2. | V § 1 písm. d) se slova „ , průkazu zkušebního komisaře a pověření k provádění přezkoušení řidičů“ nahrazují slovy „a průkazu zkušebního komisaře“. |
3. | V § 3 odst. 1 písm. a) se za slova „nebo jméno“ vkládají slova „ , popřípadě jména (dále jen „jméno“)“. |
4. | V § 9 odstavec 2 včetně poznámky pod čarou č. 12 zní: „(2) Druhy výcvikových vozidel pro výuku, výcvik a zkoušku z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel pro příslušnou skupinu motorových vozidel podle zvláštního právního předpisu12) (dále jen „skupina vozidel“) a technické požadavky na výcviková vozidla jsou uvedeny v příloze č. 2 k tomuto zákonu. __________ 12) | § 80a zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění zákona č. 297/2011 Sb.“. |
|
5. | V § 13 odst. 1 se písmeno e) zrušuje. Dosavadní písmena f) a g) se označují jako písmena e) a f). |
6. | V § 13 odst. 2 větě první se slovo „dva“ nahrazuje číslem „2“ a slova „příslušné skupiny podle zvláštního zákona“ se nahrazují slovy „pro příslušnou skupinu vozidel“. |
7. | V § 13 odst. 2 větě třetí se slova „a podskupin řidičských oprávnění“ nahrazují slovem „vozidel“ a slova „C a podskupinu“ se nahrazují slovy „C nebo“. |
8. | V § 13 odstavec 3 zní: „(3) Žádost o přijetí k výuce a výcviku obsahuje a) | jméno, popřípadě jména a příjmení žadatele, |
b) | adresu bydliště žadatele, |
c) | datum narození žadatele, |
d) | skupinu vozidel, pro kterou již je žadatel držitelem řidičského oprávnění, |
e) | skupinu vozidel, pro kterou žadatel žádá o přijetí k výuce a výcviku.“. |
|
9. | V § 13 odstavec 4 zní: „(4) K žádosti o přijetí k výuce a výcviku žadatel přikládá doklad o své zdravotní způsobilosti k řízení motorových vozidel, který ke dni podání žádosti nesmí být starší více než 3 měsíce.“. |
10. | V § 13 odstavec 5 zní: „(5) Skutečnosti uvedené v odstavci 1 písm. e) a f) dokládá žadatel čestným prohlášením.“. |
11. | V § 13 odst. 6 se slova „řidičské oprávnění“ nahrazují slovy „přijetí k výuce a výcviku“. |
12. | V § 15 odstavec 1 zní: „(1) Základní výukou a výcvikem je příprava žadatele na získání řidičského oprávnění pro skupinu AM, A1, A2, A, B1, B nebo T.“. |
13. | V § 16 odstavec 1 zní: „(1) Sdruženou výukou a výcvikem je příprava žadatele na získání řidičského oprávnění pro kombinaci 2 nebo více skupin vozidel. Sdruženou výuku a výcvik lze provádět, pokud žadatel splní podmínky stanovené zvláštním zákonem pro jednotlivé skupiny vozidel v rámci dané kombinace sdružené výuky a výcviku.“. |
14. | V § 16 odst. 2 se slova „nebo podskupinu řidičského oprávnění“ nahrazují slovy „vozidel v rámci dané kombinace sdružené výuky a výcviku“. |
15. | V § 16 odst. 3 větě první se slova „nebo podskupiny řidičského oprávnění“ nahrazují slovem „vozidel“. |
16. | V § 16 odst. 3 větě druhé a v § 16 odst. 4 se slova „nebo podskupinu řidičského oprávnění“ nahrazují slovem „vozidel“ a slova „sdruženého výcviku“ se nahrazují slovy „sdružené výuky a výcviku“. |
17. | V § 17 odst. 1 větě první se slova „ , popřípadě skupiny nebo podskupinu, popřípadě podskupiny řidičského oprávnění“ nahrazují slovem „vozidel“ a ve větě druhé se slova „nebo podskupinu řidičského oprávnění“ nahrazují slovem „vozidel“. |
