1. | V § 5 se doplňuje odstavec 5, který zní: „(5) Na dopravních značkách a jejich sloupcích, stojanech nebo konstrukcích, na dopravních zařízeních a na zařízeních pro dopravní informace nesmí být vyznačeno nebo umístěno nic, co nesouvisí s dopravní značkou, dopravním zařízením nebo zařízením pro dopravní informace.“. |
2. | V § 6 odstavec 3 zní: „(3) Zákaz, omezení nebo příkaz vyplývající ze svislé dopravní značky končí na vzdálenější hranici nejbližší křižovatky, pokud není dříve ukončen jinak; to neplatí pro omezení vyjádřené svislou dopravní značkou „Zóna s dopravním omezením“ (č․ IP 25a), které se ukončuje pouze svislou dopravní značkou „Konec zóny s dopravním omezením“ (č. IP 25b), svislou dopravní značku „Obytná zóna“ (č. IP 26a), jejíž platnost ukončuje svislá dopravní značka „Konec obytné zóny“ (č. IP 26b), a svislou dopravní značku „Pěší zóna“ (č. IP 27a), jejíž platnost ukončuje svislá dopravní značka „Konec pěší zóny“ (č. IP 27b).“. |
3. | V § 6 se za odstavec 3 vkládají nové odstavce 4, 5 a 6, které znějí: „(4) Značky upravující přednost „Křižovatka s vedlejší pozemní komunikací“ (č. P 1), „Hlavní pozemní komunikace“ (č. P 2), „Konec hlavní pozemní komunikace“ (č. P 3), „Dej přednost v jízdě!“ (č. P 4), „Dej přednost v jízdě tramvaji!“ (č. P 5) a „Stůj, dej přednost v jízdě!“ (č. P 6) platí pro nejbližší křižovatku. (5) Není-li způsob a uspořádání dovoleného stání vyznačen vodorovnými dopravními značkami, nebo není-li platnost dopravních značek č. IP 11a „Parkoviště“ až č. IP 13c „Parkoviště s parkovacím automatem“ ukončena jiným způsobem, končí platnost dopravní značky č. IP 11a „Parkoviště“ až č. IP 13c „Parkoviště s parkovacím automatem“ 5 m před hranicí nejbližší křižovatky. (6) Platnost dopravní značky č. IP 11a „Parkoviště“ až č. IP 13c „Parkoviště s parkovacím automatem“ přerušuje vjezd na místa ležící mimo pozemní komunikace nebo výjezd z nich.“. Dosavadní odstavec 4 se označuje jako odstavec 7. |
4. | V § 6 odstavec 7 zní: „(7) Dočasná neplatnost dopravního zařízení, dopravní značky nebo její části se vyjadřuje škrtnutím nebo překrytím oranžovo-černým pruhem; tímto způsobem však nemůže být vyjádřena neplatnost svislé dopravní značky upravující přednost.“. |
5. | V § 10 odst. 1 se na konci textu písmene a) čárka nahrazuje středníkem a doplňují slova „značka je vždy doplněna značkou č. P 4 nebo č. P 6,“. |
6. | V § 12 odst. 1 písm. h) se za slovo „platí“ vkládá slovo „zvláštní“. |
7. | V § 12 odst. 1 písm. m) se za slova „č. IP 11g;“ vkládají slova „značka č. IP 12, kde je uveden symbol označení č. O 1, označující parkoviště vyhrazené podle zvláštního předpisu6a), je vždy doplněna vodorovnou dopravní značkou „Vyhrazené parkoviště pro vozidlo přepravující osobu těžce postiženou nebo těžce pohybově postiženou“ (č. V 10f).“. Poznámka pod čarou č. 6a) zní: ____________ „6a) | § 5 odst. 2 vyhlášky č. 369/2001 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících užívání staveb osobami s omezenou schopností pohybu a orientace.“. |
|
8. | V § 12 odst. 1 písm. v) se v části věty poslední za středníkem slova „č. IP 20a a č. IP 21“ nahrazují slovy „č. IP 20a, č. IP 21 a č. IS 10d)“. |
9. | V § 13 odst. 1 písmeno t) zní: „t) | „Obec“ (č. IS 12a), která označuje začátek obce a informuje o názvu obce; značka ukončuje platnost značky č. B 20a,“. |
|
10. | V § 13 odst. 1 písmeno u) zní: „u) | „Konec obce“ (č. IS 12b), která označuje konec obce; značka ukončuje platnost značky č. IS 12a a značky č. B 20a,“. |
|
11. | V § 13 odst. 1 písmeno w) zní: „w) | „Hranice územního celku“ (č. IS 14), která označuje hranici příslušného katastrálního území územního celku, například kraje, okresu; značka nesmí být doplněna dalším textem nebo znakem městské části, obce, okresu nebo kraje,“. |
