112/2016 Sb. znění účinné od 1. 3. 2018 do 31. 12. 2018
Dnem 1. září 2016 nabývají nabývají účinnosti pouze ustanovení § 10 až 17 a § 32. Všechna ostatní ustanovení nabývají nabývají účinnosti dnem 1. prosince 2016.
112
ZÁKON
ze dne 16. března 2016
o evidenci tržeb
Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:
Část první
Úvodní ustanovení (§ 1-2)
§ 1
Předmět úpravy
Tento zákon upravuje práva, povinnosti a postupy uplatňované při evidenci tržeb a postupy s nimi související.
§ 2
Výkon působnosti
(1) | Působnost podle tohoto zákona vykonávají orgány Finanční správy České republiky. |
(2) | Působnost k prověřování plnění povinností při evidenci tržeb mají také orgány Celní správy České republiky. |
Část druhá
Evidence tržeb (§ 3-24)
Hlava I
Subjekt a předmět evidence tržeb (§ 3)
§ 3
Určení subjektu a předmětu evidence tržeb
(1) | Subjektem evidence tržeb je poplatník a) | daně z příjmů fyzických osob a | b) | daně z příjmů právnických osob. |
|
(2) | Předmětem evidence tržeb jsou evidované tržby poplatníka. |
Hlava II
Evidovaná tržba (§ 4-9)
§ 4
Vymezení evidované tržby
(1) | Evidovanou tržbou je platba, která splňuje formální náležitosti pro evidovanou tržbu a která zakládá rozhodný příjem. |
(2) | Evidovanou tržbou je také platba, která splňuje formální náležitosti pro evidovanou tržbu a je a) | určena k následnému čerpání nebo zúčtování, které zakládají rozhodný příjem, nebo | b) | následným čerpáním nebo zúčtováním té platby, která zakládá rozhodný příjem. |
|
§ 5
Formální náležitosti pro evidovanou tržbu
Formální náležitosti pro evidovanou tržbu splňuje platba poplatníkovi, která je uskutečněna
a) | v hotovosti, |
b) | zrušeno |
c) | šekem, |
d) | směnkou, |
e) | v jiných formách, které mají charakter obdobný formám podle písmen a) až d), nebo |
f) | započtením kauce nebo obdobné jistoty složené některým ze způsobů platby podle písmen a) až e). |
§ 6
Rozhodný příjem
(1) | Rozhodným příjmem se pro účely tohoto zákona rozumí a) | u poplatníka daně z příjmů fyzických osob příjem ze samostatné činnosti, která je podnikáním, s výjimkou příjmu, který 1. | není předmětem daně z příjmů, | 2. | je z hlediska obvykle přijímaných tržeb ojedinělý nebo | 3. | podléhá dani vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně, nebo |
| b) | u poplatníka daně z příjmů právnických osob příjem z činnosti, která je podnikáním, s výjimkou příjmu, který 1. | není předmětem daně z příjmů, | 2. | je z hlediska obvykle přijímaných tržeb ojedinělý, | 3. | podléhá dani vybírané srážkou podle zvláštní sazby daně nebo | 4. | podléhá dani ze samostatného základu daně. |
|
|
(2) | Příjmy podle odstavce 1 jsou u poplatníka, který je účetní jednotkou, příjmy podle zákona o daních z příjmů, které by poplatník měl, pokud by nebyl účetní jednotkou. |
(3) | Pro účely tohoto zákona je rozhodným příjmem veřejné obchodní společnosti a komanditní společnosti také příjem veřejné obchodní společnosti a komanditní společnosti, který je předmětem daně z příjmů u jejího společníka. Tento příjem není pro účely tohoto zákona příjmem tohoto společníka. |
§ 7
Storno a opravy
Vrací-li se evidovaná tržba nebo provádí-li se její opravy, použijí se ustanovení týkající se evidence tržeb obdobně s tím rozdílem, že je tato tržba evidována jako záporná.
§ 8
Nepřímé zastoupení
Jedná-li poplatník svým jménem na účet jiného poplatníka, je povinen evidovat tržbu ten, kdo jedná svým jménem na účet jiného.
