Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

45/1960 Sb. znění účinné od 15. 4. 1960 do 31. 12. 1973

45

 

Vyhláška

ministerstva dopravy

ze dne 28. března 1960,

kterou se mění a doplňuje vyhláška č. 5/1957 Ú. l.

o řádu plavební bezpečnosti na vnitrozemních vodách

 

Ministerstvo dopravy stanoví podle § 2 odst. 3 zákona č. 152/1950 Sb., o úpravě a bezpečnosti provozu vnitrozemní plavby, a podle § 5 nařízení ministra dopravy č. 51/1956 Sb., o plavební bezpečnosti na vnitrozemních vodách:

Čl. I

Vyhláška č. 5/1957 Ú. l., o řádu plavební bezpečnosti na vnitrozemních vodách, se mění a doplňuje takto:

1.

§ 27 včetně nadpisu zní:

"§ 27

Záďová světla vleků

 

(1) Poslední jednotka vleku musí nést kromě vrcholového světla podle ustanovení § 26 odst. 1 záďové světlo podle ustanovení § 23 odst. 1 písm. c). Ostatní jednotky závěsu musí nést rovněž záďové světlo podle ustanovení § 23 odst. 1 písm. c); toto záďové světlo musí však být zacloněno matným sklem. - Obr. 12

(2) Jsou-li na konci vleku bočně seskupená plavidla, musí nést záďové světlo každé z nich. - Obr. 13

(3) Jsou-li všechny jednotky závěsu seskupeny jen bočně k remorkéru, musí nést záďové světlo remorkér a každá vlečená jednotka."

 

2.

§ 31 odst. 1 zní:

"(1) Plavidla plující pod plachtou a současně poháněná vlastním strojním zařízením, jakož i plavidla, která používají při plavbě pomocného pohonného strojního zařízení, musí nést černý kužel s vrcholem obráceným vzhůru, pokud možno nejvýše, aby byl co nejlépe vidět․ Kužel musí být nejméně 50 cm vysoký a průměr jeho základny musí být nejméně 30 cm." - Obr. 26

 

3.

§ 65 odst. 2 zní:

"(2) Jsou-li jednotlivá pole nebo části pevných mostů označeny - Obr. 73

a)

za dne dvěma červenobílými čtvercovými tabulemi, na špičku postavenými, přičemž bílé špičky směřují do středu plavebního pole,

b)

za noci dvěma stálými okrajovými zelenými světly, mezi nimiž při obousměrné plavbě (proplutí je dovoleno po proudu i proti proudu) je umístěno jedno žluté světlo a při jednosměrné plavbě (proplutí je dovoleno buď jen po proudu nebo jen proti proudu) jsou umístěna dvě žlutá světla nad sebou,

jest proplutí dovoleno jen mezi těmito znaky."

 

4.

§ 65 se doplňuje odstavcem 6 tohoto znění:

"(6) Na nízkých mostech je umístěno označení, upozorňující na podjezdnou výšku." - Obr. 73a

 

5.

§ 73 včetně nadpisu zní:

"§ 73

Znaky a světla stojících plavidel

 

(1) Plavidla, která stojí mimo plavební dráhu, - s výjimkou malých plavidel a vorů - musí mít za noci na straně plavební dráhy bílé obyčejné světlo, se všech stran viditelné. - Obr. 84

(2) Je-li více plavidel seskupeno u břehu vedle sebe, musí nést světlo podle odstavce 1 jenom plavidlo stojící nejblíže k plavební dráze.

(3) Plavidla, která kotví v plavební dráze, musí mít označení podle § 78 odst. 1 a 2." - Obr. 90 a 91

Čl. II

Příloha 1 k vyhlášce č. 5/1957 Ú. l. se mění a doplňuje takto:

1.

§ 14 A bod 1 písm. c) zní:

"c)

na Labi mezi Veletovem a Mělníkem při vodních stavech vyšších než 2,50 m na vodočtu v Brandýse nad Labem,"

2.

§ 14 A se doplňuje odstavcem 2 tohoto znění:

"(2) Plavba na Labi mezi Veletovem a Mělníkem je omezena takto:

a)

při vodních stavech 1,50 m až 2,00 m na vodočtu v Brandýse nad Labem je dovolena plavba nejvýše s jedním člunem v závěsu;

b)

při vodních stavech 2,00 m až 2,50 m na vodočtu v Brandýse nad Labem je dovolena plavba jednotlivých plavidel, a to jen tehdy, jsou-li poháněna vlastním strojním pohonným zařízením; plavba vleků při těchto vodních stavech je zakázána."

