Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

7/2015 Sb. znění účinné od 15. 1. 2015

Ustanovení čl. I bodů 26 a 36 nabývají účinnosti dnem 1. září 2015.

7

 

VYHLÁŠKA

ze dne 29. prosince 2014,

kterou se mění vyhláška č. 173/1995 Sb., kterou se vydává dopravní řád drah,

ve znění pozdějších předpisů

 

Ministerstvo dopravy stanoví podle § 66 odst. 1 zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění zákona č. 23/2000 Sb., zákona č. 77/2002 Sb., zákona č. 103/2004 Sb., zákona č. 181/2006 Sb., zákona č. 191/2006 Sb., zákona č. 194/2010 Sb., zákona č. 134/2011 Sb. a zákona č. 64/2014 Sb., (dále jen „zákon“) k provedení § 22 odst. 5, § 35 odst. 4, § 42 odst. 3, § 43 odst. 1, 4 a 7, § 43b odst. 7, § 44 odst. 1, § 47 odst. 2 a § 48 odst. 1 zákona:

Čl. I

Vyhláška č. 173/1995 Sb., kterou se vydává dopravní řád drah, ve znění vyhlášky č. 242/1996 Sb., vyhlášky č. 174/2000 Sb., vyhlášky č. 133/2003 Sb. a vyhlášky č. 57/2013 Sb., se mění takto:

1.

V § 1 písm. e) se za slova „dráhy (koleji, troleji, lanu apod.)“ doplňují slova „nebo v případě dráhy trolejbusové i drážní vozidlo, pohybující se vlastní silou mimo trakční vedení a napájené z nezávislého zdroje, které je primárně určeno pro jízdu při napájení z trakčního vedení“.

 

2.

V § 1 písmeno m) zní:

m)

jízdou podle rozhledových poměrů jízda drážního vozidla řízená pouze rozhledem osoby řídící drážní vozidlo, při které musí strojvedoucí zastavit vlak nebo posunový díl před stojícími nebo stejným směrem jedoucími vozidly ve společné jízdní cestě a podle možností i před jinou překážkou, ohrožující jeho jízdu včetně protijedoucích vozidel, přičemž nejvyšší dovolená rychlost nesmí být překročena,“.

 

3.

V § 6 se doplňuje odstavec 5, který zní:

(5) V případě přenosných návěstidel pro elektrický provoz jsou pro zvýšení bezpečnosti a stability provozu zejména při výlukách a eliminaci případů strženého trakčního vedení používána přenosná návěstidla pro elektrický provoz oranžové barvy nebo modré s oranžovým orámováním.“.

 

4.

V § 18 se na konci odstavce 1 tečka nahrazuje čárkou a slovem „a“ a doplňuje se písmeno d), které zní:

d)

použití složek integrovaného záchranného systému.“.

 

5.

V § 21 se odstavec 5 zrušuje.

 

6.

Za § 21 se vkládá nový § 21a, který včetně nadpisu a poznámky pod čarou č. 15 zní:

§ 21a

 

Organizace řízení drážní dopravy při plánovaném omezení provozování dráhy

 

(1) Při plánovaném omezení provozování dráhy vyhodnocuje provozovatel dráhy vliv omezení provozování dráhy na sjednaný rozsah drážní dopravy. Při posuzování vlivu plánovaného omezení provozování dráhy se porovnává dopravní propustnost dotčeného úseku v době omezení provozování dráhy se skutečným rozsahem přidělené kapacity dopravní cesty.

(2) Pokud má plánované omezení provozování dráhy vliv na četnost a rozsah dopravy, informuje provozovatel dráhy o této skutečnosti přídělce, není-li přídělce současně provozovatelem dráhy.

(3) Pokud má plánované omezení provozování dráhy vliv na četnost a rozsah dopravy, provozovatel dráhy navrhne dopravci dohodu o úpravě přidělené kapacity. Neodpovídá-li ani po úpravě nebo odebrání kapacity dopravní cesty nebo snížení o nevyužité trasy dopravní propustnost dotčeného úseku rozsahu přidělené kapacity dopravní cesty, je přídělce oprávněn provést přepočet přidělené kapacity dopravní cesty a po dobu plánovaného omezení provozování dráhy dále snížit sjednané počty vlaků všem dopravcům tak, aby rozsah provedené úpravy kapacity dopravní cesty byl v procentuálním vyjádření maximálně shodný u všech dopravců.

(4) Provozovatel dráhy zpracuje na základě postupu podle odstavce 3 výlukový jízdní řád, který se nepovažuje za změnu jízdního řádu. Při konstrukci výlukového jízdního řádu se upřednostní trasy v pořadí podle § 22 odst. 2.

(5) Návrh výlukového jízdního řádu předloží provozovatel dráhy dopravcům nejméně 45 dnů před termínem plánovaného omezení provozování dráhy. Dopravce je oprávněn uplatnit ve lhůtě 5 dnů ode dne doručení námitky k návrhu výlukového jízdního řádu. Provozovatel dráhy ve lhůtě 10 dnů od doručení vyjádření dopravce o námitkách dopravce rozhodne. V případě, že provozovatel dráhy námitkám dopravce nevyhoví nebo vyhoví pouze částečně, uvede důvody, pro které námitkám nevyhověl nebo vyhověl pouze částečně.

(6) Při sestavování výlukového jízdního řádu provozovatel dráhy spolupracuje s dopravci, kteří mají na dotčeném úseku dráhy přidělenu kapacitu.

(7) Dopravce je při sestavování výlukového jízdního řádu oprávněn v rámci počtu přidělených tras navrhnout vlastní priority pro vedení jím provozovaných vlaků na dotčeném úseku. Provozovatel dráhy vyhoví požadavkům dopravce týkajícím se tras vlaků veřejné služby v přepravě cestujících, které slouží k zabezpečení dopravní obslužnosti státu, následně pak kraje a obce15), a to maximálně v rozsahu požadavků odstavce 3.

(8) Po ukončení plánovaného omezení provozování dráhy zajistí provozovatel dráhy prověření správné činnosti zabezpečovacího zařízení.

__________

15)

Zákon č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.“.

 

7.

