Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

387/2017 Sb. znění účinné od 1. 1. 2018

387

 

VYHLÁŠKA

ze dne 16. listopadu 2017,

kterou se mění vyhláška č. 505/2006 Sb.,

kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách,

ve znění pozdějších předpisů

 

Ministerstvo práce a sociálních věcí stanoví podle § 119 odst. 2 k provedení § 101a odst. 3 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění zákona č. 261/2007 Sb., zákona č. 206/2009 Sb., zákona č. 366/2011 Sb., zákona č. 313/2013 Sb. a zákona č. 254/2014 Sb.:

Čl. I

Vyhláška č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění vyhlášky č. 166/2007 Sb., vyhlášky č. 340/2007 Sb., vyhlášky č. 239/2009 Sb., vyhlášky č. 162/2010 Sb., vyhlášky č. 391/2011 Sb., vyhlášky č. 389/2013 Sb. a vyhlášky č. 218/2016 Sb., se mění takto:

1.

Za část šestou se vkládá nová část sedmá, která včetně nadpisu zní:

ČÁST SEDMÁ

 

PODMÍNKY PRO ZPRACOVÁNÍ A STRUKTURA STŘEDNĚDOBÉHO PLÁNU ROZVOJE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB KRAJE

 

§ 39a

Části střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb kraje

 

(1)

Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb kraje (dále jen „střednědobý plán“) obsahuje vždy část popisnou, část analytickou, vyhodnocení plnění předchozího střednědobého plánu, část strategickou a způsob zajištění sítě sociálních služeb.

(2)

Popisná část obsahuje

a)

způsob informování a zapojení občanů kraje, obcí, poskytovatelů sociálních služeb a osob, kterým jsou sociální služby poskytovány, do zpracování střednědobého plánu,

b)

způsob zpracování střednědobého plánu včetně vymezení spolupráce s obcemi, poskytovateli sociálních služeb a osobami, kterým jsou sociální služby poskytovány, včetně popisu, jak se potřeby lidí na území obcí kraje promítly do střednědobého plánu,

c)

časový harmonogram přípravy a schválení návrhu střednědobého plánu,

d)

popis vzniku a fungování organizační struktury procesu plánování rozvoje sociálních služeb kraje při zpracování střednědobého plánu, ale také při naplňování a vyhodnocování střednědobého plánu,

e)

popis koordinace činností při zpracování, naplňování a vyhodnocování střednědobého plánu, vymezení cílů a postupů spolupráce s obcemi při plánování rozvoje sociálních služeb kraje.

(3)

Analytická část tvoří východiska pro strategickou část a obsahuje

a)

informace z analýz, zjištění a strategických dokumentů, které zahrnují

1.

zhodnocení potřeb a nepříznivých sociálních situací občanů kraje ve vztahu k sociálním službám a zajištění těchto potřeb na území kraje, zejména se zaměřením na dosud nepokryté potřeby, nedostatečné kapacity sociálních služeb, nedostupnost jednotlivých druhů sociálních služeb v daném území, a to vždy minimálně na území správního obvodu obce s rozšířenou působností,

2․

kvalifikovaný odhad počtu osob, kterým jsou sociální služby poskytovány, a odmítnutých zájemců o jednotlivé druhy sociálních služeb, a to vždy minimálně na území správního obvodu obce s rozšířenou působností,

3.

shrnutí informací z metodických a strategických dokumentů kraje a ministerstva, případně dalších orgánů státní správy a samosprávy, které mají přímý dopad na území kraje a oblast sociálních služeb,

4.

shrnutí výsledků analýz potřeb v oblasti zajištění sociálních služeb ze střednědobých plánů rozvoje sociálních služeb obcí, případně správních obvodů obcí s rozšířenou působností, svazků obcí, mikroregionů nebo místních akčních skupin v daném kraji, včetně počtu odmítnutých zájemců o jednotlivé druhy sociálních služeb, a dostupnost jednotlivých druhů sociálních služeb na území kraje,

5.

shrnutí informací zpracovaných v souvislosti s výkonem sociální práce na úrovni obcí a kraje,

6.

další informace, které mají dopad na oblast sociálních služeb,

b)

ekonomickou analýzu včetně analýzy možných zdrojů zajištění zjištěných potřeb, která zahrnuje

1.

shrnutí výsledků analýzy finančních dopadů navržených cílů a opatření minimálně po dobu platnosti střednědobého plánu,

2.

aktuální nákladovost jednotlivých druhů sociálních služeb včetně uvedení obvyklých nákladů,

3.

analýzu struktury zdrojů financování sociálních služeb včetně výhledu na období platnosti střednědobého plánu,

4.

předpokládanou výši celkových nákladů na jednotlivé druhy sociálních služeb; plán nákladovosti sociálních služeb se sestavuje podle přílohy č. 3 k této vyhlášce.

(4)

Strategická část obsahuje

a)

popis budoucího žádoucího stavu rozvoje sociálních služeb na území kraje, popis hlavních a dílčích cílů a opatření,

b)

údaje k zajištění kapacit sociálních služeb na území kraje vycházející ze zjištění z analytické části, a to v členění podle jednotlivých druhů sociálních služeb a dále nejméně podle území jednotlivých obcí vykonávajících rozšířenou působnost.

