostředků, ve znění vyhlášky č. 108/1985 Sb.

30

§ 66 zákona č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon).

31

Vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 17/1982 Sb., o technických požadavcích na výstavbu skupinových rodinných domků do osobního vlastnictví.

32

Výnos federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 5 ze dne 31. března 1982 o pozemcích se ztíženými zakládacími podmínkami určených pro výstavbu rodinných domků (Zpravodaj FMTIR, MVT ČSR a MVT SSR částka 1-2/1982), reg. v částce 17/1982 Sb .

32a

Vyhláška ministerstva lesního a vodního hospodářství České socialistické republiky č. 144/1978 Sb., o veřejnýchvodovodech a veřejných kanalizacích, ve znění vyhlášky č. 185/1988 Sb.

Vyhláška ministerstva lesního a vodního hospodářství Slovenské socialistické republiky č. 154/1978 Sb., oveřejných vodovodech a veřejných kanalizacích, ve znění vyhlášky č. 15/1989 Sb.

32b

§ 25 a 26 vyhlášky federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 85/1976 Sb., o podrobnějšíúpravě územního řízení a stavebním řádu, ve znění vyhlášky č. 155/1980 Sb.

32c

ČSN 060212 Ploché sluneční sběrače pro ohřev kapalin. Stanovení energetické činnosti a hydromechanickéhoodporu.

32d

§ 66 popřípadě § 68 zákona č. 50/1976 Sb.

32e
32ea

§ 5 písm. b) zákona České národní rady č. 425/1990 Sb.

Položka 100 Přílohy D a § 2 odst. 3 zákona Slovenské národní rady č. 472/1990 Sb.

32f
32g

Zařazení organizací se řídí jednotnou klasifikací odvětví národního hospodářství upravenou výnosem Federálního statistického úřadu pod č. 5 Zpravodaje ústředních statistických orgánů, částka 8 z roku 1985, reg. v částce 33/1985 Sb.

32h

Vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 17/1982 Sb., o technických požadavcích na výstavbu skupinových rodinných domků do osobního vlastnictví.

33

§ 205 občanského zákoníku.

Příloha B pol. 5 zákona ČNR č. 137/1982 Sb., kterým se mění a doplňuje zákon o národních výborech a upravuje působnost městských národních výborů na některých úsecích státní správy.

Příloha B pol. 5 zákona SNR č. 139/1982 Sb., kterým se mění a doplňuje zákon o národních výborech a upravuje působnost městských národních výborů na některých úsecích státní správy.

34

§ 198 a následující občanského zákoníku.

34a

§ 19 zákona České národní rady č. 367/1990 Sb.

§ 7 zákona Slovenské národní rady č. 369/1990 Sb., o obecním zřízení.

34b

§ 1 odst. 1 hospodářského zákoníku.

34c

§ 5 písm. b) zákona České národní rady č. 425/1990 Sb.

Položka 102 Přílohy D a § 2 odst. 3 zákona Slovenské národní rady č. 472/1990 Sb..

35

Metodické a organizační pokyny Státní komise pro vědeckotechnický a investiční rozvoj č. j. 1134/60/88 ze dne 31. března 1988 k promítnutí důsledků změn velkoobchodních cen k 1. 1. 1989 do rozpočtů staveb, uveřejněné ve Zpravodaji SKVTRI, částka 2-3/1988 a v Cenovém věstníku, částka 32/1988.

Výklad Státní komise pro vědeckotechnický a investiční rozvoj ze dne 15. 11. 1988 k Metodickým aorganizačním pokynům č. j. 1134/60/88 ze dne 31. března 1988 k promítnutí důsledků změn velkoobchodníchcen k 1. 1. 1989 do rozpočtů staveb, uveřejněný ve Zpravodaji SKVTRI, částka 6-7/1988 a v Cenovémvěstníku, částka 2-3/1989.

36

Vyhláška federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj a Státní plánovací komise č. 128/1978 Sb., o režimech komplexní bytové výstavby a investic, které komplexní bytovou výstavbu podmiňují.

Vyhláška Státní komise pro vědeckotechnický a investiční rozvoj a Státní plánovací komise č. 254/1990 Sb.,kterou se zrušují některé právní předpisy z oblasti vědeckotechnického a investičního rozvoje.

37

§ 66 zákona č. 50/1976 Sb.

§ 70 zákona č. 50/1976 Sb.

38

§ 1415 vyhlášky č. 191/1964 Sb.

Předpisy ministerstev zemědělství a výživy a lesního a vodního hospodářství, vydané na základě § 1819 vyhlášky č. 191/1964 Sb.

§ 11, 12 a 16 vyhlášky č. 137/1968 Sb., ve znění vyhlášky č. 14/1969 Sb., a vyhlášky č. 26/1969 Sb.

Předpisy ministerstev zemědělství a výživy a lesního a vodního hospodářství, vydané na základě § 17 vyhlášky č. 137/1968 Sb.

§ 3 vyhlášky č. 99/1970 Sb.

§ 17, 18, a 19 vyhlášky č. 160/1976 Sb.

§ 17, 18 a 19 vyhlášky č. 1/1982 Sb.

39

§ 12, 14 a 15 vyhlášky Státní plánovací komise a ministerstva financí č. 191/1964 Sb., o finanční, úvěrové a jiné pomoci družstevní bytové výstavbě a výstavbě rodinných domků.

Předpisy ministerstev zemědělství a výživy a lesního a vodního hospodářství, vydané na základě § 18 a 19vyhlášky č. 191/1964 Sb.

§ 11 vyhlášky ministerstva financí č. 137/1968 Sb., o finanční, úvěrové a jiné pomoci družstevní a individuální bytové výstavbě, ve znění vyhlášky č. 14/1969 Sb. a vyhlášky č. 26/1969 Sb.

Předpisy ministerstev zemědělství a výživy a lesního a vodního hospodářství, vydané na základě § 17 vyhlášky č. 137/1968 Sb.

§ 12, 17 a 18 vyhlášky federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky, ministerstva financí Slovenské socialistické republiky a předsedy Státní banky československé č. 160/1976 Sb., o finanční a úvěrové pomoci družstevní a individuální bytové výstavbě, ve znění vyhlášky č. 172/1980 Sb.

§ 12, 17, 18 a 24 vyhlášky federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky, ministerstva financí Slovenské socialistické republiky a předsedy Státní banky československé č. 1/1982 Sb., o finanční, úvěrové a jiné pomoci družstevní a individuální bytové výstavbě, ve znění vyhlášky č. 159/1983 Sb.

§ 12, 19, 20, 26 a 27 vyhlášky federálního ministerstva financí, ministerstva financí České socialistické republiky, ministerstva financí Slovenské socialistické republiky a předsedy Státní banky československé č. 136/1985 Sb., o finanční, úvěrové a jiné pomoci družstevní a individuální bytové výstavbě a modernizaci rodinných domků v osobním vlastnictví, ve znění vyhlášky č. 74/1989 Sb. a vyhlášky č. 73/1991 Sb.