|
12. | V § 14 odst. 1 písmeno d) zní: „d) | „Zastávka“ (č. IJ 4a), která je umístěna zejména na označníku, označuje zastávku pro vozidla městské hromadné dopravy a v případě, že je společná se zastávkou linkové osobní dopravy, i zastávku linkové osobní dopravy, je-li v označníku uveden symbol vozidla hromadné dopravy osob; je-li ve značce uveden nápis TAXI, je zastávka určena pouze pro vozidla taxislužby; na sloupku označníku zastávky lze umístit další doplňující dopravní informace, například jízdní řády, čísla linek,“. |
|
13. | V § 14 odst. 1 písmeno e) zní: „e) | „Zastávka“ (č. IJ 4b), která je umístěna zejména na označníku, označuje zastávku linkové osobní dopravy; ve značce se může uvést nápis ZASTÁVKA nebo symbol autobusu, popřípadě údaj o provozovateli linkové osobní dopravy; na sloupku označníku zastávky lze umístit další doplňující dopravní informace, například jízdní řády, čísla linek,“. |
|
14. | V § 14 odst. 1 se na konci textu písmene f) čárka nahrazuje středníkem a doplňují se slova „značka přerušuje platnost značek č. B 28 a č. B 29 a č. IP 11a až č. IP 13c,“. |
15. | V § 14 odst. 1 se na konci textu písmene g) čárka nahrazuje středníkem a doplňují se slova „značka přerušuje platnost značek č. B 28 a č. B 29 a č. IP 11a až č. IP 13c,“. |
16. | V § 14 odst. 1 se na konci textu písmene h) čárka nahrazuje středníkem a doplňují se slova „značka přerušuje platnost značek č. B 28 a č. B 29 a č. IP 11a až č. IP 13c,“. |
17. | V § 19 se na konci textu písmene b) čárka nahrazuje tečkou a doplňují se věty „Na tramvajovém pásu lze značku č. V 7 vyznačit jen při současném stanovení místní nebo přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích světelnými signály č. S 9a, S 9b a S 15a až S 15g. Přechodná změna místní úpravy provozu na pozemních komunikacích může být provedena též obrysem značky č. V 7,“. |
18. | V § 20 se na konci textu písmene a) čárka nahrazuje tečkou a doplňuje se věta „Přechodná úprava provozu na pozemních komunikacích může být provedena pouze obrysem značky č. V 9a,“. |
19. | V § 21 se na konci odstavce 4 doplňuje věta „Značka „Vyhrazené parkoviště pro vozidlo přepravující osobu těžce postiženou nebo těžce pohybově postiženou“ (č. V 10f) je vždy doplněna značkou „Vyhrazené parkoviště“ č. IP 12, kde je uveden symbol označení č. O 1.“. |
20. | § 25 včetně nadpisu a poznámek pod čarou č. 5a a 5b zní: „§ 25 Akustické signály (1) Akustické signály slouží k orientaci nevidomých osob na křižovatkách a přechodech pro chodce řízených světelnými signály pro chodce, v místech křížení železnice s pozemní komunikací určenou podle zvláštního předpisu5a) a na místech se signálem dvou vedle sebe umístěných střídavě přerušovaných červených světel. (2) Signál pro chodce se znamením „Stůj!“ (č. S 9a), „Signál pro chodce a cyklisty se znamením Stůj!“ (č. S 11a) nebo „Signál dvou vedle sebe umístěných střídavě přerušovaných červených světel“ (č. S 13) jsou vyjádřeny akustickým (zvukovým) signálem o kmitočtu cca 1,5 Hz. (3) Signál pro chodce se znamením „Volno“ (č. S 9b) nebo „Signál pro chodce a cyklisty se znamením Volno“ jsou vyjádřeny akustickým (zvukovým) signálem o kmitočtu cca 8 Hz. (4) Význam světelných signálů a akustických signálů musí být shodný včetně jejich časové synchronizace. (5) Akustické signály na přechodech mají zvuk přerušovaně spínaného relé (tikání) nebo krátkých tónových pulsů o frekvenci 450 až 550 Hz. Akustické signály doplňující světelné přejezdové zabezpečovací zařízení křížení