Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

101/1995 Sb. znění účinné od 23. 6. 1995 do 31. 12. 2000

101

 

VYHLÁŠKA

Ministerstva dopravy

ze dne 27. května 1995,

kterou se vydává Řád pro zdravotní a odbornou způsobilost osob

při provozování dráhy a drážní dopravy

 

Ministerstvo dopravy stanoví podle § 66 odst. 1 k provedení § 45 odst. 3 a § 48 odst. 1, v dohodě s Ministerstvem zdravotnictví podle § 66 odst. 2 a v dohodě s Ministerstvem vnitra podle § 66 odst. 3 zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách:

Zdravotní způsobilost

§ 1

(1)

Podmínky zdravotní způsobilosti a způsob provádění posudkové činnosti při posuzování zdravotní způsobilosti se vztahují na

a)

fyzické osoby řídící drážní vozidlo a uchazeče o vydání průkazu způsobilosti k řízení drážního vozidla,

b)

fyzické osoby provádějící ostatní činnosti při provozování dráhy a drážní dopravy a uchazeče o výkon těchto činností.

(2)

Osobami podle odstavce 1 písm. b) se rozumějí též osoby mladší 18 let při volbě povolání, které při provozní praxi na středních odborných školách dopravních mají provádět činnosti podle této vyhlášky.

(3)

Posouzení zdravotní způsobilosti se nevyžaduje u osob provádějících činnosti, kterých je třeba k odvrácení živelní události, nehody nebo mimořádné provozní situace nebo ke zmírnění jejich bezprostředních následků v souvislosti s provozováním dráhy a drážní dopravy, jde-li o činnosti vykonávané nejdéle po dobu deseti dnů. Tyto činnosti mohou být vykonávány pouze pod dozorem osoby zdravotně způsobilé.

§ 2

Osoby podle § 1 odst. 1 písm. b) a osoby podle § 1 odst. 2 se pro potřeby posuzování zdravotní způsobilosti zařazují do těchto skupin:

a)

osoby vykonávající činnosti při provozování dráhy a drážní dopravy, které přímo zabezpečují obsluhu dráhy, zabezpečují nebo organizují drážní dopravu a řídí se při tom tvarovými, světelnými a zvukovými znaky a návěstmi, nebo je dávají,

b)

osoby, které při své pracovní činnosti

1.

vstupují bez dozoru na provozovanou dopravní cestu a nepodílejí se přímo na zabezpečení obsluhy dráhy, ani na zabezpečení nebo organizování drážní dopravy,

2.

provádějí revize, prohlídky a zkoušky určených technických zařízení.

§ 3

Zdravotní způsobilost posuzuje a posudek o zdravotní způsobilosti vydává lékař závodní preventivní péče (dále jen "posuzující lékař") při preventivních lékařských prohlídkách 1 v rámci závodní preventivní péče 2na základě zjištění zdravotního stavu posuzované fyzické osoby a na základě zdravotní náročnosti její pracovní činnosti.

§ 4

(1)

Preventivní prohlídky jsou

a)

vstupní prohlídky, při nichž se posuzuje zdravotní způsobilost

1.

uchazečů o průkaz způsobilosti k řízení drážního vozidla; prohlídka se vykoná před započetím výcviku k získání odborné způsobilosti k řízení drážního vozidla,

2.

uchazečů o provádění činností při provozování dráhy a drážní dopravy; prohlídka se vykoná před vznikem pracovněprávního vztahu nebo před převedením na činnost, pro kterou je posouzení zdravotní způsobilosti vyžadováno. Pokud má tato osoba platný posudek o zdravotní způsobilosti k činnosti, pro niž bylo požadováno posouzení zdravotní způsobilosti s vyššími nebo stejnými podmínkami zdravotní způsobilosti, preventivní prohlídka není nutná,

b)

pravidelné prohlídky, při nichž se opakovaně posuzuje zdravotní způsobilost osob provádějících činnosti při provozování dráhy a drážní dopravy; prohlídky se vykonávají vždy před skončením platnosti lékařského posudku,

c)

mimořádné prohlídky k přezkoušení zdravotní způsobilosti,

d)

výstupní prohlídky, které se vykonávají před ukončením výkonu činností při provozování dráhy a drážní dopravy nebo před převedením na činnost, pro niž není požadována zdravotní způsobilost podle této vyhlášky.

(2)

Mimořádná preventivní prohlídka se vykoná na žádost

a)

drážního správního úřadu 3 u osob řídících drážní vozidlo v případě, že při řízení drážního vozidla vykázaly nedostatky související se zdravotním stavem, které mohou ohrozit bezpečnost dráhy nebo drážní dopravy,

b)

provozovatele dráhy nebo drážní dopravy 4 u osob uvedených v § 1 odst. 1

1.

vykázala-li jejich činnost nedostatky související se zdravotním stavem, které mohou ohrozit bezpečnost dráhy nebo drážní dopravy,

2.

při okolnostech svědčících o změně zdravotní způsobilosti k vykonávané činnosti, zejména na základě podnětu kteréhokoliv ošetřujícího lékaře, nebo před zahájením činnosti po onemocnění, u kterého nelze vyloučit změnu zdravotní způsobilosti nebo bylo delší než osm týdnů,

3.

po přímé účasti na nehodě, jestliže o to požádá orgán příslušný k vyšetření nehody podle zvláštních předpisů, 5

4.

před nástupem činnosti po přerušení výkonu pracovní činnosti, pro niž bylo provedeno po souzení zdravotní způsobilosti, trvající déle než šest měsíců.

(3)

Při provádění preventivních prohlídek musí být posuzujícímu lékaři drážním správním úřadem, provozovatelem dráhy nebo provozovatelem drážní dopravy sdělen druh požadované prohlídky, druh práce a pracovní podmínky, pro které je zdravotní způsobilost posuzována. 6

§ 5

(1)

Náplň preventivních lékařských prohlídek včetně odborných vyšetření určených touto vyhláškou může posuzující lékař doplnit o další vyšetření, a to na základě znalosti pracovních podmínek a na základě zdravotního stavu posuzované osoby.

(2)

Nezbytnou součástí každé prohlídky je

a)

anamnéza s cíleným zaměřením, komplexní fyzikální vyšetření (včetně vyšetření sluchu, zraku, vyšetření barvocitu tabulkami a orientačního vyšetření zorného pole a rovnováhy),

b)

vyšetření moče, glykemie, eventuálně ostatní laboratorní vyšetření podle anamnézy a fyzikálního vyšetření.