18. | V § 18 odst. 1 se slova „a podskupiny řidičských oprávnění s výjimkou skupin D, D+E a podskupin D1, D1+E“ nahrazují slovy „vozidel s výjimkou skupin D, D+E, D1 a D1+E“. |
19. | V § 18 odst. 3 a 4, v § 30 odst. 1 a v § 47 odst. 2 se slova „nebo podskupinu řidičského oprávnění“ nahrazují slovem „vozidel“. |
20. | V § 19 písmeno b) zní: 1. | rozšíření řidičského oprávnění ze skupiny A1 na skupinu A2, | 2. | rozšíření řidičského oprávnění ze skupiny A2 na skupinu A, nebo | 3. | rozšíření rozsahu řidičského oprávnění pro skupinu B na jízdní soupravy složené z vozidla skupiny B a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg, nebo“. |
|
21. | V § 20 odst. 4 se slova „nebo podskupin řidičských oprávnění, k jejichž získání“ nahrazují slovy „vozidel, pro které“. |
22. | V § 21 odst. 2 písm. d) části věty za středníkem se slova „mít osoba řidičské oprávnění k řízení vozidel té skupiny nebo podskupiny řidičského oprávnění, k jejímuž“ nahrazují slovy „tato osoba být držitelem řidičského oprávnění pro skupinu vozidel, k jehož“. |
23. | V § 21 odst. 3 písmeno b) zní: „b) | je nejméně 3 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu vozidel, pro kterou provádí výcvik.“. |
|
24. | V § 25 se slova „skupinu, respektive podskupinu nebo skupiny, respektive podskupiny“ nahrazují slovy „skupiny vozidel“. |
25. | V § 27 odst. 2 písm. c) se slova „pro získání příslušné skupiny nebo podskupiny řidičských oprávnění“ zrušují. |
26. | V § 34 odst. 1 úvodní části ustanovení se slova „a spojů“ zrušují. |
27. | V § 34 odst. 1 písmeno c) zní: „c) | je nejméně 5 let držitelem řidičského oprávnění pro skupinu vozidel, pro kterou bude žadatele o řidičské oprávnění zkoušet,“. |
|
28. | V § 34 odst. 1 písm. d) se za slovo „prokázal“ vkládají slova „dovednosti vztahující se k provádění a hodnocení zkoušek odborné způsobilosti,“. |
29. | V § 36 se vkládá nový odstavec 1, který zní: „(1) Zkušební komisař je povinen každý rok absolvovat zdokonalovací školení za účelem prohloubení znalostí a dovedností potřebných pro provádění zkoušek v rozsahu nejméně 2 dnů a za účelem prohloubení praktických dovedností potřebných pro řízení vozidel zařazených do příslušné skupiny v rozsahu nejméně 1 dne. Zkušební komisař je povinen se v rámci zdokonalovacího školení v posledním roce platnosti průkazu zkušebního komisaře podrobit přezkoušení.“. Dosavadní odstavce 1 až 4 se označují jako odstavce 2 až 5. |
30. | V § 36 odst. 2 se slova „další tři roky“ nahrazují slovy „dalších 5 let“. |
31. | V § 37 odstavec 1 zní: „(1) Ministerstvo odejme průkaz zkušebního komisaře, pokud zkušební komisař a) | opakovaně nebo hrubým způsobem porušil povinnosti stanovené tímto zákonem, |
b) | pozbyl nebo mu bylo odejmuto řidičské oprávnění pro příslušnou skupinu vozidel, nebo |
c) | vykonává činnost neslučitelnou s prováděním činnosti zkušebního komisaře podle § 33 odst. 5.“. |
|
32. | V § 37 se za odstavec 1 vkládá nový odstavec 2, který zní: „(2) Zkušební komisař je povinen neprodleně po nabytí právní moci rozhodnutí o odnětí průkazu zkušebního komisaře odevzdat ministerstvu průkaz zkušebního komisaře a přidělené razítko.“. Dosavadní odstavec 2 se označuje jako odstavec 3. |
33. | V § 38 odst. 4 a v § 42 odst. 1 se slova „a podskupiny řidičských oprávnění“ nahrazují slovem „vozidel“. |
