Proti takovému přístupu se žalobkyně bránila dovoláním k Nejvyššímu soudu s odkazem na skutečnost, že se Městský soud v Praze při svém rozhodování odchýlil od rozsudku Nejvyššího soudu ze dne 11. 10. 2017, sp. zn. 25 Cdo 2782/2017, který vyšel z nálezu Ústavního soudu ze dne 27. 4. 2017, sp. zn. II. ÚS 795/16.
Žalobkyní zmiňovaný rozsudek Nejvyššího soudu nicméně konstatoval, že „ekonomická hodnota vozidla (či obecně věci) neni determinována pouze jeho ‚technickou‘ či ‚funkční‘ hodnotou, nýbrž obecně tím, jaký užitek je svému vlastníku způsobilé přinést (…) je proto ve smyslu principu úplného odškodnění klíčové, aby byla hodnota věci obnovena či v penězích nahrazena ve všech zmíněných ohledech. Nestačí tedy, pokud je obnovena její hodnota funkční či technická; (…) pokud dojde v důsledku opravy k plné obnově funkční hodnoty věci, avšak zároveň není plně obnovena její hodnota tržní, věc nepřináší svému vlastníku stejný užitek a škoda na věci tudíž není plně nahrazena. (…) Přitom, jak podotkl Ústavní soud již v nálezu ze dne 11. 6. 2014, sp. zn. I. ÚS 1902/13, je všeobecně známou skutečností, že cena havarovaného vozidla bude vždy nižší než cena stejně technicky vybaveného vozidla, které dosud havarováno nebylo.“
Stěžejní argumentace žalobkyně tak spočívala v tvrzení, že pro ni předmětný automobil představuje „(…) naprosto jinou hodnotu pro její zdravotní stav, invaliditu a nemožnost si pořídit za poskytnuté plnění jiný automobil, než pro kohokoliv jiného. Slouží jí v podstatě jako zdravotní pomůcka, jako jediný způsob dopravy do chráněné dílny, při zaopatřování životních potřeb, komunikaci s okolím, aktivitách, které jí přinášejí radost.“ Nadto žalobkyně uvedla, že vyčerpala i veškeré jiné možnosti vedoucí k pořízení jiného automobilu, včetně žádosti o státní příspěvek, a neúspěšně.
Vzhledem však ke skutečnému předmětu rozsudku Nejvyššího soudu, na který se žalobkyně odvolávala, se tento článek ztotožňuje se závěrem komentovaného rozhodnutí, že uvedený rozsudek nebyl na případ žalobkyně aplikovatelný.