(3)

Vyšetření při vstupní prohlídce se rozšíří

a)

o elektrokardiografické vyšetření, o neurologické vyšetření, včetně elektroencefalografického, o ušní, nosní a krční vyšetření, včetně audiometrického, o oční vyšetření, včetně vyšetření očního pozadí, prostorového vidění a šerosleposti, o psychiatrické vyšetření a o vyšetření psychologické, jde-li o osoby podle § 1 odst. 1 písm. a),

b)

o elektrokardiografické vyšetření, o ušní, nosní a krční vyšetření a o oční vyšetření, jde-li o osoby podle § 2 písm. a),

c)

o oční vyšetření, jde-li o osoby podle § 2 písm. b) bodu 1.

(4)

Další doplňující vyšetření si posuzující lékař vyžádá v případě, že u posuzované osoby byly zjištěny vady nebo stavy nebo nemoci (dále jen "nemoci"), které podstatně omezují další bezpečný výkon činnosti nebo by mohly přivodit podstatné zhoršení zdravotního stavu posuzované osoby. Tyto nemoci jsou uvedeny v přílohách č. 1, 2 a 3, které jsou součástí této vyhlášky. Odborná vyšetření si posuzující lékař vyžádá u příslušného odborného lékaře nebo psychologa.

§ 6

(1)

Posudek o zdravotní způsobilosti vydává posuzující lékař

a)

při vstupních prohlídkách na základě komplexního posouzení způsobilosti uchazeče dlouhodobě vykonávat určenou činnost,

b)

při pravidelných prohlídkách a mimořádných prohlídkách na základě posouzení, zda se u posuzované osoby nevyskytují nemoci, které by trvale nebo do příští pravidelné prohlídky omezily zdravotní způsobilost a při výkonu činnosti vedly k poškození na zdraví z práce,

c)

při výstupních prohlídkách na základě posouzení vlivu výkonu činnosti na zdravotní stav posuzované osoby.

(2)

Posudek se vydává na základě lékařské prohlídky a dalších odborných vyšetření provedených v souladu s § 5 odst. 1. Posudek musí být jednoznačný a nesmí obsahovat diagnózu.

(3)

Vyjádření v posudku o zdravotní způsobilosti obsahuje hodnocení:

a)

zdravotně způsobilý k navrhované činnosti,

b)

zdravotně nezpůsobilý k navrhované činnosti,

c)

zdravotně způsobilý k navrhované činnosti jen za určitých podmínek, v posudku jednoznačně vyjádřených.

(4)

Posudek o zdravotní způsobilosti je podkladem pro drážní správní úřad při rozhodování o vydání průkazu způsobilosti k řízení drážního vozidla a pro všechny provozovatele drah a provozovatele drážní dopravy při sjednávání druhu práce v pracovní smlouvě. 7

(5)

Pokud není v posudku stanoveno jinak, je doba platnosti posudku o zdravotní způsobilosti

a)

u osob řídících drážní vozidlo ve věku do 50 let dva roky a ve věku nad 50 let jeden rok,

b)

u ostatních osob vykonávajících činnosti při provozování dráhy a drážní dopravy

1.

ve věku do 18 let u všech činností jeden rok,

2.

ve věku nad 50 let u činností podle § 2 písm. a) jeden rok a u činností podle § 2 písm. b) dva roky,

3.

ve věku od 18 do 50 let, vykonávajících ostatní činnosti podle § 2 písm. a), tři roky,

4.

ve věku od 18 do 50 let, vykonávajících ostatní činnosti podle § 2 písm. b) bodu 1, čtyři roky,

5.

ve věku od 18 do 50 let, vykonávajících činnosti podle § 2 písm. b) bodu 2, pokud se na ně nevztahuje § 2 písm. b) bod 1, pět let.

(6)

Posuzující lékař může u pravidelných prohlídek a u mimořádných prohlídek platnost posudku zkrátit až na jeden rok v případě, že se ve zdravotním stavu posuzovaných osob vyskytují nemoci, které by do příští pravidelné prohlídky mohly omezit zdravotní způsobilost nebo vést k poškození na zdraví posuzované osoby.

§ 7

(1)

K posouzení zdravotní způsobilosti je posuzující lékař oprávněn vyžádat si od zaměstnavatele nebo drážního správního úřadu objektivní údaje potřebné k vlastnímu posouzení a od praktického lékaře, u něhož je posuzovaný v soustavné péči, příp. též od jiného ošetřujícího lékaře výpis ze zdravotní dokumentace s údaji nezbytnými pro posouzení zdravotní způsobilosti. 8

(2)

Při preventivních prohlídkách vychází posuzující lékař kromě podkladů uvedených v odstavci 1 i z dokumentace o vstupní preventivní prohlídce.

(3)

Posudek vydá posuzující lékař

a)

provozovateli dráhy nebo dopravci u osob řídících drážní vozidlo a u osob provádějících ostatní činnosti při provozování dráhy a drážní dopravy a u uchazečů o výkon těchto činností,

b)

drážnímu správnímu úřadu u uchazečů o získání průkazu způsobilosti k řízení drážního vozidla a v případě mimořádné prohlídky též u osob řídících drážní vozidlo.

(4)

Lékař seznámí posuzovaného s posudkem a na jeho žádost mu vydá posudek písemně. Při vydávání posudku se postupuje podle zvláštního zákona. 9

Věk a odborná způsobilost

§ 8

(1)

Řídit drážní vozidla, s výjimkou motorového hnacího vozidla a speciálního hnacího vozidla na dráze speciální (např. metro), mohou osoby, které dosáhly věku 21 let.

(2)

Na dráze speciální mohou řídit motorové hnací vozidlo a speciální hnací vozidlo osoby, které dosáhly věku 18 let.

§ 9

(1)

Podmínky vzdělání a odborné způsobilosti osob k řízení elektrického hnacího vozidla na dráze celostátní a na dráze regionální a na vlečce jsou

a)

úplné střední odborné vzdělání 10 elektrotechnického zaměření,

b)

odborná způsobilost v elektrotechnice s kvalifikací "osoba znalá",

c)

absolvování výuky odborných teoretických znalostí podle obsahového zaměření zkoušky, uvedeného v příloze č. 4 část A, která je součástí této vyhlášky,

d)

odborná praxe při opravách a údržbě elektrického hnacího vozidla v délce nejméně 20 týdnů,

e)

výcvik v opravně elektrických hnacích vozidel zaměřený na znalost konstrukce a údržbu vozidla v délce nejméně 20 týdnů,

f)

výcvik pro provádění technické prohlídky tažených drážních vozidel v délce nejméně dva týdny,

g)

jízdní výcvik v řízení a obsluze elektrického hnacího vozidla pod dozorem v délce nejméně 24 týdnů,

h)

zkouška z odborných teoretických a praktických znalostí před drážním správním úřadem.