Čl. III

Změny a doplnění obrazového znázornění znaků a světel (příloha 3 k vyhlášce č. 5/1957 Ú. l.) jsou obsaženy v příloze.

Čl. IV

Tato vyhláška nabývá účinnosti ode dne 15. dubna 1960; dokud nebude provedena změna označení podle ustanovení § 65 odst. 2 písm. b), jsou směrodatná pro proplutí dosavadní označení jednotlivých polí nebo částí pevných mostů.

Ministr:

dr. Vlasák v. r.

Příloha k vyhlášce č. 45/1960 Sb.

Změny a doplnění obrazového znázornění znaků a světel

(příloha 3 k vyhlášce č. 5/1957 Ú. l.)

 

Popis znaků a světel:

 

Jednotky závěsu vlečené po boku remorkéru za sebou:

 

Remorkér: Vrcholové světlo, boční světla a záďové světlo podle obrazu 14

 

Poslední jednotka závěsu:

 

Vrcholové světlo jako vlečené plavidlo

 

Záďové světlo: bílé obyčejné světlo

 

ostatní jednotky závěsu:

 

Vrcholové světlo jako vlečené plavidlo

 

Záďové světlo: bílé obyčejné světlo, zacloněné matným sklem

 

§ 31 Plachetnice s motorem, plavidla s postrkovou nebo tažnou pramicí a plavidla s pomocným strojním pohonným zařízením

 

Za dne: černý kužel

 

§ 55 Označení plavební dráhy

 

a)

Hranice plavební dráhy:

 

Při pravém břehu:

 

Za dne: červená bóje tvaru válce

 

Za noci: červené blikavé světlo

 

Při levém břehu:

 

Za dne: černá bóje tvaru kužele

 

Za noci: zelené blikavé světlo

 

Vyobrazení znaků a světel:

 

Při pravém břehu:

 

červenobílá plováková tyč

 

anebo

 

plováková tyč se slaměným víchem nebo s větvemi ve tvaru keříku

 

Při levém břehu:

 

černobílá plováková tyč

 

anebo

 

holá plováková tyč

 

b)

Rozvětvení plavební dráhy

 

Plovoucí znak:

 

Za dne: červeno-černá bóje tvaru koule

 

Za noci: bílé blikavé světlo

 

Pobřežní znak:

 

Za dne: dva trojúhelníky nad sebou postavené vrcholy proti sobě, z nichž horní trojúhelník je červený a spodní černý

 

Za noci: bílé blikavé světlo

 

c)

Označení polohy plavební dráhy ve vztahu ke břehům

 

Pravá strana (plavební dráha jde podél pravého břehu):

 

Za dne: červený čtvercový rám, postavený na základnu

 

Za noci: červené blikavé světlo sudé charakteristiky nebo osvětlení znaku bílým světlem

 

Levá strana (plavební dráha jde podél levého břehu):

 

Za dne: černý čtvercový rám postavený na špičku

 

Za noci: zelené blikavé světlo liché charakteristiky nebo osvětlení znaku bílým světlem

 

d)

Přechod plavební dráhy od jednoho břehu ke druhému:

 

Od pravého břehu k levému (pravobřežní znak):

 

Za dne: žlutý rovnoramenný kříž

 

Za noci: žluté blikavé světlo sudé charakteristiky nebo osvětlení znaku bílým světlem

 

Od levého břehu k pravému (levobřežní znak):

 

Za dne: žlutý rovnoramenný kříž v šikmé poloze

 

Za noci: žluté blikavé světlo liché charakteristiky nebo osvětlení znaku bílým světlem

 

e)

Výjezdy z jezer nebo jezeru podobných rozšíření do plavebních cest

 

Za dne: čtvercová tabule (plná nebo z latí) na podstavci, postavená na špičku

 

Za noci: stálé zelené světlo

 

f)

Odbočení plavební dráhy na nepřehledných místech (popis se nemění)

 

§ 65 Proplouvání pevnými mosty

 

Odstavec 2

 

Označení průjezdních polí:

 

Za dne: dvě červenobílé tabule

Za noci: dvě stálá okrajová zelená světla a mezi nimi jedno žluté světlo (při obousměrné plavbě) nebo dvě žlutá světla nad sebou (při jednosměrné plavbě)

 

Odstavec 6

 

Označení podjezdné výšky:

 

Čtvercová bílá tabule s červeným orámováním a s černým trojúhelníkem, umístěným v horní části a obráceným vrcholem dolů; číslice na spodní části tabule udávají podjezdnou výšku za nejvyššího plavebního stavu

 

Příloha obsahuje na stranách 123, 124, 125, 126 ve Sbírce zákonů roku 1960 vyobrazení znaků a světel.