7. 4. 2016, [Právní zpravodaj]
Daňové zvýhodnění na další dítě
Senátoři schválili podporu rodin s více dětmi.
Dne 6. 4. 2016 Senát schválil vládní návrh novely zákona o daních z příjmů .
Cílem návrhu je:
- zvýšení daňového zvýhodnění na druhé, třetí a každé další dítě,
- transpozice změn směrnice 2011/96/EU o společném systému zdanění mateřských a dceřiných společností z různých členských států (tzv. dividendové směrnice), provedené směrnicemi 2014/86/EU a 2015/121/EU.
Daňové zvýhodnění na vyživované dítě žijící s poplatníkem daně z příjmů ve společně hospodařící domácnosti na území členského státu Evropské unie nebo státu tvořícího Evropský hospodářský prostor bude pro rok 2016 činit:
- 13 404 Kč ročně na jedno dítě (částka se nemění),
- 17 004 Kč ročně na druhé dítě a (v roce 2015 činilo 15 804 Kč, v roce 2014 činilo 13 404 Kč),
- 20 604 Kč ročně na třetí a každé další dítě (v roce 2015 činilo 17 004 Kč, v roce 2014 činilo 13 404 Kč)․
Růst daňového zvýhodnění na druhé, třetí a každé další dítě se plánuje i v roce 2017.
Mateřská společnost nebude moci uplatnit osvobození přijatých podílů na zisku v případě, že u dceřiné společnosti mohou snížit tyto podíly její základ daně. Další transpoziční změny se týkají zdaňování příjmů z výroby elektřiny u malých zdrojů a zdaňování podílů na zisku vyplácených osobám, které nejsou členy obchodní korporace.
Návrh byl schválen ve znění pozměňovacích návrhů rozpočtového výboru Poslanecké sněmovny, podle nichž
- výdaji (náklady) vynaloženými na dosažení, zajištění a udržení zdanitelných příjmů budou u poplatníků, kteří jsou veřejnou vysokou školou nebo veřejnou výzkumnou institucí podle zvláštního právního předpisu, výdaje (náklady) na tvorbu sociálního fondu, a to až do výše 1,5 % (nyní pouze 1 %) úhrnu vyměřovacích základů zaměstnance pro pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti za zdaňovací období, v jakém lze mzdu zaměstnance uplatnit jako výdaj související s dosažením, zajištěním a udržením zdanitelných příjmů [§ 24 odst. 2 písm. zr) DPříj],
- výdaji vynaloženými na výzkum a vývoj zahrnovanými do odpočtu nebudou výdaje (náklady) na služby, mimo jiné s výjimkou výdajů (nákladů) na služby, které souvisejí s realizací projektu výzkumu a vývoje a které spočívají v ověření nebo prokázání toho, že výsledek výzkumu a vývoje splňuje požadavky stanovené právními předpisy, pokud výdaje na ověření nebo prokázání nebyly zahrnuty do odpočtu u jiného poplatníka [§ 34b odst. 2 písm. b) DPříj].
Návrh míří k prezidentu republiky.
Copyright © 2009 - 2024, Nakladatelství C. H. Beck