(2)

V případě osoby způsobilé již k řízení motorového hnacího vozidla na dráze celostátní a na dráze regionální a na vlečce podmínky vzdělání a odborné způsobilosti osob k řízení elektrického hnacího vozidla na dráze celostátní a na dráze regionální a na vlečce jsou

a)

úplné střední odborné vzdělání 10 elektrotechnického zaměření,

b)

odborná způsobilost v elektrotechnice s kvalifikací "osoba znalá",

c)

absolvování výuky odborných teoretických znalostí z konstrukce, údržby a řízení daného typu hnacího vozidla podle obsahového zaměření zkoušky, uvedeného v příloze č. 4 část A, která je součástí této vyhlášky,

d)

výcvik v opravně elektrických hnacích vozidel zaměřený na znalost konstrukce a údržbu vozidla v délce nejméně deset týdnů,

e)

jízdní výcvik v řízení a obsluze elektrického hnacího vozidla pod dozorem v délce nejméně 12 týdnů,

f)

zkouška z odborných teoretických a praktických znalostí před drážním správním úřadem.

(3)

Podmínky vzdělání a odborné způsobilosti osob k řízení elektrického hnacího vozidla pouze na vlečce jsou

a)

střední odborné vzdělání 11 elektrotechnického zaměření,

b)

odborná způsobilost v elektrotechnice s kvalifikací "osoba znalá",

c)

absolvování výuky odborných teoretických znalostí podle obsahového zaměření zkoušky, uvedeného v příloze č. 4 část A, která je součástí této vyhlášky; obsahové zaměření zkoušky v části 1. přílohy se omezuje pouze na provozování vlečky,

d)

výcvik v opravně elektrických hnacích vozidel zaměřený na znalost konstrukce a údržbu vozidla v délce nejméně šest týdnů,

e)

jízdní výcvik v řízení a obsluze elektrického hnacího vozidla pod dozorem v délce nejméně čtyři týdny,

f)

zkouška z odborných teoretických a praktických znalostí před drážním správním úřadem.

(4)

Podmínky vzdělání a odborné způsobilosti osob k řízení motorového hnacího vozidla na dráze celostátní a na dráze regionální a na vlečce jsou

a)

úplné střední odborné vzdělání 10 strojního nebo elektrotechnického zaměření,

b)

odborná způsobilost v elektrotechnice s kvalifikací "osoba poučená",

c)

odborná praxe při opravách a údržbě motorových hnacích vozidel v délce nejméně 20 týdnů,

d)

absolvování výuky odborných teoretických znalostí podle obsahového zaměření zkoušky, uvedeného v příloze č. 4 část B, která je součástí této vyhlášky,

e)

výcvik v opravně motorových hnacích vozidel zaměřený na znalost konstrukce a údržbu vozidla v délce nejméně 20 týdnů,

f)

výcvik pro provádění technické prohlídky tažených drážních vozidel v délce nejméně dva týdny,

g)

jízdní výcvik v řízení a obsluze motorového hnacího vozidla pod dozorem v délce nejméně 24 týdnů,

h)

zkouška z odborných teoretických a praktických znalostí před drážním správním úřadem.

(5)

V případě osoby způsobilé již k řízení elektrického hnacího vozidla na dráze celostátní a na dráze regionální a na vlečce podmínky vzdělání a odborné způsobilosti osob k řízení motorového hnacího vozidla na dráze celostátní a na dráze regionální a na vlečce jsou

a)

úplné střední odborné vzdělání 10 strojního nebo elektrotechnického zaměření,

b)

odborná způsobilost v elektrotechnice s kvalifikací "osoba znalá" nebo "osoba poučená",

c)

absolvování výuky odborných teoretických znalostí z konstrukce, údržby a řízení daného typu hnacího vozidla podle obsahového zaměření zkoušky, uvedeného v příloze č. 4 část B, která je součástí této vyhlášky,

d)

výcvik v opravně motorových hnacích vozidel zaměřený na znalost konstrukce a údržbu vozidla v délce nejméně deset týdnů,

e)

jízdní výcvik v řízení a obsluze motorového hnacího vozidla pod dozorem v délce nejméně 12 týdnů,

f)

zkouška z odborných teoretických a praktických znalostí před drážním správním úřadem.

(6)

Podmínky vzdělání a odborné způsobilosti osob k řízení motorového hnacího vozidla pouze na vlečce jsou

a)

střední odborné vzdělání 11 strojního zaměření,

b)

odborná způsobilost v elektrotechnice s kvalifikací "osoba poučená",

c)

absolvování výuky odborných teoretických znalostí podle obsahového zaměření zkoušky, uvedeného v příloze č. 4 část B, která je součástí této vyhlášky; obsahové zaměření zkoušky v části 1. přílohy se omezuje pouze na provozování vlečky,

d)

výcvik v opravně motorových hnacích vozidel zaměřený na znalost konstrukce a údržbu vozidla v délce nejméně šest týdnů,

e)

jízdní výcvik v řízení a obsluze motorového hnacího vozidla pod dozorem v délce nejméně čtyři týdny,

f)

zkouška z odborných teoretických a praktických znalostí před drážním správním úřadem.

(7)

Podmínky odborné způsobilosti osob k řízení parního hnacího vozidla na dráze celostátní a na dráze regionální a na vlečce jsou

a)

průkaz způsobilosti k řízení elektrického nebo motorového hnacího vozidla,

b)

praxe v řízení elektrického nebo motorového hnacího vozidla na dráze celostátní, dráze regionální nebo na vlečce po dobu nejméně tři roky, prováděná bezprostředně před vykonáním zkoušky podle písmene h),

c)

doklad o znalosti obsluhy lokomotivního kotle, 12

d)

praxe v obsluze parního kotle v délce nejméně čtyři týdny,

e)

absolvování výuky odborných teoretických znalostí podle obsahového zaměření zkoušky, uvedeného v příloze č. 4 část C, která je součástí této vyhlášky,

f)

odborná praxe při údržbě a opravách parních hnacích vozidel v délce nejméně šest týdnů,

g)

jízdní výcvik v řízení parního hnacího vozidla pod dozorem v délce nejméně čtyři týdny,

h)

zkouška z odborných teoretických a praktických znalostí před drážním správním úřadem.

