Čekejte, prosím...
A A A

Hledaný výraz nenalezen

Hledaný § nenalezen

345/2023 Sb. znění účinné od 1. 2. 2024 do 30. 6. 2024

Vyhláška nabývá účinnosti 1. 2. 2024, s výjimkou § 11 odst. 1 a 5, které nabývají účinnosti 1. 7. 2024.

345

 

VYHLÁŠKA

ze dne 27. listopadu 2023

o uveřejňování formulářů pro účely zákona o zadávání veřejných zakázek a náležitostech profilu zadavatele

 

Ministerstvo pro místní rozvoj stanoví podle § 212 odst. 9, § 214 odst. 5 a § 219 odst. 4 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 166/2023 Sb.:

§ 1

Předmět úpravy

Tato vyhláška v návaznosti na přímo použitelný předpis Evropské unie, kterým se stanoví standardní formuláře pro uveřejňování oznámení v oblasti zadávání veřejných zakázek1, upravuje

a)

formuláře sloužící pro uveřejňování informací podle zákona o zadávání veřejných zakázek, pro které není formulář určen přímo použitelným předpisem Evropské unie, kterým se stanoví standardní formuláře pro uveřejňování oznámení v oblasti zadávání veřejných zakázek1,

b)

způsob vyplnění formulářů včetně stanovení povinně vyplňovaných údajů,

c)

podmínky přijetí formulářů k uveřejnění,

d)

postup při úpravách údajů ve formulářích,

e)

přístup k uveřejněným formulářům,

f)

způsob doručování formulářů,

g)

postup při nápravě vad v uveřejněných formulářích a vad plnění provozovatele Věstníku veřejných zakázek,

h)

přístup k uveřejněným informacím na profilu zadavatele,

i)

metadata údajů uveřejňovaných na profilu zadavatele popisující souvislosti, obsah a strukturu zaznamenaných informací a jejich správu v průběhu času,

j)

postup při změně profilu zadavatele,

k)

strukturu strojově čitelného formátu,

l)

strukturu údajů pro uveřejnění výše skutečně uhrazené ceny za plnění veřejné zakázky a podrobnosti uveřejnění smlouvy uzavřené na veřejnou zakázku.

§ 2

Vymezení pojmů

Pro účely této vyhlášky se rozumí

a)

zadávacím postupem

1.

zadávací řízení,

2.

zvláštní postup, nebo

3.

postup používaný pro zadávání veřejných zakázek, které zadavatel není povinen zadat v zadávacím řízení,

b)

zadávacím postupem pro část veřejné zakázky zadávací postup, ve kterém je zadávána jedna část veřejné zakázky.

§ 3

Formuláře pro uveřejnění informací k veřejným zakázkám

(1)

Zadavatel použije pro uveřejnění informací k nadlimitním nebo podlimitním veřejným zakázkám stejné formuláře.

(2)

Zadavatel použije

a)

standardní formulář „Plánování“ pro

1.

oznámení svého úmyslu zahájit zadávací řízení podle § 34 zákona o zadávání veřejných zakázek,

2.

oznámení, na jehož základě budou zkráceny lhůty pro podání nabídek podle § 54 odst. 4, § 57 odst. 2 písm. a), § 59 odst. 4 a § 62 odst. 3 zákona o zadávání veřejných zakázek,

b)

standardní formulář „Zahájení“ pro

1.

předběžné oznámení, kterým se zahajuje užší řízení nebo jednací řízení s uveřejněním podle § 58 odst. 2, § 61 odst. 2 nebo řízení pro zadání veřejné zakázky ve zjednodušeném režimu podle § 129a odst. 1 zákona o zadávání veřejných zakázek,

2.

oznámení o zavedení systému kvalifikace podle § 165 odst. 2 zákona o zadávání veřejných zakázek,

3.

oznámení o zahájení zadávacího řízení podle § 56 odst. 1, § 58 odst. 1, § 61 odst. 1, § 68 odst. 2, § 72 odst. 1 nebo § 129a odst. 1 zákona o zadávání veřejných zakázek,

4.

oznámení o zahájení zadávacího řízení, ve kterém se zavádí dynamický nákupní systém podle § 139 odst. 1 zákona o zadávání veřejných zakázek, nebo oznámení o změně doby trvání dynamického nákupního systému podle § 139a odst. 5 písm. a) zákona o zadávání veřejných zakázek,

5.

oznámení o zahájení soutěže o návrh podle § 145 odst. 1 nebo § 146 odst. 1 zákona o zadávání veřejných zakázek,

6.

oznámení o zahájení koncesního řízení podle § 180 odst. 1 zákona o zadávání veřejných zakázek,

c)

standardní formulář „Oznámení o záměru uzavřít smlouvu“ pro oznámení o záměru uzavřít smlouvu podle § 212 odst. 2 zákona o zadávání veřejných zakázek,

d)

standardní formulář „Výsledek“ pro

1.

oznámení o výsledku zadávacího řízení podle § 126 zákona o zadávání veřejných zakázek,

2.

oznámení o zrušení zadávacího řízení podle § 128 odst․ 2 zákona o zadávání veřejných zakázek,

3.

oznámení o zavedení dynamického nákupního systému podle § 139 odst. 9 zákona o zadávání veřejných zakázek, nebo oznámení o ukončení dynamického nákupního systému podle § 139a odst. 5 písm. b) zákona o zadávání veřejných zakázek,

4.

jednotlivé nebo souhrnné oznámení o uzavření smlouvy na základě rámcové dohody podle § 137 zákona o zadávání veřejných zakázek nebo v dynamickém nákupním systému podle § 142 zákona o zadávání veřejných zakázek,

5.

oznámení o výsledku soutěže o návrh podle § 150 odst. 1 zákona o zadávání veřejných zakázek,

6.

oznámení o výsledku koncesního řízení podle § 129a odst. 6 a § 185 zákona o zadávání veřejných zakázek,

7.

oznámení o výsledku řízení pro zadání veřejné zakázky ve zjednodušeném režimu podle § 129a odst. 6 zákona o zadávání veřejných zakázek,

e)

standardní formulář „Změna závazku ze smlouvy“ pro oznámení o změně závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku podle § 222 odst. 8 zákona o zadávání veřejných zakázek.