34. | V § 39 odst. 1 písm. b) se slova „kromě skupiny AM“ nahrazují slovy „ , jde-li o žadatele o řidičské oprávnění pro skupinu C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D nebo D+E“. |
35. | V § 39 odst. 4 se slova „řidičské oprávnění“ nahrazují slovy „přijetí k výuce a výcviku“. |
36. | V § 40 odst. 3 se slova „k získání jednotlivých skupin a podskupin řidičského oprávnění“ nahrazují slovy „pro úspěšné vykonání zkoušky pro jednotlivé skupiny vozidel“. |
37. | V § 43 odstavec 1 zní: „(1) Zkouška z praktické jízdy musí trvat v první části nejméně 10 minut a v druhé části nejméně 20 minut, pokud má být řidičské oprávnění uděleno pro skupinu AM, A1, A2, A, B1, B, B+E nebo T, a nejméně 35 minut pro ostatní skupiny vozidel.“. |
38. | V § 43 odst. 6 větě první se slova „řidičské oprávnění“ nahrazují slovy „přijetí k výuce a výcviku a do protokolu o zkouškách“. |
39. | V § 44 odst. 2 se slova „a podskupiny řidičského oprávnění“ nahrazují slovem „vozidel“. |
40. | V § 44 odst. 3 se slova „všech druzích vozidel stanovených pro jednotlivé skupiny a podskupiny řidičského oprávnění příslušného druhu výcviku“ nahrazují slovy „vozidlech z každé skupiny vozidel, pro které byla prováděna sdružená výuka a výcvik“. |
41. | V § 45b odstavec 1 zní: „(1) Žadatel o řidičské oprávnění je povinen absolvovat pouze doplňovací zkoušku, která se provede ve stejném rozsahu a stejným způsobem jako zkouška z praktické jízdy podle § 42, pokud jde o žadatele o řidičské oprávnění a) | pro skupinu A2, který je alespoň 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A1, nebo |
b) | pro skupinu A, který je alespoň 2 roky držitelem řidičského oprávnění pro skupinu A2.“. |
|
42. | V § 45b se doplňuje nový odstavec 3, který zní: „(3) Pro rozšíření rozsahu řidičského oprávnění pro skupinu B na jízdní soupravy složené z vozidla skupiny B a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg, je žadatel o řidičské oprávnění, který neabsolvoval zkoušku v řízení motorového vozidla na takovéto jízdní soupravě, povinen absolvovat doplňovací zkoušku, která se provede ve stejném rozsahu a stejným způsobem, jako zkouška z praktické jízdy podle § 42.“. |
43. | V § 46 odst. 2 závěrečné části ustanovení se slova „C, C+E, D a D+E nebo podskupiny C1, C1+E, D1 a D1+E“ nahrazují slovy „C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D nebo D+E“. |
44. | V § 46 odst. 3 písm. b) se za slova „Policií České republiky,“ vkládají slova „obecní policií, Vězeňskou službou České republiky,“. |
45. | V § 46 odst. 3 písm. c) se slova „jednotek dobrovolných hasičů“ nahrazují slovy „jednotek požární ochrany“. |
46. | V § 46 odst. 3 se na konci textu písmene e) doplňují slova „a při zkušební jízdě v souvislosti s jejich opravou a údržbou“. |
47. | V § 47 odst. 1 se věta poslední nahrazuje větou „Výuka obsahuje společnou část pro všechny skupiny vozidel uvedených v § 46 odst. 2, zvláštní část pro skupiny C1, C1+E, C a C+E a zvláštní část pro skupiny D1, D1+E, D a D+E.“. |
48. | V § 47 odst. 2, § 52a odst. 2, v § 52b odst. 2 písm. d) a v § 52c odst. 2 se slova „příslušné skupiny nebo podskupiny“ nahrazují slovy „pro příslušnou skupinu vozidel“. |
49. | V § 47 odstavec 5 zní: „(5) Řidič, který absolvoval vstupní školení pro skupiny C1, C1+E, C a C+E a který hodlá řídit vozidlo, k jehož řízení opravňuje řidičské oprávnění pro skupiny D1, D1+E, D a D+E, a naopak, se podrobí pouze zvláštní části výuky a výcviku pro novou skupinu.“. |