§ 9
Pověření k evidování tržeb
(1) | Poplatník, kterému tržba plyne, může pověřit evidováním tržby jiného poplatníka, aby za něj tuto tržbu evidoval. |
(2) | Plyne-li jedna evidovaná tržba více poplatníkům, mohou tito poplatníci pověřit jednoho z nich, aby za ně tuto tržbu evidoval․ |
(3) | Poplatník, který je k evidování tržby pověřen, má povinnost evidovat tržby poplatníka, který ho k evidování tržby pověřil. |
(4) | Poplatník, který k evidování tržeb pověřil jiného poplatníka, se pověřením nezbavuje odpovědnosti za důsledky spojené s porušením povinností podle tohoto zákona. |
Hlava III
Tržby evidované ve zjednodušeném režimu a tržby vyloučené z evidence tržeb (§ 10-12)
§ 10
Tržby ve zjednodušeném režimu
(1) | Ve zjednodušeném režimu se mohou evidovat tržby z prodeje zboží a služeb na palubě dopravních prostředků při pravidelné hromadné přepravě osob podle zákona upravujícího daň z přidané hodnoty. |
(2) | Ve zjednodušeném režimu se mohou evidovat také tržby, jejichž evidování běžným způsobem by znemožnilo nebo zásadně ztížilo plynulý a hospodárný výkon činnosti, ze které tyto tržby plynou. Tyto tržby stanoví nařízením vláda. |
§ 11
Povolení pro evidování tržby ve zjednodušeném režimu
(1) | Správce daně vydá na základě žádosti poplatníka povolení pro evidování tržby ve zjednodušeném režimu, pokud by evidování dané tržby běžným způsobem znemožnilo nebo zásadně ztížilo plynulý a hospodárný výkon činnosti tohoto poplatníka, ze které tato tržba plyne. |
(2) | V žádosti poplatník uvede důvody, které svědčí pro naplnění podmínek pro vydání povolení, a tržby, na které se má povolení vztahovat. |
(3) | Správce daně o žádosti rozhodne ve lhůtě 15 dnů ode dne jejího podání. V povolení správce daně uvede tržby, na které se povolení vztahuje. |
(4) | Byla-li žádost zamítnuta, lze novou žádost podat nejdříve po 60 dnech ode dne oznámení o nabytí právní moci zamítavého rozhodnutí. V této nové žádosti je poplatník povinen uvést jiné důvody než ty, které již obsahovala žádost původní, jinak bude nová žádost odložena. O odložení žádosti musí být žadatel vyrozuměn. |
(5) | Přestanou-li být splňovány podmínky pro vydání povolení, je držitel povolení povinen tuto skutečnost oznámit správci daně do 15 dnů ode dne, ve kterém tato skutečnost nastala. |
(6) | Správce daně zruší povolení, zjistí-li, že pominuly podmínky pro jeho vydání. |
§ 12
Tržby vyloučené z evidence tržeb
(1) | Evidovanou tržbou nejsou tržby a) | státu, | b) | územního samosprávného celku, | c) | příspěvkové organizace, | d) | České národní banky, | e) | držitele poštovní licence. |
|
(2) | Evidovanou tržbou nejsou také tržby a) | banky, včetně zahraniční banky, | b) | spořitelního a úvěrního družstva, | c) | pojišťovny a zajišťovny, | d) | investiční společnosti a investičního fondu, | e) | obchodníka s cennými papíry, | f) | centrálního depozitáře, | g) | penzijní společnosti, | h) | penzijního fondu, | i) | z podnikání v energetických odvětvích na základě licence udělené podle energetického zákona, | j) | z podnikání na základě povolení krajského úřadu podle zákona o vodovodech a kanalizacích. |
|
(3) | Evidovanou tržbou nejsou také tržby a) | uskutečněné do přidělení daňového identifikačního čísla a během 10 dní následujících po jeho přidělení, | b) | z poštovních služeb a zboží a služeb poskytovaných v přímé souvislosti s nimi, | c) | ze vztahu souvisejícího s pracovněprávním nebo obdobným vztahem, | d) | ze stravování a ubytování žákům a studentům poskytovaného školou, vysokou školou nebo školským zařízením, | e) | z jízdného nebo související platby hrazených v dopravních prostředcích při pravidelné hromadné přepravě osob, | f) | na palubě letadel, | g) | z osobní železniční přepravy, | h) | z drobné vedlejší podnikatelské činnosti veřejně prospěšných poplatníků, | i) | z prodeje zboží či služeb prostřednictvím prodejního automatu, | j) | z provozování veřejných toalet. |
