Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

315/1996 Sb. znění účinné od 1. 1. 1997 do 31. 12. 2023

315;

 

ZÁKON

ze dne 13. prosince 1996

o státním rozpočtu České republiky na rok 1997

 

Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:

§ 1

[Příjmy, výdaje a finanční vztahy státního rozpočtu]

(1)

Celkové příjmy státního rozpočtu České republiky na rok 1997 (dále jen "státní rozpočet") se stanoví částkou 549 100 000 000 Kč, celkové výdaje státního rozpočtu se stanoví částkou 549 100 000 000 Kč (příloha č. 1).

(2)

Ve státním rozpočtu jsou obsaženy finanční vztahy k rozpočtům okresních úřadů a rozpočtům obcí, a to dotacemi v celkové výši 18 523 900 000 Kč (příloha č. 2).

(3)

Stanovená výše příjmů podle kapitol státního rozpočtu je uvedena v příloze č. 3.

(4)

Rozdělení celkových výdajů státního rozpočtu je uvedeno v příloze č. 4, rozdělení neinvestičních dotací podnikatelským subjektům je uvedeno v příloze č. 5 a rozdělení investičních výdajů je uvedeno v přílohách č. 6, 7 a 8.

§ 2

[Dotace ze státního rozpočtu do rozpočtů okresních úřadů a obcí]

Součástí celkové dotace ze státního rozpočtu do rozpočtů okresních úřadů a obcí, jejíž výše je uvedena v § 1 odst. 2 tohoto zákona, jsou příspěvky ze státního rozpočtu k částečné úhradě osobních a věcných výdajů spojených s výkonem státní správy obcemi v každém okrese.1 Výše těchto příspěvků se stanoví podle postupu uvedeného v příloze č. 9. Přednosta příslušného okresního úřadu a v hlavním městě Praze a městech Brně, Ostravě a Plzni jejich primátoři2 mohou v odůvodněných případech rozhodnout o odchylkách od částek uvedených v příloze č. 9 až o 15 %.

§ 3

[Zmocňovací ustanovení]

Vláda nebo na základě jejího zmocnění ministr financí může upravit závazné ukazatele státního rozpočtu podle § 1 tohoto zákona v souladu s organizačními nebo metodickými změnami. Těmito opatřeními nesmí dojít ke zhoršení výsledného salda příjmů a výdajů státního rozpočtu.

§ 4

[Státní dluhopisy]

Ministerstvo financí může vydat v průběhu roku 1997 státní dluhopisy až do výše 21 500 000 000 Kč na úhradu jistin státního dluhu.

§ 5

[Pravidla poskytování finančních příspěvků na hospodaření v lesích]

Závazná pravidla poskytování finančních příspěvků na hospodaření v lesích v roce 1997 a způsobu kontroly jejich využití jsou uvedena v příloze č. 10.

§ 6

[Účinnost]

Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1997.

Zeman v. r.

Havel v. r.

Klaus v. r.

Příloha č. 1

CELKOVÝ PŘEHLED STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Ukazatel

v mil. Kč

DAŇOVÉ PŘÍJMY

318 600

Daň z přidané hodnoty

127 800

Spotřební daně

65 400

Daně z příjmů

90 900

v tom: daň z příjmů právnických osob

55 000

daň z příjmů fyzických osob

35 900

Daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí

4 500

Silniční daň

4 200

Clo

19 600

Poplatek za užívání dálnic a silnic

900

Ostatní daně a poplatky

5 300

POJISTNÉ NA SOCIÁLNÍ ZABEZPEČENÍ A PŘÍSPĚVEK NA STÁTNÍ POLITIKU ZAMĚSTNANOSTI

205 531

z toho: pojistné na důchodové pojištění

157 166

NEDAŇOVÉ PŘÍJMY

16 073

Příjmy rozpočtových organizací a odvody příspěvkových organizací

4 338

z toho: odvody příspěvkových organizací

10

Přijaté úroky

3 008

Ostatní příjmy

8 727

PŘÍJMY Z VLÁDNÍCH ÚVĚRŮ

8 896

PŘÍJMY CELKEM

549 100

NEINVESTIČNÍ VÝDAJE

479 622

Výdaje rozpočtových organizací

142 586

Příspěvky na činnost příspěvkovým organizacím

44 874

Úrokové platby

14 442

Dotace, platby a příspěvky

277 720

v tom: dotace podnikatelským subjektům

27 685

dotace občanským sdružením

1 808

ostatní dotace a příspěvky

14 212

dotace jiným rozpočtům

20 030

v tom: územním rozpočtům

18 524

státním fondům

1 506

platby a příspěvky obyvatelstvu - sociální zabezpečení (vč. prostředků na státní politiku zaměstnanosti