(3)

Vybraný dodavatel veřejné zakázky v oblasti obrany nebo bezpečnosti použije pro uveřejnění informací ve Věstníku veřejných zakázek a Úředním věstníku Evropské unie standardní formulář „Zahájení“ podle odstavce 2 písm. b) pro oznámení o poddodávce podle § 208 zákona o zadávání veřejných zakázek. Pro odesílání formuláře tímto vybraným dodavatelem se podmínky, které jsou v této vyhlášce stanoveny pro zadavatele, použijí obdobně.

§ 4

Podmínky přijetí formuláře k uveřejnění

(1)

Formulář se uveřejní, pokud byl doručen prostřednictvím dálkového přístupu přímým vyplněním a podáním elektronického formuláře ve Věstníku veřejných zakázek.

(2)

Formulář doručovaný podle odstavce 1 musí obsahovat informace podle přímo použitelného předpisu Evropské unie, kterým se stanoví standardní formuláře pro uveřejňování oznámení v oblasti zadávání veřejných zakázek1.

(3)

Formulář nelze přijmout k uveřejnění bez vyplnění žádosti podle podmínek stanovených v provozním řádu provozovatele Věstníku veřejných zakázek zveřejněném na internetových stránkách Věstníku veřejných zakázek.

(4)

Pokud byl formulář týkající se zadávacího postupu uveřejněn jen ve Věstníku veřejných zakázek, provozovatel Věstníku veřejných zakázek přijme k uveřejnění další formulář týkající se tohoto zadávacího postupu pouze tehdy, jestliže je v něm uvedeno, že má být uveřejněn jen ve Věstníku veřejných zakázek. Pokud byl formulář týkající se zadávacího postupu uveřejněn ve Věstníku veřejných zakázek a v Úředním věstníku Evropské unie, provozovatel Věstníku veřejných zakázek přijme k uveřejnění další formulář týkající se tohoto zadávacího postupu pouze tehdy, jestliže je v něm uvedeno, že má být uveřejněn ve Věstníku veřejných zakázek a v Úředním věstníku Evropské unie.

§ 5

Způsob vyplnění formuláře v případě rámcové dohody, dynamického nákupního systému a zjednodušeného režimu

(1)

Pokud byla uzavřena rámcová dohoda nebo zaveden dynamický nákupní systém nebo byla veřejná zakázka zadána ve zjednodušeném režimu, zadavatel použije pro oznámení o uzavření smlouvy na základě rámcové dohody podle § 137 zákona o zadávání veřejných zakázek nebo v dynamickém nákupním systému podle § 142 zákona o zadávání veřejných zakázek anebo pro oznámení o výsledku zadávacího řízení ve zjednodušeném režimu podle § 129a odst. 6 zákona o zadávání veřejných zakázek formulář „Výsledek“ podle § 3 odst. 2 písm. d).

(2)

V případě souhrnného oznámení o uzavření smlouvy na základě rámcové dohody podle § 137 písm. b) zákona o zadávání veřejných zakázek nebo v dynamickém nákupním systému podle § 142 písm. b) zákona o zadávání veřejných zakázek anebo ve zjednodušeném režimu podle § 129a odst. 6 písm. b) zákona o zadávání veřejných zakázek postupuje zadavatel tak, že do formuláře „Výsledek“ uvede informace pro všechny smlouvy uzavřené v kalendářním čtvrtletí.

§ 6

Postup při nápravě vad

(1)

Pokud Úřední věstník Evropské unie nepřijme k uveřejnění formulář odeslaný prostřednictvím Věstníku veřejných zakázek z důvodu nevyplnění povinných údajů nebo nedodržení stanovených formátů, provozovatel Věstníku veřejných zakázek odešle zadavateli poté, co obdržel informaci od Úředního věstníku Evropské unie, vyrozumění, že formulář nebyl přijat k uveřejnění. Zároveň provozovatel Věstníku veřejných zakázek vyzve zadavatele k odstranění vad formuláře.

(2)

V případě, že je zjištěna vada plnění na straně provozovatele Věstníku veřejných zakázek, která brání uveřejnění formuláře, nebo se jedná o vadu v již uveřejněném formuláři, odešle provozovatel Věstníku veřejných zakázek zadavateli informaci o způsobu odstranění vady. Provozovatel Věstníku veřejných zakázek neprodleně zajistí odstranění vady na vlastní náklady.

§ 7

Přístup k uveřejněným formulářům

(1)

Provozovatel Věstníku veřejných zakázek na základě požadavku zadavatele odešle formulář uvedený v přímo použitelném předpisu Evropské unie, kterým se stanoví standardní formuláře pro uveřejňování oznámení v oblasti zadávání veřejných zakázek1, do Úředního věstníku Evropské unie.

(2)

Provozovatel Věstníku veřejných zakázek uveřejní formulář ve Věstníku veřejných zakázek.

(3)

Formulář doručený podle § 4 je uveřejňován ve Věstníku veřejných zakázek způsobem, který umožňuje neomezený a přímý dálkový přístup.

(4)

Uveřejněný formulář a jeho úprava podle § 9 jsou bezplatně veřejně přístupné po dobu nejméně 5 let od uveřejnění poslední úpravy.