(8)

Podmínky vzdělání a odborné způsobilosti osob k řízení speciálního hnacího vozidla, kterým se rozumí drážní vozidlo s vlastním pohonem, konstruované pro údržbu, opravy a rekonstrukce dráhy nebo pro kontrolu stavu dráhy, odstraňování následků nehod a mimořádných událostí, na dráze celostátní a na dráze regionální a na vlečce jsou

a)

střední odborné vzdělání 11 strojního nebo elektrotechnického zaměření,

b)

odborná způsobilost v elektrotechnice s kvalifikací "osoba poučená",

c)

absolvování výuky odborných teoretických znalostí podle obsahového zaměření zkoušky, uvedeného v příloze č. 4 část D, která je součástí této vyhlášky,

d)

výcvik v obsluze speciální části hnacího vozidla, provádění údržby a oprav v délce nejméně čtyři týdny,

e)

jízdní výcvik v řízení a obsluze speciálního hnacího vozidla v délce nejméně osm týdnů,

f)

zkouška z odborných teoretických a praktických znalostí před drážním správním úřadem.

§ 10

(1)

Podmínky vzdělání a odborné způsobilosti osob k řízení elektrického hnacího vozidla na speciální dráze (např. metro) jsou

a)

střední odborné vzdělání 11 elektrotechnického nebo strojního zaměření,

b)

odborná způsobilost v elektrotechnice s kvalifikací "osoba poučená",

c)

absolvování výuky odborných teoretických znalostí podle obsahového zaměření zkoušky, uvedeného v příloze č. 4 část E, která je součástí této vyhlášky,

d)

výcvik zaměřený na znalost konstrukce, údržbu a odstraňování poruch vozidla v délce nejméně dva týdny,

e)

jízdní výcvik v řízení a obsluze vozidla pod dozorem v délce nejméně osm týdnů,

f)

zkouška z odborných teoretických a praktických znalostí před drážním správním úřadem.

(2)

Podmínky vzdělání a odborné způsobilosti osob k řízení motorového hnacího vozidla a speciálního hnacího vozidla na speciální dráze (např. metro) jsou

a)

dokončené základní vzdělání, 13

b)

odborná způsobilost v elektrotechnice s kvalifikací "osoba poučená",

c)

absolvování výuky odborných teoretických znalostí podle obsahového zaměření zkoušky, uvedeného v příloze č. 4 část F, která je součástí této vyhlášky,

d)

výcvik v opravně motorových hnacích vozidel v délce nejméně tři týdny a v opravně speciálních hnacích vozidel v délce nejméně dva týdny, zaměřený na znalost konstrukce a údržby vozidla,

e)

jízdní výcvik v řízení a obsluze

1.

motorového hnacího vozidla pod dozorem v délce nejméně tři týdny,

2.

speciálního hnacího vozidla pod dozorem v délce nejméně dva týdny,

f)

zkouška z odborných teoretických a praktických znalostí před drážním správním úřadem.

§ 11

Podmínky vzdělání a odborné způsobilosti osob k řízení hnacího vozidla na tramvajové dráze jsou

a)

dokončené základní vzdělání, 13

b)

odborná způsobilost v elektrotechnice s kvalifikací "osoba poučená",

c)

absolvování výuky odborných teoretických znalostí podle obsahového zaměření zkoušky, uvedeného v příloze č. 4 část G, která je součástí této vyhlášky,

d)

výcvik v řízení a obsluze hnacího vozidla na tramvajové dráze v délce nejméně 50 hodin,

e)

výcvik v odstraňování provozních poruch hnacího vozidla na tramvajové dráze v délce nejméně 15 hodin,

f)

znalost pravidel silničního provozu 14 v rozsahu pro řidiče tramvají,

g)

zkouška z odborných teoretických a praktických znalostí před drážním správním úřadem.

§ 12

Podmínky vzdělání a odborné způsobilosti osob k řízení hnacího vozidla na trolejbusové dráze jsou

a)

dokončené základní vzdělání, 13

b)

odborná způsobilost v elektrotechnice s kvalifikací "osoba poučená",

c)

absolvování výuky odborných teoretických znalostí podle obsahového zaměření zkoušky, uvedeného v příloze č. 4 část H, která je součástí této vyhlášky,

d)

výcvik v řízení a obsluze trolejbusu v délce nejméně 50 hodin,

e)

výcvik v odstraňování provozních poruch v délce nejméně 15 hodin,

f)

oprávnění k řízení silničních motorových vozidel skupiny C nebo D, 15

g)

zkouška z odborných teoretických a praktických znalostí před drážním správním úřadem.

§ 13

Podmínky vzdělání a odborné způsobilosti osob k řízení lanové dráhy jsou

a)

střední odborné vzdělání 11 strojního, elektrotechnického nebo dopravního zaměření,

b)

odborná způsobilost v elektrotechnice s kvalifikací "osoba poučená",

c)

absolvování výuky odborných teoretických znalostí podle obsahového zaměření zkoušky, uvedeného v příloze č. 4 část I, která je součástí této vyhlášky,

d)

výcvik v řízení lanové dráhy (obsluha a údržba lanové dráhy, znalost lan, zjišťování a odstraňování poruch, použití záchranného zařízení, obsluha náhradního zdroje elektrické energie) v délce nejméně čtyři týdny,

e)

obsluha pohonu (řízení) lanové dráhy pod dozorem v délce nejméně šest týdnů,

f)

zkouška z odborných teoretických a praktických znalostí před drážním správním úřadem.

§ 14

(1)

Výuka pro získání odborných teoretických znalostí se provádí v rozsahu obsahového zaměření zkoušek k prokázání odborné způsobilosti k řízení podle příslušné části přílohy č. 4, která je součástí této vyhlášky.

(2)

Výuka, výcvik, odborná praxe a jízdní výcvik v řízení drážního vozidla podle této vyhlášky se zajišťuje u dopravce, který je vybaven odpovídajícím drážním vozidlem. Výcvik v obsluze a jízdní výcvik v řízení speciálního hnacího vozidla se zajišťuje u provozovatele tohoto vozidla.

§ 15

(1)

Odborná způsobilost k řízení drážního vozidla se prokazuje pro příslušný typ vozidla v rámci § 9 až 13.

(2)

Zkouška se provádí u dopravce nebo provozovatele speciálního hnacího vozidla, u něhož jsou dány předpoklady pro provedení části zkoušky, spočívající v prokázání praktických znalostí.

(3)

Osoby řídící drážní vozidlo při jízdním výcviku a při zkoušce podle této vyhlášky mohou tuto činnost vykonávat bez průkazu způsobilosti pouze pod dozorem osoby oprávněné k řízení, která má praxi nejméně pět let v řízení drážního vozidla. Tato osoba při dozoru vykonává činnosti osoby řídící drážní vozidlo přiměřeně.

§ 16

(1)

Pro řízení hnacího vozidla dalšího typu stejné trakce se odborná způsobilost doplní zkouškou před drážním správním úřadem ze znalostí konstrukce, údržby a řízení daného typu hnacího vozidla (doplňková zkouška).