212 485

z toho: důchody

150 459

platby do zahraničí

1 500

INVESTIČNÍ VÝDAJE CELKEM

65 756

VLÁDNÍ ÚVĚRY

3 722

VÝDAJE CELKEM

549 100

Příloha č. 2

FINANČNÍ VZTAHY K ROZPOČTŮM OKRESNÍCH ÚŘADŮ A ROZPOČTŮM OBCÍ

v mil. Kč

Okres

Účelové dotace

ze SR celkem

 

domy s pečovatelskou službou a domy penziony */

ústavy sociální péče */

domovy důchodců */

sociální dávky */

dopravní obslužnost */

školství */

vybraná zdravotnická zařízení */

výkon státní správy

hasičské záchranné sbory

územní vyrovnávací dotace

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Praha

53.4

118.8

142.5

300.0

 

161.5

 

337.5

327.8

 

1 441.5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Benešov

24.0

 

17.1

27.0

13.7

14.4

 

18.1

26.6

65.4

206.3

Beroun

15.0

3.2

8.8

29.0

8.6

11.2

 

15.3

24.4

 

115.5

Kladno

9.0

26.1

46.0

99.0

7.9

21.7

2.8

30.5

58.3

8.4

309.7

Kolín

4.0

9.8

13.3

39.0

6.5

14.1

2.0

19.5

29.0

42.4

179.6

Kutná Hora

13.8

10.6

13.3

38.0

6.3

11.9

 

15.9

31.6

17.2

158.6

Mělník

 

4.1

14.4

41.0

10.1

14.3

 

19.3

29.6

 

132.8

Mladá Boleslav

9.8

12.4

16.8

32.0

9.9

16.9

1.5

22.9

34.8

 

157.0

Nymburk

 

3.4

21.7

48.0

7.8

12.0

2.3

16.6

26.7

34.7

173.2

Praha-východ

13.0

6.3

12.4

18.0

13.1

13.2

1.8

18.8

30.1

 

126.7

Praha-západ

6.8

4.7

12.2

21.0

11.7

10.7

2.0

15.3

28.0

29.3

141.7

Příbram

10.0

7.1

31.0

44.0

13.2

17.4

 

22.0

26.9

18.3

189.9

Rakovník

 

5.9

12.5

32.0

6.9

8.7

 

11.0

19.3

20.4

116.7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

České Budějovice

10.0

3.8

35.6

55.0

10.1

28.0

 

36.1

60.4

 

239.0

Český Krumlov

4.5

 

7.8

29.0

12.6

10.8

 

11.9

33.7

7.9

118.2

Jindřichův Hradec

 

16.0

21.7

38.0

14.7

15.1

 

19.1

31.8

50.2

206.6

Pelhřimov

 

11.0

20.9

27.0

10.0

11.6

2.3

15.1

34.0

29.7

161.6

Písek

9.0

7.7

8.6

35.0

8.3

11.2

 

14.4

28.5

5.9

128.6

Prachatice

 

5.3

11.6

23.0

11.4

8.7

 

10.5

24.5

36.5

131.5

Strakonice

9.6

20.2

17.4

28.0

7.6

10.3

 

14.4

30.3

23.3

161.1

Tábor

 

2.5

18.7

35.0

9.6

16.3

 

21.1

30.5

 

133.7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Domažlice

 

 

4.4

19.0

8.5

9.7

 

11.9

19.9

28.5

101.9

Cheb

 

17.1

13.1

32.0

8.5

14.1

4.0

17.8

30.0

9.6

146.2

Karlovy Vary

16.0

17.6

9.8

49.0

16.0

18.9

3.0

25.0

26.0

 

181.3

Klatovy

 

11.1

13.6

35.0

16.3

13.6

 

18.1

29.9

30.6

168.2

Plzeň

10.0

1.6

17.8

62.0

0.5

23.7

5.4

47.7

45.5

 

214.2

Plzeň-jih

10.0

14.5

5.4

20.0

10.0

9.9

 

13.7

22.0

67.1

172.6

Plzeň-sever

16.0

 

12.4

17.0

10.4

11.3

1.8

14.7

17.8

76.5

177.9

Rokycany

8.0

32.1

 

23.0

4.7

6.7

 

9.3

17.8

19.8

121.4

Sokolov

2.3

4.8

7.6

50.0

4.8

17.3

 

19.3

27.6

 

133.7

Tachov

6.0

3.5

8.2

30.0

10.9

9.0

 

10.4

19.8

7.6

105.4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Česká Lípa

2.8

11.8

11.8

44.0

10.4

18.9

 

21.3

26.5

5.6

153.1

Děčín

12.0

29.2

31.9

95.0

7.1

21.1

3.0

27.2

35.9

13.8

276.2

Chomutov

 

24.2

33.7

98.0

12.7

22.9

 

25.5

30.6

 

247.6

Jablonec nad Nisou

 