V § 34 se na konci odstavce 1 tečka nahrazuje čárkou a slovem „nebo“ a doplňuje se písmeno j), které zní:

j)

je vyhodnoceno diagnostikou z indikátoru horkoběžnosti ložisek, z indikátoru horkých obručí nebo z indikátoru nekorektnosti jízdy v úrovni překračující úroveň STOP, je-li závada potvrzena neprodleně provedenou prohlídkou vozidla nebo jedná-li se o opakované vyhodnocení stejné závady u totožného vozidla.“.

 

8.

V § 35 odst. 1 písm. a) se za slovo „byla“ vkládá slovo „prokazatelně“.

 

9.

V § 35 odst. 1 písm. c) se část věty za středníkem včetně středníku zrušuje.

 

10.

V § 35 odst. 1 písm. d) se za slovo „pohybu“ vkládají slova „prostředkem s trvalým účinkem“.

 

11.

V § 35 odst. 1 písm. g) se za slova „sledovala ruční“ vkládají slova „nebo jiné“ a slova „ruční návěsti viditelné“ se nahrazují slovy „návěsti viditelné nebo trvale či opakovaně předávány“.

 

12.

V § 35 se na konci odstavce 1 tečka nahrazuje čárkou a doplňují se písmena s) a t), která znějí:

s)

odpovídajícím způsobem reagovala na hlasové nebo datové informace nebo příkazy předávané rádiovým zařízením, nebo

t)

v případě zjištění závady na zařízení provozovatele dráhy neprodleně informovala osobu řídící drážní dopravu.“.

 

13.

V § 35 odst. 2 písm. a) se slovo „sekundách“ nahrazuje slovem „půlminutách“.

 

14.

V § 35 odst. 2 písm. e) se slova „předepsaný způsob brzdění vlaku a“ zrušují.

 

15.

V § 35 odst. 2 se písmeno f) zrušuje.

Dosavadní písmeno g) se označuje jako písmeno f).

 

16.

V § 36 odst. 4 se slova „u vlaků osobní dopravy v nápravách, u nákladních vlaků“ a slova „a nápravách“ zrušují.

 

17.

V § 37 odst. 4 se za slova „Skutečná brzdicí procenta =„ vkládají slova „k .“.

 

18.

V § 37 odst. 4 se za větu první vkládá věta „Pokud jsou ve vlaku brzděném průběžnou brzdou zařazena též vozidla brzděná ruční brzdou, vynásobí se jejich brzdící váha při výpočtu celkové brzdící váhy vlaku koeficientem 0,75.“.

 

19.

V § 37 se na konci odstavce 4 doplňuje věta „Hodnoty koeficientu k jsou uvedeny v příloze č. 2.“.

 

20.

V § 37 odst. 5 se slova „podle § 35 odst. 2 písm. e) této vyhlášky“ zrušují.

 

21.

V § 37 odst. 9 úvodní části ustanovení se na konci textu doplňují slova „i v jiné dopravně“.

 

22.

V § 37 se na konci odstavce 9 tečka nahrazuje čárkou a slovem „nebo“ a doplňuje se písmeno c), které zní:

c)

bylo-li na vlak přivěšeno další drážní vozidlo s propojeným průběžným potrubím.“.

 

23.

V § 37 odst. 10 se na začátek písmene g) vkládají slova „u ručně zpracovaného zápisu“.

 

24.

V § 46 se na konci odstavce 1 doplňuje věta „U drážních vozidel dráhy trolejbusové musí být ověřen celkový izolační stav.“.

 

25.

V § 50 odst. 2 písm. b) se slovo „ , spěšnin“ zrušuje.

 

26.

V § 54 se doplňuje odstavec 4, který zní:

(4) Jízdní řády jsou neprodleně po jejich předání do Celostátního informačního systému o jízdních řádech zveřejňovány způsobem umožňujícím dálkový přístup, a to v podobě, ve které byly do Celostátního informačního systému o jízdních řádech předány provozovatelem dráhy.“.

 

27.

V § 55 odst. 1 písm. f) se slova „přehledné znázornění“ nahrazují slovem „mapu“.

 

28.

V § 55 odst. 1 se na konci textu písmene g) doplňují slova „a zastávek“.

 

29.

V § 55 odst. 1 písmeno h) zní:

h)

místo, kde jsou smluvní přepravní podmínky a tarif dopravců zveřejněny,“.

 

30.

V § 55 odst. 1 se písmena i) a j) zrušují.

Dosavadní písmena k) až m) se označují jako písmena i) až k).

 

31.

V § 55 odst. 1 se na začátek písmene i) vkládají slova „ve sloupci vlaku“.

 

32.

V § 55 odst. 1 písmeno j) zní:

j)

termíny vydávání plánovaných změn jízdního řádu,“.

 

33.

V § 55 odst. 1 písm. k) bodě 8 se slovo „tarifní“ zrušuje.

 

34.

V § 55 odst. 2 písm. e) se slova „písm. m)“ nahrazují slovy „písm. k)“.

 

35.

V § 55 odst. 3 se na konci textu písmene b) doplňují slova „nebo zastávky“.

 

36.

V § 55 se doplňuje odstavec 5, který zní:

(5) Jízdní řády jsou neprodleně po jejich postoupení do Celostátního informačního systému o jízdních řádech zveřejňovány způsobem umožňujícím dálkový přístup, a to v podobě, ve které byly do Celostátního informačního systému o jízdních řádech postoupeny drážním správním úřadem.“.

 

37.

V § 62 odst. 2 se na konci textu písmene s) doplňují slova „s výjimkou klimatizací kabin řidiče (osoby řídící drážní vozidlo) drážního, tramvajového a trolejbusového vozidla s chladícím výkonem do 2000 W napájených z obvodů bezpečného napětí 24 V DC; provozovatel drážní dopravy má v případě instalace takového systému povinnost oznámit změnu Drážnímu úřadu“.

 

38.

V § 62 odst. 2 se na konci textu písmene v) doplňují slova „ ; za změnu se nepovažuje výměna částí určených technických zařízení, která nejsou součástí ostatních zařízení uvedených v tomto odstavci, a při níž se nemění funkční vlastnosti ani parametry určeného technického zařízení“.

 

39.

V § 66 se doplňuje odstavec 4, který zní:

(4) Vozy použité a vozy přemístěných lanových drah musí být podrobeny nedestruktivní kontrole úchytů, závěsů a veškerých svarových spojů. Musí být doloženo původní schválení, pevnostní výpočet, výkresová a technická dokumentace. Musí být proveden výpočet na únavu a stanovení zbytkové životnosti.“.

