Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

373/1919 Sb. znění účinné od 1. 1. 1922 do 31. 5. 1951

373

 

Zákon

ze dne 27. června 1919

o doplnění sítě železniční stavbou drah místních.

 

Podle usnesení Národního shromáždění se nařizuje:

§ 1.

Dráhy místní (vedlejší) jsou dráhy, které jsou sice podstatnou částí sítě železniční, avšak, spojujíce střediska méně významná, stojí technickým založením a výkonností za hlavními drahami.

§ 2.

Místní dráhy zřizují se tam, kde jest potřeba hromadné dopravy, kterou nelze opatřiti jinými prostředky dopravními, jakožto ztrátě státní s příspěvky interesentů, je-li předběžným výpočtem výnosnosti úředně prokázáno, že příjmy provozu uhradí aspoň náklad provozní.

§ 3.

Vzhledem k tomu, jakou důležitost určitá místní dráha má jednak pro doplnění sítě železniční, jednak pro svůj obvod vlastní, vyměří se příspěvky interesentů částkou nákladu zařizovacího, vládou stanoveného, nikdy však částkou menší než 30 % tohoto nákladu․

Příspěvek interesentů budiž složen před početím stavby.

§ 4.

K stavbě každé místní dráhy zmocňuje se vláda zvláštním zákonem, v němž ustanoví se celkový náklad zařizovací a částka jeho, na interesenty připadající, a určí se způsob, jakým se uraditi má část nákladu zařizovacího, neuhražená příspěvky interesentů.

§ 5.

Drobné dráhy, t. j. dráhy, které nejsou podstatnou částí sítě železniční, nýbrž sprostředkují pouze hlavně místní dopravu v některé obci nebo mezi obcemi sousedními, zřizují se výhradně nákladem interesentů, nebo podnikatelů bez přímé finanční účasti státu na základě koncese, kterou vláda udílí.

§ 6.

Ministru železnic se ukládá, by zákon tento provedl v dohodě s ministrem financí.

§ 7.

Zákon tento nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1922.

T. G. Masaryk v. r.

 

Švehla v. r.,

v zast. min. předsedy.

 

Dr. Zahradník v. r.