3.3

12.6

39.0

5.5

14.1

 

18.1

27.0

 

119.6

Liberec

 

7.6

16.4

75.0

6.4

24.8

4.0

32.5

32.8

 

199.5

Litoměřice

 

23.8

10.7

68.0

9.2

18.1

 

23.2

37.6

 

190.6

Louny

12.0

6.9

11.2

91.0

10.4

14.3

 

17.5

31.2

22.9

217.4

Most

 

14.5

25.8

99.0

6.2

19.3

5.3

24.4

29.3

 

223.8

Teplice

 

5.4

32.1

101.0

5.9

19.0

3.5

26.0

31.7

 

224.6

Ústí nad Labem

 

10.3

29.7

64.0

4.0

17.9

 

24.1

46.5

 

196.5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Havlíčkův Brod

5.0

8.8

11.2

36.0

9.0

15.7

 

19.5

25.5

37.6

168.3

Hradec Králové

 

11.4

23.8

60.0

8.7

23.5

 

33.0

50.0

 

210.4

Chrudim

12.0

18.9

12.9

65.0

7.6

17.2

 

21.5

26.7

44.6

226.4

Jičín

5.0

 

21.6

30.0

6.9

12.6

 

15.9

24.8

37.6

154.4

Náchod

12.3

3.5

24.4

60.0

6.3

17.7

1.8

22.9

26.4

25.3

300.6

Pardubice

 

6.6

28.5

68.0

6.6

24.9

4.5

33.1

35.3

 

207.5

Rychnov nad Kněžnou

10.0

20.5

13.2

34.0

5.5

12.7

 

16.1

22.8

21.7

156.5

Semily

 

7.6

11.4

32.0

6.5

12.3

 

15.4

25.8

7.9

118.9

Svitavy

11.5

15.8

14.8

57.0

9.5

17.3

2.3

20.9

27.9

62.7

239.7

Trutnov

50.3

8.2

25.5

67.0

8.4

18.7

3.6

24.8

32.7

1.8

241.0

Ústí nad Orlicí

 

14.7

27.1

76.0

7.6

22.2

 

28.3

41.1

26.1

243.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blansko

3.0

20.7

20.1

48.0

10.8

17.6

 

22.0

28.9

88.7

259.8

Brno

 

7.1

65.5

238.0

5.7

55.0

5.5

108.5

103.0

 

588.3

Brno-venkov

 

6.6

19.8

59.0

12.1

23.7

 

31.9

33.7

195.6

382.4

Břeclav

17.5

7.4

12.1

73.0

5.0

20.8

 

25.3

30.0

81.0

273.0

Hodonín

19.8

23.1

17.7

95.0

8.1

27.6

2.0

33.0

29.1

50.4

305.8

Jihlava

5.0

3.8

17.4

60.0

8.7

17.5

2.2

22.2

41.0

 

177.8

Kroměříž

12.0

32.0

27.4

72.0

7.5

18.8

 

22.2

31.2

50.4

273.5

Prostějov

 

22.6

31.8

82.0

10.1

17.6

1.9

22.6

35.7

47.2

271.5

Třebíč

10.0.

9.1

23.4

57.0

11.6

20.3

 

24.0

39.4

67.8

262.6

Uherské Hradiště

 

36.8

27.9

68.0

8.6

23.4

 

29.7

28.0

95.2

317.6

Vyškov

 

 

21.4

58.0

5.6

14.4

1.8

17.6

25.4

56.6

200.8

Zlín

10.0.

9.1

31.0

78.0

10.9

31.7

1.9

40.2.

52.9

 

265.7

Znojmo

11.5

22.4

27.0

57.0

12.0

19.9

6.8

23.2

30.6

97.2

307.6

Žďár nad Sázavou

14.5

12.3

17.3

55.0

9.7

22.3

 

25.7

37.1

87.2

281.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bruntál

 

20.1

23.3

101.0

15.6

19.0

3.8

21.6

32.4

63.4

300.2

Frýdek-Místek

8.3

17.7

42.4

150.0

15.6

37.6

 

46.6

32.8

 

351.0

Jeseník

 

5.3

11.3

39.0

6.2

7.2

 

8.7

15.9

42.8

136.4

Karviná

10.0

11.4

28.2

268.0

10.5

44.8

3.3

58.2

49.4

 

483.8

Nový Jičín

15.0

6.9

23.9

149.0

12.3

26.7

 

32.8

28.6

99.2

394.4

Olomouc

6.8

35.3

27.2

120.0

17.0

36.2

3.8

46.1

52.3

 

344.7

Opava

 

42.1

32.5

128.0

11.0

31.2

3.0

37.0

35.3

94.0

414.1

Ostrava

13.0

25.2

63.8

236.0

4.3

50.3

6.9

90.6

105.8

 

595.9

Přerov

17.0

34.3

31.8

92.0

8.7

22.0

 

28.1

32.0

44.4

310.3

Šumperk

17.5

6.8

18.6

88.0

9.9

21.3

3.6

25.9

25.4

46.4

263.4

Vsetín

16.0

8.2

27.4

95.0

10.6

23.9

2.3

30.2

26.4

54.2

294.2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Úhrn OÚ ČR

600.0

1 060.5

1 717.1

5 300.0

700.0

1 610.2

105.7

2 258.3

2 873.5

2 298.6

18 523.9

 

__________

*/ Účelové dotace podléhají finančnímu vypořádání za rok 1997.