 

40.

V § 71 odst. 2 se číslo „12“ nahrazuje číslem „24“.

 

41.

V § 71 se na konci odstavce 4 doplňují věty „Přenosné rádiové zařízení, které není připojeno k elektrickým obvodům drážního vozidla nebo k anténě pevně instalované na drážním vozidle, není součástí drážního vozidla. Přenosné rádiové zařízení lze použít pouze v režimu nouzového rádiového spojení.“.

 

42.

V § 71 se doplňuje odstavec 5, který zní:

(5) Dopravce je povinen použít pro provoz:

a)

na tratích nebo části tratě s provozovanou traťovou částí systému vlakového rádiového zařízení sloužícího k zajištění řízení drážní dopravy nebo pro přenos povelů, signálů, hlášení či datový přenos drážní vozidlo vybavené kompatibilní funkční mobilní částí rádiového zařízení; umožňuje-li traťová část vlakového rádiového zařízení vyslat povel k samočinnému zastavení drážního vozidla, musí být drážní vozidlo vybaveno technickými prostředky pro jeho realizaci,

b)

na tratích nebo části tratě vybavené vlakovým rádiovým zařízením systému GSM-R, zajišťujícím komunikační a hlasové funkce nebo datovou komunikaci v systému ETCS, drážní vozidlo vybavené kompatibilní mobilní částí systému GSM-R14).“.

 

43.

V § 73 se doplňuje odstavec 6, který zní:

(6) Informace o jízdě mezinárodního vlaku a vnitrostátního expresního vlaku jsou staničním rozhlasem podávány též v anglickém nebo německém jazyce.“.

 

44.

V § 74 odst. 1 se slova „nehody a“ zrušují.

 

45.

V § 74 odst. 2 se slova „nehody nebo“ a slova „nehod a“ zrušují.

 

46.

V § 74 odst. 3 se slova „nehody nebo“ a slova „nehodou nebo“ zrušují.

 

47.

V § 76 se doplňuje odstavec 5, který zní:

(5) U datovaných odkazů platí pouze uvedené vydání. U nedatovaných odkazů platí poslední platné vydání normy nebo technického předpisu včetně veškerých oprav a změn.“.

 

48.

V příloze č. 1 části I. Základní návěsti na dráze celostátní, dráze regionální a na vlečce bod 3. zní:

3.

Návěst „Stůj“, dávaná světlem, praporkem, terčem, obdélníkovou návěstní deskou červené barvy, terč i obdélníková deska mohou být vyhotoveny z reflexního materiálu; návěst označuje místo, kde musí čelo drážního vozidla zastavit. Je-li návěst „Stůj“ dávána v případě mimořádného zastavení, musí být předvěstěna tak, aby drážní vozidlo mohlo na stanoveném místě bezpečně zastavit. Podmínky použití návěstidel z reflexního materiálu upraví provozovatel dráhy ve vnitřním předpisu.“.

 

49. V příloze č. 1 části I. Základní návěsti na dráze celostátní, dráze regionální a na vlečce bod 8. včetně obrázků zní:

8. Návěstidla pro trvalé a přechodné omezení traťové rychlosti:

8.1.

„Rychlostník“, tvořený návěstní deskou bílé barvy, na které je černými číslicemi vyznačena traťová rychlost v km.h'1; tvarem návěstní desky se může odlišovat dovolená rychlost pro různé skupiny přechodnosti drážních vozidel, přednostně se používá tvar obdélníkový a kruhový. Nařizuje-li rychlostník snížení rychlosti, nutno sníženou rychlostí jet ihned za rychlostníkem, nařizuje-li rychlostník v dalším traťovém úseku vyšší rychlost, rychlost může být zvýšena až po projetí konce vlaku za rychlostník, není-li dodatkovou tabulkou na rychlostníku (černý obraz lokomotivy v bílém poli) povoleno zvyšovat rychlost ihned, jakmile čelo vlaku mine takto označený rychlostník.

8.2.

„Předvěstník“, tvořený návěstní deskou žluté barvy může být i v provedení s bílým okrajem, na kterém je černou číslicí vyznačena desetina hodnoty dovolené rychlosti na předvěstěném rychlostníku. Předvěstník se umisťuje na vzdálenost nejméně 300 m pro rychlost do 60 km.h-1, nejméně 700 m pro rychlost do 100 km.h-1 a nejméně 1000 m pro rychlost do 160 km.h-1 před rychlostník. Neumisťuje se, jde-li o změnu traťové rychlosti 10 km.h-1 a menší a při zvýšení rychlosti. Přednostně se používá trojúhelníkový na vrcholu umístěný (před obdélníkovou deskou rychlostníku) a kruhový tvar návěstní desky. Návěstní desky návěstidel „Rychlostník“ a „Předvěstník“ se zhotovují z materiálu odrážejícího světlo nebo se číslice u rychlostníku doplní bílými odrazkami a u předvěstníku žlutými odrazkami.

8.3.

„Předvěstní štít“ je žlutá trojúhelníková deska z materiálu odrážejícího světlo, může být i s bílým okrajem, na které je černou číslicí označena v desítkách km.h-1 hodnota přechodně snížené traťové rychlosti. Deska se staví na základnu. Sloupek návěstidla se označí dvěma odrazkami kruhového tvaru žluté barvy, umístěnými v nestejné výši, přičemž pravá odrazka je níže. Návěstidlo se umisťuje nejméně na zábrzdnou vzdálenost před návěst „Začátek pomalé jízdy“, u navazujících pomalých jízd na vzdálenost stanovenou provozovatelem dráhy.

 

50.

V příloze č. 1 části I. Základní návěsti na dráze celostátní, dráze regionální a na vlečce bod 10. včetně obrázků zní:

10.

Návěsti přejezdníků

Přejezdník (kmenový a opakovači přejezdník) je návěstidlo, které informuje osobu řídící drážní vozidlo o stavu přejezdového zabezpečovacího zařízení. Kmenový přejezdník se umisťuje nejméně na zábrzdnou vzdálenost od přejezdu a je označen označovacím pásem s černými a bílými pruhy stejné šířky, doplněnými bílými odrazkami v černých pruzích, pokud není označovací pás vyroben z materiálu odrážejícího světlo. Opakovači přejezdník se umisťuje na vzdálenost kratší, než je zábrzdná vzdálenost, případně až v bezprostřední blízkosti přejezdu, a není označen označovacím pásem. Pokud přejezdník informuje o stavu přejezdového zabezpečovacího zařízení více než jednoho přejezdu, je počet přejezdů s přejezdovým zabezpečovacím zařízením vyjádřen černou číslicí na označovacím pásu nebo na samostatné bílé tabulce.