(2)

Podmínkou vykonání této zkoušky je

a)

na dráze celostátní, na dráze regionální a na vlečce výcvik v opravně hnacích vozidel se zaměřením na daný typ hnacího vozidla v délce nejméně dva týdny, a to pouze jde-li o první doplňkovou zkoušku na elektrická hnací vozidla pro jinou napájecí soustavu nebo více napájecích soustav, nebo na motorová hnací vozidla s jiným přenosem výkonu, nebo na další typ speciálního hnacího vozidla; u jiných doplňkových zkoušek se výcvik nevyžaduje,

b)

na speciální dráze výcvik zaměřený na znalost konstrukce, údržbu a odstraňování poruch vozidla v délce nejméně jeden týden,

c)

na dráze tramvajové a trolejbusové výcvik v odstraňování provozních poruch v délce nejméně 15 hodin,

d)

jízdní výcvik v řízení a obsluze daného typu hnacího vozidla pod dozorem

1.

u železničních drah v délce nejméně dva týdny,

2.

u tramvajové nebo trolejbusové dráhy v délce nejméně 25 hodin.

§ 17

(1)

Dosažení odborné způsobilosti osob k provádění revizí určených technických zařízení 16 v provozu (dále jen "revizní technik") vyžaduje

a)

úplné střední odborné vzdělání 10 nebo vysokoškolské vzdělání

1.

strojního nebo elektrotechnického zaměření pro revize tlakových zařízení, plynových zařízení, zdvihacích zařízení, dopravních zařízení, kontejnerů a výměnných nástaveb a svařování drážních vozidel, drážních konstrukcí a kolejnic,

2.

elektrotechnického zaměření pro revize elektrických zařízení,

b)

odbornou praxi v oblasti konstrukce nebo výroby nebo provozu určených technických zařízení

1.

v délce nejméně jeden rok, má-li žadatel vysokoškolské vzdělání strojního nebo elektrotechnického zaměření,

2.

v délce nejméně tři roky, má-li žadatel úplné střední odborné vzdělání,

c)

výcvik pro revizní činnost příslušného určeného technického zařízení v délce nejméně tři měsíce,

d)

zkoušku z odborných teoretických znalostí pro revizní činnost příslušného určeného technického zařízení před drážním správním úřadem. Obsahové a odborné zaměření zkoušky je uvedeno v příloze č. 5 části A, která je součástí této vyhlášky,

e)

odbornou způsobilost v elektrotechnice s kvalifikací

1.

"osoba poučená" pro revizního technika tlakových zařízení, plynových zařízení, zdvihacích zařízení, dopravních zařízení, kontejnerů a výměnných nástaveb a svařování drážních vozidel, drážních konstrukcí a kolejnic,

2.

"osoba znalá" pro revizního technika elektrických zařízení.

(2)

Odborná způsobilost revizního technika, prokázaná zkouškou podle odstavce 1 písm. d), musí být každých pět let ověřována před komisí jmenovanou drážním správním úřadem (atestační zkouška). Touto zkouškou se ověřují zejména znalosti změn souvisejících právních předpisů a českých technických norem.

(3)

Pro rozšíření rozsahu oprávnění revizního technika provádět revize určeného technického zařízení se vykoná zkouška před komisí jmenovanou drážním správním úřadem (doplňková zkouška). Touto zkouškou se ověřují zejména znalosti vztažných právních předpisů a českých technických norem, týkajících se rozšíření rozsahu oprávnění.

(4)

Dosažení odborné způsobilosti osob k provádění prohlídek a zkoušek určených technických zařízení v provozu (dále jen "inspektor") vyžaduje

a)

vysokoškolské vzdělání strojního nebo elektrotechnického zaměření,

b)

praxi v délce nejméně pět let v projektování nebo konstruování nebo řízení výroby určených technických zařízení nebo v revizní činnosti určených technických zařízení nebo ve funkci technolog svařování nebo pracovník nedestruktivního zkoušení,

c)

zkoušku z odborných teoretických znalostí příslušného určeného technického zařízení před komisí ustanovenou Ministerstvem dopravy. Obsahové a odborné zaměření zkoušky je uvedeno v příloze č. 5 části B, která je součástí této vyhlášky,

d)

odbornou způsobilost v elektrotechnice s kvalifikací

1.

"osoba poučená" pro inspektora tlakových zařízení, plynových zařízení, zdvihacích zařízení, dopravních zařízení, kontejnerů a výměnných nástaveb, svařování a defektoskopie,

2.

"osoba znalá" pro inspektora elektrických zařízení.

(5)

Odborná způsobilost inspektora, prokázaná zkouškou podle odstavce 4 písm. c), se každých pět let ověřuje před komisí jmenovanou Ministerstvem dopravy (atestační zkouška). Touto zkouškou se ověřují zejména znalosti změn vztažných právních předpisů a českých technických norem.

§ 18

(1)

Zkouška se skládá před nejméně dvoučlennou zkušební komisí, přičemž alespoň jeden člen komise musí být držitelem průkazu způsobilosti k řízení příslušného typu drážního vozidla, jde-li o zkoušku z řízení drážního vozidla, nebo musí být držitelem osvědčení k provádění prohlídek a zkoušek příslušného určeného technického zařízení, jde-li o zkoušku revizního technika. Zkušební komisi a jejího předsedu jmenuje drážní správní úřad.

(2)

Zkoušce se může podrobit žadatel, který

a)

prokázal svou totožnost,

b)

předložil výpis z rejstříku trestů, který není starší více než tři měsíce,

c)

předložil doklady o splnění podmínek odborné způsobilosti podle této vyhlášky,

d)

předložil doklad o zaplacení správního poplatku. 17

(3)

Zkoušky jsou neveřejné.

(4)

Část zkoušky z teoretických znalostí se provádí formou testů.

(5)

Část zkoušky z praktických znalostí se skládá z praktického výkonu příslušné činnosti, které se prováděná zkouška týká, u osob řídících drážní vozidlo zejména z řízení příslušného typu vozidla na dráze v provozních podmínkách a odstraňování provozních poruch. Součástí je i prokázání znalostí schémat jednotlivých okruhů a obvodů u hnacího vozidla.

(6)

Zkušební komise vyhotoví o vykonání zkoušky písemný protokol, jehož nedílnou součástí jsou písemné zkušební testy vyplněné žadatelem, jejich bodové ohodnocení a písemné vyhodnocení prokázaných praktických znalostí. Protokol o vykonání zkoušky podepisují všichni členové komise.

§ 19

(1)

Hodnocení části zkoušky z teoretických znalostí se provádí podle stupnice

a)

prospěl, jestliže žadatel dosáhl u zkoušky nejméně 80 % dosažitelného bodového ohodnocení v jednotlivých testech,

b)

neprospěl, jestliže žadatel dosáhl u zkoušky méně než 80 % dosažitelného bodového ohodnocení v jednotlivých testech.