Příloha č. 3

Celkové příjmy státního rozpočtu podle kapitol
Příloha č. 4

Celkové výdaje státního rozpočtu podle kapitol
Příloha č. 5

Neinvestiční dotace podnikatelským subjektům
Příloha č. 6

Investiční výdaje státního rozpočtu ČR podle hospodářsko právních norem
Příloha č. 7

Výdaje státního rozpočtu ČR na financování investičních programů
Příloha č. 8

Výdaje státního rozpočtu na investiční akce financované formou individuální dotace

Příloha č. 9

Postup pro stanovení výše příspěvku na osobní a věcné výdaje spojené s výkonem státní správy jednotlivým obcím v každém okrese

Výše příspěvku se stanoví násobkem pevné sazby příspěvku na každých 100 obyvatel trvale bydlících na území, v němž obecní úřad vykonává státní správu, a jedné setiny celkového počtu obyvatel území.

Sazby příspěvku ze státního rozpočtu stanovené v závislosti na rozsahu svěřené nebo přenesené působnosti k výkonu státní správy činí:

 

Působnost

Sazba v Kč na 100 obyvatel */

obce se samostatnou působností (všechny obce)

100,- Kč

obce s působností matričního úřadu

2 200,- Kč

obce s působností stavebního úřadu

6 550,- Kč

obce s pověřeným obecným úřadem **/

10 500,- Kč

obce s působností okresního úřadu ***/

7 550,- Kč

__________

*/ sazby se podle rozsahu působnosti obce sčítají

**/ § 60 zákona ČNR č. 367/1990 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů

***/ § 5b zákona ČNR č. 425/1990 Sb., o okresních úřadech, ve znění pozdějších předpisů

Příloha č. 10

Závazná pravidla poskytování finančních příspěvků na hospodaření v lesích v roce 1997 a způsobu kontroly jejich využití

§ 1

Předmět úpravy

 

Tato pravidla upravují postup při poskytování finančních příspěvků na hospodaření v lesích (dále jen "příspěvek") na území České republiky a způsobech kontroly jejich využití.

 

§ 2

Rozsah platnosti a kompetence

 

(1)

Podle těchto pravidel se poskytuje:

a)

příspěvek na obnovu lesů poškozených imisemi,

b)

příspěvek na zalesnění, zajištění a výchovu porostů,

c)

příspěvek na sdružování vlastníků lesů malých výměr,

d)

příspěvek na ekologické a k přírodě šetrné technologie,

e)

příspěvek na zajištění mimoprodukčních funkcí lesa,

f)

příspěvek na vyhotovení plánu,

g)

jiný příspěvek na hospodaření v lesích.

(2)

Tato pravidla se vztahují na hospodaření v lesích v působnosti Ministerstva zemědělství, Ministerstva obrany a Ministerstva životního prostředí (dále jen "ministerstvo"). Ministerstvo hradí příspěvky podle těchto pravidel z příslušné kapitoly svého rozpočtu.

(3)

Ministerstvo obrany a Ministerstvo životního prostředí předkládají své návrhy na poskytnutí příspěvků Ministerstvu zemědělství. O poskytnutí příspěvku rozhoduje Ministerstvo zemědělství.

(4)

Ministerstvo stanoví vnitřním předpisem vzory žádostí.

 

§ 3

Žadatel

 

(1)

Právo žádat o příspěvek má vlastník lesa.1) O příspěvek na zajištění mimoprodukčních funkcí dle § 11 těchto pravidel může žádat i správce vodního toku, pokud vykonává právo hospodaření ve státních lesích, a vlastník nebo nájemce honitby (dále jen "žadatel").

(2)

V případě spoluvlastnictví žádají spoluvlastníci, kteří mají na společné věci většinový podíl počítaný podle velikosti podílů.2)

(3)

Žadatel, který uplatnil nárok nebo podal žádost o příspěvek na stejný předmět činnosti ze státního rozpočtu, státních fondů nebo jiných centrálních zdrojů, nemůže žádat o příspěvek podle těchto pravidel.

(4)

Žadatel o příspěvek musí hospodařit podle platného lesního hospodářského plánu3) (dále jen "plán") nebo lesní hospodářské osnovy4) (dále jen "osnova").