10.1.

„Otevřený přejezd“ je návěst, při které na kmenovém přejezdníků nebo opakovacím přejezdníků svítí pouze dvě žlutá světla, nejsou-li nahrazena odrazkami. Na návěst „Otevřený přejezd“ musí jet drážní vozidlo k přejezdu za podmínky jízdy, kdy přejezdové zabezpečovací zařízení nedává výstrahu uživatelům pozemní komunikace, že se k přejezdu blíží vlak nebo jiné drážní vozidlo (§ 35 odst. 3 vyhlášky). Nesvítí-li na kmenovém přejezdníků nebo opakovacím přejezdníků žádné světlo, znamená to vždy návěst „Otevřený přejezd“.

10.2.

„Uzavřený přejezd“ je návěst, při které na kmenovém přejezdníku nebo opakovacím přejezdníku svítí vždy horní bílé světlo a spodní dvě žlutá světla, pokud nejsou nahrazena odrazkami. Na návěst „Uzavřený přejezd“ smí jet vlak nebo drážní vozidlo k přejezdu největší dovolenou rychlostí. Provozovatel dráhy může svým předpisem stanovit odchylná pravidla pro jízdu nízkou rychlostí, příp. pro jízdu po zastavení za přejezdníkem.

 

51.

V příloze č. 1 části I. Základní návěsti na dráze celostátní, dráze regionální a na vlečce bod 12. zní:

12.

Návěstidla pro elektrický provoz:

Návěstidla pro elektrický provoz podle odst. 12.1. až 12.9. jsou modré čtvercové desky postavené na vrcholu, s bílým okrajem. Návěstní znaky jsou tvořeny bílými odrazkami kruhového tvaru, pokud není celá deska vyrobena z materiálu, odrážejícího světlo. Návěstidlo může být světelné, návěstní znak je pak vyjádřen příslušným svítícím symbolem; jestliže návěstidlo nesvítí, žádnou návěst nevyjadřuje. Přenosná návěstidla pro elektrický provoz, používaná zejména při výlukách, jsou pro odlišení v provedení oranžové barvy s bílým okrajem nebo modré barvy s oranžovým okrajem. Návěstidla se umisťují přímo v trakčním vedení nebo na stojanu.“.

 

52.

Příloha č. 2 zní:

Příloha č. 2 k vyhlášce č. 177/1995 Sb.

A. TABULKY BRZDICÍCH PROCENT

 

I. způsob brzdění

zábrzdná vzdálenost 400 m

Tabulka I.4

rozhodný spád

brzdicí procenta při povolené rychlosti až do

15

20

25

30

35

40

45

50

55

60

65 70

75

80

kilometrů za hodinu

0

6

6

8

11

14

18

22

27

34

43

54

67

80

93

1

6

6

8

11

14

18

22

28

35

45

55

68

82

96

2

6

6

8

11

15

19

23

29

36

46

57

70

84

98

3

6

6

8

11

15

19

23

29

37

47

59

72

85

100

4

6

6

8

11

15

19

23

30

38

48

61

74

87

102

5

6

6

8

11

15

20

24

30

39

49

62

75

89

104

6

6

7

9

12

15

20

25

31

40

51

64

77

91

106

7

7

7

10

13

16

21

26

32

41

52

65

79

93

109

8

7

8

10

13

17

21

26

33

42

54

67

81

96

112

9

8

8

11

14

18

22

27

34

43

55

69

84

99

115

10

8

9

12

15

19

23

28

35

44

56

71

86

102

118

11

9

10

12

16

20

24

29

36

45

58

74

91

108

 

12

10

11

13

16

20

25

30

37

46

59

76

94

114

 

13

10

12

14

17

21

26

31

38

47

60

78

97

119

 

14

11

13

14

18

22

27

32

39

48

62

80

100

 

 

15

11

13

15

19

23

28

33

40

49

64

83

104

 

 

16

12

14

16

20

24

29

34

41

50

66

86

108

 

 

17

12

14

17

21

25

30

35

42

52

69

89

112

 

 

18

13

15

18

22

26

31

36

43

54

72

93

116

 

 

19

14

16

19

23

27

32

37

44

56

75

97

120

 

 

20

15

17

20

24

28

33

38

46

58

77

102

 

 

 

21

15

17

20

24

29

34

40

49

60

79

 

 

 

 

22

16

18

21

25

30

35

41

51

62

81

 

 

 

 

23

16

18

21

25

30

36

42

52

63

82

 

 

 

 

24

17

19

22

26

31

37

43

54

65

84

 

 

 

 

25

17

19

22

26

32

38

44

55

67

86

 

 

 

 

26

18

20

23

27

33

39

45

56

69

88

 

 

 

 

27

18

20

23

28

34

40

47

58

71

90

 

 

 

 

28

19

21

24

29

35

41

49

60

73

93

 

 

 

 

29

20

22

25

30

36

42

50

61

74

95

 

 

 

 

30

20

22

26

30

36

43

51

62

75

96

 

 

 

 

31

21

23

27

31

37

44

53

64

77

100

 

 

 

 

32

21

23

27

32

38

46

55

66

79

 

 

 

 

 

33

22

24

28

33

39

47

56

67

81

 

 

 

 

 

34

23

25

29

34

40

48

57

69

83

 

 

 

 

 

35

23

25

29

35

41

49

59

71

85

 

 

 

 

 

36

24

26

30

36

42

50

60

72

87

 

 

 

 

 

37

24

26

30

36

43

51

62

74

89

 

 

 

 

 

38

25

27

31

37

44

52

63

75

91

 

 

 

 

 

39

25

27

31

37

45

54

65

77

93

 

 

 

 

 

40

26

28

32

38

46

55

66

78

95

 

 

 

 

 