(2)

Hodnocení části zkoušky z praktických znalostí se provádí podle stupnice

a)

prospěl,

b)

neprospěl.

(3)

Zkouška se považuje za úspěšně vykonanou, je-li hodnocena stupněm prospěl při prokázání teoretických i praktických znalostí.

(4)

Žadatel, který u zkoušky neprospěl, může vykonat opravnou zkoušku, a to z částí zkoušky, ve kterých neprospěl, nejpozději do šesti měsíců od konání zkoušky. Opravnou zkoušku nelze opakovat.

Ustanovení společná, přechodná a závěrečná

§ 20

Osoba řídící drážní vozidlo, revizní technik a inspektor prokazují na vyžádání osoby pověřené k výkonu státního dozoru svou odbornou způsobilost předložením platného průkazu k řízení drážního vozidla nebo osvědčení o odborné způsobilosti k provádění revizí, prohlídek a zkoušek určených technických zařízení.

§ 21

(1)

Osoby zdravotně způsobilé podle dosavadních předpisů se považují ode dne účinnosti této vyhlášky za zdravotně způsobilé, a to do příští pravidelné prohlídky podle této vyhlášky.

(2)

Touto vyhláškou není dotčeno posuzování zdravotní způsobilosti, upravené podle zvláštních předpisů. 18

§ 22

Na posuzování zdravotní způsobilosti žadatelů o vydání průkazu způsobilosti k řízení drážního vozidla a osob řídících drážní vozidlo na dráze tramvajové nebo na dráze trolejbusové se nevztahují směrnice Ministerstva zdravotnictví České socialistické republiky ze dne 27. listopadu 1985 č. j. LP/3-265-8.10.85/Pa pro posuzování zdravotní způsobilosti k řízení motorových vozidel, trolejbusů a tramvají, uveřejněné v částce 5-6/1986 Věst. MZd ČSR, registrované v částce 7/1986 Sb.

§ 23

(1)

Osvědčení o odborné způsobilosti pro revizní techniky, platná ke dni účinnosti této vyhlášky, zůstávají nadále v platnosti do příští atestační zkoušky, přičemž rozhodujícím je datum provedení poslední zkoušky.

(2)

Osoba způsobilá k činnosti inspektora před účinností této vyhlášky je oprávněna tuto činnost vykonávat nadále, a to do vydání osvědčení o odborné způsobilosti k provádění prohlídek a zkoušek určených technických zařízení podle této vyhlášky. Toto osvědčení vydané Ministerstvem dopravy obdrží do tří měsíců ode dne účinnosti této vyhlášky.

§ 24

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem vyhlášení.

Ministr:

PhDr. Stráský v. r.

Příloha č. 2

Podmínky zdravotní způsobilosti osob provádějících

ostatní pracovní činnosti při provozování dráhy

a drážní dopravy a uchazečů o výkon těchto pracovních činností

A. Podmínky zdravotní způsobilosti osob zařazených do skupiny podle § 2 písm. a) při vstupních preventivních lékařských prohlídkách

 

1.

Vady, stavy a nemoci, které podmiňují zdravotní nezpůsobilost

a)

všechny nemoci, uvedené v příloze č. 1 části A bodu l písm. a) - u),

b)

snížení zrakové ostrosti pod 5/15 nebo 6/18 každým okem zvlášť bez korekce, s korekcí minus 5 Dsf/plus 3 Dsf při normálním očním pozadí pod 5/10 nebo 6/12; astigmatická složka, plně započítávaná do povolené korekce, vyšší než plus/minus 2 Dcyl; u osob vykonávajících činnosti spočívající v posunování a spojování drážních vozidel nesmí být dosaženo stanovené zrakové ostrosti s korekcí,

c)

poruchy sluchu znemožňující komunikaci hovorovou řečí na vzdálenost menší než 5 m lépe slyšícím a 3 m hůře slyšícím uchem nebo při audiometrickém vyšetření celková ztráta sluchu větší než 20 % (dle Fowlera).

 

2.

Vady, stavy a nemoci, které vyžadují odborné posouzení a u kterých je kladný posudkový závěr podmíněn posouzením odborného lékaře

a)

všechny nemoci, uvedené v příloze č. 1 části A bodu 2,

b)

korekce vyšší než minus 3 Dsf/plus 2 Dsf při hodnotách zrakové ostrosti daných v části A bodu 1 písm. b) této přílohy.

 

B. Podmínky zdravotní způsobilosti osob zařazených do skupiny podle § 2 písm. a) při pravidelných a mimořádných preventivních lékařských prohlídkách

 

1.

Vady, stavy a nemoci, které podmiňují zdravotní nezpůsobilost

a)

všechny nemoci, uvedené v příloze č. 1 části B bodu 1 písm. a) - q),

b)

snížení zrakové ostrosti pod 5/15 nebo 6/18 každým okem zvlášť, s korekcí vyšší než minus 6 Dsf/plus 4 Dsf; astigmatická složka, plně započítávaná do povolené korekce, vyšší než plus/minus 2 Dcyl; u osob vykonávajících činnosti spočívající v posunování a spojování drážních vozidel nesmí být dosaženo stanovené zrakové ostrosti s korekcí,

c)

poruchy sluchu znemožňující komunikaci hovorovou řečí na vzdálenost menší než 4 m lépe slyšícím a 2 m hůře slyšícím uchem nebo při audiometrickém vyšetření ztráta sluchu vyšší než 30 % (dle Fowlera).

 

2.

Vady, stavy a nemoci, které vyžadují odborné posouzení a u kterých je kladný posudkový závěr podmíněn posouzením odborného lékaře

a)

nemoci, uvedené v příloze č. 1 části A bodu 2,

b)

nemoci, uvedené v příloze č. 1 části A bodu 1 písm. i) -l),

c)

hypertenzní nemoc ve stádiu I a II podle WHO;

d)

snížení zrakové ostrosti pod 5/15 nebo 6/18 každým okem zvlášť, s korekcí větší než minus 4 Dsf/plus 3 Dsf; astigmatická složka, plně započítávaná do povolené korekce, vyšší než plus/minus 2 Dcyl, hemeralopie,

e)

poruchy sluchu znemožňující komunikaci hovorovou řečí na vzdálenost menší než 5 m lépe slyšícím a 3 m hůře slyšícím uchem nebo při audiometrickém vyšetření celková ztráta sluchu vyšší než 25 % (dle Fowlera),

f)

částečná porucha barvocitu při zachovaném rozeznávání červeného a zeleného barevného signálu u osob na dráze tramvajové a trolejbusové.