50. | V § 48 odst. 3 a v § 52c odst. 7 se slova „Evropských společenství“ nahrazují slovy „Evropské unie“. |
51. | V § 48 odstavec 6 zní: „(6) Řidič, který se zúčastnil pravidelného školení pro skupiny C1, C1+E, C a C+E a který řídí vozidlo, k jehož řízení opravňuje řidičské oprávnění pro skupiny D1, D1+E, D nebo D+E, a naopak, nemusí absolvovat nové pravidelné školení pro tyto další skupiny.“. |
52. | V § 50 se za odstavec 1 vkládá nový odstavec 2, který zní: „(2) Pokud je žadatelem o udělení akreditace k provozování výuky a výcviku právnická osoba vykonávající činnost školy, lze u osob, které jsou zaměstnanci této právnické osoby, nahradit praxi v oblasti silniční dopravy podle odstavce 1 písm. b) bodu 2 praxí ve výuce v oblasti silniční dopravy.“. Dosavadní odstavce 2 a 3 se označují jako odstavce 3 a 4. |
53. | V § 51 odst. 1 se na konci textu písmene h) doplňují slova „ ; změny v seznamu přihlášených účastníků je možné krajskému úřadu nebo obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností doručit nejpozději 1 pracovní den před konáním školení“. |
54. | V § 51 se na konci odstavce 1 tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se písmeno i), které zní: „i) | zaslat nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne, kdy bylo ukončeno pravidelné školení řidičů, obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností příslušnému podle trvalého nebo přechodného pobytu řidiče seznam účastníků pravidelného školení.“. |
|
55. | V § 52a odst. 1 písmeno b) zní: „b) | je držitelem řidičského oprávnění pro příslušnou skupinu vozidel nebo se účastní výuky a výcviku k jeho získání.“. |
|
56. | V § 52c odst. 1 se slova „vydá řidiči na písemnou žádost průkaz profesní způsobilosti řidiče.“ nahrazují slovy „rozhodne na písemnou žádost řidiče, zda je řidič profesně způsobilý. Pokud obecní úřad obce s rozšířenou působností žádosti vyhoví, vydá namísto písemného vyhotovení rozhodnutí a) | řidičský průkaz postupem podle zvláštního právního předpisu2a), do kterého zaznamená profesní způsobilost řidiče, nebo |
b) | průkaz profesní způsobilosti řidiče, pokud řidič není držitelem řidičského průkazu vydaného Českou republikou.“. |
|
57. | V § 52c odst. 2 se slova „o vydání průkazu profesní způsobilosti řidiče“ nahrazují slovy „podle odstavce 1“ a za větu prvou se vkládá věta „Žadatel, kterému má být profesní způsobilost řidiče zaznamenána do řidičského průkazu, musí spolu s žádostí podle odstavce 1 podat i žádost o vydání řidičského průkazu z důvodu změny údajů uvedených v řidičském průkazu podle zvláštního právního předpisu2a).“. |
58. | V § 52c odst. 4 se za slovo „řidiče“ vkládají slova „nebo záznamu profesní způsobilosti řidiče do řidičského průkazu“. |
59. | V § 52c odst. 8 se za slovo „převzetí“ vkládají slova „řidičského průkazu se záznamem profesní způsobilosti řidiče nebo“. |
60. | V § 52f odst. 1 písm. b) bodu 1 se slova „řidičského oprávnění“ zrušují. |
61. | V § 54 se na konci odstavce 1 doplňuje věta „Státní dozor ve věcech zkušebních komisařů vykonává ministerstvo.“. |