§ 8

Formuláře pro uveřejnění informací týkajících se profilu zadavatele

(1)

Zadavatel použije k uveřejnění informací ve Věstníku veřejných zakázek, které se týkají profilu zadavatele, formulář

a)

„Oznámení profilu zadavatele“ uvedený v příloze č. 1 k této vyhlášce pro oznámení profilu zadavatele,

b)

„Zrušení/zneaktivnění profilu zadavatele“ uvedený v příloze č. 2 k této vyhlášce pro zrušení nebo zneaktivnění profilu zadavatele.

(2)

Zadavatel zajistí, aby internetová adresa profilu zadavatele uveřejněná ve Věstníku veřejných zakázek odkazovala přímo na internetovou stránku, na které jsou uveřejněny informace o veřejných zakázkách výhradně tohoto zadavatele.

§ 9

Úprava údajů v uveřejněném formuláři

(1)

Zadavatel, který požaduje provedení změn v již uveřejněném formuláři podle § 3, postupuje tak, že k němu vytvoří formulář „Oprava“, ve kterém v souladu s pravidly podle § 4 odst. 2 uvede veškeré informace o změnách oproti původnímu formuláři.

(2)

Provozovatel Věstníku veřejných zakázek zajistí, aby u měněného údaje uveřejněného ve formuláři „Oprava“ podle odstavce 1 byla zřejmá vazba na uveřejnění v původním formuláři.

(3)

V případě požadavku na úpravu údajů uvedených ve formulářích týkajících se profilu zadavatele podle příloh č. 1 a 2 k této vyhlášce, kdy nedochází ke změně internetové adresy profilu zadavatele, zadavatel znovu vyplní příslušný formulář a změní v něm údaje, které požaduje upravit. V případě uveřejnění opravného formuláře zajistí provozovatel Věstníku veřejných zakázek zneplatnění původního formuláře a tuto skutečnost viditelně vyznačí na původním formuláři.

§ 10

Informace uváděné ve formulářích

(1)

Zadavatel ve formulářích vyplní informace v souladu s požadavky stanovenými na vyplnění formulářů a na Věstník veřejných zakázek podle § 4 odst. 2.

(2)

V případě přístupu zadavatele do Věstníku veřejných zakázek prostřednictvím certifikovaného elektronického nástroje je možné formulář předvyplnit informacemi, které jsou vedené v části informačního systému o veřejných zakázkách sloužící k přenosu informací při elektronické komunikaci při zadávání veřejných zakázek podle § 224 odst. 1 písm. c) zákona o zadávání veřejných zakázek.

§ 11

Souvislosti, obsah a struktura zaznamenaných informací a jejich správa

(1)

zatím neúčinné

(2)

Zadavatel použije pro zadávací dokumentaci, výzvy uvedené v příloze č. 6 k zákonu o zadávání veřejných zakázek, vysvětlení zadávací dokumentace, změnu nebo doplnění zadávací dokumentace, písemnou zprávu zadavatele, smlouvu uzavřenou na veřejnou zakázku včetně jejích změn a dodatků nebo rámcovou dohodu uveřejněné na profilu zadavatele některý z těchto formátů:

a)

Pdf, tedy Portable Document Format,

b)

PDF/A, tedy Portable Document Format for the Long-term Archiving,

c)

xml, tedy Extensible Markup Language Document, odpovídá-li veřejně dostupnému XSD schématu,

d)

odt, tedy Open Document Text,

e)

ods, tedy Open Document Spreadsheet,

f)

odp, tedy Open Document Presentation,

g)

txt, tedy prostý text,

h)

rtf, tedy Rich Text Format,

i)

doc/docx, tedy MS Word Document,

j)

xls/xlsx, tedy MS Excel Spreadsheet,

k)

ppt/pptx, tedy MS PowerPoint Presentation,

l)

jpg/jpeg/jfif, tedy Joint Photographic Experts Group File Interchange Format,

m)

png, tedy Portable Network Graphics,

n)

tif/tiff, tedy Tagged Image File Format.

(3)

Zadavatel může pro dokumenty uveřejněné na profilu zadavatele použít i oborově obvyklý formát, pro který existuje podporovaný a zdarma dostupný prohlížeč.

(4)

Zadávací dokumentace podle § 96 odst. 1 zákona o zadávání veřejných zakázek, její část nebo smlouva nebo rámcová dohoda podle § 219 odst. 1 zákona o zadávání veřejných zakázek, která obsahuje více dokumentů ve formátech podle odstavce 2 nebo 3, může být na profilu zadavatele uveřejněna jako jeden nebo více zkomprimovaných souborů ve formátu zip, rar nebo 7z bez použití hesla. Zkomprimovaný soubor uveřejněný na profilu zadavatele nesmí obsahovat žádný další zkomprimovaný soubor.

(5)

zatím neúčinné

(6)

Dokumenty a informace, které byly uveřejněny na profilu zadavatele, musí být bezplatně veřejně přístupné nepřetržitě po dobu nejméně 2 let od jejich uveřejnění.