|
(4) | Evidovanou tržbou nejsou také tržby, jejichž evidování běžným způsobem by znemožnilo nebo zásadně ztížilo plynulý a hospodárný výkon činnosti, ze které tato tržba plyne, pokud tuto překážku nelze odstranit evidováním tržeb ve zjednodušeném režimu. Tyto tržby stanoví nařízením vláda. |
Hlava IV
Povinnosti poplatníka (§ 13-23)
Díl 1
Autentizační údaje a certifikát pro evidenci tržeb (§ 13-16)
§ 13
Žádost o autentizační údaje
(1) | Poplatník je povinen před přijetím první evidované tržby podat žádost o autentizační údaje. |
(2) | Autentizační údaje slouží k přístupu na společné technické zařízení správce daně umožňující poplatníkovi správu certifikátu pro evidenci tržeb a údajů pro správu evidence tržeb. |
(3) | Žádost může podat poplatník nebo jeho zástupce oprávněný současně k převzetí autentizačních údajů pouze a) | prostřednictvím společného technického zařízení správce daně datovou zprávou s ověřenou identitou této osoby způsobem, kterým se lze přihlásit do její datové schránky, a to ve formátu a struktuře zveřejněné správcem daně, nebo | b) | ústně do protokolu, a to u kteréhokoliv věcně příslušného správce daně. |
|
§ 14
Přidělení a používání autentizačních údajů
(1) | Požádal-li poplatník o autentizační údaje způsobem, kterým se lze přihlásit do jeho datové schránky, správce daně je přidělí poplatníkovi prostřednictvím této datové schránky bez zbytečného odkladu. |
(2) | Podal-li poplatník žádost o autentizační údaje ústně do protokolu, správce daně je přidělí poplatníkovi v rámci tohoto jednání. |
(3) | Správce daně zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup podmínky a postup pro přístup na společné technické zařízení správce daně umožňující poplatníkovi správu certifikátu pro evidenci tržeb a údajů pro správu evidence tržeb. |
§ 15
Certifikát pro evidenci tržeb
Správce daně umožní prostřednictvím společného technického zařízení poplatníkovi na základě autentizačních údajů získat 1 nebo více certifikátů pro evidenci tržeb, které slouží k autentizaci datových zpráv.
§ 16
Ochrana autentizačních údajů a certifikátu pro evidenci tržeb
Poplatník je povinen zacházet s autentizačními údaji a certifikátem pro evidenci tržeb tak, aby nemohlo dojít k jejich zneužití.
Díl 2
Oznamovací povinnost (§ 17)
§ 17
Údaje o provozovnách
(1) | Poplatník je povinen prostřednictvím společného technického zařízení správce daně před získáním certifikátu pro evidenci tržeb oznámit údaje o provozovnách, prostřednictvím kterých provádí činnosti, z nichž plynou evidované tržby, nebo v nichž přijímá evidované tržby. Údaji o provozovnách se rozumí také údaje o internetových stránkách, na kterých jsou nabízeny zboží nebo služby. |
(2) | Dojde-li ke změně údajů o provozovnách, je poplatník povinen tuto změnu oznámit správci daně do 15 dnů ode dne, kdy změna nastala, nejpozději však před uskutečněním první evidované tržby v provozovně, které se změna týká. Toto oznámení lze podat pouze prostřednictvím společného technického zařízení správce daně. |
Díl 3
Evidenční povinnost (§ 18-23)
Oddíl 1
Evidence tržeb běžným způsobem (§ 18-22)
§ 18
Obsah evidenční povinnosti
(1) | Poplatník je povinen nejpozději při uskutečnění evidované tržby a) | zaslat datovou zprávou údaje o této evidované tržbě správci daně a | b) | vystavit účtenku tomu, od koho evidovaná tržba plyne. |
|
(2) | Uskutečněním evidované tržby je přijetí evidované tržby. |
(3) | Zaslání údajů o evidované tržbě není podáním. |