 

§ 4

Obsah žádosti

 

(1)

Žadatel předkládá žádost podle předepsaného vzoru. Žádost včetně příloh musí být čitelně a nesmazatelně vyplněna.

(2)

Podle povahy žádosti jsou její nedílnou součástí tyto přílohy:

a)

tabulka provedených lesnických prací, které jsou předmětem příspěvku, potvrzená odborným lesním hospodářem, který odpovídá za soulad uvedených údajů s plánem nebo osnovou a za kvalitu potvrzených provedených prací,

b)

projektová dokumentace v rozsahu stanoveném zvláštními předpisy5) a zjednodušená dokumentace v ostatních případech,

c)

rozpočet akce s vyčíslením investičních a neinvestičních potřeb prostředků (náklady na projektovou dokumentaci jsou součástí rozpočtu příslušné akce),

d)

harmonogram provedení prací u akcí s dobou realizace delší než jeden rok, e) stavební povolení nebo ohlášení stavby, pokud je vyžadováno podle zvláštních předpisů,

f)

smlouva o sdružení vlastníků lesa,

g)

stanovisko odborného lesního hospodáře u žádosti o příspěvek podle § 11, 12 a 13 těchto pravidel,

h)

rozbor finančních zdrojů žadatele na dokončení akce u akcí, kde je příspěvek poskytován procentem ze skutečně vynaložených nákladů,

i)

souhlas vlastníků sousedních pozemků, pokud jsou předmětem podpory dotčena jejich práva, stanovisko správy národního parku, pokud je pozemek, na který je žádán příspěvek, na území národního parku,

j)

protokol o předání lesních pozemků, pokud tato skutečnost není zanesena v katastru nemovitostí,

k)

smlouva o nájmu lesních pozemků, pokud je žadatelem nájemce.

(3)

Za správnost potvrzených údajů podle § 4 odst. 2 písm. a) odpovídá odborný lesní hospodář žadateli. Za správnost údajů lesní hospodářské evidence odpovídá žadatel.

(4)

Žadatel je povinen v žádosti rozdělit příspěvek na úhradu nákladů (dále jen "provozní příspěvek") a na pořízení hmotného majetku (dále jen "investiční příspěvek").

(5)

Žadatel, který je plátcem daně z přidané hodnoty, uvádí požadovanou částku bez daně z přidané hodnoty.

 

§ 5

Podávání žádostí a čerpání příspěvku

 

(1)

Žádost o příspěvek podle § 7 až 10 těchto pravidel podává žadatel místně příslušnému územnímu odboru ministerstva po splnění předmětu příspěvku, nejpozději však do tří měsíců po jeho splnění, s výjimkou zajištění porostu. Žádost o příspěvek na zajištění porostu se předkládá do 30. 6. 1997. Tato žádost se ve všech případech považuje současně za vyúčtování příspěvku.

(2)

Žádost o příspěvek podle § 11 a 13 těchto pravidel podává žadatel místně příslušnému územnímu odboru ministerstva v kalendářním roce, ve kterém má dojít k provedení nebo zahájení prací, na které má být příspěvek poskytnut.

(3)

Žádost o příspěvek podle § 12 těchto pravidel podává žadatel místně příslušnému územnímu odboru ministerstva v kalendářním roce, kdy končí platnost plánu.

(4)

Den převzetí (doručení) žádosti je dnem registrace žádosti.

(5)

Územní odbor ministerstva prověřuje formální a věcnou správnost žádosti a přiložených příloh. V případě zjištění nedostatků vrátí žádost žadateli k doplnění a stanoví termín odstranění nedostatků ne však kratší 30 dnů. Nedodržením termínu se žádost považuje za zamítnutou.

(6)

Ředitel územního odboru ministerstva rozhodne o poskytnutí příspěvku podle § 7 až 10 těchto pravidel nejpozději do tří měsíců od data registrace, popř. doplnění. Výsledek rozhodnutí sdělí žadateli a předá ministerstvu podklad pro příkaz k úhradě příspěvku nejpozději do 30 dnů po rozhodnutí. Ministerstvo poukáže příspěvek bezhotovostně na účet žadatele.

(7)

Územní odbor ministerstva zasílá žádost o příspěvek podle § 11 až 13 těchto pravidel včetně příloh a svého stanoviska na ministerstvo do 14 dnů po její registraci, popř. doplnění. Žádosti jsou projednávány v pořadí, v jakém byly na ministerstvo doručeny. Ministerstvo rozhodne o poskytnutí příspěvku a rozhodnutí sdělí písemně do 30 dnů žadateli a příslušnému územnímu odboru ministerstva. Součástí rozhodnutí je harmonogram čerpání příspěvku v jednotlivých letech a rozdělení na provozní příspěvek a investiční příspěvek.