(5)

Způsob zajištění sítě sociálních služeb obsahuje

a)

popis sítě sociálních služeb, zejména souhrn jednotlivých kapacit sociálních služeb ve vztahu ke zjištěním podle odstavce 3 písm. a) bodů 1 a 2,

b)

zásady, podmínky a postupy pro stanovení a zajištění sítě sociálních služeb.

 

§ 39b

Návrh střednědobého plánu

 

(1)

O zahájení zpracování střednědobého plánu spolu s popisem způsobu možnosti zapojení do jeho zpracování kraj informuje občany kraje na své úřední desce způsobem umožňujícím dálkový přístup.

(2)

Návrh střednědobého plánu je veřejně projednán zpravidla se zástupci poskytovatelů sociálních služeb, obcí a osob, kterým jsou sociální služby poskytovány. O veřejném projednání kraj informuje na své úřední desce způsobem umožňujícím dálkový přístup nejméně 15 dní přede dnem konání veřejného projednání, na kterém bude návrh střednědobého plánu představen.

(3)

Návrh střednědobého plánu je zveřejněn na úřední desce kraje způsobem umožňujícím dálkový přístup spolu se stanovením lhůty pro podání písemných připomínek a sdělením informací o způsobu vypořádání zaslaných připomínek.

 

§ 39c

Akční plán

 

(1)

Akční plán reaguje na východiska popsaná v analytické části střednědobého plánu a obsahuje vždy nejméně náležitosti stanovené v § 39a odst. 3 písm. b). Pokud dochází ke změnám oproti schválenému střednědobému plánu, akční plán obsahuje i ty části, ve kterých ke změnám došlo.

(2)

Při tvorbě akčního plánu se postupuje podle § 39b.“.

Dosavadní části sedmá a osmá se označují jako části osmá a devátá.

 

2.

Příloha č. 3 zní:

Příloha č. 3 k vyhlášce č. 505/2006 Sb.

 

Plán nákladovosti sociálních služeb a uvedení předpokládané výše (v Kč) vybraných zdrojů

 

Rozpočtový rok...........

Druhy sociálních služeb

Celkové předpokládané náklady

Požadovaná výše dotace z kapitoly 313-MPSV

Předpokládaná spoluúčast kraje

Předpokládaná spoluúčast obce

Odborné sociální poradenství

Výše nákladů - poradenství

Výše dotace MPSV - poradenství

Výše prostředků kraje - poradenství

Výše prostředků obcí - poradenství

Celkem odborné sociální poradenství

 

 

 

 

Služby sociální péče

Výše nákladů - služby sociální péče

Výše dotace MPSV - služby sociální péče

Výše prostředků kraje - služby sociální péče

Výše prostředků obcí - služby sociální péče

Osobní asistence

 

 

 

 

Pečovatelská služba

 

 

 

 

Tísňová péče

 

 

 

 

Průvodcovské a předčitatelské služby

 

 

 

 

Podpora samostatného bydlení

 

 

 

 

Odlehčovací služby

 

 

 

 

Centra denních služeb

 

 

 

 

Denní stacionáře

 

 

 

 

Týdenní stacionáře

 

 

 

 

Domovy pro osoby se zdravotním postižením

 

 

 

 

Domovy pro seniory

 

 

 

 

Domovy se zvláštním režimem

 

 

 

 

Chráněné bydlení

 

 

 

 

Sociální služby poskytované ve zdravotnických zařízeních lůžkové péče

 

 

 

 

Celkem služby sociální péče

 

 

 

 

Služby sociální prevence

Výše nákladů - služby sociální prevence

Výše dotace MPSV - služby sociální prevence

Výše prostředků kraje - služby sociální prevence

Výše prostředků obcí - služby sociální prevence

Raná péče

 

 

 

 

Telefonická krizová pomoc

 

 

 

 

Tlumočnické služby

 

 

 

 

Azylové domy

 

 

 

 

Domy na půl cesty

 

 

 

 

Kontaktní centra

 

 

 

 

Krizová pomoc

 

 

 

 

Intervenční centra

 

 

 

 

Nízkoprahová denní

centra

 

 

 

 

Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež

 

 

 

 

Noclehárny

 

 

 

 

Služby následné péče

 

 

 

 

Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi

 

 

 

 

Sociálně aktivizační služby pro seniory a osoby se zdravotním postižením

 

 

 

 

Sociálně terapeutické dílny

 

 

 

 

Terapeutické komunity

 

 

 

 

Terénní programy

 

 

 

 

Sociální rehabilitace

 

 

 

 

 

Celkem služby sociální prevence

 

 

 

 

CELKEM ZA VŠECHNY SOCIÁLNÍ SLUŽBY

 

 

 

 

“.

Čl. II

Přechodné ustanovení

Kraje zajistí, aby střednědobé plány rozvoje sociálních služeb kraje byly uvedeny do souladu s vyhláškou č. 505/2006 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti této vyhlášky, nejpozději do 31. prosince 2020.

Čl. III

Účinnost

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2018.

Ministryně:

Mgr. Marksová v. r.