I. způsob brzdění

zábrzdná vzdálenost 700 m

Tabulka I.7

rozhodný spád

brzdicí procenta při povolené rychlosti až do

20

25

30

35

40

45

50

55

60

65

70

75

80

85

90

95

100

kilometrů za hodinu

0

7

8

9

10

11

13

16

20

24

28

33

40

48

56

64

74

85

1

8

9

10

11

12

14

17

21

25

29

35

42

50

58

66

76

87

2

9

10

11

12

13

15

18

22

26

30

37

44

51

59

67

77

88

3

9

10

11

12

14

16

19

23

27

31

38

45

53

61

69

79

90

4

10

11

12

13

15

17

20

24

28

32

39

46

54

62

70

80

91

5

11

12

13

14

16

18

21

25

29

34

40

47

55

63

71

81

92

6

12

13

14

15

17

19

22

26

30

35

42

49

57

65

73

83

94

7

13

14

15

16

18

20

23

27

31

36

43

50

58

66

75

85

96

8

14

15

16

17

19

21

24

28

32

37

45

52

60

68

77

87

98

9

15

16

17

19

20

22

25

29

33

38

44

53

61

69

78

88

99

10

16

17

18

20

21

23

26

30

35

40

47

55

62

70

79

89

101

11

17

18

19

21

22

24

27

31

36

41

48

56

64

72

81

91

103

12

18

19

20

22

23

25

28

32

37

43

50

57

65

73

82

92

104

13

19

20

21

23

24

26

29

33

38

44

51

58

66

74

83

93

106

14

20

21

22

24

25

27

30

34

40

46

53

60

68

76

85

94

107

15

21

22

23

25

26

28

31

35

41

47

54

61

69

77

86

96

108

16

22

23

24

26

27

29

32

36

42

48

55

62

70

78

88

98

110

17

23

24

25

27

29

31

34

38

44

50

57

64

72

80

90

100

112

18

24

25

26

28

30

32

35

39

45

51

58

66

74

82

92

102

114

19

25

26

27

29

31

33

36

40

46

52

59

67

75

83

93

103

 

20

26

27

28

30

32

34

37

41

47

53

60

68

76

84

94

104

 

21

27

28

29

31

33

36

39

43

49

55

62

70

78

86

96

106

 

22

28

29

30

32

34

37

40

44

50

56

63

71

79

87

97

108

 

23

29

30

31

33

35

38

41

46

52

58

65

73

81

89

99

110

 

24

30

31

32

34

36

39

42

48

54

60

67

75

83

91

101

112

 

25

31

32

33

35

38

40

43

49

55

61

68

76

84

92

102

114

 

I. způsob brzdění

zábrzdná vzdálenost 1000 m

Tabulka I.10

rozhodný spád

brzdicí procenta při povolené rychlosti až do

50

55

60

65

70

75

80

85

90

95

100

105

110

115

120

125

130

135

140

145

150

155

160

kilometrů za hodinu

0

10

12

15

19

23

27

31

36

43

50

57

65

73

82

90

101

112

123

134

146

158

171

185

1

10

13

16

21

25

29

33

38

45

52

59

67

75

84

92

103

114

125

136

148

160

173

187

2

10

13

17

22

26

30

34

39

46

53

60

68

77

86

94

105

115

126

137

149

162

175

188

3

11

14

18

23

27

31

35

40

47

54

61

69

78

87

96

106

117

128

139

151

163

177

190

4

11

14

19

24

28

32

37

42

49

56

63

71

80

88

98

108

119

130

141

153

165

178

192

5

12

15

20

25

29

33

38

43

50

57

64

72

81

90

100

110

121

132

143

155

167

180

194

6

12

16

21

26

30

34

39

44

51

59

66

74

83

92

101

111

122

333

144

156

169

182

195

7

13

17

22

27

31

35

40

45

52

60

67

75

84

93

103

113

124

135

146

158

170

184

197

8

13

18

23

28

32

36

41

46

53

61

69

76

85

95

105

115

126

137

148

160

172

186

199

9

14

19

24

29

33

37

42

48

54

62

70

78

87

97

107

117

127

139

150

162

174

187

201

10

15

20

25

30

34

38

43

49

55

63

71

79

89

99

109

119

129

140

151

163

176

189

203

11

16

21

26

31

35

40

45

51

57

65

73

81

91

101

111

121

131

142

153

165

177

191

204

12

17

22

27

32

36

41

46

52

58

66

74

82

92

102

112

122

133

144

155

167

179

193

206

13

18

23

28

33

38

43

48

54

60

68

76

84

94

104

114

124

134

145

156

169

181

194

208

14

20

25

30

35

40

45

50

56

62

70

78

86

96

106

115

125

136

147

158

170

183

196

210

15

21

26

31

36

41

46

51

57

64

72

80

88

98

108

117

127

138

149

160

172

184

198

212

16

22

27

32

37

42

47

52

58

65

73

81

90

100

110

119

129

139

151

162

 

 

 

 

17

23

28

33

38

43

48

53

59

66

74

82

91

101

112

121

131

141

152

163

 

 

 

 

18

24

29

23

39

44

49

55

61

63

76

85

94

104

116

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19

25

30

35

40

45

50

56

62

69

78

87

96

106

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20

26

31

36

41

46

51

57

63

70

79

89

99

110

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21

27

32

37

42

48

53

59

65

72

81

91

102

114

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22

28

33

38

44

50

55

61

67

73

83

93

104

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23

29

34

39

45

51

56

62

68

75

85

95

106

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24

30

35

40

46

52

57

63

69

76

86

96

107

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25

31

36

41

47

53

58

64

71

78

88

98

108

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II. způsob brzdění

zábrzdná vzdálenost 400 m

Tabulka II.4

rozhodný spád

brzdicí procenta při povolené rychlosti až do

15

20

25

30

35

40

45

50

55

60

kilometrů za hodinu

0

6

6

6

8

12

18

26

35

47

61

1

6

6

6

9

13

19

27

37

49

63

2

6

6

7

10

15

21

29

39

51

66

3

6

6

9

11

16

22

30

40

52

68

4

6

6

9

13

17

24

32

42

54

70

5

6

7

10

14

18

25

33

43

56

72

6

7

8

11

15

20

26

34

45

58

74

7

7

9

12

16

21

28

36

47

60

76

8

8

10

13

17

22

29

38

48

62

78

9

9

11

14

18

24

31

40

50

64

80

10

10

12

15

19

25

32

41

52

66

82

11

11

13

17

21

27

34

43

54

68

85

12

12

14

18

22

28

35

44

55

69

87

13

13

16

19

23

29

37

46

57

71

89

14

14

17

20

24

30

38

47

59

73

91

15

16

18

21

26

32

40

49

61

75

94

16

17

19

22

27

33

41

50

62

77

96

17

18

20

24

29

35

43

52

64

79

98

18

19

21

25

30

36

44

54

66

81

 

