Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

58/1954 Sb. znění účinné od 23. 12. 1954 do 6. 8. 1959

58

 

Nařízení ministra dopravy

ze dne 17. prosince 1954

o výkupu motorových vozidel trvale nezpůsobilých k provozu.

 

Ministr dopravy nařizuje v dohodě s ministrem-předsedou státního úřadu plánovacího a ostatními zúčastněnými ministra podle § 13 odst. 3 zákona č. 2/1954 Sb., o státním plánu rozvoje národního hospodářství republiky Československé na rok 1954:

§ 1.

(1)

Motorová vozidla a jejich přívěsy, jimž dopravní inspektorát trvale odňal způsobilost k provozu (dále "vraky"), podléhají povinnému výkupu podle tohoto nařízení.

(2)

Povinný výkup se nevztahuje na vraky motocyklů, motorových tříkolek, motorových vozíků pro invalidy, vozítek a přívěsů těchto vozidel.

§ 2.

Výkup vraků provádí, pokud dále není stanoveno jinak, Mototechna, odbytové středisko průmyslu motorových vozidel, národní podnik.

§ 3.

(1)

Vlastník vraku jest povinen jej nabídnout k výkupu nejbližší příslušné provozovně Mototechny do 30 dnů ode dne, kdy toto nařízení nabylo účinnosti, po případě ode dne, kdy příslušný dopravní inspektorát trvale odejme vozidlu způsobilost k provozu․ Stejnou povinnost jako vlastník má i organisace státního socialistického sektoru, která má vrak ve správě, jakož i každý jeho držitel, nebo ten, kdo má vrak u sebe (dále "držitel vraku").

(2)

Před rozhodnutím dopravního inspektorátu nesmí být z vozidla, jež má být trvale vyřazeno, vyňata žádná součástka. Při tomto rozhodnutí může být držiteli vraku povoleno, aby si ponechal z vozidla jen ty součástky, o nichž prokázal, že je jich ihned nezbytně třeba k opravě jiného jeho vozidla; povolení musí být uvedeno v protokole o trvalém vyřazení vozidla a může být u některých druhů součástek vázáno na odevzdání součástek poškozených.

(3)

Součástky vraků se vykupují za ceny stanovené podle zvláštních předpisů.

§ 4.

(1)

Mototechna je povinna zajistit využití materiálu z vraku; proto co možno nejdříve rozebere vrak v rozsahu nutném ke zjištění součástek

a)

použitelných bez oprav,

b)

použitelných po provedení opravy,

c)

nepoužitelných.

(2)

Rozebrání a zjištění součástek je Mototechna oprávněna provést u držitele vraku.

(3)

Mototechna je povinna se postarat, pokud je to hospodářsky a technicky účelné, o opravu těch součástek, jež jsou použitelné po opravě. Nepoužitelné kovové součástky a ty součástky, které by byly použitelné, ale pro něž není upotřebení v dopravě, ohlásí Mototechna ihned po zjištění podle odstavce 1 příslušnému národnímu podniku Kovošrot jako odpad (šrot). Národní podnik Kovošrot urychleně odebere ohlášené součástky. Do té doby je držitel vraku povinen ponechat vrak u sebe.

§ 5.

Ustanovení § § 1 až 4 platí o traktorech používaných v zemědělství s těmito odchylkami:

1.

výkup vraků a odbyt součástek provádí příslušná odbytová složka ministerstva zemědělství;

2.

oprávnění a povinnosti Mototechny (rozebírání vraků, opravy součástek, hlášení součástek národnímu podniku Kovošrot) vykonává, jde-li o

a)

traktory státních statků, příslušná opravna státních statků,

b)

traktory zemědělských škol nebo zemědělského výzkumu, příslušná opravna zemědělské školy nebo výzkumného statku,

c)

ostatní traktory používané v zemědělství, příslušná strojní a traktorová stanice.

§ 6.

Podrobnosti k tomuto nařízení stanoví ministerstvo dopravy a ministerstvo zemědělství v dohodě se zúčastněnými ústředními úřady.

§ 7.

(1)

Toto nařízení se nevztahuje na motorová vozidla (přívěsy) ozbrojených sil.

(2)

Ministerstvo dopravy a ministerstvo zemědělství mohou v dohodě s příslušným ústředním úřadem povolit další výjimky z rozsahu platnosti tohoto nařízení.

§ 8.

Zrušuje se nařízení ministra-předsedy státního úřadu plánovacího č. 28/1951 Sb., o výkupu motorových vozidel trvale nezpůsobilých k provozu.

§ 9.

Toto nařízení nabývá účinnosti dnem vyhlášení.

Široký v. r.

Pospíšil v. r.