§ 12

Postup při změně profilu zadavatele

Změní-li zadavatel svůj profil zadavatele, zajistí, aby

a)

všechny informace a dokumenty k veřejným zakázkám uveřejněné na nepoužívaném profilu zadavatele byly převedeny na nově používaný profil zadavatele; nepoužívaný profil zadavatele zadavatel označí ve formuláři „Zrušení/zneaktivnění profilu zadavatele“ podle přílohy č. 2 k této vyhlášce jako zrušený a tento formulář odešle k uveřejnění do Věstníku veřejných zakázek, nebo

b)

na nově používaném profilu zadavatele byla uveřejněna informace o nepoužívaném profilu zadavatele včetně přímého hypertextového odkazu; zadavatel rovněž zajistí, aby prostřednictvím nepoužívaného profilu zadavatele nebyly uveřejňovány informace k veřejným zakázkám zahájeným po datu, kdy došlo ke změně profilu zadavatele, na nepoužívaném profilu zadavatele však budou doplňovány informace k veřejným zakázkám zde uveřejněným, přičemž nepoužívaný profil zadavatele zadavatel označí ve formuláři „Zrušení/zneaktivnění profilu zadavatele“ podle přílohy č. 2 k této vyhlášce jako neaktivní a tento formulář odešle k uveřejnění do Věstníku veřejných zakázek.

§ 13

Přechodné ustanovení

Do nabytí účinnosti § 11 odst. 1 a 5 se pro obsah uveřejňovaných informací na profilu zadavatele použije příloha č. 8 k vyhlášce č. 168/2016 Sb., o uveřejňování formulářů pro účely zákona o zadávání veřejných zakázek a náležitostech profilu zadavatele, ve znění účinném přede dnem nabytí účinnosti této vyhlášky.

§ 14

Zrušovací ustanovení

Vyhláška č. 168/2016 Sb., o uveřejňování formulářů pro účely zákona o zadávání veřejných zakázek a náležitostech profilu zadavatele, se zrušuje.

§ 15

Účinnost

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. února 2024, s výjimkou § 11 odst. 1 a 5, které nabývají účinnosti dnem 1. července 2024.

Ministr pro místní rozvoj:

PhDr. Bartoš, Ph.D., v. r.

Příloha č. 1

Příloha č. 2

Příloha č. 3

Rozsah a technický popis struktury dat pro zpřístupnění základních informací o veřejné zakázce a zadávacím postupu uveřejněných na profilu zadavatele

(1)

Rozsah základních informací na profilu zadavatele:

a)

identifikátor profilu zadavatele, kterým je evidenční číslo profilu ve Věstníku veřejných zakázek,

b)

název, obchodní firma zadavatele nebo jméno a příjmení,

c)

IČO zadavatele, bylo-li přiděleno.

(2)

Rozsah informací o veřejné zakázce na profilu zadavatele:

a)

ID NIPEZ, byl-li přidělen; ID NIPEZ je jednotným identifikátorem v rámci celé Národní infrastruktury pro elektronické zadávání veřejných zakázek přiděleným veřejné zakázce; identifikátor elektronickému nástroji poskytne část informačního systému o veřejných zakázkách sloužící k přenosu informací při elektronické komunikaci při zadávání veřejných zakázek podle § 224 odst. 1 písm. c) zákona o zadávání veřejných zakázek,

b)

identifikátor objektu v elektronickém nástroji, kterým je identifikátor přidělený provozovatelem konkrétního elektronického nástroje pro objekt veřejná zakázka,

c)

název veřejné zakázky,

d)

druh veřejné zakázky,

e)

režim veřejné zakázky,

f)

předmět veřejné zakázky,

g)

hlavní kód CPV veřejné zakázky,

h)

jedná se o veřejnou zakázku dělenou na části; uvádí se ano, nebo ne,

i)

odůvodnění nerozdělení nadlimitní veřejné zakázky na části; tento údaj se uvádí, pokud k rozdělení nedošlo a pokud není toto odůvodnění uvedeno v zadávací dokumentaci nebo v písemné zprávě zadavatele,

j)

seznam částí veřejné zakázky; v případě, že je veřejná zakázka rozdělena na části, se ke každé části veřejné zakázky uvádí název části veřejné zakázky.

(3)

Rozsah informací o dynamickém nákupním systému na profilu zadavatele:

a)

ID NIPEZ, byl-li přidělen; ID NIPEZ je jednotným identifikátorem v rámci celé Národní infrastruktury pro elektronické zadávání veřejných zakázek přiděleným zavedenému dynamickému nákupnímu systému; identifikátor elektronickému nástroji poskytne část informačního systému o veřejných zakázkách sloužící k přenosu informací při elektronické komunikaci při zadávání veřejných zakázek podle § 224 odst. 1 písm. c) zákona o zadávání veřejných zakázek,

b)

identifikátor objektu v elektronickém nástroji, kterým je identifikátor přidělený provozovatelem konkrétního elektronického nástroje pro objekt dynamický nákupní systém, byl-li zaveden,

c)

datum zavedení dynamického nákupního systému,

d)

doba trvání dynamického nákupního systému,

e)

předmět veřejných zakázek, které mají být zadávány v dynamickém nákupním systému,

f)

hlavní kód CPV dynamického nákupního systému,

g)

označení dodavatelů, kteří byli zařazeni do dynamického nákupního systému,

h)

jedná se o dynamický nákupní systém dělený na kategorie; uvádí se ano, nebo ne,

i)

seznam kategorií dynamického nákupního systému; v případě, že je dynamický nákupní systém rozdělen do kategorií, se ke každé kategorii dynamického nákupního systému uvádí následující údaje:

1.

název kategorie dynamického nákupního systému,

2.

předmět kategorie dynamického nákupního systému,

3.

hlavní kód CPV kategorie dynamického nákupního systému,

4.

doba trvání kategorie dynamického nákupního systému,

5.

označení dodavatelů, kteří byli zařazeni do kategorie dynamického nákupního systému,

j)

odůvodnění nezavedení dynamického nákupního systému; uvádí se v případě, že k tomuto došlo.