19

20

22

26

31

38

46

56

68

83

 

20

21

23

27

32

39

47

57

70

85

 

21

22

25

29

34

41

49

59

72

87

 

22

13

26

30

35

42

50

60

73

89

 

23

24

27

31

36

43

52

62

75

91

 

24

25

28

32

38

45

54

64

77

93

 

25

26

29

33

39

46

55

65

79

95

 

26

27

31

35

41

48

57

67

81

 

 

27

28

32

37

43

50

59

69

83

 

 

28

29

33

38

44

51

60

71

85

 

 

29

30

34

39

45

52

61

73

87

 

 

30

31

35

40

46

53

62

74

88

 

 

31

33

37

42

48

55

64

76

90

 

 

32

34

38

43

50

57

66

78

92

 

 

33

35

39

44

51

59

68

80

94

 

 

34

36

40

45

52

60

69

81

96

 

 

35

37

41

46

53

61

70

82

97

 

 

36

39

43

48

55

63

72

84

 

 

 

37

40

44

50

57

65

74

86

 

 

 

38

41

45

51

58

67

76

88

 

 

 

39

42

46

52

59

68

78

90

 

 

 

40

43

47

53

60

69

79

91

 

 

 

II. způsob brzdění

zábrzdná vzdálenost 700 m

Tabulka II.7

rozhodný spád

brzdicí procenta při povolené rychlosti až do

20

25

30

35

40

45

50

55

60

65

70

75

80

85

90

kilometrů za hodinu

0

6

6

6

6

8

11

15

20

26

33

41

51

62

76

93

1

6

6

6

7

9

12

16

21

27

34

42

53

64

78

95

2

6

6

6

8

10

13

18

23

29

36

44

55

66

80

97

3

6

6

7

9

11

14

19

24

30

37

46

57

67

82

99

4

6

6

8

10

12

15

20

26

32

39

48

59

70

85

 

5

7

7

9

11

13

16

21

27

33

41

50

60

72

87

101

6

7

8

10

12

15

18

23

29

35

43

52

62

74

89

 

7

8

9

11

13

16

20

24

30

36

44

53

64

76

91

 

8

9

10

12

14

17

21

26

32

38

46

55

66

78

93

 

9

10

11

13

16

19

23

28

34

40

48

57

68

81

96

 

10

11

12

14

17

20

24

29

35

41

49

59

70

83

98

 

11

12

13

15

18

22

26

31

37

43

51

61

72

85

 

 

12

13

14

16

19

23

27

32

38

45

53

63

74

87

 

 

13

14

16

18

21

25

29

34

40

47

55

65

76

89

 

 

14

15

17

19

22

26

30

35

41

48

56

66

78

91

 

 

15

16

18

20

23

27

31

37

43

50

58

68

80

93

 

 

16

17

19

21

24

28

32

38

44

52

60

70

82

95

 

 

17

18

20

23

26

30

34

40

46

54

62

72

84

97

 

 

18

19

21

24

27

31

35

41

47

55

64

74

86

99

 

 

19

20

22

25

29

33

37

43

49

57

66

76

88

 

 

 

20

21

23

26

30

34

38

44

51

59

68

78

90

 

 

 

21

22

24

27

31

35

40

46

53

61

70

80

92

 

 

 

22

23

25

28

32

36

41

47

54

62

71

82

94

 

 

 

23

24

27

30

34

38

43

49

56

64

73

84

96

 

 

 

24

25

28

31

35

39

45

51

58

66

75

86

99

 

 

 

25

26

29

32

36

40

46

52

59

67

76

87

 

 

 

 

II. způsob brzdění

zábrzdná vzdálenost 1000 m

Tabulka II.10

rozhodný spád

brzdicí procenta při povolené rychlosti až do

20

25

30

35

40

45

50

55

60

65

70

75

80

85

90

95

100

kilometrů za hodinu

0

6

6

6

6

6

8

11

14

18

22

27

33

39

46

54

63

74

1

6

6

6

6

7

9

12

15

19

23

28

34

40

47

55

65

76

2

6

6

6

6

8

10

13

16

20

25

30

36

42

49

57

67

78

3

6

6

6

7

9

11

14

17

21

26

31

37

43

51

59

69

80

4

6

6

6

8

10

12

15

18

23

28

33

39

45

53

61

71

82

5

6

6

7

9

11

13

16

19

24

29

34

40

46

54

63

73

84

6

6

7

8

10

12

15

18

22

26

31

36

42

48

56

65

75

86

7

7

8

9

11

13

16

19

23

27

32

37

43

50

58

67

77

88

8

8

9

10

12

14

17

20

24

29

34

39

45

52

60

69

79

90

9

9

10

12

14

16

19

22

26

31

36

41

47

54

62

71

81

92

10

10

11

13

15

17

20

23

27

32

37

42

48

55

63

72

82

94

11

11

12

14

16

18

21

25

29

34

39

44

50

57

65

74

84

97

12

12

13

15

17

19

22

26

30

35

40

45

52

59

67

76

86

99

13

13

14

16

18

21

24

28

32

37

42

47

54

61

69

78

88

 

14

14

15

17

19

22

25

29

33

38

43

48

55

62

71

80

90

 

15

15

16

18

20

23

26

30

34

39

45

50

57

64

73

82

93

 

16

16

17

19

21

24

27

31

35

40

46

52

59

66

75

84

95

 

17

17

19

21

23

26

29

33

37

42

48

54

61

68

77

86

97

 

18

18

20

22

24

27

30

34

38

43

49

55

62

70

79

89

99

 

19

19

21

23

25

28

31

35

40

45

51

57

64

72

81

92

 

 

20

20

22

24

26

29

32

36

41

46

52

58

66

74

83

95

 

 

21

21

23

25

28

31

34

38

43

48

54

60

68

76

85

 

 

 

22

22

24

26

29

32

35

39

44

49

55

62

70

78

87

 

 

 

23

23

25

28

31

34

37

41

46

51

57

64

72

80

89

 

 

 

24

24

26

29

32

35

39

43

48

53

59

66

74

82

91

 

 

 

25

25

27

30

33

36

40

44

49

54

60

67

75

84

93

 

 

 

 

B․ HODNOTY KOREKČNÍHO SOUČINITELE κ (kappa)

I.