(8)

O nečerpání příspěvku podle harmonogramu musí žadatel neprodleně, nejpozději však do 30. 9. 1997, písemně informovat územní odbor ministerstva. Nesplnění této povinnosti je důvodem ke zrušení nebo změně rozhodnutí o poskytnutí příspěvku.

(9)

Vyúčtování příspěvku podle § 11 až 13 těchto pravidel o skutečně provedených pracích a vynaložených nákladech na příslušnou akci, které rozdělí na provozní příspěvek a investiční příspěvek, vyhotovené v souladu s harmonogramem, předkládá žadatel příslušnému územnímu odboru ministerstva nejpozději do 15. 11. 1997. Územní odbor ministerstva po prověření oprávněnosti a správnosti vyúčtování předá ministerstvu podklad pro příkaz k úhradě příspěvku nejpozději do 30. 11. 1997. Ministerstvo poukazuje příspěvek bezhotovostně na účet žadatele do 31. 12. 1997.

 

§ 6

Obecné podmínky

 

(1)

V případě zjištění, že byly uvedeny nepravdivé údaje nebo čerpán příspěvek na jiný účel, než na jaký byl poskytnut, ministerstvo pozastaví úhradu. Pokud byla úhrada provedena, ohlásí tuto skutečnost místně příslušnému finančnímu úřadu, který postupuje podle zvláštního zákona.6)

(2)

Důvodem k neposkytnutí příspěvku, pozastavení úhrady nebo vrácení již poskytnutého příspěvku v běžném roce může být hospodaření v lesích v rozporu s lesním zákonem.

 

§ 7

Příspěvek na obnovu lesů poškozených imisemi

 

(1)

Příspěvek na obnovu lesů poškozených imisemi v imisních pásmech ohrožení A a B7) se poskytují na:

a)

první zalesnění lesních pozemků,

b)

opakované zalesnění lesních pozemků,

c)

ochranu mladých lesních porostů do jejich zajištění (ochrana kultur proti buřeni, zvěři, myšovitým a hmyzím škůdcům),

d)

zřizování nových oplocenek za účelem zajištění kultur a nárostů nebo jejich částí se zastoupením melioračních a zpevňujících dřevin 30% a vyšším,

e)

hnojení a vápnění lesních porostů.

(2)

Sazba příspěvku činí:

(3)

Zalesněním se pro účely těchto pravidel rozumí přirozená i umělá obnova lesa a zalesňování lesních pozemků, které jsou v plánu nebo osnově označeny jako bezlesí. Při zalesnění je povinnost použít stanovištně a geneticky vhodného a výsadby schopného sadebního materiálu.9)

 

§ 8

Příspěvek na zalesnění, zajištění a výchovu porostů

 

(1)

Příspěvek na zalesnění a zajištění lesních porostů v lesích neuvedených v § 7 se poskytuje na:

a)

první zalesnění lesních pozemků,

b)

opakované zalesnění nezajištěných kultur,

c)

zajištění lesních porostů10) v roce, kdy končí zákonná lhůta.

(2)

Příspěvek na výchovu lesních porostů se poskytuje na:

a)

odstraňování lesních porostů v rámci rekonstrukce a přeměny porostů s nevhodnou nebo náhradní dřevinnou skladbou dle plošného předpisu plánu nebo osnovy,

b)

výchovu lesních porostů do 40 let skutečného věku porostu (prořezávky a předmýtní úmyslná těžba).

(3)

Kritéria pro stanovení sazby příspěvku:

a)

cena lesního pozemku11) v Kč/m2,

b)

zařazení lesů do kategorie lesů ochranných12) (dále jen "lesy ochranné"),

c)

zařazení lesů do kategorie lesů zvláštního určení13) s výjimkou lesů v uznaných oborách a v samostatných bažantnicích14) (dále jen "lesy zvláštního určení"),

d)

zařazení do lesů, v nichž jiný důležitý veřejný zájem vyžaduje odlišný způsob hospodaření15) (dále jen "lesy zvláštní"),

e)

předání lesů nebo ukončení práva užívání, ve kterých byly předány povinnou osobou po 1. lednu 1995 osobě oprávněné nezajištěné kultury (dále jen "lesy restituční"),

f)

zařazení lesů do kategorie lesů hospodářských a do kategorie lesů zvláštního určení v uznaných oborách a samostatných bažantnicích (dále jen "lesy hospodářské").

(4)

V případě překryvu několika kritérií použije žadatel sazbu, která je pro něj výhodnější.

(5)

Sazba příspěvku činí:

 

§ 9

Příspěvek na sdružování vlastníků lesů malých výměr

 

(1)

Příspěvek na sdružování vlastníků lesů se poskytuje na správu sdruženého lesního majetku minimálně pěti vlastníků lesa, kteří sdružili minimálně 150 ha lesa. Pro poskytnutí příspěvku sdružení16) je rozhodující výměra jednotlivých sdružených lesních majetků k 1. 1. 1997 zaokrouhlená na celé ha nahoru.