(4)

Rozsah informací o části veřejné zakázky na profilu zadavatele:

a)

ID NIPEZ, byl-li přidělen; ID NIPEZ je jednotným identifikátorem v rámci celé Národní infrastruktury pro elektronické zadávání veřejných zakázek přiděleným části veřejné zakázky; identifikátor elektronickému nástroji poskytne část informačního systému o veřejných zakázkách sloužící k přenosu informací při elektronické komunikaci při zadávání veřejných zakázek podle § 224 odst. 1 písm. c) zákona o zadávání veřejných zakázek,

b)

identifikátor objektu v elektronickém nástroji, kterým je identifikátor přidělený provozovatelem konkrétního elektronického nástroje pro objekt část veřejné zakázky,

c)

název části veřejné zakázky,

d)

druh části veřejné zakázky,

e)

režim části veřejné zakázky,

f)

předmět části veřejné zakázky,

g)

hlavní kód CPV části veřejné zakázky.

(5)

Rozsah informací na profilu zadavatele o zadávacím postupu kromě soutěže o návrh, v němž je zadáváno více částí veřejné zakázky:

a)

ID NIPEZ, byl-li přidělen; ID NIPEZ je jednotným identifikátorem v rámci celé Národní infrastruktury pro elektronické zadávání veřejných zakázek přidělený zadávacímu postupu; identifikátor elektronickému nástroji poskytne část informačního systému o veřejných zakázkách sloužící k přenosu informací při elektronické komunikaci při zadávání veřejných zakázek podle § 224 odst. 1 písm. c) zákona o zadávání veřejných zakázek,

b)

identifikátor objektu v elektronickém nástroji, kterým je identifikátor přidělený provozovatelem konkrétního elektronického nástroje pro objekt zadávací postup,

c)

evidenční číslo zadávacího postupu ve Věstníku veřejných zakázek, je-li zadávací postup uveřejněn ve Věstníku veřejných zakázek, které odpovídá Evidenčnímu číslu zakázky ve Věstníku veřejných zakázek,

d)

seznam zadávacích postupů pro části veřejné zakázky, které jsou sloučeny v zadávacím postupu.

(6)

Rozsah informací o zadávacím postupu pro část veřejné zakázky kromě soutěže o návrh na profilu zadavatele; pokud veřejná zakázka není dělena na části, přistupuje se k zadávacímu postupu, jako by v něm byla zadávána veřejná zakázka rozdělená na části, která má jen jednu část:

a)

ID NIPEZ, byl-li přidělen; ID NIPEZ je jednotným identifikátorem v rámci celé Národní infrastruktury pro elektronické zadávání veřejných zakázek přiděleným zadávacímu postupu pro část veřejné zakázky; identifikátor elektronickému nástroji poskytne část informačního systému o veřejných zakázkách sloužící k přenosu informací při elektronické komunikaci při zadávání veřejných zakázek podle § 224 odst. 1 písm. c) zákona o zadávání veřejných zakázek,

b)

identifikátor objektu v elektronickém nástroji, kterým je identifikátor přidělený provozovatelem konkrétního elektronického nástroje pro objekt zadávací postup pro část veřejné zakázky,

c)

evidenční číslo zadávacího postupu ve Věstníku veřejných zakázek, je-li zadávací postup uveřejněn ve Věstníku veřejných zakázek, které odpovídá Evidenčnímu číslu zakázky ve Věstníku veřejných zakázek,

d)

název části veřejné zakázky zadávané v zadávacím postupu,

e)

lhůta pro podání nabídek, předběžných nabídek nebo lhůta pro podání žádosti o účast,

f)

stav zadávacího postupu na zadání části veřejné zakázky, který nabývá v souladu s XML a XSD schématy uveřejněnými na internetových stránkách Informačního systému o veřejných zakázkách jedné z možných hodnot

1.

zadávací postup na zadání části veřejné zakázky je zahájen/neukončen, což znamená, že byl zahájen zadávací postup, informace o zadávacím postupu byly uveřejněny na profilu zadavatele, běží lhůta pro podání nabídek nebo probíhá hodnocení nabídek,

2.

zadávací postup na zadání části veřejné zakázky byl dokončen/zadán, což znamená, že byla uzavřena smlouva nebo rámcová dohoda s dodavatelem, byl zaveden dynamický nákupní systém,

3.

zadávací postup na zadání části veřejné zakázky byl neúspěšný, což znamená, že zadávací postup byl ukončen podle § 40 odst. 4 zákona o zadávání veřejných zakázek, protože zadavatel v zadávací lhůtě neodeslal oznámení o výběru dodavatele a uplynuly 3 měsíce od skončení zadávací lhůty,

4.

zadávací postup na zadání části veřejné zakázky byl zrušen, což znamená, že zadávací postup byl zadavatelem nebo Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže zrušen,

5.

ukončeno plnění smlouvy části veřejné zakázky, což znamená, že zadavatel nastavil ukončení plnění smlouvy,

g)

specifikace druhu zadávacího postupu, která nabývá v souladu s XML a XSD schématy uveřejněnými na internetových stránkách Informačního systému o veřejných zakázkách jedné z možných hodnot:

1.

otevřené řízení,

2.

užší řízení,

3.

jednací řízení s uveřejněním,

4.

jednací řízení bez uveřejnění,

5.

řízení pro zadání veřejné zakázky ve zjednodušeném režimu,

6.

řízení se soutěžním dialogem,

7.

