Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

227/2012 Sb. znění účinné od 1. 7. 2012 do 30. 6. 2022

227

 

VYHLÁŠKA

ze dne 26. června 2012,

kterou se mění vyhláška č. 162/2005 Sb., o stanovení parametrů kvality univerzální služby a jejich mezních hodnot

 

Ministerstvo průmyslu a obchodu stanoví podle § 150 odst. 2 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění zákona č. 110/2007 Sb. a zákona č. 153/2010 Sb., k provedení § 47 odst. 5 zákona:

Čl. I

Vyhláška č. 162/2005 Sb., o stanovení parametrů kvality univerzální služby a jejich mezních hodnot, se mění takto:

1.

§ 1 včetně poznámky pod čarou č. 1 zní:

§ 1

 

Tato vyhláška upravuje na základě práva Evropské unie1) parametry kvality univerzální služby a jejich mezní hodnoty.

__________

1)

Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/22/ES o univerzální službě a právech uživatelů týkajících se sítí a služeb elektronických komunikací (směrnice o univerzální službě).

Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/136/ES, kterou se mění směrnice 2002/22/ES o univerzální službě a právech uživatelů týkajících se sítí a služeb elektronických komunikací, směrnice 2002/58/ES o zpracování osobních údajů a ochraně soukromí v odvětví elektronických komunikací a nařízení (ES) č. 2006/2004 o spolupráci mezi vnitrostátními orgány příslušnými pro vymáhání dodržování zákonů na ochranu zájmů spotřebitele.“.

2.

§ 2 včetně nadpisu zní:

§ 2

Vymezení pojmů

 

Pro účely této vyhlášky se rozumí účastnickým přípojným okruhem (dále jen „přípojný okruh“) komunikační cesta spojující koncový bod sítě s přípojným bodem telefonní ústředny, popřípadě dálkového koncentrátoru, sestávající z účastnického přípojného vedení včetně k němu příslušejícího technického zařízení nezbytného pro uskutečňování volání; přípojným bodem se rozumí hlavní rozvaděč․“.

 

3.

V § 3 odst. 1 písmena a) až c) znějí:

a)

doba, za kterou je zřízeno připojení v pevném místě k veřejné komunikační síti,

b)

četnost poruch přípojných okruhů,

c)

doba, za kterou je porucha odstraněna,“.

 

4.

V § 3 odst. 1 písmeno h) zní:

h)

míra pohotovosti veřejných telefonních automatů nebo jiných obdobných technických prostředků umožňujících přístup k veřejně dostupné telefonní službě (dále jen „veřejný telefonní automat“).“.

 

5.

V § 3 odstavec 2 zní:

(2) Doba, za kterou je zřízeno připojení v pevném místě k veřejné komunikační síti, je doba ode dne, kdy uživatel podal žádost o připojení, do okamžiku zprovoznění koncového bodu sítě v pevném místě; za zprovoznění připojení v pevném místě se považuje rovněž převod užívacích práv ke koncovému bodu sítě stávajícího přípojného okruhu na jiného účastníka.“.

 

6.

V § 3 odst. 3 se slova „vztažená na účastnické přípojné vedení je poměr počtu“ nahrazují slovy „přípojných okruhů je počet“ a slova „k průměrnému počtu účastnických přípojných vedení“ se nahrazují slovy „vztažený k 100 přípojných okruhů“.

 

7.

V § 3 odst. 4 se slova „Doba odstranění poruchy“ nahrazují slovy „Doba, za kterou je porucha odstraněna,“.

 

8.

V § 3 odst. 7 se za slova „vyúčtování ceny za“ vkládají slova „veřejně dostupné“.

 

9.

Příloha k vyhlášce č. 162/2005 Sb. včetně poznámky pod čarou č. 2 zní:

 

Příloha k vyhlášce č. 162/2005 Sb.

 

Stanovené mezní hodnoty parametrů kvality univerzální služby ve veřejné komunikační síti

 

1

2

3

4

Parametr podle

Parametr

Jednotka

Stanovená mezní

hodnota

§ 3 odst. 1

písm. a)

Doba, za kterou je

zřízeno připojení

v pevném místě

k veřejné

komunikační síti

Počet dnů, během nichž bylo zprovozněno

připojení

- v 95% případů

 

- v 99% případů

< 10

kalendářních dnů

< 15

kalendářních dnů

 

 

Procento případů zprovozněných připojení v době dohodnuté s uživatelem

100 %

§ 3 odst. 1 písm. b)

Četnost poruch přípojných okruhů

Četnost poruch vztažená k 100 přípojných okruhů za rok

< 10 /rok

§ 3 odst. 1 písm. c)

Doba, za kterou je porucha odstraněna

Doba odstranění

- 80 % poruch

- 95 % poruch na přípojném okruhu

< 6 hodin

< 12 hodin

Procento případů odstranění poruchy na přípojném okruhu v době dohodnuté s účastníkem

100 %

Doba odstranění

- 80 % poruch

- 95 % poruch

všech ostatních, s výjimkou poruch na přípojném okruhu

< 6 hodin

< 12 hodin

Procento případů odstranění poruchy, s výjimkou poruchy na přípojném okruhu, v době dohodnuté s účastníkem

100 %

§ 3 odst. 1 písm. d)

Doba, za kterou je sestaveno spojení

Průměrná doba, za kterou bylo sestaveno

spojení

- u národních volání

- u mezinárodních volání2)

Doba, za kterou bylo sestaveno 95% spojení

- u národních volání

- u mezinárodních volání2)

<6s

< 10 s

<12s

< 18 s

§ 3 odst. 1

písm. e)

Míra neúspěšnosti

sestavení spojení

Poměr vyjádřený v procentech

a) u národních volání

b) u mezinárodních volání2)

< 2,5 % <4%

§ 3 odst. 1

písm. f)

Četnost reklamací

na vyúčtování ceny

Poměr vyjádřený v procentech

< 0,5 %

§ 3 odst. 1

písm. g)

Doba přihlášení

obsluhy pracoviště informačních služeb

Průměrná doba přihlášení obsluhy pracoviště

<8s

 

o telefonních číslech

Poměr počtu přihlášení obsluhy pracoviště v době do 20 s k celkovému počtu volání vyjádřený v procentech

> 98 %

§ 3 odst. 1 písm. h)

Míra pohotovosti veřejných telefonních automatů

Poměr vyjádřený v procentech

> 91,5 %

__________

2) Uvedené hodnoty u mezinárodních volání jsou doporučené.

Čl. II

Účinnost

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. července 2012.

Ministr:

MUDr. Kuba v. r.