Koeficient κ (kappa)

pro vlaky osobní dopravy do délky vlaku 700 m

brzděné I. způsobem brzdění

κ (kappa)

 

délka vlaku [m]

koeficient κ (kappa)

do 400

1,000

401 až 420

0,984

421 až 440

0,968

441 až 460

0,952

461 až 480

0,936

481 až 500

0,920

501 až 520

0,902

521 až 540

0,884

541 až 560

0,866

561 až 580

0,848

581 až 600

0,830

601 až 620

0,808

621 až 640

0,786

641 až 660

0,764

661 až 680

0,742

681 až 700

0,720

 

II.

Koeficient κ (kappa)

pro vlaky nákladní dopravy do délky vlaku 700 m

brzděné I. způsobem brzdění

κ (kappa)

 

délka vlaku [m]

koeficient κ (kappa)

do 500

1,00

501 až 520

0,99

521 až 540

0,98

541 až 560

0,97

561 až 580

0,96

581 až 600

0,95

601 až 620

0,94

621 až 640

0,93

641 až 660

0,92

661 až 680

0,91

681 až 700

0,90

 

III.

Koeficient κ (kappa)

pro vlaky nákladní dopravy do délky vlaku 1000 m

brzděné II. způsobem brzdění

 

κ (kappa)

 

délka vlaku [m]

koeficient κ (kappa)

do 700

1,000

701 až 720

0,992

721 až 740

0,984

741 až 760

0,976

761 až 780

0,968

781 až 800

0,960

801 až 820

0,952

821 až 840

0,944

841 až 860

0,936

861 až 880

0,928

881 až 900

0,920

901 až 920

0,900

921 až 940

0,880

941 až 960

0,860

961 až 980

0,840

981 až 1000

0,820

 

53.

V příloze č. 3 části II. Drážní vozidla dráhy celostátní a dráhy regionální, Další požadavky bod 5. zní:

5.

Hnací drážní vozidlo a řídicí vůz musí mít registrační rychloměr. Registrační rychloměr musí registrovat rychlost v závislosti na ujeté dráze, dobu stání a jízdy, čas, obsluhu tlačítka bdělosti vlakového zabezpečovače nebo zařízení pro kontrolu bdělosti osoby řídící drážní vozidlo (pokud je drážní vozidlo tímto zařízením vybaveno) a doplňkové veličiny podle typu rychloměru. Hnací drážní vozidlo pro rychlost vyšší než 100 km.h-1 musí být vybaveno přesným kalibrovaným digitálním rychloměrem s korekcí průměru kol.

Každé vedoucí drážní vozidlo, při jehož řízení má být přítomna pouze jedna osoba (s výjimkou drážních vozidel určených výhradně pro posun), musí být vybaveno funkčním zabezpečovacím zařízením se schválenou způsobilostí k provozu podle zákona o dráhách, které zajišťuje kontrolu činnosti osoby řídící drážní vozidlo s funkcí výstrahy a následného zastavení vlaku při negativním vyhodnocení činnosti osoby řídící drážní vozidlo. Vedoucí drážní vozidlo s konstrukční rychlostí větší než 100 km.h-1 určené pro provoz na tratích vybavených traťovou částí vlakového zabezpečovače musí být vybavena kompatibilní funkční mobilní částí vlakového zabezpečovače podle § 9 této vyhlášky. Má-li být drážní vozidlo provozováno na tratích s řízením drážního provozu pomocí souboru technických zařízení a administrativních opatření pro řízení dopravy na tratích s jednoduchými dopravními poměry, musí být vybaveno kompatibilním technickým zařízením (terminálem) pro zajištění součinnosti.

Hnací drážní vozidla a řídící vozy, které jsou nově schvalovány do provozu, musí být vybaveny mobilní částí vlakového zabezpečovače systému ERTMS/ETCS podle předpisu Evropské unie14) v případě, že jsou tyto určeny k provozu na území ČR a zároveň (společně) i na území dalších členských států EU na tratích zařazených do transevropské dopravní sítě.

Hnací drážní vozidla a řídící vozy, které jsou určeny výhradně k provozování na území ČR a jsou nově schvalovány do provozu po 1. 1. 2017, musí být vybaveny mobilní částí vlakového zabezpečovače systému ERTMS/ETCS podle předpisu Evropské unie14)v případě, že mají být provozovány na tratích, které jsou vybaveny schválenou traťovou částí vlakového zabezpečovače systému ERTMS/ETCS podle předpisu Evropské unie14).“.

 

54.

V příloze č. 3 části II. Drážní vozidla dráhy celostátní a dráhy regionální, Další požadavky bodě 7. písm. c) a d) se slova „alespoň jedné skupiny trakčních motorů“ zrušují.

 

55.

V příloze č. 3 části II. Drážní vozidla dráhy celostátní a dráhy regionální, Další požadavky bod 8. zní:

8.

Na stanovišti, z něhož se řídí hnací drážní vozidlo motorové trakce, pokud není drážní vozidlo vybaveno alfanumerickým sdělovačem nebo displejem, musí být dále tyto kontrolní a měřicí přístroje:

a)

otáčkoměr spalovacího motoru,

b)

ampérmetr trakčního proudu (u hnacích drážních vozidel s elektrickým přenosem výkonu),

c)

ampérmetr brzdného proudu, má-li drážní vozidlo elektro dynamickou brzdu,

d)

ukazatel tlaku oleje v mazacím okruhu spalovacího motoru,

e)

ukazatel teploty chladicí kapaliny a ukazatel teploty oleje v hydraulické převodovce u drážních vozidel s hydraulickým přenosem výkonu,

f)

signalizace o činnosti parního generátoru, je-li jím drážní vozidlo vybaveno,

g)

signalizace protipožárního zařízení (a to i pro drážní vozidla řízená, je-li drážní vozidlo vybaveno mnohočlenným řízením),

h)

ukazatel nastavení jízdního stupně, má-li drážní vozidlo stupňovou regulaci,

i)

při použití vícenásobného řízení hnacích drážních vozidel motorové trakce a řízení z vedoucího drážního vozidla je nutno zabezpečit signalizaci překročení mezních povolených hodnot včetně hodnot zajišťujících bezpečné provozování ovládaných hnacích drážních vozidel.“.