 

C. Podmínky zdravotní způsobilosti osob zařazených do skupiny podle § 2 písm. b) při vstupních preventivních lékařských prohlídkách

 

1.

Vady, stavy a nemoci, které podmiňují zdravotní nezpůsobilost

a)

nemoci, uvedené v příloze č. 1 části B bodu 1 písm. a) - o) a q),

b)

snížení zrakové ostrosti pod 5/15 nebo 6/18 každým okem zvlášť bez korekce, s korekcí vyšší než minus 5 Dsf/plus 3 Dsf při normálním očním pozadí pod 5/10 nebo 6/12; astigmatická složka, plně započítávaná do povolené korekce, vyšší než plus/minus 2 Dcyl; u osob provádějících montáž trakčního vedení a u osob pracujících ve výškách nad 5 m nad zemí nesmí být dosaženo stanovené zrakové ostrosti s korekcí,

c)

poruchy sluchu znemožňující komunikaci hovorovou řečí na vzdálenost menší než 5 m lépe slyšícím a 3 m hůře slyšícím uchem nebo při audiometrickém vyšetření celková ztráta sluchu vyšší než 20 % (dle Fowlera).

 

2.

Vady, stavy a nemoci, které vyžadují odborné posouzení a u kterých je kladný posudkový závěr podmíněn posouzením odborného lékaře

a)

nemoci, uvedené v příloze č. 1 části A bodu 2,

b)

nemoci, uvedené v příloze č. 1 části A bodu 1 písm. i) -l),

c)

hypertenzní nemoc ve stádiu I a II dle WHO,

d)

snížení zrakové ostrosti pod 5/15 nebo 6/18 každým okem zvlášť, s korekcí větší než minus 4/plus 3 Dsf; astigmatická složka, plně započítávaná do povolené korekce, vyšší než plus/minus 2 Dcyl, hemeralopie.

 

D. Podmínky zdravotní způsobilosti osob zařazených do skupiny podle § 2 písm. b) při pravidelných a mimořádných preventivních lékařských prohlídkách

 

1.

Vady, stavy a nemoci, které podmiňují zdravotní nezpůsobilost

a)

všechny nemoci, uvedené v příloze č. 1 části B bodu 1 písm. a) - o) a q),

b)

snížení zrakové ostrosti pod 5/15 nebo 6/18 každým okem zvlášť, s korekci vyšší než minus 6 Dsf/plus 4 Dsf; astigmatická složka, plně započítávaná do povolené korekce, vyšší než plus/minus 2 Dcyl,

c)

poruchy sluchu znemožňující komunikaci hovorovou řečí na vzdálenost menší než 4 m lépe slyšícím a 2 m hůře slyšícím uchem nebo celková ztráta sluchu při audiometrickém vyšetření, vyšší než 30 % (dle Fowlera).

 

2.

Vady, stavy a nemoci, které vyžadují odborné posouzení a u kterých je kladný posudkový závěr podmíněn posouzením odborného lékaře

a)

nemoci, uvedené v příloze č. 1 části A bodu 2,

b)

nemoci, uvedené v příloze č. 1 části A bodu 1 písm. i) -l),

c)

hypertenzní nemoc ve stádiu I nebo II dle WHO,

d)

snížení zrakové ostrosti pod 5/15 nebo 6/18 každým okem zvlášť; s korekcí větší než minus 4 Dsf/plus 3 Dsf; astigmatická složka plně započítávaná do povolené korekce, vyšší než plus/minus 2 Dcyl, hemeralopie,

e)

poruchy sluchu znemožňující komunikaci hovorovou řečí na vzdálenost menší než 5 m lépe slyšícím a 3 m hůře slyšícím uchem nebo při audiometrickém vyšetření celková ztráta sluchu vyšší než 25 % (dle Fowlera).

Příloha č. 3

Společné podmínky zdravotní způsobilosti uchazečů

o vydání průkazu způsobilosti k řízení drážního vozidla,

osob řídících drážní vozidlo a osob provádějících ostatní

činnosti při provozování dráhy a drážní dopravy

a uchazečů o tuto činnost

1.

Osoby podle § 1 odst. 1 vyhlášky mohou po implantaci nitroočních čoček být zdravotně způsobilé k řízení drážního vozidla nebo provádění ostatních pracovních činností při provozování drah a drážní dopravy pouze se souhlasem odborného očního lékaře. Bifokální skla jsou povolena pouze se souhlasem odborného očního lékaře.

2.

U činností, při nichž je povolena zraková korekce, lze povolit při dobré snášenlivosti a po souhlasu odborného očního lékaře výkon činnosti s kontaktními čočkami.

3.

Je-li předepsané zrakové ostrosti dosaženo s korekcí, je použití brýlí nebo kontaktních čoček podmínkou výkonu činnosti.

4.

Hodnotami korekce v přílohách č. 1 a 2 této vyhlášky se rozumí brýlová korekce.

5.

K dosažení hodnot sluchu, uvedených v příloze č. 2 této vyhlášky, lze u pravidelné a mimořádné prohlídky osob, uvedených v § 2 písm. b) vyhlášky, po souhlasu odborného nosního, ušního a krčního lékaře, použít elektroakustických nebo jiných přístrojů pro zlepšení sluchu v případě, že bez jejich použití nepřesáhne celková ztráta sluchu při audiometrickém vyšetření 35 % (dle Fowlera).

6.

Je-li požadovaných hodnot sluchu dosaženo s použitím elektroakustických nebo jiných přístrojů, je jejich použití podmínkou výkonu činnosti.



Poznámky pod čarou:

§ 35a zákona č. 20/1966 Sb., o péči o zdraví lidu, ve znění zákona ČNR č. 548/1991 Sb.

§ 18a40 zákona č. 20/1966 Sb., ve znění zákona ČNR č. 548/1991 Sb.

§ 8 nařízení vlády ČR č. 216/1992 Sb., kterým se vydává Zdravotní řád a provádějí některá ustanovení zákona České národní rady č. 550/1991 Sb., o všeobecném zdravotním pojištění, ve znění nařízení vlády č. 149/1994 Sb.

§ 54 zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách.

§ 22 odst. 1 písm. b) a § 35 odst. 1 písm. d) zákona č. 266/1994 Sb.

Zákon č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád), ve znění pozdějších předpisů.

§ 6 odst. 1 písm. d) a e) a § 18a zákona č. 20/1966 Sb., ve znění zákona ČNR č. 548/1991 Sb.

§ 6 odst. 1 písm. e) zákona č. 20/1966 Sb.

§ 20 odst. 3 nařízení vlády ČR č. 216/1992 Sb., ve znění nařízení vlády ČR č. 50/1993 Sb.