(2)

Za lesy malých výměr se pro potřeby těchto pravidel považují lesní majetky do 150 ha.

(3)

Sdružení vlastníků spravuje pozemky vlastníků v jednom nebo více katastrálních územích, která spolu navzájem souvisejí, nebo pozemky tvoří funkční celek. Spravované pozemky mají jednoho odborného lesního hospodáře. Sdružení je otevřeným subjektem pro všechny vlastníky lesa v daném regionu.

(4)

O příspěvek na podporu sdružování vlastníků lesů a podporu hospodaření ve sdružených lesích vlastníků malých výměr17) může žádat vlastník lesa, který je členem sdružení a který je smlouvou o sdružení k tomuto oprávněn.

(5)

Sazba příspěvku činí:

 

§ 10

Příspěvek na ekologické a k přírodě šetrné technologie

 

(1)

Příspěvek na ekologické a k přírodě šetrné technologie se poskytuje na:

a)

vyklizování nebo přibližování dříví lanovými systémy v lesních porostech,

b)

vyklizování nebo přibližování dříví koněm v lesních porostech,

c)

vyklizování nebo přibližování dříví "železným koněm" v lesních porostech,

d)

likvidaci klestu před obnovou lesa štěpkováním s rozptýlením štěpky v porostu.

(2)

Sazba příspěvku činí:

(3)

V případě kombinace několika technologií, které jsou předmětem příspěvku, použije žadatel sazbu, která je pro něj výhodnější.

 

§ 11

Příspěvek na zajištění mimoprodukčních funkcí lesa

 

(1)

Příspěvek na opatření k zajištění mimoprodukčních funkcí se poskytuje na:

a)

výstavbu, opravy a údržbu objektů lesotechnických meliorací a hrazení bystřin v lesích a na ostatních pozemcích, pokud správce vodního toku vykonává právo hospodaření ve státních lesích,

b)

opatření zaměřená na ochranu půdy, vody a úpravu vodního režimu v lesích v pásmech hygienické ochrany vodních zdrojů a v chráněných oblastech přirozené akumulace vod,18)

c)

výstavbu a opravy retenčních vodních nádrží souvisejících bezprostředně s pozemky určenými k plnění funkcí lesa a úpravou jejich vodního režimu,

d)

výstavbu a opravy lesních cest nutných z hhlediska ochrany půdy, vody vodního režimu včetně výstavby a opravy mostků, propustků a svodnic na nich,

e)

práce k posílení rekreační funkce lesa, k usměrňování návštěvnosti území, k zajištění bezpečnosti návštěvníků lesa a k údržbě lesního prostředí,

f)

podporu ohrožených druhů zvířat - tetřeva hlušce, tetřívka obecného, jeřábka lesního, zajíce polního, koroptve polní, dropa velkého, sov čeledi Strigidae v lokalitách jejich přirozeného výskytu, kozy bezoárové a bílého jelena. V případě poskytnutí příspěvku na nákup živého zajíce polního pro zazvěřování nesmí být v honitbě předmětem lovu v běžném roce.

(2)

Výše příspěvku činí 80 % skutečně vynaložených nákladů v souladu s rozpočtem, včetně nákladů na projektovou dokumentaci.

 

§ 12

Příspěvek na vyhotovení plánu

 

(1)

Příspěvek na vyhotovení plánu bude poskytnut za předpokladu, že plán bude zpracován v digitální formě, výstupy budou odpovídat schválenému standardu a numerická, popř. i grafická data plánu budou předána orgánu státní správy lesů v digitální podobě.

(2)

Výše příspěvku činí:

a)

numerická data plánu zpracovaná v digitální formě ............ 200 Kč/ha,

b)

numerická i grafická data plánu zpracovaná v digitální formě . 400 Kč/ha,

nejvýše však do výše skutečně vynaložených nákladů.

(3)

Vlastník lesa je povinen nejpozději do šesti měsíců po skončení platnosti původního plánu předat ministerstvu doklad o schválení a předání dat plánu, na který byl příspěvek poskytnut. Nesplnění této podmínky je důvodem k okamžitému vrácení poskytnutého příspěvku.

 

§ 13

Jiný příspěvek na hospodaření v lesích

 

(1)

Jiný příspěvek na hospodaření v lesích se poskytuje na:

a)

práce související se zachováním a reprodukcí genových zdrojů lesních dřevin,

b)

mimořádná opatření při kalamitách v lesích způsobených biotickými i abiotickými činiteli (nelze uplatnit na běžnou ochranu a prevenci).

(2)

Výše příspěvku činí 90 % skutečně vynaložených nákladů v souladu s rozpočtem.

