339/2014 Sb. znění účinné od 1. 1. 2015
339
VYHLÁŠKA
ze dne 18. prosince 2014
o stanovení odůvodněných nákladů a maximální výše úhrady nákladů služeb
poskytovaných držitelem dokladů pro účely důchodového pojištění
Ministerstvo práce a sociálních věcí stanoví podle § 35a odst. 9 a § 127 odst. 2 zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, ve znění zákona č. 306/2008 Sb. , zákona č. 479/2008 Sb. a zákona č. 251/2014 Sb. , (dále jen „zákon“):
§ 1 Odůvodněné náklady Odůvodněnými náklady držitele dokladů spojenými s plněním povinností podle § 35a odst. 6 zákona se rozumí náklady na
a) vyhledání dokladu zaměstnavatele uloženého u držitele dokladů,
b) pořízení výpisu nebo opisu dokladu zaměstnavatele,
c) pořízení kopie dokladu zaměstnavatele,
d) potvrzování shody pořízeného opisu nebo kopie dokladu zaměstnavatele s dokladem zaměstnavatele uloženým u držitele dokladů,
e) poštovné.
§ 2 (1) Maximální výše úhrady nákladů spojených s vyhledáním, pořízením výpisu, opisu nebo kopie dokladu zaměstnavatele a nákladů spojených s potvrzováním shody pořízeného opisu nebo kopie dokladu zaměstnavatele s dokladem zaměstnavatele uloženým u držitele dokladů, které je oprávněn požadovat držitel dokladů, jsou uvedeny v sazebníku, který je obsažen v příloze k této vyhlášce․
(2) Náklady za použitou poštovní službu se hradí ve výši skutečných nákladů podle platného ceníku použitého provozovatele poštovních služeb.
§ 3 Maximální výše úhrady za uložení dokladů zaměstnavatele v listinné podobě podle § 35a odst. 8 zákona se stanoví do 210 Kč za jeden i započatý běžný metr dokladů za rok a za uložení dokladů zaměstnavatele v digitální podobě do 210 Kč za jeden i započatý GB kapacity za rok.
§ 4 Účinnost Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2015.
Ministryně:
Mgr. Marksová v. r.
Příloha Sazebník maximální výše úhrad nákladů spojených s poskytováním služeb držitelem dokladů A. Vyhledání dokladu zaměstnavatele uloženého u držitele dokladů
Úhrada za vyhledání dokladu zaměstnavatele uloženého u držitele dokladů i v případě negativního nálezu činí nejvýše 100 Kč/ hod.
B. Pořízení výpisu nebo opisu dokladu zaměstnavatele
Úhrada za pořízení výpisu nebo opisu dokladu zaměstnavatele činí nejvýše 50 Kč za každou započatou stranu držitelem dokladů zpracovávaného výpisu nebo opisu.
C. Pořízení kopie dokladu zaměstnavatele
Úhrada za pořízení kopie dokladu zaměstnavatele se stanoví takto:
1.
Elektrografické kopírování - za 1 list kopie
1.1.
černobílé jednostranné:
A4
A3
1.1.1.
z volných listů
5 Kč
8 Kč
1.1.2.
z vázaných listů
7 Kč
12 Kč
1.2.
černobílé oboustranné:
A4
A3
1.2.1.
z volných listů
8 Kč
12 Kč
1.2.2.
z vázaných listů
17 Kč
22 Kč
1.3.
barevné jednostranné:
A4
A3
1.3.1.
z volných listů
25 Kč
38 Kč
1.3.2.
z vázaných listů
33 Kč
46 Kč
1.4.
barevné oboustranné:
A4
A3
1.4.1.
z volných listů
40 Kč
60 Kč
1.4.2.
z vázaných listů
53 Kč
80 Kč
2.
Digitální kopie
2.1.
Zhotovení digitální kopie - za 1 stranu předlohy
2.1.1.
skenování předloh do formátu A4 včetně
25 Kč
2.1.2.
skenování předloh do formátu A3 včetně
60 Kč
Zvýšení rozlišení o každých započatých 100 dpi nad 300 dpi
20 Kč
2.2.
Poskytnutí digitální kopie již dříve digitalizované předlohy - za 1 obraz
25 Kč
2.3.
Zápis dat - na 1 nosič
2.3.1.
CD včetně zápisu dat
40 Kč
2.3.2.
DVD včetně zápisu dat
60 Kč
Maximální výše úhrad pro nově zhotovované digitální kopie dokumentů v digitální podobě jsou stanoveny pro případy, kdy se tyto poskytují v barvě s barevnou hloubkou 24 bitů nebo vyšší, v základním rozlišení 300 dpi, ve formátu JPG, PDF/A, PDF verze 1.7 a vyšší, TIFF, PNG nebo RAW.
D. Potvrzování shody opisu nebo kopie dokladu zaměstnavatele s dokladem zaměstnavatele uloženým u držitele dokladů
Úhrada za zpracování potvrzující doložky na každé straně zpracovaného opisu nebo kopie dokladu zaměstnavatele činí nejvýše 5 Kč.
Copyright © 2009 - 2024, Nakladatelství C. H. Beck