(4) | Údaje o evidované tržbě lze zaslat pouze na společné technické zařízení určené správcem daně ve formátu a struktuře zveřejněné správcem daně způsobem umožňujícím dálkový přístup. |
§ 19
Rozsah zasílaných údajů
(1) | Údajem o evidované tržbě zasílaným datovou zprávou je a) | daňové identifikační číslo poplatníka, | b) | označení provozovny, ve které je tržba uskutečněna, | c) | označení pokladního zařízení, na kterém je tržba evidována, | d) | pořadové číslo účtenky, | e) | datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky, pokud je vystavena dříve, | f) | celková částka tržby, | g) | bezpečnostní kód poplatníka, | h) | podpisový kód poplatníka, | i) | údaj, zda je tržba evidována v běžném nebo zjednodušeném režimu. |
|
(2) | Údajem o evidované tržbě zasílaným datovou zprávou je také a) | celková částka plateb určených k následnému čerpání nebo zúčtování, | b) | celková částka plateb, které jsou následným čerpáním nebo zúčtováním platby, | c) | daňové identifikační číslo poplatníka, který pověřil evidováním této tržby poplatníka, který tržbu eviduje, | d) | základ daně z přidané hodnoty a daň podle sazeb daně z přidané hodnoty, | e) | celková částka v režimu daně z přidané hodnoty pro cestovní službu, | f) | celková částka v režimu daně z přidané hodnoty pro prodej použitého zboží. |
|
(3) | Způsob tvorby podpisového kódu poplatníka a bezpečnostního kódu poplatníka stanoví Ministerstvo financí vyhláškou. |
§ 20
Údaje na účtence
(1) | Poplatník je na účtence povinen uvádět a) | fiskální identifikační kód, | b) | zrušeno | c) | označení provozovny, ve které je tržba uskutečněna, | d) | označení pokladního zařízení, na kterém je tržba evidována, | e) | pořadové číslo účtenky, | f) | datum a čas přijetí tržby nebo vystavení účtenky, pokud je vystavena dříve, | g) | celkovou částku tržby, | h) | bezpečnostní kód poplatníka, | i) | údaj, zda je tržba evidována v běžném nebo zjednodušeném režimu. |
|
(2) | zrušen |
(3) | Nemá-li poplatník povinnost uvádět na účtence fiskální identifikační kód, je povinen na účtence uvádět svůj podpisový kód. |
§ 21
Doba odezvy
(1) | Dobou odezvy se rozumí časový úsek mezi pokusem o odeslání údajů o evidované tržbě z pokladního zařízení poplatníka a přijetím fiskálního identifikačního kódu na pokladním zařízení poplatníka. |
(2) | Mezní dobu odezvy nastaví poplatník pro pokladní zařízení delší než 2 sekundy podle druhu a způsobu vykonávané činnosti tak, aby se jejím stanovením nemařil průběh evidence tržeb vzhledem k druhu a kvalitě připojení k veřejné datové síti. |
§ 22
Postup při překročení mezní doby odezvy
Dojde-li při evidování tržby k překročení mezní doby odezvy, poplatník
a) | je povinen údaje o evidované tržbě zaslat datovou zprávou správci daně bezodkladně po pominutí příčiny, která vedla k překročení mezní doby odezvy, nejpozději však do 48 hodin od uskutečnění evidované tržby a |
b) | není povinen na účtence uvádět fiskální identifikační kód. |
Oddíl 2
Evidence tržeb ve zjednodušeném režimu (§ 23)
§ 23
Evidenční povinnost ve zjednodušeném režimu
Při plnění evidenční povinnosti ve zjednodušeném režimu se postupuje obdobně jako při plnění evidenční povinnosti v běžném režimu s tím, že poplatník
a) | je povinen údaje o evidované tržbě zaslat datovou zprávou správci daně nejpozději do 5 dnů od uskutečnění evidované tržby a |
b) | není povinen na účtence uvádět fiskální identifikační kód. |
Hlava V
Pravomoc orgánu příslušného k prověřování plnění povinností (§ 24)
§ 24
Prověřování plnění povinností při evidenci tržeb
(1) | Orgán příslušný k prověřování plnění povinností při evidenci tržeb může za účelem zjištění plnění povinností uložených tímto zákonem provádět kontrolní nákup. |