62. | V § 56 odst. 2 písmeno f) zní: „f) | v rozporu s § 51 nezašle nejpozději 5 pracovních dnů před zahájením výuky nebo výcviku v rámci vstupního a pravidelného školení seznam přihlášených účastníků, místo, datum a čas zahájení výuky nebo výcviku krajskému úřadu, popřípadě i obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností,“. |
|
63. | V § 56 se na konci odstavce 2 tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se písmeno j), které zní: „j) | v rozporu s § 51 nezašle nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne, kdy bylo ukončeno pravidelné školení řidičů, obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností příslušnému podle trvalého nebo přechodného pobytu řidiče seznam účastníků pravidelného školení.“. |
|
64. | V § 56 odst. 4 písm. a) se slova „odstavce 2 písm. a), b), c), d) a i)“ nahrazují slovy „odstavce 2 písm. a), b), c), d), i) a j)“. |
65. | V § 56 odst. 4 písm. b) se slova „e) a f)“ nahrazují slovy „e), f) a h)“. |
66. | V § 62 se slova „§ 36 odst. 4“ nahrazují slovy „§ 36 odst. 5“ a slova „§ 50 odst. 3“ se nahrazují slovy „§ 50 odst. 4“. |
67. | Příloha č. 2 zní: „Příloha č. 2 k zákonu č. 247/2000 Sb. Druhy výcvikových vozidel pro výuku, výcvik a zkoušku z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a technické požadavky na výcviková vozidla Praktický výcvik v řízení vozidla a zkouška z praktické jízdy se provádí na vozidle zařazeném do příslušné skupiny vozidel, pokud není dále stanoveno jinak, a splňujícím dále a) | pro skupinu AM na mopedu s objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 a s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h-1 nebo na motocyklu s objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3, přičemž rychlost jízdy při výcviku v řízení a praktické jízdy při zkoušce praktické jízdy nesmí převyšovat 45 km.h-1; na mopedu s více než 2 koly lze provádět nejvýše 4 hodiny výcviku, |
b) | pro skupinu A1 na motocyklu bez postranního vozíku s objemem spalovacího motoru nejméně 120 cm3, jehož konstrukční rychlost je nejméně 90 km.h-1, |
c) | pro skupinu A2 na motocyklu bez postranního vozíku s objemem spalovacího motoru nejméně 400 cm3 a výkonem alespoň 25 kW, |
d) | pro skupinu A na motocyklu bez postranního vozíku s objemem spalovacího motoru nejméně 600 cm3 s výkonem alespoň 40 kW, |
e) | pro skupinu B1 s motorovým čtyřkolovým vozidlem, jehož konstrukční rychlost je nejméně 60 km.h-1, |
f) | pro skupinu B se čtyřkolovým motorovým vozidlem, jehož konstrukční rychlost je nejméně 100 km.h-1, nebo, jde-li o výcvik podle § 19 písm. b) bodu 3 nebo o zkoušku podle § 45b odst. 3, s jízdní soupravou, jejíž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg, složenou z takového motorového vozidla a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, |
g) | pro skupinu B+E s jízdní soupravou tvořenou motorovým vozidlem uvedeným v písmenu f) a přípojným vozidlem o největší povolené hmotnosti nejméně 1 000 kg a jehož konstrukční rychlost je nejméně 100 km.h-1; přípojné vozidlo musí být uzavřeným skříňovým tělesem o šířce a výšce odpovídající alespoň šířce a výšce motorového vozidla vytvořeným uzavřenou samostatnou skříní nebo ložnou plochou s plachtou na vestavěné konstrukci; uzavřené skříňové těleso může být užší, než je motorové vozidlo, pokud je výhled dozadu možný pouze za použití vnějších zpětných zrcátek motorového vozidla. Při zkoušce z praktické jízdy musí být okamžitá hmotnost přípojného vozidla nejméně 800 kg, |