§ 77 zákona č. 20/1966 Sb., ve znění zákona ČNR č. 425/1990 Sb., zákona ČNR č. 548/1991 Sb. a zákona ČNR č. 590/1992 Sb.

§ 8 odst. 2 zákona č. 29/1984 Sb., o soustavě základních a středních škol (školský zákon), ve znění zákona č. 171/1990 Sb.

§ 8 odst. 2 zákona č. 29/1984 Sb., o soustavě základních a středních škol (školský zákon), ve znění zákona č. 171/1990 Sb.

§ 8 odst. 1 zákona č. 29/1984 Sb., ve znění zákona č. 171/1990 Sb.

§ 8 odst. 2 zákona č. 29/1984 Sb., o soustavě základních a středních škol (školský zákon), ve znění zákona č. 171/1990 Sb.

§ 8 odst. 2 zákona č. 29/1984 Sb., o soustavě základních a středních škol (školský zákon), ve znění zákona č. 171/1990 Sb.

§ 8 odst. 1 zákona č. 29/1984 Sb., ve znění zákona č. 171/1990 Sb.

§ 8 vyhlášky Ministerstva dopravy č. 100/1995 Sb., kterou se stanoví podmínky pro provoz, konstrukci a výrobu určených technických zařízení a jejich konkretizace (Řád určených technických zařízení).

§ 8 odst. 1 zákona č. 29/1984 Sb., ve znění zákona č. 171/1990 Sb.

§ 8 odst. 1 zákona č. 29/1984 Sb., ve znění zákona č. 171/1990 Sb.

§ 5 odst. 1 a § 6 odst. 1 zákona č. 29/1984 Sb., ve znění zákona č. 171/1990 Sb.

§ 5 odst. 1 a § 6 odst. 1 zákona č. 29/1984 Sb., ve znění zákona č. 171/1990 Sb.

Vyhláška Federálního ministerstva vnitra č. 99/1989 Sb., o pravidlech provozu na pozemních komunikacích (pravidla silničního provozu), ve znění vyhlášky č. 24/1990 Sb., vyhlášky č. 533/1992 Sb., vyhlášky č. 619/1992 Sb. a vyhlášky č. 123/1992 Sb.

§ 5 odst. 1 a § 6 odst. 1 zákona č. 29/1984 Sb., ve znění zákona č. 171/1990 Sb.

§ 2 vyhlášky Ministerstva vnitra č. 87/1964 Sb., o řidičských průkazech.

§ 8 odst. 1 zákona č. 29/1984 Sb., ve znění zákona č. 171/1990 Sb.

§ 47 odst. 1 zákona č. 266/1994 Sb.

§ 1 vyhlášky Ministerstva dopravy č. 100/1995 Sb.

§ 8 odst. 2 zákona č. 29/1984 Sb., o soustavě základních a středních škol (školský zákon), ve znění zákona č. 171/1990 Sb.

Položka č. 26 přílohy k zákonu č. 85/1994 Sb., kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 368/1992 Sb., o správních poplatcích.

Např. § 11 až 15 směrnic Ministerstva zdravotnictví č. 49/1967 Věst. MZd o posuzování zdravotní způsobilosti k práci (registrovaných v částce 2/1968 Sb.), ve znění směrnic Ministerstva zdravotnictví ČSR č. 17/1970 Věst. MZd ČSR (registrovaných v částce 20/1970 Sb.), § 99 odst. 3 zákoníku práce.

Poznámky pod čarou:
1

§ 35a zákona č. 20/1966 Sb., o péči o zdraví lidu, ve znění zákona ČNR č. 548/1991 Sb.

2

§ 18a40 zákona č. 20/1966 Sb., ve znění zákona ČNR č. 548/1991 Sb.

§ 8 nařízení vlády ČR č. 216/1992 Sb., kterým se vydává Zdravotní řád a provádějí některá ustanovení zákona České národní rady č. 550/1991 Sb., o všeobecném zdravotním pojištění, ve znění nařízení vlády č. 149/1994 Sb.

3

§ 54 zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách.

4

§ 22 odst. 1 písm. b) a § 35 odst. 1 písm. d) zákona č. 266/1994 Sb.

5

Zákon č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád), ve znění pozdějších předpisů.

6

§ 6 odst. 1 písm. d) a e) a § 18a zákona č. 20/1966 Sb., ve znění zákona ČNR č. 548/1991 Sb.

7

§ 6 odst. 1 písm. e) zákona č. 20/1966 Sb.

8

§ 20 odst. 3 nařízení vlády ČR č. 216/1992 Sb., ve znění nařízení vlády ČR č. 50/1993 Sb.

9

§ 77 zákona č. 20/1966 Sb., ve znění zákona ČNR č. 425/1990 Sb., zákona ČNR č. 548/1991 Sb. a zákona ČNR č. 590/1992 Sb.

10

§ 8 odst. 2 zákona č. 29/1984 Sb., o soustavě základních a středních škol (školský zákon), ve znění zákona č. 171/1990 Sb.

11

§ 8 odst. 1 zákona č. 29/1984 Sb., ve znění zákona č. 171/1990 Sb.

12

§ 8 vyhlášky Ministerstva dopravy č. 100/1995 Sb., kterou se stanoví podmínky pro provoz, konstrukci a výrobu určených technických zařízení a jejich konkretizace (Řád určených technických zařízení).

13

§ 5 odst. 1 a § 6 odst. 1 zákona č. 29/1984 Sb., ve znění zákona č. 171/1990 Sb.

14

Vyhláška Federálního ministerstva vnitra č. 99/1989 Sb., o pravidlech provozu na pozemních komunikacích (pravidla silničního provozu), ve znění vyhlášky č. 24/1990 Sb., vyhlášky č. 533/1992 Sb., vyhlášky č. 619/1992 Sb. a vyhlášky č. 123/1992 Sb.

15

§ 2 vyhlášky Ministerstva vnitra č. 87/1964 Sb., o řidičských průkazech.

16

§ 47 odst. 1 zákona č. 266/1994 Sb.

§ 1 vyhlášky Ministerstva dopravy č. 100/1995 Sb.

17

Položka č. 26 přílohy k zákonu č. 85/1994 Sb., kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 368/1992 Sb., o správních poplatcích.

18

Např. § 11 až 15 směrnic Ministerstva zdravotnictví č. 49/1967 Věst. MZd o posuzování zdravotní způsobilosti k práci (registrovaných v částce 2/1968 Sb.), ve znění směrnic Ministerstva zdravotnictví ČSR č. 17/1970 Věst. MZd ČSR (registrovaných v částce 20/1970 Sb.), § 99 odst. 3 zákoníku práce.