(2) | Pro účely evidence tržeb se při kontrolním nákupu na jednání poplatníka a orgánu příslušného k prověřování plnění povinností při evidenci tržeb hledí jako na uzavření smlouvy. |
(3) | Neodporuje-li to povaze předmětu kontrolního nákupu nebo není-li způsobena poplatníkovi majetková újma, lze od smlouvy, která byla uzavřena jednáním při kontrolním nákupu, odstoupit. |
Část třetí
Informační povinnosti (§ 25-27)
§ 25
Informační povinnost poplatníka
(1) | Poplatník je povinen mít na místě, kde se běžně uskutečňují evidované tržby, umístěno informační oznámení, které je dostatečně viditelné a čitelné, pokud to nevylučuje povaha věci. Informační oznámení je poplatník povinen umístit na internetové stránky, na kterých jsou nabízeny zboží nebo služby. |
(2) | Obsahem informačního oznámení je a) | text ve znění „Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“, eviduje-li poplatník v daném pokladním místě tržby v běžném režimu, nebo | b) | text ve znění „Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů.“, eviduje-li poplatník v daném pokladním místě tržby ve zjednodušeném režimu. |
|
§ 26
Informační povinnost správce daně
(1) | Správce daně poskytuje poplatníkovi informace shromažďované na společném technickém zařízení správce daně způsobem umožňujícím dálkový přístup. |
(2) | Správce daně zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup a) | rozsah a členění informací poskytovaných podle odstavce 1 a | b) | podmínky a postup pro poskytnutí informací podle odstavce 1. |
|
§ 27
Ověření účtenky u správce daně
(1) | Správce daně umožní způsobem umožňujícím dálkový přístup každému ověřit, zda byly údaje o dané tržbě zaslány správci daně. |
(2) | Správce daně zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup podmínky a postup pro poskytnutí informací podle odstavce 1. |
ČÁST ČTVRTÁ
PŘESTUPKY (§ 28-30)
§ 28
Přestupek proti evidenci tržeb
(1) | Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že závažným způsobem úmyslně ztíží nebo zmaří evidenci tržeb. |
(2) | Právnická nebo podnikající fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že závažným způsobem ztíží nebo zmaří evidenci tržeb. |
(3) | Za přestupek podle odstavce 1 nebo 2 lze uložit pokutu do 500 000 Kč. |
§ 29
Přestupky na úseku evidence tržeb
(1) | Právnická nebo podnikající fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že jako osoba, která eviduje tržby, poruší povinnost a) | zaslat datovou zprávou údaje o evidované tržbě správci daně, | b) | vystavit účtenku tomu, od koho evidovaná tržba plyne, | c) | umístit informační oznámení, nebo | d) | zacházet s autentizačními údaji nebo certifikátem pro evidenci tržeb tak, aby nemohlo dojít k jejich zneužití. |
|
(2) | Za přestupek lze uložit pokutu do a) | 50 000 Kč, jde-li o přestupek podle odstavce 1 písm. c) nebo d), | b) | 500 000 Kč, jde-li o přestupek podle odstavce 1 písm. a) nebo b). |
|
§ 30
Příslušnost
(1) | K řízení o přestupcích podle tohoto zákona je příslušný a) | finanční úřad a | b) | celní úřad. |
|
(2) | K řízení je místně příslušný ten orgán, který provádí nebo provedl prověřování plnění povinností podle tohoto zákona. |
Část pátá
Opatření k vynucení nápravy (§ 31)
§ 31
Uzavření provozovny a pozastavení výkonu činnosti
(1) | Zjistí-li orgán příslušný k prověřování plnění povinností při evidenci tržeb zvlášť závažné porušení povinnosti zasílat údaje o evidované tržbě nebo vydávat účtenky, nařídí okamžité a) | uzavření provozovny nebo | b) | pozastavení výkonu činnosti, při které dochází k evidenci tržeb. |
|
(2) | Orgán příslušný k prověřování plnění povinností při evidenci tržeb zruší rozhodnutím opatření podle odstavce 1 bez zbytečného odkladu poté, co poplatník prokáže, že pominul důvod, pro který bylo toto opatření nařízeno. Proti rozhodnutí o zrušení opatření podle odstavce 1 se nelze odvolat. |