řízení o inovačním partnerství,

8.

zjednodušené podlimitní řízení,

9.

koncesní řízení,

10.

zadávání veřejné zakázky v dynamickém nákupním systému,

11.

zadávání veřejné zakázky na základě rámcové dohody,

a.

postup s obnovením soutěže,

b.

postup bez obnovení soutěže,

12.

zadávací postup na základě výjimky kromě zadávání veřejných zakázek malého rozsahu,

13.

otevřená výzva při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu, pokud jsou informace o zadávacím postupu uveřejňovány na profilu zadavatele,

14.

uzavřená výzva při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu, pokud jsou informace o zadávacím postupu uveřejňovány na profilu zadavatele,

15.

přímé zadání při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu, pokud jsou informace o zadávacím postupu uveřejňovány na profilu zadavatele,

h)

pro zadávání veřejné zakázky v dynamickém nákupním systému ID NIPEZ přidělený zavedenému dynamickému nákupnímu systému, ve kterém je veřejná zakázka zadávána,

i)

pro zadávání veřejné zakázky na základě rámcové dohody ID NIPEZ přidělený zadávacímu postupu pro část veřejné zakázky, v němž byla uzavřena rámcová dohoda, na základě níž je veřejná zakázka zadávána,

j)

jedná se o zadávací postup, ve kterém bude uzavřena rámcová dohoda; uvádí se ano, nebo ne,

k)

jedná se o zavedení dynamického nákupního systému; uvádí se ano, nebo ne,

l)

seznam dokumentů k zadávacímu postupu; k typům dokumentů uvedeným v bodu 2 se uvádí:

1.

internetová adresa, na které je dokument umístěn,

2.

typ dokumentu, který odpovídá v souladu s XML a XSD schématy uveřejněnými na internetových stránkách Informačního systému o veřejných zakázkách jedné z možných hodnot,

a.

zadávací dokumentace podle § 53 odst. 3, § 96 odst. 1 a § 163 odst. 6 zákona o zadávání veřejných zakázek,

b.

výzva k podání nabídek ve zjednodušeném podlimitním řízení podle § 53 odst. 1 zákona o zadávání veřejných zakázek,

c.

vysvětlení zadávací dokumentace podle § 98 zákona o zadávání veřejných zakázek,

d.

písemná zpráva zadavatele podle § 217 zákona o zadávání veřejných zakázek,

e.

smlouva uzavřená na veřejnou zakázku včetně všech jejích změn a dodatků včetně rámcové dohody podle § 219 zákona o zadávání veřejných zakázek,

f.

oznámení o vyloučení účastníka zadávacího řízení pokud si to zadavatel podle § 53 odst. 5 zákona o zadávání veřejných zakázek vyhradil ve zjednodušeném podlimitním řízení,

g.

rozhodnutí o výběru dodavatele pokud si to zadavatel podle § 53 odst. 5 zákona o zadávání veřejných zakázek vyhradil ve zjednodušeném podlimitním řízení,

h.

jiný dokument ve strojově čitelném formátu, kterými jsou formáty DOCX, ODT nebo PDF s úplnou textovou vrstvou, zadavatel uvede název tohoto dokumentu,

3.

datum a čas vložení verze dokumentu na profil zadavatele,

m)

datum uveřejnění informací o zadávacím postupu uveřejňovaných na profilu zadavatele,

n)

seznam účastníků zadávacího postupu; uvádí se v případě, že jsou tyto údaje známy; ke každému účastníkovi zadávacího postupu se uvádí následující údaje:

1.

IČO, je-li přiděleno,

2.

název nebo obchodní firma v případě právnické osoby nebo jméno, příjmení v případě fyzické osoby,

3.

země sídla, místa podnikání nebo bydliště,

4.

nabídková cena bez DPH a nabídková cena s DPH včetně měny; pokud není účastník plátcem DPH budou oba údaje shodné,

5.

účastník zadávacího postupu je sdružením dodavatelů nebo společností v případě společné účasti více dodavatelů; uvádí se ano, nebo ne, včetně identifikace vedoucího účastníka a dalších účastníků sdružení pomocí IČO, je-li přiděleno,

6.

údaj, že účastník zadávacího postupu byl vyloučen a důvody vyloučení,

7.

údaj, že účastník zadávacího postupu ze zadávacího postupu odstoupil, a důvody odstoupení tohoto účastníka, jsou-li zadavateli známy,

o)

informace týkající se vybraného dodavatele nebo vybraných dodavatelů; uvádí se v případě, že dojde k výběru dodavatele; ke každému vybranému dodavateli se uvádí následující údaje:

1.

IČO, je-li přiděleno,

2.

název nebo obchodní firma v případě právnické osoby nebo jméno a příjmení v případě fyzické osoby,

3.

země sídla, místa podnikání nebo bydliště,

4.

byla s vybranými dodavateli uzavřena smlouva nebo rámcová dohoda; uvádí se ano, nebo ne,

5.

informace týkající se dodavatele nebo dodavatelů, se kterými byla uzavřena smlouva nebo rámcová dohoda; ke každému dodavateli se uvádí následující údaje:

a.

IČO, je-li přiděleno,

b.

název nebo obchodní firma v případě právnické osoby nebo jméno a příjmení v případě fyzické osoby,

c.

země sídla, místa podnikání nebo bydliště,

6.

odůvodnění výběru dodavatelů, se kterými byla uzavřena smlouva nebo rámcová dohoda,

7.

označení poddodavatelů dodavatelů, se kterými byla uzavřena smlouva nebo rámcová dohoda, pokud jsou zadavateli známi; ke každému poddodavateli se uvádí následující údaje:

a.