 

§ 14

Kontrola dodržování pravidel

 

(1)

Kontrolu dodržování pravidel poskytování příspěvku (dále jen "kontrola") provádí ministerstvo.

(2)

Předmětem kontroly je zejména:

-

správnost údajů uvedených v žádosti,

-

provedení akce, na kterou byl poskytnut příspěvek.

(3)

Kontrola může být prováděna ode dne podání žádosti, nejpozději však do pěti let od konce kalendářního roku, ve kterém byla akce, na kterou byl poskytnut příspěvek, dokončena. Žadatel je povinen uchovávat příslušné doklady o poskytnutí a čerpání příspěvku minimálně po dobu pěti let.

(4)

Žadatel je povinen provedení kontroly umožnit.

(5)

Ministerstvo oznámí žadateli čas a místo provedení kontroly. Nepřítomnost žadatele není důvodem k neprovedení kontroly.

(6)

O kontrole bude sepsána kontrolní zpráva. Jedno vyhotovení kontrolní zprávy obdrží kontrolovaný žadatel.

(7)

Proti výsledku kontroly má kontrolovaný žadatel právo podat odvolání do 15 dnů ode dne doručení kontrolní zprávy.

(8)

Odvolání proti kontrolní zprávě se podává územnímu odboru ministerstva, který kontrolu provedl.

(9)

Územní odbor ministerstva zašle veškeré související doklady spolu se svým vyjádřením ministerstvu. Ministerstvo přezkoumá kontrolní zprávu, kterou schválí, změní nebo zruší. Rozhodnutí ministerstva je konečné a není proti němu odvolání.

(10)

V případech v těchto pravidlech neuvedených se postupuje podle zvláštního předpisu.19) Kontrola prováděná orgány státní správy podle zvláštních předpisů20) není těmito pravidly dotčena.

 

§ 15

Ustanovení závěrečná

 

Ustanovení § 5 a 14 jsou závazná pouze pro Ministerstvo zemědělství. Podávání žádostí, čerpání příspěvků a kontrola dodržování těchto pravidel bude upravena v resortu Ministerstva obrany a Ministerstva životního prostředí vnitřním předpisem.

__________

1)

§ 4§ 58 odst. 1 zákona č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon).

2)

§ 139 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

3)

§ 24 zákona č. 289/1995 Sb.

4)

§ 25 zákona č. 289/1995 Sb.

5)

Zákon č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů.

6)

Zákon č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů.

7)

Vyhláška Ministerstva zemědělství č. 78/1996 Sb., o stanovení pásem ohrožení lesů pod vlivem imisí.

8)

Vyhláška Ministerstva zemědělství č. 83/1996 Sb., o zpracování oblastních plánů rozvoje lesů a o vymezení hospodářských souborů.

9)

§ 30 zákona č. 289/1995 Sb.

10)

§ 31 odst. 6 zákona č. 289/1995 Sb.

11)

§ 26 vyhlášky Ministerstva financí č. 178/1994 Sb., o oceňování staveb, pozemků a trvalých porostů, ve znění pozdějších předpisů.

12)

§ 7§ 59 odst. 6 zákona č. 289/1995 Sb.

13)

§ 8§ 59 odst. 6 zákona č. 289/1995 Sb.

14)

Zákon č. 23/1962 Sb., o myslivosti, ve znění pozdějších předpisů.

15)

§ 8 odst. 2 písm. h) a § 59 odst. 6 zákona č. 289/1995 Sb.

16)

§ 221260 zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

Zákon č. 83/1990 Sb., o sdružování občanů, ve znění pozdějších předpisů.

§ 829841 zákona č. 40/1964 Sb.

17)

§ 46 odst. 1 písm. j) zákona č. 289/1995 Sb.

18)

Nařízení vlády o chráněných oblastech přirozené akumulace vod č. 40/1978 Sb., č. 10/1979 Sb. a č. 85/1981 Sb.

19)

Zákon č. 552/1991 Sb., o státní kontrole, ve znění pozdějších předpisů.

20)

Např. zákon č. 289/1995 Sb.



Poznámky pod čarou:

§ 16 odst. 2 zákona ČNR č. 425/1990 Sb., o okresních úřadech, úpravě jejich působnosti a o některých dalších opatřeních s tím souvisejících, ve znění zákona ČNR č. 321/1992 Sb.

§ 5b zákona ČNR č. 425/1990 Sb., ve znění zákona č. 254/1994 Sb.

Poznámky pod čarou:
1

§ 16 odst. 2 zákona ČNR č. 425/1990 Sb., o okresních úřadech, úpravě jejich působnosti a o některých dalších opatřeních s tím souvisejících, ve znění zákona ČNR č. 321/1992 Sb.

2

§ 5b zákona ČNR č. 425/1990 Sb., ve znění zákona č. 254/1994 Sb.