(3) | Výkon uzavření provozovny nebo pozastavení výkonu činnosti provede orgán, který opatření uložil, vyvěšením rozhodnutí o tomto opatření na vhodném a zvenčí viditelném místě u přístupového místa do provozovny. Je-li více přístupových míst do provozovny, vyvěsí se rozhodnutí u všech těchto přístupových míst. |
(4) | Opatřením podle odstavce 1 nesmí být znemožněn výkon veřejné moci. |
Část šestá
Závazné posouzení (§ 32)
§ 32
Závazné posouzení o určení evidované tržby
(1) | Správce daně vydá na žádost poplatníka rozhodnutí o závazném posouzení o určení evidované tržby. |
(2) | Předmětem závazného posouzení je určení, zda je platba evidovanou tržbou nebo zda platba může být evidována ve zjednodušeném režimu. |
(3) | V žádosti o vydání rozhodnutí o závazném posouzení poplatník uvede a) | popis platby, která má podléhat posouzení, a | b) | návrh výroku rozhodnutí o závazném posouzení. |
|
Část sedmá
Společná a závěrečná ustanovení (§ 33-37)
§ 33
Vztah k daňovému řádu
Nestanoví-li tento zákon jinak, postupuje se při řízení a jiném postupu týkajícím se evidence tržeb podle daňového řádu s výjimkou přestupků.
§ 34
Spolupráce orgánů veřejné moci
Zjistí-li orgán veřejné moci při výkonu své působnosti porušení tohoto zákona, oznámí tuto skutečnost orgánu příslušnému k prověřování plnění povinností.
§ 35
Účtenková loterie
(1) | Česká republika může pořádat účtenkovou loterii o věcné nebo peněžní ceny, které se lze zúčastnit pouze na základě zaslání účtenky nebo údaje povinně uváděného na účtence. |
(2) | Příslušnou organizační složkou státu k pořádání účtenkové loterie je Ministerstvo financí. |
(3) | Výdaje na pořádání účtenkové loterie, na peněžní ceny a na pořízení věcné ceny se hradí ze státního rozpočtu. |
(4) | Na účtenkovou loterii se nepoužije zákon upravující provozování hazardních her. |
§ 36
Vztah k cizímu právu
Evidovanou tržbou není také tržba poplatníka, který je povinen tuto tržbu evidovat srovnatelným způsobem podle práva státu, se kterým má Česká republika uzavřenou platnou a účinnou mezinárodní smlouvu o výměně informací, na základě které lze získávat srovnatelné informace o evidovaných tržbách.
§ 37
Dočasně vyloučené tržby
(1) | Evidovanými tržbami dočasně nejsou a) | ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona do konce třetího kalendářního měsíce ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona všechny tržby, s výjimkou ubytovacích a stravovacích služeb uvedených v klasifikaci NACE pod kódy 55 a 56, | b) | od prvního dne čtvrtého kalendářního měsíce ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona všechny tržby, s výjimkou 1. | ubytovacích a stravovacích služeb uvedených v klasifikaci NACE pod kódy 55 a 56 a | 2. | velkoobchodu a maloobchodu uvedených v klasifikaci NACE pod kódy 45.1, 45.3, 45.4, pokud jde o obchod, 46 a 47, |
|
|
(2) | Klasifikací NACE se pro účely tohoto zákona rozumí klasifikace ekonomických činností uvedená v nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1893/2006 ze dne 20. prosince 2006, kterým se zavádí statistická klasifikace ekonomických činností NACE Revize 2 a kterým se mění nařízení Rady (EHS) č. 3037/90 a některá nařízení ES o specifických statistických oblastech, v platném znění. |
(3) | Vláda může stanovit nařízením, že některé tržby nejsou ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona dočasně evidovanými tržbami. |
§ 38
Tento zákon nabývá účinnosti prvním dnem osmého kalendářního měsíce následujícího po dni jeho vyhlášení, s výjimkou ustanovení § 10 až 17 a § 32, která nabývají účinnosti prvním dnem pátého kalendářního měsíce následujícího po dni jeho vyhlášení.
v z. Jermanová v. r.
Zeman v. r.
Sobotka v. r.