IČO, je-li přiděleno,

b.

název nebo obchodní firma v případě právnické osoby nebo jméno a příjmení v případě fyzické osoby,

c.

země sídla, místa podnikání nebo bydliště,

8.

celková cena podle smlouvy nebo rámcové dohody bez DPH včetně měny a celková cena podle smlouvy nebo rámcové dohody s DPH včetně měny, kterou uvádí zadavatel, pokud byla smlouva uzavřena; pokud není vybraný dodavatel plátcem DPH, budou oba údaje shodné,

9.

vybraný dodavatel je sdružením dodavatelů nebo společností v případě společné účasti více dodavatelů; uvádí se ano, nebo ne, včetně identifikace vedoucího účastníka pomocí IČO, je-li přiděleno,

10.

skutečně uhrazená cena bez DPH v jednotlivých letech plnění a skutečně uhrazená cena s DPH v jednotlivých letech plnění, kterou uvádí veřejný zadavatel, pokud došlo k plnění smlouvy; pokud není dodavatel plátcem DPH, budou oba údaje shodné,

p)

odůvodnění použití jednacího řízení s uveřejněním nebo řízení se soutěžním dialogem; uvádí se v případě, že byla použita a pokud nebyla uveřejněna písemná zpráva zadavatele jako samostatný dokument,

q)

odůvodnění použití jednacího řízení bez uveřejnění; uvádí se v případě, že bylo použito a pokud nebyla uveřejněna písemná zpráva zadavatele jako samostatný dokument,

r)

odůvodnění použití zjednodušeného režimu; uvádí se v případě, že bylo použito a pokud nebyla uveřejněna písemná zpráva zadavatele jako samostatný dokument,

s)

odůvodnění zrušení zadávacího řízení; uvádí se v případě, že k tomuto došlo a pokud nebyla uveřejněna písemná zpráva zadavatele jako samostatný dokument,

t)

odůvodnění použití jiných komunikačních prostředků při podání nabídky namísto elektronických prostředků; uvádí se v případě, že byly jiné prostředky použity a pokud nebyla uveřejněna písemná zpráva zadavatele jako samostatný dokument,

u)

soupis osob, u kterých byl zjištěn střet zájmů, a následně přijatých opatření; uvádí se v případě, že byl střet zájmů zjištěn a pokud nebyla uveřejněna písemná zpráva zadavatele jako samostatný dokument,

v)

datum uzavření smlouvy nebo rámcové dohody; uvádí se v případě, že byla část veřejné zakázky zadána,

w)

datum zrušení zadávacího postupu pro část veřejné zakázky; uvádí se v případě, že byl zadávací postup na část veřejné zakázky zrušen,

x)

identifikátor projektu, pokud je veřejná zakázka alespoň částečně financována z dotace.

(7)

Rozsah informací o soutěži o návrh na profilu zadavatele:

a)

ID NIPEZ, byl-li přidělen; jedná se o jednotný identifikátor v rámci celé Národní infrastruktury pro elektronické zadávání veřejných zakázek přidělený soutěži o návrh, identifikátor elektronickému nástroji poskytne část informačního systému o veřejných zakázkách sloužící k přenosu informací při elektronické komunikaci při zadávání veřejných zakázek podle § 224 odst. 1 písm. c) zákona o zadávání veřejných zakázek,

b)

identifikátor objektu v elektronickém nástroji; jedná se o identifikátor přidělený provozovatelem konkrétního elektronického nástroje pro objekt soutěž o návrh,

c)

evidenční číslo soutěže o návrh ve Věstníku veřejných zakázek, je-li soutěž o návrh uveřejněna ve Věstníku veřejných zakázek, které odpovídá Evidenčnímu číslu zakázky ve Věstníku veřejných zakázek,

d)

stav soutěže o návrh, který nabývá v souladu s XML a XSD schématy uveřejněnými na internetových stránkách Informačního systému o veřejných zakázkách jedné z možných hodnot

1.

soutěž o návrh je zahájena/neukončena, což znamená, že byla zahájena soutěž o návrh, informace o soutěži o návrh byly uveřejněny na profilu zadavatele, běží lhůta pro podání soutěžních návrhů nebo probíhá hodnocení soutěžních návrhů,

2.

soutěž o návrh byla dokončena/zadána, což znamená, že bylo rozhodnuto o výběru návrhu v soutěži o návrh,

3.

soutěž o návrh byla zrušena, což znamená, že soutěž o návrh byla zadavatelem nebo Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže zrušena,

e)

specifikace soutěže o návrh, která nabývá v souladu s XML a XSD schématy uveřejněnými na internetových stránkách Informačního systému o veřejných zakázkách jedné z možných hodnot:

1.

otevřená soutěž o návrh,

2.

užší soutěž o návrh,

f)

lhůta pro podání návrhů nebo lhůta pro podání žádostí o účast v případě užší soutěže o návrh,

g)

seznam dokumentů k soutěži o návrh; k typům dokumentů uvedeným v bodu 2 se uvádí:

1.

internetová adresa, na které je dokument umístěn,

2.

typ dokumentu, který odpovídá v souladu s XML a XSD schématy uveřejněnými na internetových stránkách Informačního systému o veřejných zakázkách jedné z možných hodnot

a.

Soutěžní podmínky podle § 144 zákona o zadávání veřejných zakázek,

b.

Vysvětlení soutěžní dokumentace podle § 98 zákona o zadávání veřejných zakázek,

c.

Jiný dokument; zadavatel uvede název tohoto typu dokumentu,

3.

datum a čas vložení verze dokumentu na profil zadavatele,

h)

datum uveřejnění informací o soutěži o návrh na profilu zadavatele,

i)

seznam účastníků soutěže o návrh; uvádí se v případě, že jsou tyto údaje známy; ke každému účastníkovi soutěže o návrh se uvádí následující údaje:

1.

IČO, je-li přiděleno,

2.

název nebo obchodní firma v případě právnické osoby nebo jméno a příjmení v případě fyzické osoby,

3.

země sídla, místa podnikání nebo bydliště,

4.

nabídková cena bez DPH, je-li relevantní, a nabídková cena s DPH včetně měny; pokud není účastník plátcem DPH budou oba údaje shodné,

5.

