190/1988 Sb. znění účinné od 1. 1. 1989 do 31. 12. 1994
190
VYHLÁŠKA
federálního ministerstva dopravy a spojů
ze dne 11. října 1988,
kterou se stanoví pevné částky náhrad za způsobení malých poruch v provozu
vlaku na celostátních dráhách a vlečkách
Federální ministerstvo dopravy a spojů stanoví v dohodě se zúčastněnými ústředními orgány podle § 8 odst. 2 a § 29 zákona č. 51/1964 Sb., o dráhách:
§ 1 Organizace, které svou činností (např. investičními, udržovacími nebo opravářskými pracemi, při výstavbě a rekonstrukci komunikací nebo vedení v tělese dráhy, vkládáním mostních provizorií) a občané, kteří svým jednáním (např. nedbáním výstrahy na přejezdu, poškozením přejezdového zabezpečovacího zařízení, vstoupením nebo vjetím do průjezdného průřezu) způsobí malou poruchu v provozu jednotlivého vlaku na celostátních dráhách nebo vlečkách, a to tím, že dojde k prodloužení doby jeho jízdy mezi stanicemi nejdéle o 92 minut nebo dojde k zastavení nebo zdržení jednotlivého vlaku ve stanici, zastávce nebo na trati nejdéle o 180 minut, jsou povinni poskytnout drážnímu podniku náhradu v pevně stanovených částkách podle § 2 anebo § 3.
§ 2 Výše náhrady za prodloužení doby jízdy jednotlivého vlaku se určí podle přílohy, která je součástí této vyhlášky.
§ 3 Výše náhrady za zastavení nebo zdržení jednotlivého vlaku činí za prvních i jen započatých 5 minut 191,- Kčs a za každých dalších započatých 5 minut 77,- Kčs.
§ 4 Zrušuje se výnos federálního ministerstva dopravy č․j. 21.975/75 ze dne 3. 12. 1975, kterým se stanoví pevné částky náhrad za pomalé jízdy vlaků a za zastavení nebo zdržení vlaku na celostátních dráhách a vlečkách, reg. v částce 36 Sbírky zákonů, ročník 1975.
§ 5 Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1989.
Příloha k vyhlášce č. 190/1988 Sb. Tabulka č. 1
Pevné částky náhrad za prodloužení doby jízdy vlaku motorové trakce
Pol.
Prodloužení doby jízdy vlaku v minutách
vlak osobní dopravy
vlak nákladní dopravy
1
0 - 7
170 Kčs
395 Kčs
2
8 - 12
241 Kčs
503 Kčs
3
13 - 17
313 Kčs
512 Kčs
4
18 - 22
384 Kčs
720 Kčs
5
23 - 27
456 Kčs
829 Kčs
6
28 - 32
527 Kčs
937 Kčs
7
33 - 37
599 Kčs
1046 Kčs
8
38 - 42
670 Kčs
1154 Kčs
9
43 - 47
742 Kčs
1263 Kčs
10
48 - 52
813 Kčs
1371 Kčs
11
53 - 57
885 Kčs
1480 Kčs
12
58 - 62
956 Kčs
1588 Kčs
13
63 - 67
1028 Kčs
1697 Kčs
14
68 - 72
1099 Kčs
1805 Kčs
15
73 - 77
1171 Kčs
1914 Kčs
16
78 - 82
1242 Kčs
2022 Kčs
17
83 - 87
1314 Kčs
2131 Kčs
18
88 - 92
1385 Kčs
2239 Kčs
Tabulka č. 2
Pevné částky náhrad za prodloužení doby jízdy vlaku elektrické trakce
Pol.
Prodloužení doby jízdy vlaku v minutách
vlak osobní dopravy
vlak nákladní dopravy
1
0 - 7
133 Kčs
119 Kčs
2
8 - 12
204 Kčs
177 Kčs
3
13 - 17
274 Kčs
235 Kčs
4
18 - 22
344 Kčs
293 Kčs
5
23 - 27
414 Kčs
351 Kčs
6
28 - 32
485 Kčs
409 Kčs
7
33 - 37
555 Kčs
467 Kčs
8
38 - 42
625 Kčs
525 Kčs
9
43 - 47
695 Kčs
583 Kčs
10
48 - 52
766 Kčs
641 Kčs
11
53 - 57
836 Kčs
699 Kčs
12
58 - 62
906 Kčs
757 Kčs
13
63 - 67
976 Kčs
815 Kčs
14
68 - 72
1047 Kčs
873 Kčs
15
73 - 77
1117 Kčs
931 Kčs
16
78 - 82
1182 Kčs
989 Kčs
17
83 - 87
1257 Kčs
1047 Kčs
18
88 - 92
1328 Kčs
1105 Kčs
Pevné částky náhrad podle tabulky č. 1 nebo č. 2 se použijí při prodloužení doby jízdy jednotlivého vlaku nebo vlaků stejné trakce, vyvolaných jednou poruchou v provozu. Pro výpočet celkové náhrady při jedné poruše v provozu v případech jízd více vlaků je nutno uvádět zvlášť čísla jednotlivých vlaků, trakcí, zpoždění v minutách a k tomu odpovídající částku náhrad v Kčs. Jestliže z příčin na straně železnice dojde u některého vlaku k záměně elektrické lokomotivy (určené sešitovým jízdním řádem) za motorovou lokomotivu nebo motorový vůz, je nutno použít v vyúčtování náhrad tabulku č. 2
Copyright © 2009 - 2024, Nakladatelství C. H. Beck