227/2012 Sb. znění účinné od 1. 7. 2012 do 30. 6. 2022
227
VYHLÁŠKA
ze dne 26. června 2012,
kterou se mění vyhláška č. 162/2005 Sb. , o stanovení parametrů kvality univerzální služby a jejich mezních hodnot
Ministerstvo průmyslu a obchodu stanoví podle § 150 odst. 2 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích ), ve znění zákona č. 110/2007 Sb. a zákona č. 153/2010 Sb. , k provedení § 47 odst. 5 zákona:
Čl. I Vyhláška č. 162/2005 Sb. , o stanovení parametrů kvality univerzální služby a jejich mezních hodnot, se mění takto:
1. § 1 včetně poznámky pod čarou č. 1 zní:
„§ 1
Tato vyhláška upravuje na základě práva Evropské unie 1 ) parametry kvality univerzální služby a jejich mezní hodnoty.
__________
1 )
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/22/ES o univerzální službě a právech uživatelů týkajících se sítí a služeb elektronických komunikací (směrnice o univerzální službě).
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/136/ES , kterou se mění směrnice 2002/22/ES o univerzální službě a právech uživatelů týkajících se sítí a služeb elektronických komunikací, směrnice 2002/58/ES o zpracování osobních údajů a ochraně soukromí v odvětví elektronických komunikací a nařízení (ES) č. 2006/2004 o spolupráci mezi vnitrostátními orgány příslušnými pro vymáhání dodržování zákonů na ochranu zájmů spotřebitele. “.
2. § 2 včetně nadpisu zní:
„§ 2
Vymezení pojmů
Pro účely této vyhlášky se rozumí účastnickým přípojným okruhem (dále jen „přípojný okruh“) komunikační cesta spojující koncový bod sítě s přípojným bodem telefonní ústředny, popřípadě dálkového koncentrátoru, sestávající z účastnického přípojného vedení včetně k němu příslušejícího technického zařízení nezbytného pro uskutečňování volání; přípojným bodem se rozumí hlavní rozvaděč․ “.
3. V § 3 odst. 1 písmena a) až c) znějí:
„a)
doba, za kterou je zřízeno připojení v pevném místě k veřejné komunikační síti,
b)
četnost poruch přípojných okruhů,
c)
doba, za kterou je porucha odstraněna, “.
4. V § 3 odst. 1 písmeno h) zní:
„h)
míra pohotovosti veřejných telefonních automatů nebo jiných obdobných technických prostředků umožňujících přístup k veřejně dostupné telefonní službě (dále jen „veřejný telefonní automat“). “.
5. V § 3 odstavec 2 zní:
„(2) Doba, za kterou je zřízeno připojení v pevném místě k veřejné komunikační síti, je doba ode dne, kdy uživatel podal žádost o připojení, do okamžiku zprovoznění koncového bodu sítě v pevném místě; za zprovoznění připojení v pevném místě se považuje rovněž převod užívacích práv ke koncovému bodu sítě stávajícího přípojného okruhu na jiného účastníka. “.
6. V § 3 odst. 3 se slova „vztažená na účastnické přípojné vedení je poměr počtu “ nahrazují slovy „přípojných okruhů je počet “ a slova „k průměrnému počtu účastnických přípojných vedení “ se nahrazují slovy „vztažený k 100 přípojných okruhů “.
7. V § 3 odst. 4 se slova „Doba odstranění poruchy “ nahrazují slovy „Doba, za kterou je porucha odstraněna, “.
8. V § 3 odst. 7 se za slova „vyúčtování ceny za “ vkládají slova „veřejně dostupné “.
9. Příloha k vyhlášce č. 162/2005 Sb. včetně poznámky pod čarou č. 2 zní:
„Příloha k vyhlášce č. 162/2005 Sb.
Stanovené mezní hodnoty parametrů kvality univerzální služby ve veřejné komunikační síti
1
2
3
4
Parametr podle
Parametr
Jednotka
Stanovená mezní
hodnota
§ 3 odst. 1
písm. a)
Doba, za kterou je
zřízeno připojení
v pevném místě
k veřejné
komunikační síti
Počet dnů, během nichž bylo zprovozněno
připojení
- v 95% případů
- v 99% případů
< 10
kalendářních dnů
< 15
kalendářních dnů
Procento případů zprovozněných připojení v době dohodnuté s uživatelem
100 %
§ 3 odst. 1 písm. b)
Četnost poruch přípojných okruhů
Četnost poruch vztažená k 100 přípojných okruhů za rok
< 10 /rok
§ 3 odst. 1 písm. c)
Doba, za kterou je porucha odstraněna
Doba odstranění
- 80 % poruch
- 95 % poruch na přípojném okruhu
< 6 hodin
< 12 hodin
Procento případů odstranění poruchy na přípojném okruhu v době dohodnuté s účastníkem
100 %
Doba odstranění
- 80 % poruch
- 95 % poruch
všech ostatních, s výjimkou poruch na přípojném okruhu
< 6 hodin
< 12 hodin
Procento případů odstranění poruchy, s výjimkou poruchy na přípojném okruhu, v době dohodnuté s účastníkem
100 %
§ 3 odst. 1 písm. d)
Doba, za kterou je sestaveno spojení
Průměrná doba, za kterou bylo sestaveno
spojení
- u národních volání
- u mezinárodních volání 2)
Doba, za kterou bylo sestaveno 95% spojení
- u národních volání
- u mezinárodních volání 2)
<6s
< 10 s
<12s
< 18 s
§ 3 odst. 1
písm. e)
Míra neúspěšnosti
sestavení spojení
Poměr vyjádřený v procentech
a) u národních volání
b) u mezinárodních volání 2)
< 2,5 % <4%
§ 3 odst. 1
písm. f)
Četnost reklamací
na vyúčtování ceny
Poměr vyjádřený v procentech
< 0,5 %
§ 3 odst. 1
písm. g)
Doba přihlášení
obsluhy pracoviště informačních služeb
Průměrná doba přihlášení obsluhy pracoviště
<8s
o telefonních číslech
Poměr počtu přihlášení obsluhy pracoviště v době do 20 s k celkovému počtu volání vyjádřený v procentech
> 98 %
§ 3 odst. 1 písm. h)
Míra pohotovosti veřejných telefonních automatů
Poměr vyjádřený v procentech
> 91,5 %
__________
2) Uvedené hodnoty u mezinárodních volání jsou doporučené. “
Čl. II Účinnost Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. července 2012.
Copyright © 2009 - 2024, Nakladatelství C. H. Beck