 

56.

V příloze č. 3 části II. Drážní vozidla dráhy celostátní a dráhy regionální, Další požadavky bod 10. se věta druhá zrušuje.

 

57.

V příloze č. 3 části II. Drážní vozidla dráhy celostátní a dráhy regionální, Další požadavky bod 14. zní:

14.

V drážních vozidlech bezbariérově přístupných musí být umožněn bezpečný průjezd vozíku na určené místo s možností otočení, místo pro stání vozíku musí být vybaveno úchyty proti nežádoucímu pohybu vozíku. Minimální šířka vnějších i vnitřních dveří vozidla pro bezbariérový přístup musí být 800 mm a šířka průjezdných míst minimálně 800 mm. Bezbariérově přístupná drážní vozidla musí mít vizuálně provedené informace pro cestující doplněny akustickými a optickými informačními prvky pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace a srozumitelné označení všech ovládacích prvků určených pro použití cestujícími. Sedadla určená osobám se sníženou schopností pohybu a orientace musí být označena mezinárodním symbolem. Bezbariérově přístupná drážní vozidla se samoobslužným ovládáním vnějších dveří musí být vybavena zařízením pro ovládání dveří osobami nevidomými a pohybově postiženými. Tato drážní vozidla musí mít alespoň jedno hygienické zařízení upravené pro použití cestujícími na vozíku pro invalidy.“.

 

58.

V příloze č. 3 části II. Drážní vozidla dráhy celostátní a dráhy regionální, Další požadavky bod 16. včetně poznámky pod čarou č. 16 zní:

16.

Neživé vodivé části skříní a krytů zařízení drážních vozidel musí být spolehlivě vodivě spojeny se skříní drážního vozidla, která musí být u rámových vozidel spolehlivě vodivě spojena s jejich rámem. Zároveň musí existovat viditelné vodivé spojení s konstrukcí podvozků. Celkový průřez spojovacích vodičů musí být dimenzován tak, aby byla zajištěna dostatečná pevnost a proudová zatížitelnost, minimálně alespoň 140 mm2. Technické podmínky pevnosti a proudové zatíženosti se považují za splněné, postupuje-li se ve shodě s harmonizovanou technickou normou nebo její částí16), která obsahuje podrobnější technické požadavky.

__________

16)

§ 4a zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.“.

 

59.

V příloze č. 3 části II. Drážní vozidla dráhy celostátní a dráhy regionální, Další požadavky bod 17. zní:

17.

Drážní vozidla musí být, s výjimkou tažených speciálních vozidel, kompatibilní s prostředky pro detekci vlaku použitými v konkrétním traťovém úseku nebo jeho části, kterou vozidlo pojíždí, aby byla zajištěna správná činnost zabezpečovacích zařízení. V případě použití kolejových obvodů musí být zajištěna též odpovídající šuntovací schopnost. Elektrický odpor železničního dvojkolí měřený mezi obručemi nebo celistvými koly nesmí být větší než 0,01 Ohm. Technické podmínky pro určení kompatibility s prostředky pro detekci vlaku a způsob prokázání kompatibility se považují za splněné, postupuje-li se ve shodě s harmonizovanou technickou normou nebo její částí16), která obsahuje podrobnější technické požadavky.“.

 

60.

V příloze č. 3 části IV. Drážní vozidla dráhy tramvajové se doplňuje bod 42., který zní:

42.

Drážní vozidla dráhy tramvajové musí být vybavena vnějšími a vnitřními informačními systémy pro cestující, včetně cestujících s omezenou schopností pohybu a orientaci, které poskytnou informace o trase jízdy a provozní informace.“.

 

61.

V příloze č. 3 části IV. Drážní vozidla dráhy tramvajové poznámky č. 2 a 3 znějí:

2)

Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů.

3)

Vyhláška č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.“.

 

62.

V příloze č. 3 části V. Drážní vozidla dráhy trolejbusové se za bod 26. vkládá nový bod 27., který zní:

27.

Každé drážní vozidlo dráhy trolejbusové musí být vybaveno hlídačem izolačního stavu, který signalizuje zhoršení izolačního odporu mezi trakčními obvody a kostrou vozidla pod normové hodnoty.“.

Dosavadní bod 27. se označuje jako bod 28.

 

63.

V příloze č. 3 části V. Drážní vozidla dráhy trolejbusové se doplňuje bod 29., který zní:

29.

Drážní vozidla dráhy trolejbusové musí být vybavena vnějšími a vnitřními informačními systémy pro cestující, včetně cestujících s omezenou schopností pohybu a orientaci, které poskytnou informace o trase jízdy a provozní informace.“.

 

64.

V příloze č. 4 bodě 1. se slovo „objednatele“ nahrazuje slovy „Drážního úřadu“.

 

65.

V příloze č. 4 bodě 6.29. se slova „chodové vlastnosti drážního vozidla včetně čísla jakosti chodu Wz“ nahrazují slovy „nejvyšší hodnota nedostatku převýšení“.

 

66.

V příloze č. 4 bodě 7.6.1. se slova „(a výrobce)“ zrušují.

 

67.

V příloze č. 4 bodě 7.8.1. se slovo „ , provedení“ zrušují.

 

68.

V příloze č. 4 bodě 7.11.5. se slova „typ, průměr a“ zrušují.

 

69.

V příloze č. 4 bodě 7.20.1. se slova „a výrobce“ zrušují.

 

70.

V příloze č. 4 bodě 7.22.1. se slova „a výrobce“ zrušují.

 

71.

V příloze č. 4 bodě 7.23.1. se slova „a výrobce“ zrušují.

Čl. II

Přechodné ustanovení

Drážní vozidla provozovaná na tratích nebo části tratě s provozovanou traťovou částí systému vlakového rádiového zařízení podle § 72 odst. 5, která ke dni nabytí účinnosti této vyhlášky nejsou vybavena kompatibilní funkční mobilní částí rádiového zařízení, musí být takto vybavena nejpozději do 5 let od nabytí účinnosti této vyhlášky.

Čl. III

Účinnost

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 15. ledna 2015, s výjimkou ustanovení čl. I bodů 26 a 36, která nabývají účinnosti dnem 1. září 2015.

Ministr:

Ing. Ťok v. r.