h) | pro skupinu C1 s motorovým vozidlem o největší povolené hmotnosti převyšující 5 000 kg, délce nejméně 5 m, jehož konstrukční rychlost je nejméně 80 km.h-1; nástavba vozidla musí být uzavřeným skříňovým tělesem, které je nejméně tak široké a vysoké jako kabina, vytvořeným uzavřenou nebo ložnou plochou s plachtou na vestavěné konstrukci, které neumožňují výhled řidiče za vozidlo jinak než prostřednictvím bočních zpětných zrcátek; motorové vozidlo musí být vybaveno protiblokovacím brzdovým systémem a záznamovým zařízením podle přímo použitelného předpisu Evropské unie11), |
i) | pro skupinu C1+E s jízdní soupravou tvořenou motorovým vozidlem uvedeným v písmenu h) a přípojným vozidlem o největší povolené hmotnosti nejméně 1 250 kg a jehož konstrukční rychlost je nejméně 80 km.h-1; přípojné vozidlo musí být uzavřeným skříňovým tělesem o šířce a výšce odpovídající alespoň šířce a výšce motorového vozidla vytvořeným uzavřenou samostatnou skříní nebo ložnou plochou s plachtou na vestavěné konstrukci; uzavřené skříňové těleso může být užší, než je motorové vozidlo, pokud je výhled dozadu možný pouze za použití vnějších zpětných zrcátek motorového vozidla; délka takto vytvořené jízdní soupravy musí být nejméně 8 m. Při zkoušce z praktické jízdy musí být okamžitá hmotnost přípojného vozidla nejméně 800 kg, |
j) | pro skupinu C s motorovým vozidlem o největší povolené hmotnosti nejméně 12 000 kg, délce nejméně 8 m, šířce nejméně 2,4 m a jehož konstrukční rychlost je nejméně 80 km.h-1; nástavba vozidla musí být uzavřeným skříňovým tělesem, které je nejméně tak široké a vysoké jako kabina, vytvořeným uzavřenou nebo ložnou plochou s plachtou na vestavěné konstrukci, které neumožňují výhled řidiče za vozidlo jinak než prostřednictvím bočních zpětných zrcátek; motorové vozidlo musí být vybaveno protiblokovacím brzdovým systémem a záznamovým zařízením podle přímo použitelného předpisu Evropské unie11) a převodovkou s nejméně 8 převodovými stupni pro jízdu vpřed. Při zkoušce z praktické jízdy musí být okamžitá hmotnost vozidla nejméně 10 000 kg, |
k) | pro skupinu C+E s jízdní soupravou tvořenou buďto motorovým vozidlem uvedeným v písme-nu j) a přípojným vozidlem nebo tahačem s návěsem, přičemž největší povolená hmotnost jízdní soupravy je nejméně 20 000 kg, délka jízdní soupravy je nejméně 14 m, délka přípojného vozidla musí být nejméně 7,5 m, šířka jízdní soupravy je nejméně 2,4 m a konstrukční rychlost je nejméně 80 km.h-1; přípojné vozidlo, popřípadě návěs musí být uzavřeným skříňovým tělesem o šířce a výšce odpovídající alespoň šířce a výšce motorového vozidla vytvořeným uzavřenou samostatnou skříní nebo ložnou plochou s plachtou na vestavěné konstrukci. Tahač návěsu musí být vybaven protiblokovacím brzdovým systémem, převodovkou s nejméně 8 převodovými stupni pro jízdu vpřed a záznamovým zařízením podle přímo použitelného předpisu Evropské unie11). Při zkoušce z praktické jízdy musí být okamžitá hmotnost jízdní soupravy nejméně 15 000 kg, |
l) | pro skupinu D1 s motorovým vozidlem, jehož největší povolená hmotnost je nejméně 4 000 kg, délka je nejméně 5 m a konstrukční rychlost je nejméně 80 km.h-1; motorové vozidlo musí být vybaveno protiblokovacím brzdovým systémem a záznamovým zařízením podle přímo použitelného předpisu Evropské unie11), |