účastník soutěže o návrh je sdružením dodavatelů nebo společností v případě společné účasti více dodavatelů; uvádí se ano, nebo ne, včetně identifikace hlavního člena sdružení pomocí IČO, je-li přiděleno,

6.

údaj, že účastník ze soutěže o návrh odstoupil nebo neposkytl zadavateli potřebnou součinnost a důvody jednání tohoto účastníka, jsou-li zadavateli známy,

7.

údaj, že účastník soutěže o návrh byl vyloučen a důvody vyloučení,

j)

informace týkající se účastníka, který podal vybraný návrh nebo účastníků, kteří podali vybrané návrhy; uvádí se v případě, že dojde k výběru návrhu; ke každému účastníkovi, který podal vybraný návrh, se uvádí následující údaje:

1. IČO, je-li přiděleno,

2.

název nebo obchodní firma v případě právnické osoby nebo jméno a příjmení v případě fyzické osoby,

3. země sídla, místa podnikání nebo bydliště,

4.

účastník je sdružením dodavatelů nebo společností v případě společné účasti více dodavatelů; uvádí se ano, nebo ne, včetně identifikace vedoucího účastníka pomocí IČO, je-li přiděleno,

k)

datum zrušení soutěže o návrh; uvádí se v případě, že byla soutěž o návrh zrušena,

l)

datum ukončení soutěže o návrh,

m)

odůvodnění použití jiných komunikačních prostředků při podání návrhu namísto elektronických prostředků; uvádí se v případě, že byly jiné prostředky použity,

n)

soupis osob, u kterých byl zjištěn střet zájmů, a následně přijatých opatření; uvádí se v případě, že byl střet zájmů zjištěn.

(8)

Informace v rozsahu a struktuře podle této přílohy budou na profilu zadavatele veřejně dostupné a budou v elektronickém nástroji vždy aktuální ve znění každé změny informace nebo dokumentu provedené zadavatelem.

(9)

Základní vybrané informace ve struktuře podle odstavců 1 až 7 budou zveřejňovány na profilu zadavatele ve strukturované podobě. Podrobný popis XML a XSD schémat je uveřejněn na internetových stránkách Informačního systému o veřejných zakázkách.

(10)

Základní informace na profilu zadavatele budou k dispozici na internetové adrese http://(adresa profilu zadavatele)/XMLdataVZ?od=ddmmrrrr&do=ddmmrrrr

nebo https://(adresa profilu zadavatele)/XMLdataVZ?od=ddmmrrrr&do=ddmmrrrr,

kde

a)

„(adresa profilu zadavatele)“ je internetová adresa evidovaná v seznamu Profilu zadavatelů ve Věstníku veřejných zakázek,

b)

„/XMLdataVZ?“ je konstantní řetězec znaků,

c)

parametry „od=“ a „do=“ specifikují časový úsek, ve kterém jsou data o veřejných zakázkách poskytována, tj. poskytují se informace o všech veřejných zakázkách evidovaných na profilu zadavatele, u kterých byla v uvedeném období, včetně dnů od-do, uveřejněna změna na profilu zadavatele, kterou je zejména uveřejnění jakéhokoliv dokumentu, změny lhůty nebo skutečně uhrazené ceny; maximální doba mezi parametry od-do je 366 dnů,

d)

hodnota „ddmmrrrr“ udává strukturu předávaného formátu pro konkrétní datum, kde „dd“ znamená den, „mm“ měsíc a „rrrr“ rok,

e)

data jsou zpřístupněna prostřednictvím metody GET.

(11)

Metadata uveřejněných dokumentů musí u smlouvy a rámcové dohody včetně jejich změn a dodatků obsahovat alespoň

a)

ID smlouvy v registru smluv a odkaz na umístění smlouvy v registru smluv, pokud byla smlouva v registru smluv uveřejněna

b)

identifikaci smluvních stran, pokud nebyla smlouva uveřejněna v registru smluv,

c)

vymezení předmětu smlouvy, pokud nebyla smlouva uveřejněna v registru smluv,

d)

cenu, pokud nebyla smlouva uveřejněna v registru smluv,

e)

datum uzavření smlouvy, pokud nebyla smlouva uveřejněna v registru smluv.



Poznámky pod čarou:

Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/1780 ze dne 23. září 2019, kterým se stanoví standardní formuláře pro uveřejňování oznámení v oblasti zadávání veřejných zakázek a kterým se zrušuje prováděcí nařízení (EU) 2015/1986 („elektronické formuláře“), v platném znění.

Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/1780 ze dne 23. září 2019, kterým se stanoví standardní formuláře pro uveřejňování oznámení v oblasti zadávání veřejných zakázek a kterým se zrušuje prováděcí nařízení (EU) 2015/1986 („elektronické formuláře“), v platném znění.

Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/1780 ze dne 23. září 2019, kterým se stanoví standardní formuláře pro uveřejňování oznámení v oblasti zadávání veřejných zakázek a kterým se zrušuje prováděcí nařízení (EU) 2015/1986 („elektronické formuláře“), v platném znění.

Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/1780 ze dne 23. září 2019, kterým se stanoví standardní formuláře pro uveřejňování oznámení v oblasti zadávání veřejných zakázek a kterým se zrušuje prováděcí nařízení (EU) 2015/1986 („elektronické formuláře“), v platném znění.

Poznámky pod čarou:
1

Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/1780 ze dne 23. září 2019, kterým se stanoví standardní formuláře pro uveřejňování oznámení v oblasti zadávání veřejných zakázek a kterým se zrušuje prováděcí nařízení (EU) 2015/1986 („elektronické formuláře“), v platném znění.