železnice s pěší komunikací musí mít charakter krátkých tónových pulsů o frekvenci 900 až 1100 Hz. (6) Zařízení pro akustickou signalizaci je nedílnou součástí světelných signalizačních zařízení na místech, která jsou uvedena v odstavci 1. V místech s akustickou signalizací se provádějí stavebně technické úpravy podle zvláštního předpisu5b). (7) Zařízení pro akustickou signalizaci musí umožňovat nevidomé osobě, která přistupuje k místu (stožáru) s akustickou signalizací, bezpečně rozlišit, je-li v jejím směru chůze signál pro chodce se znamením „Stůj!“ nebo signál pro chodce se znamením „Volno“. __________ 5a) | Vyhláška č. 177/1995 Sb., kterou se vydává stavební a technický řád drah, ve znění pozdějších předpisů. |
5b) | Vyhláška č. 369/2001 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících užívání staveb osobami s omezenou schopností pohybu a orientace.“. |
|
21. | V § 26 odst. 1 písmeno e) zní: „e) | „Vodící deska“ (č. Z 5a až č. Z 5d); vodící desky č. Z 5a až č. Z 5c usměrňují provoz ve směru sklonu šikmých pruhů; „Vodící deska středová“ (č. Z 5d) odděluje jízdní pruhy a plní funkci podélné čáry souvislé,“. |
|
22. | V § 26 odst. 1 se na konci textu písmene q) tečka nahrazuje čárkou a doplňuje písmeno r), které zní: „r) | dopravně bezpečnostní zařízení, kterými jsou zejména tlumiče nárazu a zařízení pro dopravně bezpečnostní a dopravně výchovné informace.“. |
|
23. | V § 27 odst. 1 se na konci textu písmene d) tečka nahrazuje středníkem a doplňují slova „označení č. O 4 má rozměry 400 x 400 mm, je žlutohnědé barvy a umísťuje se viditelně za zadním oknem autobusu a na pravé straně za předním oknem autobusu, přičemž nesmí vpředu omezovat výhled z místa řidiče,“. |
24. | V § 27 odst. 1 se doplňuje písmeno e), které zní: „e) | „Označení vozidla praktického lékaře ve službě“ (č. O 5).“. |
|
25. | Za § 27 se vkládá nový § 27a, který včetně nadpisu a poznámky pod čarou č. 7 zní: „§ 27a Označení sedadel vybavených zádržným systémem (K § 10 odst. 4 zákona) (1) U každého sedadla vozidla kategorie M2 a M34) registrovaného v České republice, které je vybaveno zádržným bezpečnostním systémem, je viditelně umístěn výrazně zobrazený piktogram7) (č. O 6), který může být v horní části doplněn textem „PŘIPOUTEJTE SE“. (2) Základní plocha piktogramu je kruh modré barvy a symbol postavy, který je proveden barvou bílou. Průměr kruhu piktogramu nesmí být menší než 7,5 cm. Vyobrazení vzoru piktogramu7) je uvedeno v příloze č. 7a. ___________ 7) | Článek 2 odst. 2 písm. b) směrnice Rady 91/671/EHS ze dne 16. prosince 1991 o sbližování právních předpisů členských států týkající se povinného používání bezpečnostních pásů ve vozidlech s hmotností do 3,5 tuny, naposledy změněná směrnicí 2003/20/ES.“. |
|
26. | § 34 včetně nadpisu zní: „§ 34 Přechodné ustanovení Dopravní značky a dopravní zařízení podle právních předpisů účinných ke dni 30. ledna 2001, které svým provedením neodpovídají této vyhlášce, platí do doby jejich nahrazení dopravními značkami a dopravními zařízeními podle této vyhlášky, nejdéle do 31. prosince 2007.“. |
27. | V příloze č. 3 bodě 5 písm. a) se u dopravní značky „Omezení v jízdním pruhu“ nahrazuje dosavadní text „IP 21a“ textem „IP 21“. |
28. | V příloze č. 6 se doplňuje vyobrazení a název značky „Z 5d Vodící deska středová.“. |
Rozměry: Bílý čtverec velikosti 150 mm x 150 mm.
V horní části označení, nad znakem, je nápis „LÉKAŘ VE SLUŽBĚ“ a v dolní části, pod znakem, je uvedena série a pořadové číslo vydaného označení.
V pravém horním rohu, pod nápisem „LÉKAŘ VE SLUŽBĚ“, je umístěn hologram.
Uprostřed označení je umístěn lékařský znak v modré barvě.“.