m) | pro skupinu D1+E jízdní soupravou tvořenou motorovým vozidlem uvedeným v písmenu l) a přípojným vozidlem o největší povolené hmotnosti nejméně 1 250 kg a jehož konstrukční rychlost je nejméně 80 km.h-1; přípojné vozidlo musí být uzavřeným skříňovým tělesem o šířce nejméně 2 m a výšce nejméně 2 m, vytvořeným uzavřenou samostatnou skříní nebo ložnou plochou s plachtou na vestavěné konstrukci. Při zkoušce z praktické jízdy musí být okamžitá hmotnost vozidla nejméně 800 kg, |
n) | pro skupinu D s motorovým vozidlem o délce nejméně 10 m, šířce nejméně 2,4 m a jehož konstrukční rychlost je nejméně 80 km.h-1; motorové vozidlo musí být vybaveno protiblokovacím brzdovým systémem a záznamovým zařízením podle přímo použitelného předpisu Evropské unie11), |
o) | pro skupinu D+E s jízdní soupravou tvořenou motorovým vozidlem uvedeným v písmenu n) a přípojným vozidlem o největší povolené hmotnosti nejméně 1 250 kg, šířce nejméně 2,4 m a jehož konstrukční rychlost je nejméně 80 km.h-1; přípojné vozidlo musí být uzavřeným skříňovým tělesem o šířce nejméně 2 m a výšce nejméně 2 m, vytvořeným uzavřenou samostatnou skříní nebo ložnou plochou s plachtou na vestavěné konstrukci. Při zkoušce z praktické jízdy musí být okamžitá hmotnost přípojného vozidla nejméně 800 kg, |
p) | pro skupinu T se zemědělským nebo lesnickým traktorem s vlastním pohonem kol, který má nejméně dvě osy, k němuž je připojen přívěs o celkové hmotnosti nejméně 3 500 kg a je naložen nejméně na 50 % užitečného zatížení. Při praktickém výcviku v řízení vozidel skupiny T je možno polovinu výcviku prováděného na autocvičišti nebo jiné cvičné ploše s vyloučením provozu ostatních vozidel provést bez přípojného vozidla.“. |
|
68. | V příloze č. 3 se za Tabulku 4 vkládají slova „Počty hodin v tabulkách 1 až 4 uvedené pro skupinu A1 platí i pro skupinu A2. Jednu nebo více hodin výcviku v I. etapě výcviku pro skupinu A2 nebo A lze provést na motocyklu zařazeném do skupiny vozidel s nižším objemem nebo výkonem.“. |
69. | Příloha č. 5 zní: „Příloha č. 5 k zákonu č. 247/2000 Sb. Rozsah zkoušek z odborné způsobilosti pro jednotlivé skupiny vozidel a způsob jejich provádění Zkoušky z odborné způsobilosti pro jednotlivé skupiny vozidel se provádějí v rozsahu a způsobem a) | řidičské oprávnění pro skupinu AM |
1. | předpisy o provozu na pozemních komunikacích1 test, 2. | praktická jízda s výcvikovým vozidlem, |
b) | řidičské oprávnění pro skupinu A1, A2, A nebo B1 |
1. | předpisy o provozu na pozemních |
komunikacích1 test, 2. | praktická jízda s výcvikovým vozidlem, |
c) | řidičské oprávnění pro skupinu T, B | nebo | B+E |
1. | předpisy o provozu na pozemních |
komunikacích1 test, 2. | praktická jízda s výcvikovým vozidlem, |
d) | řidičské oprávnění pro skupinu C1, C, C1+E nebo C+E |
1. | předpisy o provozu na pozemních |
komunikacích1 test, 2. | ovládání a údržba vozidla3 otázky, | 3. | praktická jízda s výcvikovým vozidlem, |
e) | řidičské oprávnění pro skupinu D1, D, D1+E nebo D+E |
1. | předpisy o provozu na pozemních |
komunikacích1 test, 2. | ovládání a údržba vozidla 4 otázky, | 3. | praktická jízda s výcvikovým vozidlem.“. |
|
|